Auteur Topic: Chat met Gilles! - 3 mei 2023  (gelezen 3642 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Chat met Gilles! - 3 mei 2023
« Gepost op: 2-05-2023, 23:24:10 »
We krijgen woensdag 3 mei (VANDAAG dus!) om 20:00 uur een verrassingsbezoek van niemand minder dan Gilles de Coster!




Om 20:00 uur zal hij in een live chat op al onze vragen een antwoord geven (behalve dan die ene vraag...  ;))!




Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (vanaf 20.00uur) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Om te beginnen heb je twee linkjes op de chatpagina: chat via qwebirc en chat via CGI:IRC. Het is daar het beste om de eerste link te kiezen, aangezien de tweede niet bij iedereen goed werkt.

Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.


Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door bovenaan op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is wit gemarkeerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt op diezelfde plek een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!


Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje linksboven-> Options-> vink aan hide JOINS/PARTS/QUITS
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 22:21:37 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: !MORGEN AVOND! Stel je vraag aan Gilles!
« Reactie #1 Gepost op: 2-05-2023, 23:43:34 »
Ik kan er niet bij zijn, maar ik heb wel twee vragen:
- Was Arizona de plek waar jullie oorspronkelijk heen zouden gaan in het seizoen in Duitsland? Sommige opdrachten van dat seizoen wekten de indruk dat ze ook in Amerika hadden kunnen worden opgenomen. (de opdracht met de bomstoelen bijvoorbeeld)
- Heeft het vroegtijdig vertrek van Philippe voor een verandering in de selectieprocedure van de mol gezorgd? Zo ja, wat is er veranderd?

(Daarnaast heb ik natuurlijk ook de vraag of de mol een rood scherm kan krijgen, maar ik heb een vermoeden dat die vraag sowieso wel gesteld gaat worden)
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 23:47:27 door vloeistof »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: !MORGEN AVOND! Stel je vraag aan Gilles!
« Reactie #2 Gepost op: 2-05-2023, 23:47:23 »
Hoe hebben jullie dit zo op het laatste moment geregeld.  ::ok::

Ik heb al eens eerder gechat met Gilles dus hoef niet perse een vraag te stellen, maar als iemand inspiratie nodig heeft kan je misschien nog eens vragen of de doos van Pandora uit Griekenland dezelfde straf was uit de eerste aflevering van Lieselot.

Ga het sowieso graag teruglezen!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #3 Gepost op: 3-05-2023, 00:34:38 »
Wowwwwww 3 mei 2020? Nu gaan we echt back into the future ::ok:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #4 Gepost op: 3-05-2023, 00:40:49 »
Heel gaaf weer, hopelijk kan ik erbij zijn  ::bravo::

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #5 Gepost op: 3-05-2023, 07:03:25 »
Mijn vraag: jullie zijn naar Arizona geweest... waarom bezochten jullie in hemelsnaam niet de Grand Canyon?!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #6 Gepost op: 3-05-2023, 07:49:23 »
Om 20:00 uur zal hij in een live chat op al onze vragen een antwoord geven (behalve dan die ene vraag...  ;))!

Of de Mol een rood scherm kan krijgen? ;)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #7 Gepost op: 3-05-2023, 09:42:14 »
Leuk, zeg! Vanavond ben ik er niet bij. Mochten er te weinig vragen zijn, wat me sterk lijkt, dan heb ik nog wel een vraag:

Complimenten voor een schitterend seizoen! De makers experimenteren graag: bij de selectie van de mol (onvoorbereide mol, schaduwmol) en kandidaten (BV’er Matteo Simoni), bij het invullen van de test enzovoort. De opzet van de proeven blijft echter eigenlijk altijd wel hetzelfde door de kandidaten steeds in groepjes te verdelen. Hoort die opzet bij het DNA van De Mol of zijn proeven met de volledige groep toch een mogelijkheid?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #8 Gepost op: 3-05-2023, 11:21:05 »
Ik verzamel ook vast wat vragen:

- Er viel mij iets op bij de kamer met honderden vrijstellingen. Op de schijfjes stond geen "vrijstelling". Wat was hier de reden voor?

- Hoe gaat het met je pianospel? Je gaf een mooie demonstratie in de Duitslandreeks. Ik had je eigenlijk wel in de saloon achter een piano verwacht, ook met een leuk hoedje op uiteraard.

- Ik kijk graag naar het programma Down The Road waarin jongeren met downsyndroom met elkaar op reis gaan. Ik vind het een mooi, integer gemaakt programma. Toch is er wat kritiek geweest, waaronder dat als er mensen met down op tv zijn het altijd daarom gaat in plaats van dat ze gewoon meedoen aan een programma en het downsyndroom geen rol speelt. Zou het iets voor De Mol zijn om een geschikte persoon te zoeken met downsyndroom die gewoon één van de kandidaten is?

- Humor is altijd een belangrijk en zeer gewaardeerd ingrediënt van het programma geweest. Maar wordt het met eitjes in roze pakken, spuitende sausmachines, een lollige legersergeant en schattige senioren niet te kolderiek voor een programma dat je ook weleens als een thriller omschrijft?

