Auteur Topic: Start De Mol 2024  (gelezen 17202 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #160 Gepost op: 17-03-2024, 20:44:46 »
Grr, ik kan niet meer wachten! Ik wil weten wat die 2 betekent! ::rofl::
Het ziet er in ieder geval alweer prachtig uit
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #161 Gepost op: 17-03-2024, 20:45:21 »
Zou de brutale hint zijn dat de mol een samengestelde naam heeft? Dus bestaande uit 2 voornamen.
Oeps...? Marta (Coco)


Maar het dubbelspel gaat dus om een nieuwe troef... :-\\
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #162 Gepost op: 17-03-2024, 20:51:50 »
Maar het dubbelspel gaat dus om een nieuwe troef... :-\\


Hoe denk jij dat die nieuwe troef werkt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #163 Gepost op: 17-03-2024, 20:54:03 »
Het lijkt er dus op dat het wel degelijk een speciale rol gaat worden. Omdat alle kandidaten hier kans op maken, is het er de Mol alles aan gelegen om zelf die 'troef' te bemachtigen natuurlijk. Alleen zo blijft de Mol zelf de touwtjes in handen houden, zonder tegenwerking van een andere 'speciale rol'.

Maar wát die speciale rol dan zou moeten zijn, is echt koffiedik kijken. Zijn er interessante rollen vanuit Weerwolven van Wakkerdam die wellicht geïntegreerd kunnen worden?  ::)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #164 Gepost op: 17-03-2024, 20:56:25 »
Hoe denk jij dat die nieuwe troef werkt?

Denk dat iedere aflevering die troef te vinden of te verdienen is. Wat het doet geen idee. De combinatie met de quote: "Ik heb een ander rol." Lijkt me misleiding. Kan ook om de opdracht gaan.

De persoon met de troef krijgt op een of andere manier voordeel. Misschien wel dat al het geld wat deze persoon die aflevering verdient wordt verdubbeld. Dan is er ook een rede voor de mol om deze troef te krijgen.

Maar valt het extra hard op als je dan geen geld verdient.
Dubbelspel - twee keer de waarde van het spel.


Edit: De foto's op instagram hebben heel wat weg van theatermaskers.
Link
« Laatst bewerkt op: 17-03-2024, 21:17:09 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #165 Gepost op: 17-03-2024, 21:12:59 »
Heb je een link naar de Instagram-pagina waar dat te zien is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Flos

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #166 Gepost op: 17-03-2024, 21:23:00 »

Edit: De foto's op instagram hebben heel wat weg van theatermaskers.
Link


Het zal ongetwijfeld veel te voor de hand liggend zijn, maar:
Lynn is de enige die twee keer in de lens kijkt, bij alle anderen kijkt de 'vage foto' weg.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #167 Gepost op: 17-03-2024, 21:23:18 »
Als ik de tekst zo lees krijg ik een gevoel bij van elk voordeel heeft ook een nadeel. Beetje de executie stoelen in NL. 1 heeft het dubbel zo moeilijk, maar dit hoeft de mol niet te zijn volgens mij.

Re: Start De Mol 2024
« Reactie #168 Gepost op: 17-03-2024, 21:26:18 »
Denk dat iedere aflevering die troef te vinden of te verdienen is. Wat het doet geen idee. De combinatie met de quote: "Ik heb een ander rol." Lijkt me misleiding. Kan ook om de opdracht gaan.

De persoon met de troef krijgt op een of andere manier voordeel. Misschien wel dat al het geld wat deze persoon die aflevering verdient wordt verdubbeld. Dan is er ook een rede voor de mol om deze troef te krijgen.

Maar valt het extra hard op als je dan geen geld verdient.
Dubbelspel - twee keer de waarde van het spel.


Edit: De foto's op instagram hebben heel wat weg van theatermaskers.
Link

Zeker lachen en serieus gezicht, lijkt ook wel iets op een geest van het verleden (zie een comment over dat ze een gefaalde opdracht nog eens mogen overdoen) of misschien dat het 2 kaartje een geld/opdracht joker is dat ze wat verloren geld weer mogen verdienen in een volgende opdracht

Edit: kan helaas de aflevering niet bekijken, zal het morgen via downloadgemist proberen  :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-03-2024, 21:29:39 door xanneweetwel »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #169 Gepost op: 17-03-2024, 21:27:11 »
Ook in Dubai de aflevering kunnen kijken, belooft weer een fantastisch seizoen te worden. Zoveel zin in! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #170 Gepost op: 17-03-2024, 21:34:10 »
Dubbelspel? De mol krijgt het dubbel zo moeilijk. De kandidaten slaan dubbel hard terug .

