Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 4063 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2023, 22:05:32 »
Update! Het geld wijst naar Ruben... Dan toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2023, 17:25:40 »
Een nieuwe Follow the Money van wat er niet verdiend is:

Lancelot is de grootste kostenpost in de supermarkt. Bij de hotdogs zien we niet wie hoeveel hotdogs binnenbrengt, maar het is hoe dan ook te weinig geweest om geld te verdienen. Ik ben uitgegaan van de 2000 euro die we in de infographic zien.
Bij het stuntvliegen heb ik de verdiende hints verdeeld over de kandidaten die er invloed op hadden. De omschrijvingen van Toos waren geslaagd, dus ondanks dat de film niet gevonden is, heeft hij 0 euro zelf uit de pot gehouden. Ik heb Comfort de helft van het bedrag gegeven voor het misleiden van de anderen, en de dronepiloten dus elk een zesde.
In aflevering 1 heb ik over de dansers nu 1000 euro verdeeld voor het voor het verplaatsen van het varkentje, waardoor Comfort iets naar beneden is gegaan.

En dat levert de volgende totaalstand op:

Lancelot is mede dankzij zijn pak ontbijtgranen de nieuwe koploper geld uit de pot spelen. Tegelijkertijd is hij na Lieselot de grootste potspekker. Wie is de mol?
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #22 Gepost op: 23-04-2023, 17:05:00 »
Fijn dat je de dansopdracht heb aangepast! Comfort de helft geven voor de misleiding is wel heel veel. Lancelot en vooral Thomas zijn hier toch doorslaggevend in. Als je in het midden laat of het goed of slecht geacteerd is, had ik 500-500-500 gedaan.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #23 Gepost op: 27-04-2023, 23:20:09 »
Het is Koningsdag, Lucy is op vakantie, het wordt al laat, kortom genoeg redenen waarom Follow the Money nog even op zich zou laten wachten. Maar hij is er toch al ::bravo::

Allereerst het geld dat WEL verdiend is, een makkelijke deze week:


Dan het geld dat NIET verdiend is, iets lastiger precies te bepalen:

Bij de les heb ik voor elk 'groepje' 1000 euro verdeeld, dus Lancelot 1000 euro en de rest 500 euro. Zowel de boekenwurmen als het crapuul slaagde 'half' voor de opdracht heb ik geredeneerd.
Bij het duel met de mol/taxichauffeur ben ik voor iedereen uitgegaan van hun plusbedrag en heb dat afgetrokken van de maximum 2000 euro (voor Toos max 1000).
De bus heb ik Toos en Ruben, die voor het gele draadje wilde gaan, iets meer gegeven van de blaam dan Comfort en Thomas, die voor de groene wilde gaan. Van Lancelot zien we zijn voorkeur niet.

Dit levert de volgende interessante totaalstand op:


Toos is Lancelot inmiddels voorbij als het gaat om geld verdienen. En dat terwijl Lancelot zijn voorsprong geld niet verdienen juist alleen maar verder uitbouwt, mede dankzij zijn sleutelpositie in de mislukte leraaropdracht.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #24 Gepost op: 28-04-2023, 00:07:01 »
Dingetje voor Lancelot die het meeste niet heeft verdiend (-12000): Is het fair om te zeggen dat je als mol dat niet zou doen omdat het anders té veel opvalt?

Daarnaast staat Lieselot, die zeker niet de mol was, ook nog op -8000.

Ik neig naar Lance als mol maar veel dingen spreken hem toch tegen..

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #25 Gepost op: 28-04-2023, 07:23:50 »
Heel nuttig, dit schema! ::bravo:: ::ok::
Alleen kijken naar wat er is verdiend zou een vertekend beeld geven.
Allereerst het geld dat WEL verdiend is, een makkelijke deze week:
Ik denk dat hier een foutje in staat. Bij de bus was niets verdiend.
Dan het geld dat NIET verdiend is, iets lastiger precies te bepalen:
Bij de les heb ik voor elk 'groepje' 1000 euro verdeeld, dus Lancelot 1000 euro en de rest 500 euro. Zowel de boekenwurmen als het crapuul slaagde 'half' voor de opdracht heb ik geredeneerd.
Ik zou uitgaan van de 9 examenvragen. Daarvan heeft het crapuul er maar 1 onmogelijk gemaakt (vraag 3), Lancelot 2 (vraag 5 en 9), en Comfort 3 (vraag 5, 7 en 8 ).
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 07:30:06 door Molest »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #26 Gepost op: 28-04-2023, 09:16:49 »
Alleen kijken naar wat er is verdiend zou een vertekend beeld geven.Ik denk dat hier een foutje in staat. Bij de bus was niets verdiend.
Ik wist dat het te laat op de avond was ::schaam::

