Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur  (gelezen 4721 keer)

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #40 Gepost op: 1-04-2023, 18:43:52 »
Wat ook interessant is, is het moment vóór de filmpjes, als GDC het ware verhaal onthult en de reacties daarop.
Enkele niet-molreacties :
- Thomas zijn blik verandert tijdens het verhaal van een grote lach naar een heel verbaasde blik
- Conny fronst haar gezicht in het begin alsof ze het niet goed begrijpt.
- Comfort schiet in een lach als ze hoort waarom Leïla eigenlijk met haar doekje was blijven rondlopen.
- Samiya heeft terug haar heel verbaasde blik (maar valt nadien ook af)

Toos lijkt het meest gespannen als Leïla haar 4 genomineerden bekend maakt : net voor de naam van Commy valt lijkt hij met zijn hoofd te schudden en daarna zit hij met zijn voeten te wiebelen. Eenmaal de namen bekend zijn en hij niet in de selectie blijkt te zitten, zit hij terug met zijn beide voeten op de grond.

Als een mol maar 1 take gehad heeft (lijkt me ook het meest logisch/eerlijk), dan moet dit een spannend moment voor de mol zijn. Gaat iedereen het molfilmpje zien of niet en valt hij door de mand of niet?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #41 Gepost op: 2-04-2023, 10:26:31 »
Ik vind eigenlijk Thomas, Conny, Leïla en misschien Ruben het meest verdacht. Wat ik vreemd vind aan Thomas, is dat hij net voor het gebeurt naar voren komt en met zijn rechterelleboog op tafel gaat steunen, precies de kant waar de lamp straks gaat vallen. Het is alsof hij met zijn arm die kant van de kamer al soort van blokkeert. Nadat hij verbaasd omkijkt, draait hij zich om met een blik van "ok, was dat zo goed?".

Conny vind ik verdacht omdat ze niet echt vlug doorpraat (zit ze met haar hoofd al bij de vallende lamp?) en daarna zegt "Dat was een goede test". (Wellicht hebben ze haar uitgelegd dat ze straks even haar reactie en acteertalent gaan testen en hebben ze dat zinnetje er bewust in gelaten).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #42 Gepost op: 2-04-2023, 11:42:30 »
Als een mol maar 1 take gehad heeft (lijkt me ook het meest logisch/eerlijk), dan moet dit een spannend moment voor de mol zijn. Gaat iedereen het molfilmpje zien of niet en valt hij door de mand of niet?

Maar als kandidaat kun je ook denken 'shit ik schrok echt enorm van die lamp, iedereen weet nu dat ik geen mol ben'

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #43 Gepost op: 2-04-2023, 12:32:08 »
Wat ook interessant is, is het moment vóór de filmpjes, als GDC het ware verhaal onthult en de reacties daarop.
Enkele niet-molreacties :
- Thomas zijn blik verandert tijdens het verhaal van een grote lach naar een heel verbaasde blik
- Conny fronst haar gezicht in het begin alsof ze het niet goed begrijpt.
- Comfort schiet in een lach als ze hoort waarom Leïla eigenlijk met haar doekje was blijven rondlopen.
- Samiya heeft terug haar heel verbaasde blik (maar valt nadien ook af)

Toos lijkt het meest gespannen als Leïla haar 4 genomineerden bekend maakt : net voor de naam van Commy valt lijkt hij met zijn hoofd te schudden en daarna zit hij met zijn voeten te wiebelen. Eenmaal de namen bekend zijn en hij niet in de selectie blijkt te zitten, zit hij terug met zijn beide voeten op de grond.

Als een mol maar 1 take gehad heeft (lijkt me ook het meest logisch/eerlijk), dan moet dit een spannend moment voor de mol zijn. Gaat iedereen het molfilmpje zien of niet en valt hij door de mand of niet?

Goede analyse, lees hem nu pas.

Bij Toos is er ook een moment van opluchting te ontwaren (in de vorm van even knipperen met de ogen) als Leila Ruben (die naast hem zit) kiest en niet hem, en daarna haar blik terug afwendt.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2023, 12:37:10 door Molekule »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #44 Gepost op: 2-04-2023, 17:51:51 »
Als ze op de 9 stoelen zitten om de filmpjes te kijken zie je allemaal strakke koppies. Leïla is redelijk ontspannen,met reden. Maar ook Comfort reageert nog even ontspannen op Leïla ‘s trage chauffeur act. Op zich een logische reactie maar Comfort was de enige, de rest vreest wat er komen gaat?