- Wil je voor een keertje meedoen aan het onderschriftenspel dat we op het forum spelen? Dan is de opdracht om een grappig onderschrift te verzinnen bij dit screenshot: https://www.realitynet.org/images/dm2023/onderschriftenspel/OnderschriftenspelDM7.png

- Wist je dat je in de VR De Mol Experience in Eindhoven wordt nagesynchroniseerd door een Nederlander?
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 16:53:41 door Heinz »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #9 Gepost op: 3-05-2023, 11:46:21 »
Wellicht te direct als vraag, maar wat mij vooral bezighoudt/interesseert is waarom er geen duidelijke uitleg is gegeven op welke manier de mol een rood scherm had kunnen krijgen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #10 Gepost op: 3-05-2023, 12:07:14 »
Ik kan vanavond helaas niet bij de chat aanwezig zijn, vandaar hier mijn vraag: waarom is gekozen voor videobezoek i.p.v. echt bezoek? Hebben de deelnemers dat ervaren als een teleurstelling of wisten ze dit al?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #11 Gepost op: 3-05-2023, 12:08:49 »
Smaakt de BV'er naar meer? Volgend seizoen weer een Matteo?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #12 Gepost op: 3-05-2023, 12:13:19 »
Kunnen we in de toekomst een all stars seizoen verwachten?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #13 Gepost op: 3-05-2023, 12:25:31 »
Hoeveel jaar ga je nog door Gilles? En uiteraard dit fantastisch programma?

Hopelijk nog minstens 20 jaar!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #14 Gepost op: 3-05-2023, 12:35:06 »
Kan Conny haar licht laten schijnen op de kansberekening discussie in het handpoptopic? ::vergroot::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Christophe Heylen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • To mole or not to mole...
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2020 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #15 Gepost op: 3-05-2023, 15:54:02 »
Mijn vraag: jullie zijn naar Arizona geweest... waarom bezochten jullie in hemelsnaam niet de Grand Canyon?!


Ik denk dat ik deze vraag al voor jou kan beantwoorden. De Grand Canyon ligt namelijk in een nationaal park en daar krijg je niet gauw de toestemming om te mogen filmen voor televisie, laat staan met een drone vliegen/filmen. + De kans om Belgen of Nederlanders tegen te komen is vrij groot.

Offline koenwillen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Heb je mij gemist want niets is wat het lijkt ;)
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #16 Gepost op: 3-05-2023, 17:02:59 »
Ik kan niet online zijn vanavond voor mee te volgen. Dus zou fijn zijn moest iemand anders de vragen in mijn plaats stellen! Snap dat er waarschijnlijk geen tijd is voor alle drie mijn vragen, maar ben al heel blij moest er ene lukken. Aan die persoon of personen, alvast heel erg bedankt daarvoor!  ::tandpastasmiley::  ::ok::

  • Nu er al 8 seizoenen zijn geweest sinds de reboot, in welk land was het praktisch het moeilijkste om te filmen en hoe kwam dit?
  • En in dezelfde lijn nog een vraag: Wat waren voor jou de leukste landen/locaties die jullie hebben gedaan (tot nu toe) en om welke reden?
  • Er werd natuurlijk veel in de pers geschreven over 'Bestemming X' als de De Mol concurent van VTM, maar heb je het toevallig zelf bekeken en wat vond je ervan?
K.

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #17 Gepost op: 3-05-2023, 18:21:39 »
I can't make it for the chat tonight due to time zone difference, but if anyone finds any of my questions to be interesting feel free to ask it to Gilles! :)

1. On the first episode when the candidates are told via the phone that they passed through the selections they could press 1 to confirm participation, and press 2 to if they "prefer to stay at home", what happens if a candidate actually pressed 2?  ;D Will they actually not join the show haha
2. What happens if someone takes more than 2 vrijstellingen in that room that is full of vrijstellingen?
3. What happens if you had a typo in candidate's name during the elimination? Also I wonder what will happen if there is a glitch or misconfiguration in the system causing the wrong screen color to be shown for a particular candidate (someone who should've seen green is shown red, or vice versa)?
4. The challenges in De Mol are usually reliant on technology such as the 1 minute timer button challenge, or the recent challenge of imitating a postcard pose in 10 minutes (need to make sure that a photo is taken at exactly 10 mins). Do you always have any plan B if there were any failures in the technologies used in the challenges (like button is not working, or camera didn't take any photo after 10 mins)?
5. The recent duel challenge involved 2 people shooting each other with blanks, what are the safety precautions you took for this challenge? Since I believe there is something like the "treat every firearm as if it were loaded" rule.
6. (Kinda similar to a question posted above) Has the pandora's box punishment from the Greece season already used now? If so, what is it?

Looks like almost all of my questions are about the "what if" cases haha. As someone who is usually kinda paranoid, I think I will have quite a lot of anxiety if I were the one in charge of the assignments/technology used in the show because this involves a huge sum of money and sometimes there are scenarios where you can't fix it if you made a mistake. So kudos to Gilles and team for making such an awesome show and pulling things off perfectly!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 18:27:14 door gamehelp16 »
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #18 Gepost op: 3-05-2023, 18:32:17 »
Zou Gilles zelf mee willen doen? Lijkt me zot, om met de Belgen te spreken.
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Chat met Gilles! - 3 mei 2023 20:00 !VANAVOND!
« Reactie #19 Gepost op: 3-05-2023, 18:35:00 »
Zou Gilles zelf mee willen doen? Lijkt me zot, om met de Belgen te spreken.
Oeh! Misschien leuk om te vragen of hij gepolst is voor de Nederlandse versie? Aangezien hij naast BV nu al bijna een BN’er is ;D

Erik van Looy zat afgelopen seizoen ook in de Nederlandse Slimste Mens.
...óf niet!