Als ik 'm update kijk ik ook naar je suggestie voor het examen ::ok:: Ik zou hem nog eens moeten terugkijken, maar zijn die drie vragen van de boekenwurmen echt helemaal aan Comfort toe te wijzen of ook aan Thomas?
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 09:21:53 door Pac »
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #27 Gepost op: 28-04-2023, 09:34:41 »
Vraag 3 is funfact 1. Die kregen Ruben en Toos niet vrij gespeeld.
Vraag 5 is de grote verwarring over de Red Lions. Daarin spelen zowel Comfort als Lancelot een rol. (Die alleen aan Lancelot toekennen kan ook, hij neemt uiteindelijk de beslissing)
Vraag 7 is het foute schilderij, dankzij Comfort.
Vraag 8 is de verwisseling van ingenieur en architect, ook door Comfort.
Vraag 9 is de treuzelvraag van Lancelot

Lancelot heeft er dus voor gezorgd dat 2 vragen niet goed beantwoord konden worden, en Comfort 2 of 3 (als haar aandeel in de verwarring over vraag 5 ook meegenomen wordt). Thomas stond hier steeds buiten.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #28 Gepost op: 28-04-2023, 09:35:13 »
Volgens mij ook 1 vraag aan Toos en Ruben te koppelen. De naam van het schilderij stond bij hun op het kaartje.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #29 Gepost op: 28-04-2023, 09:46:19 »
Klopt, maar dat was het instructiepapiertje, zonder afbeelding. Het funfact antwoord dat ze moesten vrijspelen (en deden), ging ergens anders over. Dus het foute schilderij kan hen niet worden aangerekend.
Dat ze dat instructiepapiertje toch meenamen is al onmols.

Edit: nog even teruggekeken, en toen Ruben en Toos terugkwamen, waren ze in de bieb al bezig met het Atomium. Magritte was al klaar. Ze hebben dus het schilderij op het scherm van Lancelot nooit gezien, en konden ook niks corrigeren.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 09:58:19 door Molest »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #30 Gepost op: 29-04-2023, 20:02:01 »
Ik begrijp niet waarom er nog molloten twijfelen bij deze cijfers. Dus Commy verdient verreweg het minste aan goede zijde. En bij het uit de pot pakken is zij tweede. Toos en Ruben zijn sowieso kansloos. Dus het is een tweestrijd met Lancelot. Maar Lancelot pakt de pasvragen niet in de bunker, op aangeven van Lieselot...
« Laatst bewerkt op: 29-04-2023, 20:09:19 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #31 Gepost op: 29-04-2023, 20:28:44 »
Dat klopt niet helemaal, want de cijfers van wat wel verdiend is moeten nog ge-update worden (er staan nu nog bedragen bij de bus, is al eerder aangegeven en gaat Pac nog fixen). Dus Ruben heeft eigenlijk juist minder verdiend dan Commy en houdt echt niet heel veel minder uit de pot. Zeker niet kansloos dus ::ohno::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #32 Gepost op: 29-04-2023, 22:53:52 »
Het is Koningsdag, Lucy is op vakantie, het wordt al laat, kortom genoeg redenen waarom Follow the Money nog even op zich zou laten wachten. Maar hij is er toch al ::bravo::

Allereerst het geld dat WEL verdiend is, een makkelijke deze week:


Dan het geld dat NIET verdiend is, iets lastiger precies te bepalen:

Bij de les heb ik voor elk 'groepje' 1000 euro verdeeld, dus Lancelot 1000 euro en de rest 500 euro. Zowel de boekenwurmen als het crapuul slaagde 'half' voor de opdracht heb ik geredeneerd.
Bij het duel met de mol/taxichauffeur ben ik voor iedereen uitgegaan van hun plusbedrag en heb dat afgetrokken van de maximum 2000 euro (voor Toos max 1000).
De bus heb ik Toos en Ruben, die voor het gele draadje wilde gaan, iets meer gegeven van de blaam dan Comfort en Thomas, die voor de groene wilde gaan. Van Lancelot zien we zijn voorkeur niet.

Dit levert de volgende interessante totaalstand op:


Toos is Lancelot inmiddels voorbij als het gaat om geld verdienen. En dat terwijl Lancelot zijn voorsprong geld niet verdienen juist alleen maar verder uitbouwt, mede dankzij zijn sleutelpositie in de mislukte leraaropdracht.
Ik heb de cijfers geüpdatet :) Ik hoop dat ze nu  kloppen.

Vraag 3 is funfact 1. Die kregen Ruben en Toos niet vrij gespeeld.
Vraag 5 is de grote verwarring over de Red Lions. Daarin spelen zowel Comfort als Lancelot een rol. (Die alleen aan Lancelot toekennen kan ook, hij neemt uiteindelijk de beslissing)
Vraag 7 is het foute schilderij, dankzij Comfort.
Vraag 8 is de verwisseling van ingenieur en architect, ook door Comfort.
Vraag 9 is de treuzelvraag van Lancelot

