Auteur Topic: Start De Mol 2024  (gelezen 17162 keer)

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #180 Gepost op: 18-03-2024, 16:05:37 »
Ik zie het eerder als een kans om iets extra te verdienen. Dat kan geld zijn, maar ook een pasvraag, vrijstelling.
De mol moet dan de opdracht saboteren, maar ook de kandidaat verhinderen om extra geld te verdienen, zoiets.

Precies, help de mol maar wordt niet gepakt en krijg een pasvraag, zoiets.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #181 Gepost op: 18-03-2024, 16:15:42 »
Precies, help de mol maar wordt niet gepakt en krijg een pasvraag, zoiets.
Ik dacht nu niet meteen aan 'help de mol'. Haha
Eerder dat de mol extra zijn best moet doen om ook de 2de opdracht/rol te saboteren. Wie weet kan de kandidaat wel extra info krijgen over de mol door zijn rol, dat moet de mol zeker verhinderen.
Dat zou deels het verbrande molboekje kunnen verklaren; heb je niet nodig als je je rol goed invult.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #182 Gepost op: 18-03-2024, 17:38:10 »
Precies, help de mol maar wordt niet gepakt en krijg een pasvraag, zoiets.

Hoe maakt dat het "dubbel zo moeilijk" voor de mol?
Als de mol hulp krijgt is het net "dubbel zo makkelijk" voor de mol.
Het zal dus eerder dienen om de mol te kunnen tegenwerken door extra informatie over de opdracht te krijgen.
Hij/zij die de "dubbelroltroef" heeft kan zo te weten komen waar de beste molposities zijn en hoe je de mol kan saboteren.
Dan wordt het voor de mol extra moeilijk.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #183 Gepost op: 18-03-2024, 18:17:39 »
Ik heb niet het idee dat er 1 kandidaat heel het seizoen door zon speciale rol heeft , maar meer dat het zaken zijn die zeg voor 1 aflevering gelden, zoals bv de vertegenwoordiging bij de mol griekenland , of zelfs maar voor een opdracht en eventueel gevonden kunnen worden tijdens de opdracht .


Ik denk ook dat de dubbelrol steeds verandert. Dat je elke keer weer moet strijden voor die "amulet". Dat ze tijdens opdrachten verstopt kunnen liggen en wie hem vindt krijgt info over de volgende opdracht.
Ik denk dat dit voor een goede dynamiek in het spel kan zorgen.
I was blind but now I can see

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #184 Gepost op: 18-03-2024, 18:30:27 »
Ik vind het bij veel theorieën ingewikkeld om precies die "twee" erop te plakken, waarom die twee zo prominent aanwezig?

Ik snap dat het om "dubbel" gaat, maar vind het dan een interessante keuze dat ze specifiek ervoor hebben gekozen om het getal 2 zo in beeld te laten komen, ik weet het niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #185 Gepost op: 18-03-2024, 19:24:03 »
Ik vermoed dat het "dubbel zo moeilijk" slaat op dat het moeilijker gaat zijn om geld uit de pot te houden. De kandidaat met de andere rol kan wellicht méér geld verdienen op één of andere manier?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #186 Gepost op: 18-03-2024, 19:36:11 »
Hmm een soort joker kandidaat die voor de mol onbekend moet blijven , kan ik in mee gaan.  Het is dan wel wat vreemd als de groep openlijk praat over de rol.

Maar er komen echt wel goede ideen naar voor, die ik denk best haalbaar zijn zonder het format teveel op te rekken

