Auteur Topic: [Terugblik finalisten] De Mol...  (gelezen 1499 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Terugblik finalisten] De Mol...
« Gepost op: 1-05-2023, 15:48:32 »
Het uitgebreidere molduel Comfort vs. Lancelot vind je hier.

De Mol...

1.1


...herkende "Steve" niet maar noemde wel als eerste van haar groepje "Matteo Simoni".
...liet kandidaten achter en klokte veel te vroeg af waardoor er niets verdiend werd.
...won het duel van Lieselot om de vrijstelling.

1.2


...viel op de cruciale laatste positie van de slackline en liet zo 3000 euro verdwijnen.
...maakte fouten bij het linedancen.
...liet Comfort als laatste de slackline op gaan.

1.3


...herhaalde "sleutel binnen de tijd".
...wilde zo snel mogelijk zoeken en dan alle opties bekijken.
...bevrijdde Lieselot en gaf haar informatie.

2.1


...loste raadsels op maar niet dat van het duurste voorwerp.
...gooide de lamp aan diggelen.
...wist het gereedschap niet goed te leggen en werkte mee aan (al dan niet instabiele) constructies.

2.2

De reacties op de vallende lamp

2.3


...presteerde goed maar haalde de geschilde aardappels op met Toos.
...wilde geschilde aardappels blijven gebruiken.
...had moeite met rennen en haalde de geschilde aardappels op met Comfort.

3.1


...koppelde met Lancelot de hoefijzers Lucky Luke aan Jolly Jumping en raakte een gevallen hoefijzer aan waarna ze gepakt werd.
...koppelde met Comfort de hoefijzers Lucky Luke aan Jolly Jumping, deed goede en foute suggesties en kon het blauwe hoefijzer niet vinden.
...verstond "Witse" in plaats van "Witje", vergiste zich in het aantal Heemskinderen en bracht nog net op tijd het blauwe hoefijzer binnen.

3.2


...liet in de jeep haar rode ei kapotgaan.
...raakte nog voor de opdracht zijn rode ei kwijt maar bracht er uiteindelijk ook een aantal binnen.
...liet zijn rode ei tijdens de opdracht snel kapotgaan.

3.3


...had het spel snel door.
...drukte veel op de knop.
...pakte geen vrijstelling waardoor er in plaats van 5000 euro slechts 2000 euro verdiend werd.

4.1


...gaf pas haar code toen duidelijk was dat Ruben zijn code niet zou geven.
...pakte geen pasvraag waardoor er 5000 euro verdiend werd.
...bereikte de laatste ruimte van de bunker en wist de lift niet te stoppen.

4.2


...was in de zoo betrokken bij meerdere foute antwoorden maar ook een juist antwoord.
...liet het na om op het cruciale moment snel bingo te roepen.
...riep wel op tijd bingo toen Lancelot dit naliet.

4.3


...kreeg een rood scherm en gokte alle foto's fout.
...wilde Comfort niet helpen.
...wilde Comfort niet helpen en bracht haar het slechte nieuws.

5.1


...liet de batterij van haar robot leeglopen en rekende voor 400 euro aan boodschappen af.
...gooide de aanbieding van 1000 euro en zichzelf met boodschappen ter waarde van 600 euro uit het spel.
...hield lang de laadpaal bezet en rekende voor 400 euro aan boodschappen af.


Wat het bezoek over de finalisten denkt

5.2


...fakete net overtuigend genoeg om 1500 euro uit de pot te houden.
...ging mee met Thomas' foute inschatting dat iedereen gevlogen had.
...omschreef zijn stunts duidelijk genoeg maar het filmfragment werd niet herkend.

6.1


...gaf verwarrende en verkeerde informatie door aan Lancelot.
...gaf het laatste cruciale fun fact niet op tijd door.
...wist premiers te benoemen maar geen appel op te vangen.

6.2


...bleef doorspelen en verloor 200 euro.
...verloor en verdiende niets.
...spoorde Comfort aan om door te blijven spelen en verdiende zelf 600 euro.

6.3


...maakte gebruik van de verdenkingen die er op haar lagen door de juiste kleur groen door geven.
...koos de verkeerde persoon bij de beschrijving.
...besloot om voor Rubens foute geel te gaan waardoor de bom uiteindelijk ontplofte.

7.1


...gooide de emmer met water net te laat over zich leeg.
...zegde tongbrekers verkeerd voor aan Ruben en maakte van een pispot vol potvispis slechts een pot potvispis.
...flipte de pannenkoek net te laat.

7.2


...trok haar geweer eerder dan Ruben maar schoot niet waardoor er 1000 in plaats van 3000 euro verdiend werd.
...liet tegenover Ruben zijn vinger van de trekker glijden waardoor er 1000 in plaats van 3000 euro verdiend werd.
...schoot als eerste in het geldvak waardoor er 2000 euro verdiend werd.


