Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes  (gelezen 3932 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2023, 14:18:26 »
Super opdracht! Toos en Commy leken beide goed hun best te doen. Lance voor mij het verdachtst hier, want had de tongbrekers als enige heel goed geoefend,  maar dirigeerde vervolgens Ruben op de bijrijdersplek om de tongbreker als eerste uit te voeren, en dan ook nog met een foute instructiezin van Lance. Zorgde voor het minst haalbare aantal zakken bij de zaagopdracht en zorgde er op het einde voor dat ook de laatste zak gejat werd door plots te gaan stotteren en twijfelen. Prima molacties





Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2023, 14:28:50 »
Zorgde voor het minst haalbare aantal zakken bij de zaagopdracht en zorgde er op het einde voor dat ook de laatste zak gejat werd door plots te gaan stotteren en twijfelen. Prima molacties
Er was volgens mij nog wel iemand die dat vond. Die moest hier nog lang aan denken in het vliegtuig terug naar België.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2023, 14:55:28 »
Er was volgens mij nog wel iemand die dat vond. Die moest hier nog lang aan denken in het vliegtuig terug naar België.
Ruben blijft er nu nochtans nog steeds van overtuigd dat alle kandidaten op dat moment al op de juiste mol zaten en dat het op de tijd ging aankomen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2023, 14:58:10 »
Die €4000 is puur theoretisch en waarschijnlijk zo bedacht om ons te laten denken dat de kotspoes de beste molpositie was. Je zou hooguit de boom van 2 postzakken kunnen doorzagen binnen de tijd. Met het dolkenwerpen verbaasde het mij dat ze er überhaupt één in kregen. Dat is veel moeilijker dan het lijkt. Vooruit zeg dat je er 2 in gooit. Dan heb je 4 postzakken, maar dan ben je er nog niet. Hiervan kunnen de boeven er nog wel één of twee afhandig maken. Hou je netto 2 of 3 postzakken over, max. €800 of €1200. Dat is gemiddeld maar één foto.
Zo kan je natuurlijk elke opdracht waar veel geld te verdienen valt teniet doen. Feit is dat de postkoetsopdracht op zich al € 4000 waard was waar de andere 2 kandidaten geen enkele invloed op hadden, terwijl de koetsiers wel invloed hadden op de helft van het bedrag dat bij de postkaarten verdiend kon worden. Dezelfde redenering die jij maakt over de koets kan ik ook maken over de postkaarten. Die waren ook moeilijk om te doen slagen, zeker de 2de foto waarbij zowel de pannenkoek als de douche tegelijk moesten lopen en dan ook nog eens op het juiste moment. Dat blijkt dan ook nog eens de enige mislukte postkaart te zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2023, 15:07:16 »
Zoals ik eerder zei is het maken van die postkaarten het moeilijkste, vooral de tweede (timing). De postzakken was ook niet gemakkelijk maar het moest toch wel mogelijk zijn om enkele binnen te halen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2023, 15:11:06 »
Precies! Enkele. Geen 10.
En ik heb ook niet gezegd dat ik die fotoproef makkelijk vond. Zeker die met pannenkoek en douche was erg moeilijk. Hier hadden ze het in CDM nog over. Dat Comfort 2 liter pannenkoekenbeslag in de pan gooide zodat die pannenkoek het nooit ging halen. Moet dit nog terugkijken.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 15:14:29 door MartinJ »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2023, 16:29:45 »
Gilles zei dat er 8000 EUR te verdienen was. Hoe komt hij aan dat bedrag?
10 x 400 + 1000 + 2000 + 2000 = 9000.

Telde de 2e foto eigenlijk maar voor 1000 EUR? Wat zie ik over het hoofd?

EDIT : de rekening klopt. Vergeet deze opmerking  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 17:16:04 door Molstein »

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2023, 16:38:34 »
Postkoets: 4 x 400 + 6 x 400 = 4000
Postkaarten: 1000 + 1000 + 2000 = 4000

= 8000

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2023, 17:03:07 »
Waar haal ik dat de 2e foto 2000 EUR waard was  ??? Natuurlijk was die ook 1000  ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #29 Gepost op: 2-05-2023, 10:55:05 »
Postkoets: 4 x 400 + 6 x 400 = 4000
Postkaarten: 1000 + 1000 + 2000 = 4000

= 8000

Op die 3e €2000-foto had ook de koets invloed (op tijd terug zijn), dus het lijkt of Lancelot en Ruben 'verantwoordelijk' zijn voor €6000 en Comfort en Toos voor spek(pannenkoek) en bonen de tee foto's moeten maken.
Volgens mij is dat precies het zand dat in de ogen wordt gestrooid.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2023, 11:14:12 »
Ik vind het ook een meer typische molplek om bij de foto's te zitten. Bij het zagen kan je toch weinig mollen, en bij het gooien met die messen ook. Het uitspreken van de tongbrekers is dan wel weer een typisch plek voor een mol, omdat je kan oefenen om ze net fout te doen.

Bij de douchefoto is de perfecte voorbereiding als mol om te snel of te langzaam af te tellen. Dat is ook precies wat er gebeurde. Dat neemt niet weg dat die opdracht sowieso heel moeilijk was. Ik vraag me af of het zonder mol ook was gelukt (wellicht krijgen we dat antwoord zondag al).