Dus als er aparte rollen zijn , moeten dat rollen zijn tegen de mol.  Hmm ik zie wel wat in se uitleg die celine gaf bij cafe de mol, een inzicht in hoe de mol werkt. Maar hoe dat dat er in de praktijk moet uitzien is me nog wat vaag.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #171 Gepost op: 17-03-2024, 21:51:59 »
Ik zie het eerder als een kans om iets extra te verdienen. Dat kan geld zijn, maar ook een pasvraag, vrijstelling.
De mol moet dan de opdracht saboteren, maar ook de kandidaat verhinderen om extra geld te verdienen, zoiets.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #172 Gepost op: 17-03-2024, 21:57:13 »
Gaat eerdaags de Pool open?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #173 Gepost op: 17-03-2024, 23:02:04 »
Er zijn maar liefst drie kandidaten met een (min of meer) dubbele nationaliteit of in ieder geval afkomstig uit het buitenland:


Coco: woont in Aarschot, maar heeft Spaanse roots

Lynn: opgegroeid in Antwerpen, maar afkomstig uit Zuid-Korea

Stephanie: woont in Hasselt, maar heeft ook Tunesisch bloed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #174 Gepost op: 18-03-2024, 00:55:47 »
Ik heb ooit een soort concept bedacht met nog een spion in het spel. Deze spion heeft dezelfde voorkennis als de mol en weet wie de mol is, maar heeft als doel de mol te blokkeren en zo veel mogelijk geld te verdienen.

De mol weet niet wie deze spion is en moet de test juist invullen op de spion. Pas als hij dat goed genoeg doet (en er niet meer dan een bepaalt bedrag verdient wordt) valt de spion af.

Maar we zullen gewoon rustig afwachten wat het gaat worden. Heel benieuwd in ieder geval!  ::bravo::
Toen ik vandaag in CDM zag dat de Mol het moeilijk gaat krijgen dacht ik meteen aan deze post.
Zoiets moet het wel zijn. Ik denk dat de Mol in ieder geval kan worden tegengewerkt door één van de kandidaten of een elfde kandidaat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #175 Gepost op: 18-03-2024, 10:48:01 »
In dat geval lijkt Philippe me een prima kandidaat om de spion te zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #176 Gepost op: 18-03-2024, 14:40:40 »
Als het voor de mol dubbel zo moeilijk wordt, dan heeft de speciale kandidaat als taak om bv. een deeltaak te laten slagen. Het is maar de vraag of de kandidaat dat goed doet of die deeltaak  saboteert. De regie over die deeltaak ligt dan wel bij de speciale kandidaat en niet meer zo zeer bij de mol. Om de mol toch molkansen te geven moet de opdracht gelaagd zijn, zodat een andere deeltaak wel gesaboteerd kan worden en daarmee alsnog de hele opdracht. Met gelaagde opdrachten krijg je interessant spel en tegenspel en misschien moet de mol zelfs gaan inschatten wat de bijzondere kandidaat heeft gedaan, een psychologisch aspect.
Ik denk niet meer aan een samenwerking met de mol, het is een bijzondere tegenwerking van de mol, tenzij de kandidaat faalt of bewust saboteert. Maar die keuze ligt bij de bijzondere kandidaat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #177 Gepost op: 18-03-2024, 14:50:10 »
Ik heb niet het idee dat er 1 kandidaat heel het seizoen door zon speciale rol heeft , maar meer dat het zaken zijn die zeg voor 1 aflevering gelden, zoals bv de vertegenwoordiging bij de mol griekenland , of zelfs maar voor een opdracht en eventueel gevonden kunnen worden tijdens de opdracht .

Ik hoop wel dat het format niet teveel wordt aangepast hierdoor.

Ik las al zaken over dat iedereen mol zou zijn of dat er hulpmollen zouden zijn en die moesten voor een x bedrag geld uit de pot spelen om door te mogen anders werden ze geelimineerd.  Bij zulke zaken heb ik meteen het idee en hoe wil je dan de test beoordelen , want kandi y is dan in principe aan het mollen en dus kan ik voorstellen dat je daar op kan stemmen .   Tevens maakt zon rol het de mol niet lastiger .

Ik wacht met mijn beoordeling van de twist tot we hem gezien hebben, voorlopig hoop ik dat het binnen het format past en het kijken ( en speuren) naar de mol niet verstoort.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #178 Gepost op: 18-03-2024, 15:04:17 »
Misschien is het een extra middel om kandidaten voor de pot te laten spelen, zoals ze vorig jaar al experimenteerden met zwaardere straffen voor wie voor zichzelf speelde in plaats van de groep.

Hoe dan ook: ik heb heel veel zin in een Siciliaans avontuur ::bravo::
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #179 Gepost op: 18-03-2024, 15:09:02 »
Ik heb na de trailer de hoop dat het seizoen overgoten is met een godfather saus. maffia gevoel. Past mooi bij de locatie.

Is het al zondag  ?  ::tandpastasmiley::