Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur  (gelezen 4701 keer)

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2023, 00:09:49 »
Je zou toch denken dat de Mol hier alle filmpjes wil kunnen zien, om zeker niet het risico te lopen jouw filmpje te moeten laten zien aan de hele groep, en dat dus de Mol hier chauffeur wil zijn. In de groep van de trein zitten bij de eerste aflevering en dan ook nog alcohol drinken vind ik dat wel écht onmols. Maar goed, niets is wat het lijkt.

Eens dat de mol graag bestuurder wil zijn en dus niet zou drinken, maar oneens met het tweede. Mocht ik de mol zijn en de keuze krijgen welke filmpjes iedereen te zien krijgt, zou ik op zeker mijn eigen filmpje kiezen. Prachtige dekmantel om door alle kandidaten niet meer als mol te worden gezien.

Maargoed, elke mol maakt andere keuzes, dus kan Leïla er noet door afstrepen helaas.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2023, 00:18:22 »
Zoals ik het heb begrepen wisten ze in dit geval niet wat er ging gebeuren, enkel de mol. Dus zien We 9 oprechte reacties ( incl Matteo) en 1 gespeelde.


Het blijft heel moeilijk om het juiste moment van het vallen /geluid te pakken en de reactie. Er zijn er een paar die opvallend fel reageren, misschien zelfs wat overdreven .

Maar ik zie bij Conny een halve seconde voordat er überhaupt van haar linkse kant geluid komt, haar ogen al die kant in gaan . En dat is opvallend

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2023, 00:23:30 »
Uit de reacties zelf kan ik weinig opmaken, omdat zoals hierboven al genoemd de mol best ook kan schrikken. Interessant is denk ik wel of je iemand ziet anticiperen op een schrikreactie. De vraag 'Acteer je wel eens in het dagelijks leven?' zou toch een trigger moeten zijn om op je hoede van te worden, om je al even van je a propos te brengen.

Bij Comfort zien we een 'knip' als we van de zaal naar het filmpje zelf gaan. Eerst reageert ze nog wat nadenken, ademt even in. Na de knip lijkt ze helemaal in haar verhaal te zitten.
Ruben vind ik heel naturel zijn verhaal vertellen. Hij draait zich al om bij het eerste geluid, en schrikt dan pas goed als de lamp echt valt.
Conny vind ik heel nadenkend in haar verhaal, lijkt te moeten nadenken over hoe ze de vraag moet beantwoorden. Is ook een fractie van een seconde stil om haar verhaal te maken.
Bij Thomas zien we weer het stukje direct na de vraag gesteld wordt. Ik vind hem niet van zijn stuk gebracht door de vraag an sich, lijkt gewoon op het vervolg van een normaal gesprek.
Toos praat wat langzamer, we horen ook maar anderhalve zin van hem. We weten niet hoe lang hij al aan het woord was sinds de vraag gesteld was.
Ook bij Lancelot een knip. Hij weet heel goed van zichzelf dat hij wel eens acteert in het dagelijks leven, en gaat door met zijn verhaal over corrupte flikken in Malawi.
Lieselot lijkt goed in haar verhaal te zitten als de lamp valt. We zien weer maar een klein stukje van wat ze vertelt.
Leïla vind ik moeilijk te peilen. Je zou haar lichaamstaal als zenuwachtig of anticiperend kunnen zien, maar het kan ook een naturel vervolg van het gesprek zijn. (Ze kan natuurlijk ook zenuwachtig zijn over de vraag an sich.)

Het lastige is natuurlijk dat sommige mensen van nature al wat vlotter praten dan anderen. Ik vind Comfort, Ruben, Thomas en Lieselot in elk geval erg 'in het moment' van het gesprek zitten, waar je bij de rest toch een soort Damoclesfactor zou kunnen voorstellen. Ik ben heel benieuwd naar jullie kijk hierop ::joehoe::
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2023, 00:33:49 »
Comfort voor mij een oprechte reactie, is over haar zoon aan het praten met vreugde op haar gezicht en die is weg na de lamp, dus vandaar dat ik het wil geloven

Ruben, hier had ik het idee dat hij misschien net iets te vroeg reageert ,al is het niet geheel duidelijk wanneer het eerste geluid er was . Er is in elk geval al beweging voordat de schrik er is

Conny, geloof haar niet echt, ze vertelt een verhaal en lijkt met andere gedachten in haar hoofd. Ook net voor dat lamp valt, gaan haar ogen al naar linksboven .

Thomas, komt als een passend verhaal over, en reactie is vrij geloofwaardig

Toos volgens mij het kortste filmpje , vindt de reactie wel passend bij hem .