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2023, 11:27:02 »
Op die 3e €2000-foto had ook de koets invloed (op tijd terug zijn), dus het lijkt of Lancelot en Ruben 'verantwoordelijk' zijn voor €6000 en Comfort en Toos voor spek(pannenkoek) en bonen de tee foto's moeten maken.
Volgens mij is dat precies het zand dat in de ogen wordt gestrooid.

Wat bedoel je met 'het lijkt' en 'zand dat in de ogen wordt gestrooid'?

Lancelot en Ruben hadden toch effectief invloed op de laatste €2000. Dat maakt voor hen in totaal €6000.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #32 Gepost op: 3-05-2023, 22:16:23 »
Dat de mol dus wel op de koets moet hebben gezeten, vanwege die som geld.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #33 Gepost op: 4-05-2023, 09:22:34 »
Comfort laat het uiteindelijk ook in deze opdracht weer na te mollen. Slechts 1000/4000 weggespeeld. Het was thans zo makkelijk een kleine fout te maken. Hetzelfde kan natuurlijk gezegd worden over Toos. Het helpt niet dat ze elkaar verdenken dus misschien niet durven.

De enige die als mol wat lef zou getoond hebben deze opdracht, is Lancelot. Al kon je ook gewoon makkelijk te laat aankomen. Dat dit niet gebeurd is, laat me toch denken dat de mol bij de foto's zat. We hebben gewoon niet zo een goede mol dit jaar, meer kan ik er echt niet van maken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #34 Gepost op: 4-05-2023, 15:24:52 »
Lancelot die keilang logopedie heeft gehad in zijn jeugd, Ruben die ook moeilijk praat, zitten op de postkoets.

Waarom? Toos heeft geen zin om op de postkoets te gaan. Ruben had al voor de postkoets gekozen. Toos wil niet bij Ruben of kiest bewust niet voor de postkoets met 'Ik heb geen zin om op de postkoets te gaan'. Maar het opvallende is dan weer Comfort die fijntjes bevestiging zoekt dat Toos inderdaad niet op de postkoets gaat. Met 'je hebt gisteren lang in een bus gezeten'. Toos: 'het is goed geweest'. Lancelot 'ik zal met Ruben gaan rijden.'

Merken jullie het?
Ruben zegt wat ie gaat doen
Toos zegt wat ie gaat doen
Comfort zoekt bevestiging dat Toos inderdaad gaat doen wat hij zegt te gaan doen, namelijk niet op de postkoets.
Lancelot zegt wat ie gaat doen.
Ik denk dat als Toos op de postkoets had gezeten, de verdeling er heel anders uit had gezien. Toos is namelijk goed van de tongriem gesneden. Is een snelle prater, komt in de buurt van de snelheid van Anke. Anke blijft onovertroffen wat dat betreft. Dat Toos niet op de postkoets zit scheelt een bak geld.

O en Gilles houdt een postzak voor zich met een M erop (van US Mail, maar de rest is niet zichtbaar) en daarna een stralende Comfort in beeld. En op de 'Greetings from Arizona' postkoets-fotokaart wordt gezwaaid met de handen. Comfort ontvangt post met foto's van haar dochter met tot drie keer toe haar handjes in de lucht. Alsof ze terug zwaait. Is die 'Sass van haar moeder' het aanwijzen van de mol? Knap Sassie voor zon kleine. Comfort is de Mama van Ollie. M-Ol.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 16:46:45 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2023, 15:39:30 »
Het viel mij vooral op dat Comfort niet (in beeld) aangaf wat ze wilde.

Lancelot: 'Allee, ik zal dan eh.. met Ruben gaan rijden'.
Comfort: 'Ja'

Klonk voor mij alsof Lancelot geen keus meer had. Comfort heeft daarvoor dan aangegeven dat ze wel bij de postkaarten wilde.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #36 Gepost op: 4-05-2023, 20:22:19 »
Ruben wilde dadelijk met de postkoets, Toos zei dat hij er geen zin had en koos voor de postkaarten. Vervolgens ging Lancelot als derde kiezen nl. voor de postkoets. Dan bleef er voor Comfort enkel de postkaarten over.
Wel sluw van Lancelot (als hij de mol is) om een beetje af te wachten en voor de postkoets te gaan wanneer Toos dat niet wilde. Comfort is dan weer té afwachtend voor een mol, zij kon niet meer kiezen.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 20:28:12 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2023, 23:04:44 »
Ja, dat is wat we in beeld zagen. Maar de manier waarop Lancelot zegt dat hij dan met Ruben gaat, laat mij denken dat Comfort haar keuze al wel heeft aangegeven. Maar dat dit buiten beeld is gelaten.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #38 Gepost op: 6-05-2023, 09:59:38 »
Tussen de keuze van Toos en Lancelot zegt Comfort ook nog tegen Toos : "Jij hebt gisteren natuurlijk al lang in een bus gezeten".
Waarop Lancelot, die óók op de bus zat, daarop zegt : "Allee, ik zal dan maar met Ruben gaan rijden".
Dat is geen logische conclusie, dus is er idd meer gezegd dan getoond.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #39 Gepost op: 6-05-2023, 10:05:32 »
Dat is geen logische conclusie, dus is er idd meer gezegd dan getoond.

"Geen logische conclusie = meer gezegd dan getoond" = logische conclusie. Maar "geen logische conclusie = onlogische conclusie" = ook een logische conclusie.

Maar dat is logisch. ;)