Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd  (gelezen 3744 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Gepost op: 16-04-2023, 18:29:28 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 21:30:35 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2023, 22:03:07 »
Dat was te voorspellen dat het alleen hilarische beelden zou opleveren.
Comfort die haar robot kwijt was. Lance die de cornflakestoren omgooide, de anderen die meer saus op zichzelf spoten dan op de hotdog.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2023, 22:15:25 »
De boodschappengroep lijkt de beste molpositie vanwege de supercornflakedoos. Toos en Comfort halen weliswaar 400 euro binnen, maar in theorie had één kandidaat 2000 euro binnen kunnen brengen. Dan is twee stuks van 200 euro beperkte schade.

Ook bij de kookgroep gaat alles mis. Zien we wie hoeveel hotdogs binnenbrengt?
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2023, 22:17:18 »
Ik denk dat de mol toch bij de kookgroep zat want die brachten niets op (Thomas en Ruben dus verdacht).
Bij de winkelgroep vooral Lancelot verdacht door de cornflakestoren omver te werpen waardoor hij niets kon binnenbrengen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2023, 22:20:01 »
maar in theorie had één kandidaat 2000 euro binnen kunnen brengen.
Maximum 1000 euro, want 5 producten van 200 euro.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2023, 22:21:19 »
Maximum 1000 euro, want 5 producten van 200 euro.
De ultradeluxecornflakeverpakking was daar nog 1000 euro bovenop. Als je die saboteert, gaat er dus al zeker 2000 euro niet in de pot.

Lancelot verpest het, maar ook Toos wil die richting op bewegen.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #6 Gepost op: 17-04-2023, 00:22:49 »
Sorry Maar als je als mol hier gaat hot dogs serveren , vind ik dat een hele bizarre keuze .

Je kunt daar enkel je eigen hotdogs verprutsen en in de winkel kun je door de cornflakes niet te halen zomaar stuntelig 2000 euro niet in de pot spelen .

Die hotdog opdracht is echt gedoemd om te mislukken zelfs zonder mol aanwezigheid , dus daar zou ik me als mol niet op richten

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #7 Gepost op: 17-04-2023, 01:01:30 »
Eens.

Maar de eerste vier kandidaten kozen bewust, bleven er bij koken en de supermarkt nog een plek over. Thomas kiest dan voor koken en voor Lancelot blijft de supermarkt over.

Blijf het bijzonder vinden. Want Lancelot deze keer op de meest molse plekken, heeft daar niet altijd zelf voor gezorgd. En kan ik die 5000 bij de pas vragen niet plaatsen als hij de mol is.

Commy/Toos hier op de meest molse plek. Maar dan weer antimols bij de vliegtuigen.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #8 Gepost op: 17-04-2023, 08:45:04 »
Dit was zo'n opdracht waar quasi nooit deftig op gescoord kon worden.

Bij die hotdogs tonen ze dat ze tot €2500 kunnen gaan, maar hoe in godsnaam wil je dat bereiken? Dat is om de minuut een gelukte hotdog. Zelfs met een echte persoon naast je om te gidsen (lees: meer dieptezicht enzo) lukt dit niet binnen de twee minuten denk ik. Maximum hier was €1000 en dan moest het al heel goed halen. Meest realistische €500 maar dat hebben ze net niet gehaald. Zwak gespeeld of goed gemold? Maakt weinig uit, was voor een klein bedrag.

Binnen was het iets meer realistisch om geld binnen te halen maar dan nog... Die cornflakes stonden mega hoog, no way dat iemand behalve Lancelot daar aan kon. En dan nog moet je dit geblinddoekt doen op basis van instructies van iemand met beperkt dieptezicht? Yeah, never going to happen.

Persoonlijk vond ik dat opladen een beetje geknutseld als deel van de opdracht. Ze konden toch gewoon zeggen "Per item dat je op de grond stoot verlies je een item uit je mandje" ofzo? Toos die bijna het wijnrek omver gooide was wel geweldig.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #9 Gepost op: 17-04-2023, 08:46:12 »
De zwakste opdracht tot nu toe. Niet tof, niet boeiend en de inbreng van de familie is een oppepper voor de kandidaten maar voor mij als kijker geen meerwaarde.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2023, 09:13:58 »
Commy/Toos hier op de meest molse plek. Maar dan weer antimols bij de vliegtuigen.
Die brachten dan weer als enige geld binnen.
Lancelot was veel verdachter door niets binnen te brengen en veel tijd te nemen met te laden waardoor Toos en Comfort lang moesten wachten.

Vind ik overigens ook een mindere opdracht. Wel hilarisch maar niet echt een meerwaarde en weinig kans om veel op te brengen. Overigens zijn het de partners die de opdracht het meest bepalen. Ik denk dat de mol niet veel moest doen en ik denk ook niet dat deze opdracht in de finale besproken zal worden.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 09:19:45 door Luc »

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #11 Gepost op: 17-04-2023, 09:40:25 »
Dit was zo'n opdracht waar quasi nooit deftig op gescoord kon worden.

