Het verbaast me een beetje dat zowel Thomas en Lieselot het juiste filmfragment wisten te winnen.
Er waren negen bordjes met figuren en vaak voldoen er zeker twee aan de niet al te secure beschrijvingen. Dus dat Thomas dat wel goed doet en dan Peter niet weet; ik zou verwachten dat je de figuren niet raad.
Ruben gaf bij zijn eerste figuur overigens de juiste aanwijzingen met twee woorden. Daarna wordt het te beperkt. Naast molactie kan dit verdachtmaking zijn of gewoon teveel onder de indruk. Ruben is ook niet zon prater zoals Toos. Lancelot verwoord het prima in zijn commentaar op Ruben.
Mogelijk gaf Gilles verbaal een teken dat het voor 1 of 2 pasvragen was. Om ook de persoon te seinen lijkt me lastig. Op zich slim om dan voor 0 of 2 pasvragen te gaan, want dan hoef je de naam niet te noemen. Je schotelt een alles of niets voor, dat leidt af, want 2 pasvragen lonken. Thomas lijkt sturend, maar Lancelot is meer op de achtergrond net zo sturend. Want kiest als 2e voor 2 pasvragen, dus dat iedereen gevlogen heeft.