Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 3994 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 25-03-2023, 12:33:07 »

Op deze pagina houden wij vanuit de WieIsDeMol.Com-crew een overzicht bij van wie er geld verdient (of eventueel verliest). Dit is natuurlijk geen harde wetenschap, en voor interpretatie vatbaar. In dit topic kan daarom gediscussieerd worden over Follow the Money!

Aflevering 7:



(Klik om te vergroten)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 22:09:02 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2023, 13:11:26 »
Nog niets beslist als ik het zo bekijk. Alleen Lieselot ruimschoots bovenaan, ondanks dat ze het grootste deel van de aflevering afwezig was. Als ze de mol is, is het raar dat mede dankzij haar zo'n groot bedrag is verdiend. Ze had niet moeten liegen over de tijd, maar moeten hopen dat ze er te laat niet uit zouden komen. Maar dat is de kennis van nu. Ik denk dat we sowieso kunnen zeggen dat de caravan niet de beste molpositie was.

Dat Lancelot en Leïla boven de andere 5 uitsteken zegt niet zoveel, omdat in tegenstelling tot de slackline de linedance drie molacties vergde om tot nul euro te komen. Dat Toos, Samya en Ruben virtueel elk 1000 euro in de pot stopte, is eigenlijk veel groter ding om ze op af te strepen.
...óf niet!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2023, 16:44:13 »
Ik neem Lieselots bijdrage met een korreltje zout, in de zin dat het verdiende bedrag haar nog geenszins uitsluit als mol. Ze heeft de helft van de tijd niet getild, en het bedrag werd alleen maar verdiend omdat de anderen haar bijtijds bevrijdden. Misschien loog ze wel bewust zo extreem over de tijd in de hoop dat de anderen haar door zouden hebben en daardoor in meerderheid zouden besluiten haar niet of expres te laat te bevrijden.

En waar is de 2000 euro die dankzij Conny - 'Gij zijt 'em gewoon' - juist níet in de pot kwam?
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 16:45:46 door Michmol »
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2023, 16:37:05 »
Ik heb voor de aardigheid ook een Follow-the-Money gemaakt van wat er niet verdiend is door wie:


Uiteraard zegt ook dit niet alles. Maar wat je er wel goed uit op kan maken is wie er op sleutelposities zaten - deze aflevering vooral Comfort en Lieselot, en Toos en Ruben hebben zich er ook naar één gemanouevreerd.

Als je plus en min dan in één grafiekje probeert te zetten krijg je het volgende:


Het laat wel zien dat wie geld wél heeft verdiend natuurlijk maar het topje van de ijsberg is... Samya heeft bijvoorbeeld als een van de minste iets bijgedragen, maar wat ze eruit heeft gehouden is tegelijkertijd ook beperkt. Lieselot schiet dan weer uit naar twee kanten, wat betekent dat ze zowel mols als onmols is geweest, maar vooral invloed heeft gehad op een groot bedrag. Maar Comfort heeft zoals je kunt zien veruit de beste score als het om FTM gaat, omdat ze de cruciale varkentjespositie wist te bemachtigen en verder nog nergens (individueel) geld verdiende voor de pot.

EDIT: Toos valt weg op deze grafiek, geen idee waarom.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 16:40:10 door Pac »
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2023, 11:53:16 »
Wow, dàt is een mooie grafiek   ::ok::  (liefst compleet alle kandidaten  ;) )
hopelijk hou je dit elke aflevering bij.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2023, 21:37:18 »
Na aflevering 2 staan Conny, Lancelot en Leïla duidelijk onderaan de FTM. Is een van hen de Mol? ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2023, 13:42:00 »
Een nieuwe Follow the Money van wat er niet verdiend is:

Wie een goed voorwerp verkeerd heeft geworpen, krijgt daar het volledige verloren bedrag voor gerekend. Het foute voorwerp heb ik verdeeld over alle treinrijders.
Bij de Navy konden op verschillende manieren geen geld verdiend worden: te weinig aardappels schillen of ze misgooien voor de wissels, een opdracht niet goed afronden, of geschilde patatten wegschieten bij het kanon (of de rest er te laat voor waarschuwen). Dit is met een ingewikkelde berekening verhoudingsgewijs gedaan.