Wie is ... de Mol?
« Laatst bewerkt op: 4-05-2023, 14:37:33 door Heinz »

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2023, 15:58:14 »
Schitterend, Heinz!

Ik ga voor Comfort, ondanks dat ik veel vragen heb bij het krijgen van het rode scherm.

Offline Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joeri Sven Christian Ron en Jan zijn de beste
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #2 Gepost op: 1-05-2023, 16:01:58 »
Ik vind het heel vervelend dat Toos zo veel onmolse dingen doet maar ik vind hem dan weer de subtielste. lancelot en commy hebben dan meer molse dingen maar ook veel redenen om hun af te schrijven. Ik ga toch voor Toos want daar zit ik al van het begin op.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #3 Gepost op: 1-05-2023, 16:11:36 »
Ik vind het heel vervelend dat Toos zo veel onmolse dingen doet maar ik vind hem dan weer de subtielste. lancelot en commy hebben dan meer molse dingen maar ook veel redenen om hun af te schrijven. Ik ga toch voor Toos want daar zit ik al van het begin op.
Als je het overzicht van Heinz leest, heeft Toos toch meer fout gedaan dan je denkt. Alleen veel dingen die makkelijk wegzakken in het geheugen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #4 Gepost op: 1-05-2023, 16:22:14 »
   Comfort   
   Lancelot   
   Toos   
1.1 Zandlopers/Matteo
0
+1
-1
1.2 Linedance
+1
+1
0
1.3 Lieselot
0
-1
+1
2.1 Inboedelwerpen
0
0
0
2.2 Traagrijden
0
0
0
2.3 Bootcamp
-1
0
+1
3.1 Hoefijzers
+1
+1
0
3.2 Eieren
0
0
0
3.3 Rode knoppen
0
0
+2
4.1 Kernbunker
0
-1
+1
4.2 Bingo
+1
-1
-1
4.3 Back to the Future
-2
+1
+1
5.1 Boodschappen
0
+1
0
5.2 Stuntvliegen
0
+1
-1
6.1 Lesgeven
+1
+1
0
6.2 Taxi Driver
+1
0
-1
6.3 Speed
+1
+1
0
7.1 Postkaarten
0
+1
0
7.2 Duelleren
0
0
-1
Totaal +
6
9
6
Totaal -
-3
-3
-5
Totaal
3
6
1
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 16:29:41 door Pac »
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #5 Gepost op: 1-05-2023, 17:50:10 »
Mooi overzicht, Heinz. Toos komt er verdachter uit dan ik dacht en Comfort wordt mij wat te verdacht neergezet.

Mijn punten:

1.1 Tijd inschatten/duel : Lancelot: erg duidelijk, hij liet 2 kandidaten achter en drukte veel te vroeg af waardoor er niets verdiend werd.
1.2 Linedance: Comfort: ook duidelijk (al waren ze alle 3 wel mols) maar Comfort viel van haar koord waardoor er niets verdiend werd.
1.3 Lieselot   bevrijden: gelijk (moeilijk te bepalen).
2.1 Inboedelwerpen: Lancelot: lichte voorkeur wegens het stuk gooien van duurste voorwerp.
2.2 Traagrijden: gelijk (geen geld te verdienen).
2.3 Bootcamp: Lancelot en Toos: alle 3 waren betrokken bij het halen van de geschilde aardappelen maar Comfort slaagde als enige in al haar proeven.
3.1 Hoefijzers: Lancelot, maakte verschillende verkeerde combinaties en vond blauwe hoefijzer niet. Comfort was snel af, Toos bracht in de valreep de blauwe hoefijzer binnen.
3.2 Eieren: Toos en Comfort braken rode ei. Lancelot bracht wel eieren binnen maar verloor eerder zijn rode ei en brak dat van Ruben waardoor zijn balans negatief uitslaat. Molpunt dus voor Lancelot.
3.3 Rode knoppen: Toos: overduidelijk, onbegrijpelijk dat hij de vrijstelling liet liggen wat €3000 kost.
4.1 Kernbunker: Toos: beste molpositie, gaf mogelijk een verkeerde code in. Lancelot hier totaal onmols.
4.2 Bingo: Lancelot (geen inbreng) en Comfort (betere molpositie maar wel goede antwoorden samen met Leïla). Toos riep 'Bingo' waardoor €1000 in de pot.
4.3 Back to the Future: de mol op die manier geld uit de pot halen is wel goedkoop. Toch een molpunt voor Comfort evenals Lancelot en Toos die haar niet willen helpen. Gelijk dus.
5.1 Boodschappen: duidelijk Lancelot, stoot cornflakedozen om waardoor €1000 + €600 eigen artikels uit de pot. Comfort en Toos brachten €400 binnen.
5.2 Stuntvliegen: Lancelot, veel betere molpositie, kende geen film, ging mee met foute inschatting stuntvliegen.
6.1 Lesgeven: Lancelot die cruciale fun fact niet vertelde, Comfort die naam schilderij fout doorgaf.
6.2 Taxi Driver: Comfort: als enige een minbedrag (-€200).
6.3 Speed: Lancelot en Toos die beiden voor verkeerde kleur draad kozen. Lancelot gaf ook de verkeerde foto door, Toos reed over wagentje.
7.1 Postkaarten: Lancelot: bracht geen postzakken binnen. Toos en Comfort hadden tenminste 2 van de 3 postkaarten goed.
7.2 Duelleren: Lancelot en Comfort wegens verliezen duel waardoor €1000 ipv €3000 verdiend.