Lancelot heeft er dus voor gezorgd dat 2 vragen niet goed beantwoord konden worden, en Comfort 2 of 3 (als haar aandeel in de verwarring over vraag 5 ook meegenomen wordt). Thomas stond hier steeds buiten.
Ik heb besloten om de helft van deze opdracht te opnieuw te verdelen. Dit vanuit de gedachte dat Thomas' passiviteit bijvoorbeeld net zo goed geen geld heeft binnengebracht (hij had gewoon de juiste naam van het schilderij kunnen kennen). Alleen over Ruben en Toos was ik niet zeker, aangezien zij minder invloed hadden op deze algemene kennis. Maar dan hadden ze (in theorie) nog wel Fils de l'homme kunnen binnenkoppen als ze heel scherp hadden gespeeld.
...óf niet!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #33 Gepost op: 30-04-2023, 19:45:21 »
Volgens mij heb je nu alleen de Speed-bedragen en niet de totalen aangepast, want die zijn nog hetzelfde ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #34 Gepost op: 5-05-2023, 22:09:31 »
De laatste FTM update! Het geld zegt: 1. Comfort. 2. Lancelot. 3. Toos. We gaan het zondag zien ::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #35 Gepost op: 6-05-2023, 11:10:21 »
Bedankt voor het bijhouden. Lancelot's bedrag komt vooral voort uit die 5000. Verder ziet zijn overzicht er prima mols uit. We moeten het natuurlijk toch meenemen, dus het zou wel vreemd zijn als blijkt dat de mol veel meer heeft verdiend dan 1 van de finalisten.

Wat betreft Toos: het is vast al op andere plekken uitgebreid besproken, maar om hem voor 1000 in de boeken te zetten bij de rode knop opdracht zit me toch niet helemaal lekker. Als hij namelijk de mol blijkt te zijn dan heeft hij ervoor gezorgd dat er 3000 uit de pot is gebleven. Maar goed, dan heeft hij Lieselot wel compleet fout ingeschat, dus voor een mol zou dat alsnog vreemd zijn. Hij had ook gewoon wat vaker op de knop kunnen drukken zodat Lieselot de laatste kamer niet eens haalt. Goed, wat mij betreft gaat het toch tussen Comfort/Lancelot, dus het maakt verder weinig uit.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #36 Gepost op: 6-05-2023, 23:19:34 »
Tot slot, de hele Follow the Money van wat er niet verdiend is:

De postkaarten waren redelijk makkelijk te verdelen (al zal een Comforttunnelaar zal zeggen dat de mislukte foto volledig aan haar lag), het duel vond ik ingewikkelder omdat het spel aan tafel ook van belang lijkt. Maar uiteindelijk bepaalt wie het duel wint volledig hoeveel geld er verdiend wordt.

En dat levert de volgende totaalstand op:

Lancelot is met afstand de grootste mol van het spel als het aankomt op geld uit de pot houden. Comfort staat onderaan bij het geld wel verdienen. Als je de twee opdrachten waarbij ze het meest geld verdienden echter weg zou laten (voor Comfort de navy bootcamp, voor Lancelot de bunker), dan komen ze grofweg op het zelfde bedrag uit. Als hetzelfde doet met het niet verdiende geld blijft het onderlinge verschil (zo goed als) gelijk.
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #37 Gepost op: 7-05-2023, 01:17:44 »
Bedankt voor de prachtige overzichten dit seizoen! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #38 Gepost op: 7-05-2023, 07:43:38 »
Mooi gedaan! ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #39 Gepost op: 7-05-2023, 08:29:39 »
Reuze bedankt voor alle mooie overzichten! Ze zeggen inderdaad veel meer dan alleen kijken naar wat er wel verdiend is. ::bravo::
Klopt het dat er voor afl. 7 geen FTM is van wat er wel is verdiend?
Tot slot, de hele Follow the Money van wat er niet verdiend is:
De postkaarten waren redelijk makkelijk te verdelen (al zal een Comforttunnelaar zal zeggen dat de mislukte foto volledig aan haar lag), het duel vond ik ingewikkelder omdat het spel aan tafel ook van belang lijkt. Maar uiteindelijk bepaalt wie het duel wint volledig hoeveel geld er verdiend wordt.
Toos volgt Comforts aftellen, en die zet haar '10' pas in bij de tweede biep (dat had dus een '9' moeten zijn). Ook te zien aan het klokje in beeld. Maar bon.

Een vraag: waarom krijgt Comfort bij het duel bij 'niet-verdiend' 0, en Lancelot 1.000? In het duel doen ze precies hetzelfde. Comfort wordt verweten dat ze in de tweede ronde Ruben met 3.000 euro het duel induwt. Maar Lancelot doet dat in de eerste ronde ook. Hij hoort steentjes in zijn laarzen, en ziet hem moeilijk lopen.
Sterker nog: Comfort kon nog van plan haar strijd met Ruben te verliezen, maar Lancelot kon dat niet. Ruben mocht in ronde 1 zelf zijn tegenstander kiezen. Hij had ook Toos of Comfort kunnen kiezen.
Comfort hield in ronde 2 dus altijd controle over de 3.000 euro, Lancelot in ronde 1 niet.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 08:51:40 door Molest »