En dat levert de volgende totaalstand op:
...óf niet!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #7 Gepost op: 2-04-2023, 15:19:56 »
Toch Lancelot dan he ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2023, 22:22:28 »
Met het vertrek van Conny is Comfort is de top 3 van wanverdieners ingeslopen. Er lijkt toch een duidelijke verdeling te ontstaan nu!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2023, 12:08:33 »
Ik moet wel zeggen dat waar Toos nu 2 keer het meest heeft verdiend, hij eigenlijk ook het meest heeft gesaboteerd.

Zo goed deed hij de Navy opdracht nou ook weer niet. Het grote bedrag komt hier alleen vanwege de situps.
En bij de vrijstellingen kon hij onmogelijk geen geld meer verdienen door Lieselot.

Blijft altijd het lastigste aan FTM natuurlijk, er zitten nogal wat kanttekeningen aan. Zolang niet iemand puur zelf verantwoordelijk is voor grote bedragen ga ik er in ieder geval niemand op afstrepen.

Lieselot heb ik dus wel afgestreept als mogelijke mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2023, 14:10:01 »
Toos was toch wel zelf heel erg betrokken bij de €1000 van Zorro/Tornado… Dat vind ik wel zeer onmols.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2023, 14:18:46 »
Je zou in zo'n geval mee kunnen nemen de €3000 laten liggen, want dat zijn de bedragen waar het toe doet.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2023, 14:20:01 »
Dat doet Pac in zijn schema ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2023, 00:01:49 »
Een nieuwe Follow the Money van wat er niet verdiend is:

Bij de hoefijzers is ieder fout binnengebracht paar gerekend, soms ook wie de foute suggestie gaf. Lieselot en Ruben hebben een deel van het niet verdiende geld door Jolly Jumping en Ruben een deel van Witje toegekend gekregen.
De eieren waren een combinatie van niet verdiend met het team + niet verdiend door gebroken eieren. De -250 euro voor de vervangeieren waren al in het plus-overzicht meegenomen heb ik dus niet dubbel geteld.
Bij de rode knoppen hadden Toos en Lieselot alle regie over de niet verdiende 3000 euro.

En dat levert de volgende totaalstand op:

Lieselot, Lancelot en Comfort laten de meeste kansen liggen om geld te verdienen, en zitten dus ook op je juiste posities daarvoor. Lieselot is tegelijkertijd samen met Toos een van de beste verdieners van de groep.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 00:05:29 door Pac »
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2023, 13:32:22 »
Thank you weer  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2023, 23:24:00 »
Deze aflevering verandert alles! Leïla is als een van de slechtste verdieners vertrokken, en Comfort, Ruben en Thomas staan nu onderaan. Kan de mol een rood scherm krijgen? Dan is Comfort een zeer goede kandidate. Anders zou je het volgens het geld moeten zoeken bij Ruben of Thomas!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2023, 16:24:02 »

Een nieuwe Follow the Money van wat er niet verdiend is:

Bij de bunker is het maximale bedrag verdiend.
Bij de bingo heb ik gekeken wie hoeveel invloed had op het maken van de verkeerde keuzes. De bingoërs zelf hebben een klein bedrag gekregen voor de mogelijke slechte timing van hun belletjes.
Bij de DeLorean kreeg Comfort de helft van het bedrag, de kandidaat die geen info wilde delen de andere helft.

En dat levert de volgende totaalstand op:
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #17 Gepost op: 18-04-2023, 17:45:20 »
Mooi overzicht Pac. De linedance weegt wel heel erg door voor Comfort, maar voor de rest ga ik grotendeels akkoord met je verdelingen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #18 Gepost op: 20-04-2023, 22:40:54 »
Mooi overzicht Pac. De linedance weegt wel heel erg door voor Comfort, maar voor de rest ga ik grotendeels akkoord met je verdelingen.
Ja, nu je het zegt. Ik heb bij die 3000 euro helemaal niets meegerekend voor de foute danspasjes van de andere kandidaten. Ik denk met de redenatie dat de fout van Comfort niet zat in het afleggen van de afstand maar in het losklikken van het varkentje.

Maar ik zou de foute dansers nog wat van dit bedrag kunnen toebedelen natuurlijk. Wat denken jullie?
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2023, 09:01:00 »
...een beetje...