Comfort: 5
Lancelot: 12
Toos: 4

Lancelot steekt er duidelijk bovenuit maar heeft één grote anti-molactie (4.1). 
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 20:23:47 door Luc »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #6 Gepost op: 2-05-2023, 13:52:24 »
Altijd leuk om een overzicht van de finalisten te zien! Op dit moment zit ik niet in een tunnel; ik weet het gewoonweg niet. Alle drie de finalisten heb ik eerdere min of meer afgeschreven; ik had veel meer argumenten voor Thomas en Ruben. Ik heb Pacs manier gebruikt om te bepalen wie ik het verdachtst vind, waarbij ik 1, 0 of -1 punten heb gegeven (1 voor een verdachte actie, 0 voor verdacht/onverdacht en -1 voor onverdacht).

   Comfort   
   Lancelot   
   Toos   
1.1 Zandlopers/Matteo
0
+1
-1
1.2 Linedance
+1
0
0
1.3 Lieselot
+1
0
0
2.1 Inboedelwerpen
+1
+1
0
2.2 Traagrijden
0
0
0
2.3 Bootcamp
0
+1
0
3.1 Hoefijzers
+1
0
-1
3.2 Eieren
0
+1
0
3.3 Rode knoppen
0
-1
+1
4.1 Kernbunker
+1
-1
+1
4.2 Bingo
+1
+1
-1
4.3 Back to the Future
0
0
0
5.1 Boodschappen
+1
+1
+1
5.2 Stuntvliegen
+1
+1
0
6.1 Lesgeven
+1
+1
0
6.2 Taxi Driver
+1
0
-1
6.3 Speed
0
0
+1
7.1 Postkaarten
0
+1
0
7.2 Duelleren
+1
+1
0
Totaal
11
8
0

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #7 Gepost op: 2-05-2023, 13:58:57 »
Sundance .. was dat niet een bankrover/dief  ;D

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #8 Gepost op: 2-05-2023, 14:47:08 »
Doorheen het seizoen heb ik Toos nooit verdacht dus die laat ik ook nu nog buiten beschouwing. Ik zag hem te vaak heel spontaan kandidaats reageren wat voor mij nog steeds een goede methode is om kandidaten te schrappen.

Mijn molscore per aflevering (meer punten = verdachter):
Comfort
Lancelot
Aflevering 1
1
2
Aflevering 2
1
1
Aflevering 3
1
1
Aflevering 4
2
0
Aflevering 5
1
1
Aflevering 6
2
1
Aflevering 7
0
1
Totaal
8
7

Dat lijkt close maar andere zaken doen het toch nóg sterker naar Comfort hellen.
Lancelot heeft zeker de verdenking op zich gehaald, maar dat ligt ook wel aan zijn karakter om zelfzeker en initiatiefnemend te zijn. Waardoor je in de kijker staat bij een verloren proef. Hij zal ook wel beseffen dat dat in zijn voordeel kan werken. Hij lijkt me ook intelligent en fervent genoeg te zijn om ver te geraken in dit spel. Volgens mij zat hij in de derde aflevering al op het juiste spoor qua hoofdverdachte (de hoefijzers, de eieren, de motelkamer). Ongetwijfeld zijn er kandidaten naar huis gegaan door op Lancelot in te zetten.

Waar we ook naar moeten kijken zijn potentiële (voorbedachte) sabotages / positioneringen. Daar vind ik het lijstje voor Comfort te lang om te negeren worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #9 Gepost op: 2-05-2023, 15:09:10 »
Mooi overzicht Heinz ::bravo:: ik weet nog niet of ik terug naar Comfort ga of toch naar mijn schot-voor- de- boeg mol  Lancelot. Dit zijn wel de spannendste finales😀.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #10 Gepost op: 2-05-2023, 16:12:25 »
Mijn kansverdeling:
- Toos 60
- Lancelot 40
- Comfort 0

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #11 Gepost op: 5-05-2023, 15:45:54 »
Weet iemand zo wat de kleuren van de molboekjes van de finalisten zijn?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #12 Gepost op: 5-05-2023, 16:14:40 »
Ik heb ergens gelezen dat dat van Toos groen zou zijn. Of het waar is weet ik niet. De rest geen idee.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #13 Gepost op: 5-05-2023, 16:17:34 »
Lancelot bruin zag ik net in een filmpje op goplay.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #14 Gepost op: 5-05-2023, 16:19:30 »
Lancelot bruin zag ik net in een filmpje op goplay.

