Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes  (gelezen 3935 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Gepost op: 30-04-2023, 18:12:25 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 21:44:01 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2023, 20:33:12 »
Ja hoor Lancelot kan opeens niet meer praten wanneer het moet ::rofl::.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2023, 20:36:16 »
Toos en Commy kan nu wel een harde streep door denk ik.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2023, 20:37:17 »
Ja, de mol zal zeker met de postkoets mee willen.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2023, 20:54:18 »
De mol zou denk ik liever bij de foto's zijn omdat daar meer geld te verdienen was.
Maar dan moet de mol wel zorgen dat iig 2 foto's mislukken en dan zeker de laatste

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2023, 21:25:55 »
Hmm... Maar wat als de mol het niet voor elkaar kreeg om in die groep te komen.

In de edit wordt het Ruben aangerekend dat hij zijn tongbreker fout heeft. Maar volgens mij werd ie foutief aangegeven door Lancelot.
Ook het kiezen voor de diepste groeve wordt niet moeilijk over gedaan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2023, 22:02:17 »
De postkaarten brachten geld op, de postzakken niet. Inderdaad wel mols van Lancelot de diepste groef te kiezen.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1:
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2023, 22:18:51 »
Hmm... Maar wat als de mol het niet voor elkaar kreeg om in die groep te komen.

In de edit wordt het Ruben aangerekend dat hij zijn tongbreker fout heeft. Maar volgens mij werd ie foutief aangegeven door Lancelot.
Ook het kiezen voor de diepste groeve wordt niet moeilijk over gedaan.

Klopt, Lancelot zegt al “de” in plaats
van “rap” …

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #8 Gepost op: 30-04-2023, 22:22:36 »
Het opstellen van de postkaarten was toch z a l i g om te zien. Bij de postkoets veel grappige momenten

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #9 Gepost op: 30-04-2023, 22:54:16 »
Mooie opdracht! De opdracht in de koets was veel moeilijker dan de foto’s maken. ze konden 5000 euro verdienen, maar alleen als alle opdrachten 100 procent goed zouden worden uitgevoerd en de tongbrekers goed zouden gaan. Dat is nauwelijks haalbaar. Lancelot was slecht bezig, zei de tongbreker verkeerd voor en was ook zelf te gestresst bij het zeggen van de zinnen.

De foto’s werden nogal soepel beoordeeld. Die kip hoefde dus niet perfect te zitten. De grootste molactie zou zijn als de koets te laat aan zou komen, dat is mislukt, ze waren ruim op tijd.

Toos kiest duidelijk voor de positie bij de foto’s, een mindere molpositie als je het mij vraagt.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #10 Gepost op: 30-04-2023, 22:56:52 »
Leuk dat de opdracht hier ook de kotspoes heet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #11 Gepost op: 30-04-2023, 23:29:35 »
Een mol in de koets zou denk ik precies niet te werk gaan als Lancelot, maar veel postzakken verzamelen, tongbrekers goed doen, de ondiepste groef kiezen bij het zagen -veel zakken verdienen-, daar lang over doen en zorgen dat de koets nèt te laat terug zou komen voor de duurste foto.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 00:23:10 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #12 Gepost op: 1-05-2023, 00:21:09 »
En Lancelot wordt op de postkoets gezet, doordat Comfort tegen Toos zegt: je hebt gisteren lang in een bus gezeten, waardoor Toos gedwee niet op de postkoets gaat, middels 'Het is goed geweest'. En Lancelot gedwee met Ruben zal gaan rijden.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #13 Gepost op: 1-05-2023, 02:41:28 »
Ik vond dit een geweldige proef maar ook heel ingewikkeld terwijl ik keek. Er kwamen steeds meer mimi opdrachten bij waardoor ik dacht van waar wil je nou het liefst mollen?