Lancelot,  rare uitspraak over politie Malawi.  Heftige reactie op lamp, zou gespeeld kunnen zijn denk ik

Lieselot , maakt meeste woorden vuil aan de vallende lamp, feit is dat veel leugens vaak te moeilijk worden door dat ze er teveel omheen draaien .

Leila, ja keek na eliminatie 1 al naar boven toen lamp viel en doet nu weer iets waarbij je kan zeggen ze kijkt misschien te vroeg

Qua reactie commy, Ruben , Thomas, toos, Lieselot prima
Lieselot verbaal te veel
REst verdacht

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2023, 01:11:39 »
Deze opdracht was weliswaar heel erg grappig, maar je kunt er verder niets mee. Er viel geen geld te verdienen of te verliezen.

Ik denk dat je wel wat zou moeten kunnen halen uit hoe de mol zich gedroeg in de auto. Ongeacht of deze een bestuurder was. De mol weet wat wat er aan de hand is. Ik zou het erg mooi vinden als het bijvoorbeeld Lancelot is, die brutaal tot twee keer toe meldt dat Leïla hen al voorbij is en weet dat die info relevant is voor Ruben. Maar ook het klagen over het trage rijden :-)

Dat Ruben trouwens toch sneller arriveert maakt hem eigenlijk ook wel verdacht als je bedenkt dat het toch niet had mogen gebeuren dat niemand de fimpjes te zien zou krijgen? (en dan heb ik het nog niet eens over zijn wat dubieuze reactie)
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 01:15:24 door tumtum22 »

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2023, 01:25:06 »
Klopt het dat we Ruben Leïla hebben zien inhalen? (Tijdens de 'mariokart schermdeling) Waarom zou hij daar een auto inhalen en waarom zagen we niks van de binnenkant van de auto's op dat moment?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2023, 01:29:15 »
Zou de mol hier meerdere takes hebben gehad om een geloofwaardige reactie te kunnen filmen?
Het lijkt me dan dat de mol juist een van de betere reacties zal hebben… zeker niet de slechtste.

Precies dit. Je hebt dus helemaal niets aan deze filmpjes. De mol doet het ongetwijfeld juist erg goed, en kandidaten die per ongeluk een rare reactie hebben worden onterecht verdacht. In mijn hoofd zeg ik: jury, schrap deze filmpjes, dit is ontoelaatbaar bewijs!  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2023, 07:39:04 »
De oprechte geschrokken kandidaat heeft na afloop van de eerste reactie, zodra ze weer voor zich kijken, naar bevestiging/info zoekende ogen.
Ben ik veilig? Hoort dit erbij?
Dit zie je bij een aantal kandidaten terug, bijvoorbeeld bij Toos, Ruben, Samya en Leïla.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 07:43:49 door foxhunter »

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2023, 08:37:45 »
Voorspelbaar dat Leïla als Mol de traagste chauffeur zou zijn.
Die filmpjes over hoe de kandidaten reageren op de lamp hebben voor mij geen meerwaarde.
Leïla noemt het "een vergiftigd geschenk" en dat is ook zo want nu zullen er kandidaten die niet op haar zitten net wel haar als mogelijke Mol zien.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2023, 11:40:52 »
Voorspelbaar dat Leïla als Mol de traagste chauffeur zou zijn.
Die filmpjes over hoe de kandidaten reageren op de lamp hebben voor mij geen meerwaarde.
Leïla noemt het "een vergiftigd geschenk" en dat is ook zo want nu zullen er kandidaten die niet op haar zitten net wel haar als mogelijke Mol zien.

Als kandidaat is het toch ideaal als anderen op jouw ‘zitten’? Als kandidaat zelf zou ik ook mijn eigen filmpje niet getoond hebben, dat maakt jezelf alleen mysterieuzer en verdacher.

Als mol wil je je eigen filmpje net wel tonen ALS je weet dat het heel geloofwaardig is. In Leïla’s geval is haar filmpje niet zo super, dus het blijft een twijfelgeval.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2023, 11:49:04 »
Dacht even dat Thomas aan het stuur zou gaan zitten en Leïla zou achterlaten, hij was het traag rijden echt wel beu.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2023, 14:00:35 »
Toeval dat Lancelot de lamp heeft gesmeten na Gert.. ::)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2023, 18:11:45 »
Ruben heeft een prima gelegenheid om de ideale kandidaat te spelen. Zoals Thomas al zei, het duurt allemaal wat langer bij vrouwen, dus Ruben moest niet plassen maar kakken, anders had hij zeker al verloren. En zijn veters strikken. Geeft zeurend Lancelot de schuld dat hij toch als eerste is en Leïla de schermen mag bepalen en zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2023, 19:59:21 »
Leïla zou als mol vooral filmpjes laten zien van niet verdachte personen en bv van Conny, met een aparte schrik reactie (maar mogelijk net zo oprecht). Hiermee komt Conny in de picture en blijven bv. de hoofdverdachten bij de kandidaten: Lieselot en Lancelot -met een goede schrikreactie - buiten beeld. Als mol kun je zo zand in de ogen strooien.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2023, 09:59:04 »
Over die filmpjes kan ik mij moeilijk uitweiden want de mol heeft natuurlijk prima geacteerd (en moest dat niet het geval zijn deden ze die scène opnieuw). Je zou inderdaad eerst denken de de mol het liefst chauffeur wil zijn maar dat valt wel erg op en als kandidaat is dat ook erg logisch (elke kandidaat wil alle filmpjes zien).