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2023, 11:18:34 »
Als ze op de 9 stoelen zitten om de filmpjes te kijken zie je allemaal strakke koppies. Leïla is redelijk ontspannen,met reden. Maar ook Comfort reageert nog even ontspannen op Leïla ‘s trage chauffeur act. Op zich een logische reactie maar Comfort was de enige, de rest vreest wat er komen gaat?
Dat is idd goed opgemerkt. Thomas zijn gezicht bvb verkrampte zichtbaar hoe meer de ware toedracht naar boven kwam. Comfort bleef ontspannen.
 
En dan was er daarvoor ook nog dit : in welke positie heb je, naast de chauffeur, het beste overzicht over het verloop van deze proef ? Zoals Matteo/Smos zou zeggen : het was tijd voor een position switch... zoek het verschil in de afbeeldingen.
Bovendien was er 1 iemand die aan Leïla vroeg of ze het nog zag zitten om te rijden. Comfort.
En wie kwam als eerste naar buiten uit het restaurant. Idd, Comfort.
Tijdens de rit bleef ze heel neutraal over de rijstijl van Leïla. Haar positie maakte geen verschil uit qua geld maar ze kon hierdoor wel al gemakkelijker het vervolg van de proef inschatten en de bijhorende reacties voorbereiden.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #46 Gepost op: 30-04-2023, 13:46:14 »

Ruben, hier had ik het idee dat hij misschien net iets te vroeg reageert ,al is het niet geheel duidelijk wanneer het eerste geluid er was . Er is in elk geval al beweging voordat de schrik er is


Viel mij ook op bij het terugkijken.

Ruben lijkt mij trouwens het meest gespannen voor Leila's keuzemoment. (Ja, Toos valt qua gedrag meer uit de toon, maar ik let op (mol)spanning. Die zie ik niet bij Toos, Commy of Lancelot.

Ik ga nog maar een keertje voor Ruben.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #47 Gepost op: 30-04-2023, 14:03:20 »
Ruben die een auto bestuurd was al verdacht op zich.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #48 Gepost op: 30-04-2023, 17:31:18 »
Met de kennis van nu ook wel interessant welke filmpjes Leïla kiest.
Toos, Thomas, Lancelot en Lieselot hield ze voor zichzelf. Logische conclusie is dan dat dit haar hoofd verdachten waren. Het is pas halverwege aflevering 2, ze kan dus van verdachten zijn veranderd maar ze is wel de vierde afvaller en ging all in.

Commy, Samya, Ruben en Conny verdacht ze kennelijk niet.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #49 Gepost op: 8-05-2023, 17:54:27 »
Grappig dat Leïla uitgerekend het filmpje van de mol als eerste koos. Blijkt maar weer dat ze Commy totaal niet verdacht. En Commy die Leïla bedachtzaam maar vriendelijk toelacht. ::tandpastasmiley:: Ze was er vast gerust op.

En leuk dat we nu net een paar seconden extra te zien krijgen. Stond er zo te zien in één take op. Of zou het toch een paar takes gevraagd hebben?


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #50 Gepost op: 8-05-2023, 18:14:47 »
Als dat één take was dan is "ik denk dat we hem hebben" de sassy kant van Comfort die we nog niet veel gezien hebben en zeker nog gaan zien in aflevering 9. Want dat is wel heel zelfverzekerd. Ik denk dat het wel meer takes zijn geweest maar wie weet! 8)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #51 Gepost op: 8-05-2023, 19:31:30 »
Wat een power woman he, super  ::love:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #52 Gepost op: 8-05-2023, 19:43:06 »
Als dat één take was dan is "ik denk dat we hem hebben" de sassy kant van Comfort die we nog niet veel gezien hebben en zeker nog gaan zien in aflevering 9. Want dat is wel heel zelfverzekerd. Ik denk dat het wel meer takes zijn geweest maar wie weet! 8)
Tuurlijk. Ik denk dat ze net zo lang hebben geoefend tot het spontaan ging.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Traagste chauffeur
« Reactie #53 Gepost op: 10-05-2023, 20:36:44 »
Tuurlijk. Ik denk dat ze net zo lang hebben geoefend tot het spontaan ging.
Dat valt ook de eerlijkheid bij deze opdracht weg, hopelijk dus maar 1 take, zoals alle kandidaten ook maar 1 take hadden.