In eerste instantie in de koets vanwege de tongbrekers en extra proeven voor postzakken. Maarja dat was sowieso heel lastig en leverde niet het meeste geld op. Je kan makkelijker iets fout doen bij de foto's maken. En juist dat ging heel goed. Lancelot het meest verdacht in deze proef.

En dan de "twist" met de extra beveiligde postzak in het begin. Ik dacht dat extra geld zou opleveren als het binnen tijd binnen gebracht werd, maar het was gewoon post van het thuisfront. Dit mochten ze sowieso hebben lijkt me toch?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #14 Gepost op: 1-05-2023, 02:47:41 »
Ik denk dat de mol in beide teams goed kon mollen en zich niet druk maakte waar hij speelde. Lancelot absoluut het verdachtst deze, leuke, opdracht.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #15 Gepost op: 1-05-2023, 09:23:37 »
Een mol in de koets zou denk ik precies niet te werk gaan als Lancelot, maar veel postzakken verzamelen, tongbrekers goed doen, de ondiepste groef kiezen bij het zagen -veel zakken verdienen-, daar lang over doen en zorgen dat de koets nèt te laat terug zou komen voor de duurste foto.
De postzakken blijven steeds tellen maar als de koets binnen de tijd was konden ze extra verdienen met de foto. Het was duidelijk dat de koets ruim op tijd zou zijn waardoor je moeilijk kunt vertragen.

Die opdracht met de foto's vond ik erg moeilijk, toch wel opmerkelijk dat er 2 geslaagd waren.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 09:31:47 door Luc »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #16 Gepost op: 1-05-2023, 09:58:34 »
In eerste instantie in de koets vanwege de tongbrekers en extra proeven voor postzakken. Maarja dat was sowieso heel lastig en leverde niet het meeste geld op. Je kan makkelijker iets fout doen bij de foto's maken. En juist dat ging heel goed. Lancelot het meest verdacht in deze proef.
In de postkoets had je toch net wel invloed op het meeste geld. Eerst al op de € 4000 die daar kon verdiend worden en daarnaast ook nog op de € 2000 van de laatste postkaart.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #17 Gepost op: 1-05-2023, 10:18:20 »
En dan de "twist" met de extra beveiligde postzak in het begin. Ik dacht dat extra geld zou opleveren als het binnen tijd binnen gebracht werd, maar het was gewoon post van het thuisfront. Dit mochten ze sowieso hebben lijkt me toch?

Hier zou ik niet teveel achter zoeken. Het is gewoon bedoeld om de kandidaten nog iets extra's mee te geven dat, welliswaar achteraf, voor de opdracht niets betekende. Na de opdracht zijn de kandidaten nog meer benieuwd naar de inhoud van deze postzak die Ruben en Lancelot hebben 'bezorgd'.

Gewoon een leuke manier om deze brieven in het spel te verwerken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #18 Gepost op: 1-05-2023, 13:51:51 »
In de postkoets had je toch net wel invloed op het meeste geld. Eerst al op de € 4000 die daar kon verdiend worden en daarnaast ook nog op de € 2000 van de laatste postkaart.
Die €4000 is puur theoretisch en waarschijnlijk zo bedacht om ons te laten denken dat de kotspoes de beste molpositie was. Je zou hooguit de boom van 2 postzakken kunnen doorzagen binnen de tijd. Met het dolkenwerpen verbaasde het mij dat ze er überhaupt één in kregen. Dat is veel moeilijker dan het lijkt. Vooruit zeg dat je er 2 in gooit. Dan heb je 4 postzakken, maar dan ben je er nog niet. Hiervan kunnen de boeven er nog wel één of twee afhandig maken. Hou je netto 2 of 3 postzakken over, max. €800 of €1200. Dat is gemiddeld maar één foto.

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: De Kotspoes
« Reactie #19 Gepost op: 1-05-2023, 13:53:34 »
Laat die opdracht door 2 Toosjes doen, en ze komen met €4.000 terug.