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #35 Gepost op: 28-03-2023, 10:52:57 »
De mol wil volgens mij die slakkenrace niet winnen en dus valt voor mij Leïla definitief af.

Waarom? Omdat de persoon die wint sowieso in de spotlight komt bij andere kandidaten. "Waarom toont Leïla haar eigen filmpje niet?"
"Wat heeft ze te verbergen?" gaan de vragen zijn die kandidaten zich sowieso stellen. Als mol wil je dat helemaal niet. Er is ook geen geld mee gemoeid. Dus een mol heeft hier niets mee te winnen. Wat een mol ook doet als hij/zij wint, het gaat alleen maar leiden tot extra verdachtmakingen.

Het grootste cadeau dat je als kandidaat krijgt door het winnen van die "race" is niet het bekijken van de filmpjes, want dat kan je enkel verder in een tunnel duwen. Iedereen gaat namelijk iets verdachts zien bij de kandidaat die hij/zij verdenkt.
Het grootste cadeau is dat je zelf verdachter wordt en dat er misschien wat meer kandidaten op jou vragen gaan invullen, wat jouw kansen om de volgende rondes te halen dan weer doet stijgen.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2023, 13:35:26 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #36 Gepost op: 28-03-2023, 12:56:05 »
Als ik er iemand uit moest halen, dan is het Conny. Ik denk dat de productie de mol heeft verteld: als we een vraag stellen over acteren, dan gaat de lamp vallen. Dus ik denk dat je moet letten op hoe de mol de vraag beantwoordt, niet per se hoe hij/zij uiteindelijk schrikt.

Conny lijkt even te haperen in haar verhaal, alsof ergens verwacht dat er iets gaat gebeuren. Alsof ze al weet dat het niet gaat om het antwoord op de vraag, maar hoe ze het gaat spelen daarna. Verder lijkt haar reactie wel oprecht, maar dat (Vlaamse) mollen allemaal uitstekend kunnen acteren weten we al jaren.

Dit kan natuurlijk allemaal onzin zijn, maar dit dacht ik toch te herkennen.

Ik zie mensen posten dat de mol meerdere takes kan doen: hier geloof ik niet in. Dat zou heel flauw zijn. En dan zou het ook niet een beste test zijn, want in "echte" situaties krijg je ook maar 1 kans. Dus ik denk wel dat we hier wellicht iets uit kunnen halen.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 12:59:14 door NVR_95 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #37 Gepost op: 28-03-2023, 14:12:45 »
Het grootste cadeau dat je als kandidaat krijgt door het winnen van die "race" is niet het bekijken van de filmpjes, want dat kan je enkel verder in een tunnel duwen. Iedereen gaat namelijk iets verdachts zien bij de kandidaat die hij/zij verdenkt.

Klopt. Maar Leïla is een slimme kandidaat en benoemde dit zelf meteen al toen ze weer buiten kwam. Ik zie (en ik hoop, want een erg leuk mens) haar de finale wel halen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #38 Gepost op: 28-03-2023, 14:47:51 »
Ja Leïla is de Daniël in de groep. Slim, let goed op en wordt al heel veel verdacht in beeld gezet. Winnaar of nipte verliezer.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2023, 17:53:21 »
Ik zie mensen posten dat de mol meerdere takes kan doen: hier geloof ik niet in. Dat zou heel flauw zijn. En dan zou het ook niet een beste test zijn, want in "echte" situaties krijg je ook maar 1 kans. Dus ik denk wel dat we hier wellicht iets uit kunnen halen.
Helemaal mee eens, dit programma is wel zo eerlijk om ook de mol maar één kans te geven. Anders is het hele opzet van deze opdracht ook meteen verloren. Meer nog, ik denk dat de mol zelfs sowieso maar 1 take kan doen. Ik mee mij uit het verleden te herinneren dat de 2 personen die de kandidaten selecteren meestal zelfs niet weten wie van hen als mol gekozen is.