Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp  (gelezen 4091 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2023, 10:38:36 »
Tsja, ik snap dat dit duo een belangrijke positie had, maar ook dat daar opvallend mollen moeilijk was. Veel makkelijker om 'onwetend' de emmer te pakken en de aardappels weg te schieten. Daar geldt hetzelfde, elke kilo weg betekent een veel lager eindbedrag.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2023, 11:33:14 »
Een mogelijke molactie is dat aan het eind van het hardlopen bijvoorbeeld Lieselot en Samya al weggeroepen zijn en de mol geschilde aardappels bij het aardappelkanon heeft gelegd als lokmiddel om geschilde aardappels te gebruiken.
De lopers liepen een grote ronde linksom. Waar de exacte locatie van de schillers was weet ik niet.
De schillocatie kan bijvoorbeeld langs een rondje rechtsom achter de start locatie langs zijn geweest. Conny was niet echt buiten adem haar laatste rondje, misschien is ze een klein rondje rechtsom gegaan, geschilde aardappels bij het kanon gelegd en gekeken wanneer Comfort aan kwam rennen, en dan vlug er voor het pad op en naar de finish rennen.
Maar hetzelfde geldt ook als mogelijkheid voor Leïla en Comfort, zij zouden zelfs op de normale ronde even een paar geschilde aardappels bij het aardappelkanon kunnen hebben gelegd als lokmiddel om die te gebruiken. De teil waarin de aardappels waren geworpen was ook weg, daar zat al een startvoorraadje in. Ik heb niemand met plakkende handen zien vegen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 12:08:47 door foxhunter »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2023, 12:19:06 »
Gilles zegt toch in de voice-over dat ze die aardappels 'gratis' krijgen? Als de Mol ze daar heeft neergelegd zou dat toch niet zo zijn?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2023, 12:38:42 »
Ik zou ook niet weten wanneer de mol dit ongezien had moeten doen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #44 Gepost op: 30-03-2023, 13:03:56 »
Aardappelschillen was 60 minuten, hardlopen was 30 minuten.  Ik dacht dat aardappelschillen 30 minuten was, dat bood mogelijkheden voor de laatste renners om geschilde aardappels bij het kanon te leggen als schietsuggestie. Maar dit gaat niet meer op doordat aardappelschillen 60 minuten duurde.

Het aardappelschieten was 10 minuten. Na 3 minuten en wat seconden zijn de 10 gratis aardappelen op. Na 6 minuten en ongeveer 30 seconden zijn Lieselot en Samya bij de schietlocatie aangekomen. De hardlopers hadden 5 kilometer gelopen in 30 minuten. Dat is 6 minuten gemiddeld voor een hele ronde. Samya en Lieselot hebben (aanname:een halve ronde) afgelegd in 6 minuut 30 seconden, dat is 13 minuten voor een hele ronde. Door het trage lopen is 4 kg geschilde aardappels verbruikt.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 13:21:08 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #45 Gepost op: 30-03-2023, 14:49:27 »
Gilles:
Samya en Lieselot hebben (aanname:een halve ronde) afgelegd in 6 minuut 30 seconden, dat is 13 minuten voor een hele ronde.
Samya en Lieselot hebben ook een hele kilometer moeten lopen. Ze doen er dus nauwelijks langer over dan de anderen. En zijn zelfs sneller dan Leïla en Toos.

Gilles: 'Met zware rugzak en gestrekte draf haasten ze zich naar de groep, een kilometer verderop'.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #46 Gepost op: 30-03-2023, 15:25:02 »
Dat van die kilometer had ik even gemist. Leek een andere route, maar een km is een km. Dus niet getreuzeld. Geeft dan inderdaad weer inzicht dat er bij de lopers door sommigen ook niet zo hard werd gelopen.

Mogelijk molacties door Lieselot worden rap gereduceerd tot Comfort 4 rondes achter elkaar laten lopen, en Toos 3 rondes. En bij de sit-ups die snelle wissel in het begin.

Vlak voordat de pan met aardappelen werd gewogen leek de pan vol te zitten, tijdens het wegen minder vol, maar toen Toos de pan had opgehaald zat ie weer goed vol. Daar kan je dan ook niet veel mee.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2023, 17:48:04 »
Ze hadden toch 30 minuten om te lopen en van te voren deden ze nog situps en pushups, lijkt me ook al snel dat je een half uur bezig bent samen met het verplaatsen en het groepjes maken.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2023, 18:46:55 »
De zeer suggestieve opmerking van Lancelot tijdens het schieten: "Nog twee patatten dat hier liggen". Even later Thomas: Moeten we patatten gaan halen? 
Het is alweer Lancelot die stuurt, de leiding neemt. Dat is in aflevering twee zijn handelsmerk. Dat deed hij ook al s morgensvroeg bij de gevallen lamp. En wie heeft er als ie wakker wordt een pet op? Maar dan is zijn opmerking 'ik zou ook nog geschilde gebruiken" tegen Samya en Lieselot een mol die nepmolt om zich verdacht te maken. Ik zie hem er nog voor aan ook.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #49 Gepost op: 2-04-2023, 15:40:52 »
Op weg naar de eerste opdracht, (volgens de sergeant een vleesmolen?) wordt een tekst gezongen met o.a. De volgende regels: “ baby’s huilen om hun moeder, wie van hun is de mol?”. Wel een rare tekst en wellicht een hint naar de moeders met een klein kindje, Leïla en Comfort? Lieselot heeft ook twee kinderen maar hun leeftijd is nergens bekend gemaakt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Navy Bootcamp
« Reactie #50 Gepost op: 2-04-2023, 16:18:12 »
In dat liedje leek flink geknipt (maar die knip kan natuurlijk wel een bewuste keuze zijn)