Poll

Wat waren jouw favoriete seizoenen?

Seizoen 1 (Frankrijk)
0 (0%)
Seizoen 2 (Spanje)
5 (2.8%)
Seizoen 3 (Italië)
1 (0.6%)
Seizoen 4 (Argentinië)
8 (4.4%)
Seizoen 5 (Zuid-Afrika)
28 (15.5%)
Seizoen 6 (Mexico)
3 (1.7%)
Seizoen 7 (Vietnam)
36 (19.9%)
Seizoen 8 (Griekenland)
39 (21.5%)
Seizoen 9 (Duitsland)
44 (24.3%)
Seizoen 10 (Canarische eilanden)
5 (2.8%)
Seizoen 11 (Arizona)
12 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?  (gelezen 2032 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 12-05-2023, 23:46:31 »
Zuid-Afrika blijft mijn grote favoriet. Meteen de openingstwist, fantastisch land en een waanzinnige kandidatengroep. En natuurlijk een aantal karakteristieke en hilarische opdrachten.

Vietnam op 2, totaal omver geslagen door de mol toen ik in Antwerpen in de bioscoop zat. Wederom uitstekende opdrachten en een waanzinnige finaleopdracht.

Griekenland op 3, het eerste seizoen met een echt goede verhaallijn en thematiek doorheen de serie.


Arizona staat persoonlijk niet zo hoog. Maar dat is vooral ook een kwestie van smaak. Ik ben niet zo'n Amerika fan en we zagen toch veelal de hele typische dingen naar voren komen. En ik heb het ook niet zo met de klassieke films. Dus het ziet er wel leuk uit, maar inhoudelijk vind ik het zelf niet altijd zo sterk. Komt er nog bij op dat de openingstwist met een BV voor deze Nederlander al helemaal geen wow-gevoel gaf. Moet ik ook wel toegeven dat het lastig is om na 8 jaar nog zo'n wow-gevoel te kunnen ervaren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 13-05-2023, 14:10:04 »
Duitsland, Griekenland en Vietnam springen er voor mij uit. Fantastische mollen, leuke kandidaten, goede twists, creatieve opdrachten.

Ik vond de mol in S6 (Mexico) tegenvallen, al waren de kandidaten weer goed gecast. En tja, laten we eerlijk zijn, seizoen 10 is gewoon een volledig mislukt seizoen, ook al heeft de productie zich er nog aardig uit weten te redden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 17-05-2023, 12:02:05 »
Daarnaast is er op Telegram een groep genaamd 'De Mol downloads', waar ook alle afleveringen sinds seizoen 1 geplaatst zijn.
Ik heb zojuist Telegram op mijn laptop en telefoon geinstalleerd maar het lukt mij niet om deze groep te vinden. Ook zou je moeten kunnen zoeken naar media maar vindt nergens een selectie 'media'. Heb geprobeerd om te zoeken via # en @ ervoor maar geen hits. Heeeelp!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 17-05-2023, 13:18:59 »
Ik wou er een top 3 van maken dus heb ik de seizoenen 2, 5 en 8 gekozen.
5 (Zuid-Afrika) vond ik waarschijnlijk het leukste seizoen. De 'nieuwe' mol was toen in volle vaart, van bij de opening op het puntje van de stoel. Daarna kregen we meer van hetzelfde maar niet altijd meer zo'n leuke groep als daar.
Seizoen 2 herinner ik mij natuurlijk heel wat minder van, maar het was als kind op dat moment wel hét programma waar je de hele week naar uitkeek. Ook het seizoen met een brutale mol en de meeste verborgen hints en tips ooit. Dat sloeg hard in aan het einde van de reeks, het hele land sprak erover. Seizoen 2 is ongetwijfeld het seizoen dat de mol 'groot' heeft gemaakt.
Seizoen 8 vond ik ook erg leuk met heel wat grappige momenten en een prachtige locatie.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2023, 13:20:47 door Betonmol »

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2023, 13:35:00 »
Duitsland staat bij mij iets lager dan bij de meeste anderen omdat die groep me net wat minder aansprak en omdat de opening me ook na Jens' terugkeer in seizoen 10 niet helemaal lekker zit. Wel fantastisch in beeld gebracht en prachtige thematiek, opdrachten en twists dat seizoen. Wat Gilles zegt over het gebrek aan dilemma tussen geld of troeven viel dat seizoen inderdaad ook wel op. De 10.000 euro van Lennart was heel goed uitgevoerd en neem ik hem zeker niet kwalijk, maar ben ik toch ook geen grote fan van. Alsnog een topseizoen hoor, maar dan komen andere seizoenen bij mij toch net wat hoger uit.

