Auteur Topic: [Theorie] Posities & Resultaten  (gelezen 1194 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
[Theorie] Posities & Resultaten
« Gepost op: 25-03-2023, 15:26:32 »
In dit topic probeer ik vooral te kijken naar de combinatie van de beste posities van de mol in combinatie met de uiteindelijke resultaten.
Niet mollen op de beste molpositie is immers een stuk minder verdacht dan wel mollen op een minder goede molpositie.

Dit keer geen fancy overzichten, maar een eenvoudige excelsheet die ik wekelijks probeer aan te vullen. (t/m wk5)
Discussieër vooral mee of deel je eigen overzicht!



Uitleg scores:
-1   Geen deelname aan opdracht / ultra-onmols
0   Onlogische positie en/of onlogisch resultaat
1   Ergens tussenin
2   Logische molpositie én resultaat

P&R van aflevering 1:


uitleg:
Opdracht 1 heb ik gesplits in 2 delen, omdat zowel de groepstactiek als de deelopdrachten van belang waren.
1.1a: Groep 1 of 2 maakt qua positie niet uit. Wel voorkeur t.o.v. het duel. Groep 1 had de juiste methode voor timen, groep 2 niet.
1.1b: Conny en Samya slaagden niet in hun deelopdracht, Lancelot en Ruben liepen door (terwijl er nog tijd was). Beide logische molresultaten. Maar Lancelot en Ruben hadden meer voordeel, doordat ze konden doorlopen. Groep 1 slaagde volledig in hun deelopdrachten, dus onmols.
1.2: Succesvol slacklinen of foutloos Linedancen is erg onmols. Makkelijke of moeilijke dans maakt weinig uit, aangezien de makkelijke dansers vaker mochten dansen. Fouten maken bij Linedancen is extra mols, omdat het invloed heeft op het slacklinen. Er niet in slagen het varkentje binnen te brengen is ook erg mols.
1.3: Geen grote verschillen, alleen Lieselot onmols door bijna €1000 te verdienen.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 17:23:49 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2023, 15:47:01 »
1.1.b voor mij juist onmols dat je afgaat bij de eerste deelopdracht. Heb je als mol geen invloed op het eind waar het geld echt verdiend wordt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2023, 16:51:08 »
Het is niet dat Conny en Samya niet slaagden in hun deelopdracht. Ze werden achtergelaten door Ruben en Lancelot voordat ze hun deelopdracht konden beëindigen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2023, 17:54:31 »
1.1.b voor mij juist onmols dat je afgaat bij de eerste deelopdracht. Heb je als mol geen invloed op het eind waar het geld echt verdiend wordt.

Aan de ene kant wel. Aan de andere kant kan je zo met zekerheid al geld wegspelen en bovendien was de slechte strategie qua tijd toch al bepaald.

Het is niet dat Conny en Samya niet slaagden in hun deelopdracht. Ze werden achtergelaten door Ruben en Lancelot voordat ze hun deelopdracht konden beëindigen.

Ze hadden op dat moment ook niet alles juist hangen. Ze hadden in ieder geval sneller kunnen slagen in hun opdracht.




Maar ik snap opzich wel dat Lancelot en Ruben in totaal een net iets gunstiger molPR hebben dan Conny en Samya. In de deelopdrachten is er opzich wel ruimte om Conny en Samya van 2 naar 1 punt te brengen.

edit: ik zag dat er nog een foutje in het schema zat, dus beide meteen maar aangepast.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 17:58:59 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2023, 19:07:41 »


Uitleg:
Het gedeelte met trage bestuurders en filmpjes kijken heb ik niet als opdracht gerekend. Ik denk niet dat de mol een grote voorkeur zou hebben en daarnaast was er geen geld mee te verdienen.

2.1 De constructiebouwers hebben het maximale bereikt wat ze konden doen. Het meeste invloed was duidelijk bij de treinreizigers die bovendien alles misgooiden.
2.2 Geen directe grote voorkeur voor patatten schillen of meedoen aan het examen. Schillen ging redelijk goed, maar toch ook veel misgegooid of slecht gewisseld, dus 1 punt. Het groepje van Comfort en Thomas hebben alles succesvol uitgevoerd, dus 0 punten. Conny, Ruben en Lancelot haalden de eerste proef niet, maar dat lag vooral aan de slechte wissel, dus 1 punt. Leïla en Toos hadden het wel echt beter kunnen doen, dus 2 punten.


Al met al is Lancelot duidelijk degene die zich het vaakst mols gedraagd op molse posities.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #5 Gepost op: 5-04-2023, 17:22:15 »


Uitleg:

3.1 Bijna alles ging goed bij stalknechten. Afgaan kost geen geld, maar wel minder invloed als mol. Toos en Thomas deden beide veel goed.
3.2 Ruben kon zelf niet veel doen aan zijn kapotte ei. Leïla en Lieselot brengen verwaarloosbaar bedrag binnen. Lancelot zelf wel veel eieren, maar we ei kwijt en die van Ruben kapot gemaakt.
3.3 Vaak drukken minder mols, want minder kans op invloed. Lieselot zorgt er voor dat er sowieso geld wordt verdiend, Toos had makkelijk €3000 meer kunnen verdienen.


Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2023, 17:22:28 »


Uitleg:


4.1 Meeste invloed om de opdracht te laten mislukken bij het mijndoolhof. Echter delen Comfort en Leïla wel info, dus minder mols. Bij de bom kan je lastig een code fout doen als iedereen alles deelt. Lancelot en Lieselot krijgen beide -1, omdat hun keuze extreem onmols is.
4.2 Bingo onmols. In de Zoo maakten Thomas en Ruben meer fouten dan Leïla en Comfort.
4.3 In de DeLorean heb je als mol het meeste invloed op het geld.* Bovendien beantwoorde Comfort geen vraag juist zonder hulp. Lieselot en Leïla onmols, omdat ze hielpen met geld verdienen.
*Los van het feit of de mol überhaupt de eerste test het slechtst kon maken.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 17:27:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2023, 17:44:44 »
De laatste P&R van mijn kant, de volgende afleveringen ben ik niet meer in den landen en druk met andere dingen. Mocht iemand het willen overnemen, dan staat dat je natuurlijk helemaal vrij.




Uitleg:

5.1 Op zich niet een grote voorkeur welke groep, maar in de supermarkt was er meer geld bij gemoeid en waren de kandidaten iets minder afhankelijk van hun geliefden. Een teamprestatie is lastiger te beïnvloeden. In de supermarkt kon je elkaar wel in de weg zitten vanwege  het laadstation. Op beide plekken is er ook weinig of niets verdiend.
5.2 Vliegen met de drone is de beste plek voor een mol. Echter heeft Lancelot uitzonderlijk goed gevlogen en was Lieselot eerst redelijk overtuigend dat Comfort niet echt gevlogen heeft, dus die krijgen een punt minder qua resultaat. Bij de stuntvliegers gaven Toos en Comfort goede instructies door, maar Ruben duidelijk niet. Die krijgt dus een verdachte punt erbij.


Conclusie:
Het staat allemaal erg dicht bij elkaar. Lancelot is het meest mols, maar zou ik persoonlijk puur vanwege de €5000 ipv pasvragen willen afstrepen. Comfort staat op gedeelde nummer 2, maar die heeft een rood scherm gehad (en ook door die positie op plek 2).
Dus dan toch Ruben? Al kan het verschil met Thomas in één aflevering zo recht worden gezet. Toos is wel minder aannemelijk als mol.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 17:48:35 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #8 Gepost op: 19-04-2023, 09:30:18 »
Sorry Brtdm dat ik nu opeens inhaak.
Mooi topic. Lekker bezig  ::ok::


Het is niet dat Conny en Samya niet slaagden in hun deelopdracht. Ze werden achtergelaten door Ruben en Lancelot voordat ze hun deelopdracht konden beëindigen.

1.1B Niet om je score te bekritiseren, maar is het niet mols van Thomas en Leïla om Samya en Conny achter te laten aan de andere kant van de porto omdat ze geen info meer uitwisselen (zie kistopdracht widm), kunnen zij de bordjes niet meer goed hangen. Dan zijn Thomas en Leïla toch in een betere molpositie dan neutraal/onlogisch zou ik denken.

Ik lees nu ook dat je verder geen gelegenheid meer hebt om het schema door te zetten, jammer!
Hopelijk ben je in de gelegenheid later de aflevering ongespoilerd te kijken  ;D
« Laatst bewerkt op: 19-04-2023, 09:32:53 door Mollem »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Posities & Resultaten
« Reactie #9 Gepost op: 20-04-2023, 09:00:52 »

1.1B Niet om je score te bekritiseren, maar is het niet mols van Thomas en Leïla om Samya en Conny achter te laten aan de andere kant van de porto omdat ze geen info meer uitwisselen (zie kistopdracht widm), kunnen zij de bordjes niet meer goed hangen. Dan zijn Thomas en Leïla toch in een betere molpositie dan neutraal/onlogisch zou ik denken.

Ik heb de opdracht niet zo helder meer. Maar was het moment dat Ruben en Lancelot doorliepen niet voor het moment dat Thomas en Leïla de deelopdracht oplosten? De juiste oplossing niet doorgeven is wel verdacht, maar als het niet meer mocht, maakt het ook niet uit.
Maar ja, het porto-overleg had sowieso beter gekund.
Opdracht 1 blijft de meest ingewikkelde om te beoordelen. Ik had verwacht vaker opdrachten te moeten splitsen, maar dat bleek niet nodig. Nu telt deze opdracht opeens dubbel mee in vergelijking met de rest. Dus het verschil tussen Ruben en Thomas is al helemaal te verwaarlozen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?