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #187 Gepost op: 19-03-2024, 10:21:25 »
Volgens mij doet Lo mee, dat zou het extra moeilijk maken voor iedereen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #188 Gepost op: 19-03-2024, 13:27:35 »
Ik denk eerder dat Lo elke dag een podcast geeft voor de kandidaten waarin ze haar molverdachte uitgebreid bespreekt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #189 Gepost op: 19-03-2024, 13:39:05 »
Voor mij is het nu dubbel zo moeilijk want ik heb 2 molverdachten :-[. Bovendien zie ik in Charlotte een dubbelrol ::jaja::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #190 Gepost op: 19-03-2024, 15:22:50 »
Tja geen wonder: Charlotte's achternaam is de Mol.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #191 Gepost op: 19-03-2024, 16:20:38 »
Tja geen wonder: Charlotte's achternaam is de Mol.    ;D
Ook echt zo volgens Wikipedia.  ;D 
Zo'n kans laten de makers nooit liggen. Case Closed voor dit jaar.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #192 Gepost op: 19-03-2024, 17:45:01 »
Is er dan een aparte Wikipedia-pagina over de kandidaten van dit seizoen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #194 Gepost op: 19-03-2024, 21:17:13 »
Dankjewel.    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #195 Gepost op: 19-03-2024, 21:24:20 »
Dàt verklaart de '2' dit seizoen  ::tandpastasmiley:: Tòch eindelijk twee mollen mee. Charlotte en de mol.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #196 Gepost op: 20-03-2024, 12:06:00 »
Een seizoen in Sicilië, dat doet me onmiddellijk denken aan maffia. En bij ‘dubbelspel’ denk ik dan onmiddellijk aan de film The Departed. Daar zit een mol van de maffia bij de politie, en een mol van de politie bij de maffia.

Het ziet ernaar uit dat de kandidaten een soort ‘houten medaille’ kunnen winnen met de 2 erop. Misschien wordt de winnaar daarvan dan de ‘infiltrant’ voor het kandidatenteam? Misschien is er iedere aflevering 1 kandidaat die de dubbelspion wordt. Hij/zij krijgt dan vooraf een briefing over de volgende opdracht(en), weet wat de betere plaatsen en manieren zijn om te mollen? En de mol weet (waarschijnlijk) niet welke kandidaat de dubbelspion is.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #197 Gepost op: 20-03-2024, 17:27:15 »
Aangezien het houten blokje met de 2 erop uit de trailer lijkt overeen te komen met de houten blokjes die ze voor een vrijstelling en pasvragen gebruiken, dacht ik eerder aan iets dat met de eliminatie te maken had. Bijvoorbeeld dat een kandidaat een tweede kans kan krijgen of 2 keer de test kan invullen ofzo?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #198 Gepost op: 20-03-2024, 22:47:31 »
Philippe zei dat hij een andere rol had.
Het kaartje met 2 komt in het spel. De kandidaat kan tegen persoonlijk voordeel een taak uitvoeren, als deze behaald is, is het voordeel binnen. Deze taak rouleert per aflevering, zoals bv het penningmeesterschap rouleert.
Hoewel de mol er alleen een dekmantel aan heeft zal deze eager zijn om deze rol te bemachtigen, anders verraad hij/zij zichzelf.
De uit te voeren taak benadeeld de mol. Komt mogelijk in het zicht van de kandidaat met de 2.
De mol molt dan of recht voor zijn raap en komt in beeld of is een ongelooflijke sneakert, die heel omzichtig opereert. Bij de Vlaamse Mol denk ik eerder aan omzichtig.
We zullen de mogelijke molacties zelf moeten bedenken en kijken wie daarvoor de mogelijkheid heeft gehad.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2024, 22:51:38 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #199 Gepost op: 21-03-2024, 12:11:05 »
De hele ochtend zijn er al radiospotjes te beluisteren, waarin Gilles een aantal theorieën debunked.  ::joehoe::

"Beste vrienden, luister goed want deze versie van onze radiospot wordt maar 1 keer uitgezonden"
en vervolgens steeds een andere versie:
- "Dit jaar zit er een twee in het logo van de mol, maar dat wil niet zeggen dat de kandidaten twee molboekjes gaan krijgen."
- "De mol wordt dit jaar dubbel zo moeilijk, maar dat wil niet zeggen dat de eliminatietest uit dubbel zoveel vragen bestaat."
- "Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat ik een dubbelrol krijg."
- "Dit jaar speelt niet alleen de mol dubbelspel, maar dat wil niet zeggen dat elke opdracht dubbel gespeeld wordt."

Pas op: er gaan heel veel half geïnterpreteerde teksten rond op de socials, maar deze hierboven heb ik echt letterlijk kunnen nagaan.

En dan nog een paar die ik heb gelezen op de socials, maar nog niet zelf heb gehoord:
- geen 2 molboekjes
- niet spelen in duos
- geen ex-kandidaten
- geen twee mollen
- voor de kijker niet dubbel zo moeiijk
- niet moeilijker voor de kandidaten
« Laatst bewerkt op: 21-03-2024, 14:20:02 door annebeestje »