Volgens mij Lancelot bruin of grijs (afl 1), Comfort donker geel (afl 1j, Toos licht groen (nadat hij joker niet pakt met Lieselot). Maar ik kan mij vergissen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #15 Gepost op: 5-05-2023, 16:27:01 »
Volgens mij Lancelot bruin of grijs (afl 1), Comfort donker geel (afl 1j, Toos licht groen (nadat hij joker niet pakt met Lieselot). Maar ik kan mij vergissen.
Geef je nu antwoord op je eigen vraag?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #16 Gepost op: 5-05-2023, 16:29:02 »
Ik heb het opgezocht. Wilde niet te lui zijn :-). Denk dat het klopt, maar geen 100%.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2023, 00:06:40 »
Ik vind het echt extra moeilijk dit jaar. Ik had ze eigenlijk alledrie al afgeschreven om verschillende redenen...

Toos al in afl. 1 omdat die voor de vrijstelling gaat en daardoor het risico loopt de hele eerste aflevering niet mee te kunnen doen en sowieso geen invloed heeft in de eerste opdracht. Dat zou toch spijtig zijn voor de mol.

Lancelot in afl. 4 nadat hij geen pasvraag neemt en er zo direct voor zorgt dat er € 5000 in de pot komt. Niemand had hem het kwalijk genomen als hij dat wel gedaan had. Daarnaast lijkt ook het dagboek van de mol achteraf niet te kloppen met een mol die de pasvraag gewoon zelf zonder problemen had kunnen nemen. Dat die daarna ook nog eens in de bingo-opdracht gaat zitten, waar die amper tot geen invloed heeft op het verdiende geld, sloot hem bij mij helemaal uit. Dat laatste geldt trouwens ook voor Toos.

Comfort streepte ik lichtjes door na het rode scherm in afl. 4, omdat ik het niet eerlijk zou vinden voor de andere kandidaten, maar die discussie is natuurlijk al in een ander topic uitgebreid gevoerd.

Alles bij elkaar denk ik toch dat Comfort de mol zal zijn, al zou het mij niet verbazen moest het toch iemand anders zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2023, 11:16:35 »

   Comfort   
   Lancelot   
   Toos   
1.1 Zandlopers/Matteo
0
+1
-1
1.2 Linedance
+1
+1
0
1.3 Lieselot
0
+1
-1
2.1 Inboedelwerpen
0
0
0
2.2 Traagrijden
0
0
0
2.3 Bootcamp
+1
+1
+1
3.1 Hoefijzers
+1
+1
+1
3.2 Eieren
0
0
0
3.3 Rode knoppen
0
0
+1
4.1 Kernbunker
0
-1
+1
4.2 Bingo
+1
-1
-1
4.3 Back to the Future
0
+1
+1
5.1 Boodschappen
0
+1
0
5.2 Stuntvliegen
0
+1
-1
6.1 Lesgeven
+1
+1
0
6.2 Taxi Driver
+1
0
-1
6.3 Speed
+2
+1
0
7.1 Postkaarten
0
+1
0
7.2 Duelleren
0
0
-1
Totaal +
8
11
5
Totaal -
0
-3
-5
Totaal
8
8
0

Als ik het zo bekijk heb ik een blinde vlek gehad naar Sundance. Klap klap slow clap als ie zondag toch de mol blijkt te zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #19 Gepost op: 6-05-2023, 11:46:29 »
   Comfort   
   Lancelot   
   Toos   
1.1 Zandlopers/Matteo
0
0
[0
1.2 Linedance
+1
+1
+1
1.3 Lieselot
0
0
0
2.1 Inboedelwerpen
-1
0
0
2.2 Traagrijden
0
0
0
2.3 Bootcamp
+1
+1
+1
3.1 Hoefijzers
0
+1
+1
3.2 Eieren
0
0
0
3.3 Rode knoppen
0
0
+1
4.1 Kernbunker
0
-1
+1
4.2 Bingo
0
0
0
4.3 Back to the Future
-1
+1
+1
5.1 Boodschappen
0
+1
0
5.2 Stuntvliegen
0
0
-1
6.1 Lesgeven
+1
+1
0
6.2 Taxi Driver
0
0
0
6.3 Speed
0
+1
+1
7.1 Postkaarten
0
0
0
7.2 Duelleren
0
0
-1