Mexico staat ook niet in mijn top 3, wel gewoon hartstikke leuk verder.

Zuid-Afrika en Vietnam krijgen sowieso mijn stem. Zuid-Afrika maakte na de glorieuze reboot in 2016 echt nog dat extra stapje waardoor het geheel allemaal nóg beter tot zijn recht kwam. Vietnam was een prachtig land en had leuke opdrachten, maar dat staat vooral zo hoog voor mij vanwege de Mol. Niet alleen was de twist rondom de onvoorbereide Mol perfect in het seizoen verwerkt, maar Elisabet was dan ook nog eens een van de meest verbluffende Mollen die ik ooit gezien heb.

Argentinië, Griekenland, Canarische Eilanden en Arizona zijn allemaal eigenlijk kanshebbers voor mijn derde stem. Argentinië was de perfecte comeback met een geweldige groep. Griekenland blonk uit in thematiek en ook weer een fantastische groep en Mol. Op de Canarische Eilanden zijn ze zo perfect omgegaan met alle tegenslagen dat het een heel bijzonder en uniek seizoen heeft opgeleverd, zo'n seizoen gaan we nooit meer zien. Die locatie sprak me wel iets minder aan. Arizona had als vanouds weer alle magnifieke ingrediënten die een seizoen van De Mol maken wat het is. Voor mij waren de groep en de opdrachten, de belangrijkste ingrediënten, ijzersterk dit jaar. En ik weet dat het misschien geen populaire mening is, maar ik vond de Mol met het rode scherm - ook al was dat niet per se gepland van tevoren maar slechts een mogelijkheid - juist een fantastische toevoeging aan het seizoen en het programma. De oplossing van een 'mysterie' dat bij veel fans na al die jaren nog bleek te bestaan en de bevestiging voor komende seizoenen dat we niemand zomaar kunnen uitsluiten op basis van een twist, positie of iets symbolisch als een rood scherm. Voor nu heb ik mijn derde stem even op Arizona gezet, me ervan bewust zijnde dat recency bias waarschijnlijk een rol speelt ;D

De eerste drie seizoenen heb ik natuurlijk niet live meegemaakt, maar wel allemaal teruggekeken. Daar heb ik ook heel erg van genoten, maar voor mij zijn de nieuwere seizoenen toch van hogere kwaliteit. Dat zal er zeker ook mee te maken hebben dat ik die allemaal wel zelf op het moment van uitzenden heb kunnen ervaren. Seizoen 2 vond ik het leukst van de eerste 3.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 17-05-2023, 19:24:48 »
Ik heb zojuist Telegram op mijn laptop en telefoon geinstalleerd maar het lukt mij niet om deze groep te vinden. Ook zou je moeten kunnen zoeken naar media maar vindt nergens een selectie 'media'. Heb geprobeerd om te zoeken via # en @ ervoor maar geen hits. Heeeelp!
Ik zie de groep als ik demolbelgie type (niets ervoor)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 17-05-2023, 19:36:57 »
Ik heb zojuist Telegram op mijn laptop en telefoon geinstalleerd maar het lukt mij niet om deze groep te vinden. Ook zou je moeten kunnen zoeken naar media maar vindt nergens een selectie 'media'. Heb geprobeerd om te zoeken via # en @ ervoor maar geen hits. Heeeelp!

Ik weet helaas zelf ook niet zoveel van Telegram verder. Destijds kon ik het wel gewoon vinden door 'De Mol downloads' te zoeken op het hoofdscherm via het zoekicoontje rechtsboven. Er is wel eerder op het forum iets geplaatst over die Telegram-groep, maar ook zonder verdere uitleg helaas.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 17-05-2023, 20:13:17 »
Probeer anders deze link: https://t.me/DeMolBelgie

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 17-05-2023, 22:01:34 »
Dat kanaal 'De Mol België' heeft echter pas de afleveringen vanaf 2018 (seizoen 6). Die van 'De Mol downloads' heeft ze allemaal. Werkt deze link om erin te komen?
https://t.me/+Z0PuMAsILEkzMWQ0

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 17-05-2023, 22:15:42 »
Ja, ik had deze link net gevonden. Hiermee kun je je abonneren op het channel. Het is dus geen groep.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wat zijn jouw favoriete seizoenen van De Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 19-05-2023, 18:40:42 »
Het volgende.  ::tandpastasmiley::
Woosie down?