Bij die hotdogs tonen ze dat ze tot €2500 kunnen gaan, maar hoe in godsnaam wil je dat bereiken? Dat is om de minuut een gelukte hotdog. Zelfs met een echte persoon naast je om te gidsen (lees: meer dieptezicht enzo) lukt dit niet binnen de twee minuten denk ik. Maximum hier was €1000 en dan moest het al heel goed halen. Meest realistische €500 maar dat hebben ze net niet gehaald. Zwak gespeeld of goed gemold? Maakt weinig uit, was voor een klein bedrag.

Binnen was het iets meer realistisch om geld binnen te halen maar dan nog... Die cornflakes stonden mega hoog, no way dat iemand behalve Lancelot daar aan kon. En dan nog moet je dit geblinddoekt doen op basis van instructies van iemand met beperkt dieptezicht? Yeah, never going to happen.

Persoonlijk vond ik dat opladen een beetje geknutseld als deel van de opdracht. Ze konden toch gewoon zeggen "Per item dat je op de grond stoot verlies je een item uit je mandje" ofzo? Toos die bijna het wijnrek omver gooide was wel geweldig.

Vind ik ook, 2 opdrachten voor de fun, waar er weinig moest gemold worden.

Wat mij wel opviel, de reactie van Thomas toen hij zijn vrouw zag, leek me toch oprecht, terwijl de mol weet wat er gaat gebeuren.

En niet toevallig Ruben die de laatste hotdog verkwanseld, waardoor er geen 500€ in de pot gaat.
Hij raakte met zijn hand de juiste saus aan, maar trok die al even vlug terug weg om dan de saus in zijn nek te krijgen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #12 Gepost op: 17-04-2023, 10:56:37 »
Als je kandidaten blinddoekt, worden ze vanzelf een mol  ::tandpastasmiley::

Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #13 Gepost op: 17-04-2023, 12:30:26 »
Het vervelende aan deze opdracht is dat we nauwelijks te zien krijgen wat er gebeurt bij de hotdogmakers. Ze moeten dilemma's beantwoorden, maar daar krijgen we maar een paar voorbeelden van te zien. Je hebt als kijker echt geen idee wie daar goed presteert of wie er eventueel saboteert. Ze moeten toch opletten dat ze de opdrachten niet té ingewikkeld maken. Ook dat eeuwige uitsplitsen van de groep is voor mij niet nodig. Het mag ook eens gewoon simpel en straight forward zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #14 Gepost op: 17-04-2023, 13:26:28 »
Het vervelende aan deze opdracht is dat we nauwelijks te zien krijgen wat er gebeurt bij de hotdogmakers.

Dat is ook het gevoel dat bij mij is blijven hangen. Er is hier veel geknipt. Omdat het saaie TV zou zijn  of was het te duidelijk wie er aan het mollen was?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #15 Gepost op: 17-04-2023, 14:13:47 »
Inderdaad wat montage à la Nederland bij de hotdogmakers. De winkel was dan weer wel bijna volledig in beeld. En dat was het waard.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2023, 15:19:34 »
Ik vond de editing in de supermarkt ook wat vreemd, het was ook ineens afgelopen. Geen kassameisje of iets wat de items ging scannen. De editing van de hotdogs maken was inderdaad nog minder, zonde dat we daar zo weinig van zagen. Dit is vaak een sterk punt van De Mol.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2023, 15:39:59 »
Bij de eerste rebus vraagt Comfort, vertel me wat je ziet. Sam: Een wip, maar er staat W=K. Het eerste is kip sowieso. Comfort: is het kippenfilet, of wat voor kip. Hiernaast staat een afbeelding van Jay Vleugels, zodat het KIPPENVLEUGELS moet zijn. Ik vind het een beetje verdacht dat Comfort uit het niets meteen met KIPPEN kwam, m.a.w. dat het niet om het voorwerp WIP ging maar om de activiteit WIPPEN.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 15:41:52 door MartinJ »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2023, 16:13:21 »
Bij de eerste rebus vraagt Comfort, vertel me wat je ziet. Sam: Een wip, maar er staat W=K. Het eerste is kip sowieso. Comfort: is het kippenfilet, of wat voor kip. Hiernaast staat een afbeelding van Jay Vleugels, zodat het KIPPENVLEUGELS moet zijn. Ik vind het een beetje verdacht dat Comfort uit het niets meteen met KIPPEN kwam, m.a.w. dat het niet om het voorwerp WIP ging maar om de activiteit WIPPEN.

Ik vond het eerder raar dat ze uit het niets van 'vlees' - > 'ham' wist te maken.

Maargoed waarom zou de mol zomaar een goed antwoord roepen?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Etenstijd
« Reactie #19 Gepost op: 17-04-2023, 18:27:18 »
Wel vermakelijk met die robotjes.
Graven, graven, graven...