Auteur Topic: Start De Mol 2024  (gelezen 17188 keer)

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #100 Gepost op: 4-03-2024, 11:50:09 »
Vermoedelijk 20 kandidaten en 2 mollen dus. Als je de zuilen in het filmpje telt zijn het er 20 en in het laatste shot worden er 2 apart getoond onder het mollogo.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #101 Gepost op: 4-03-2024, 12:28:34 »
Vermoedelijk 20 kandidaten en 2 mollen dus. Als je de zuilen in het filmpje telt zijn het er 20 en in het laatste shot worden er 2 apart getoond onder het mollogo.

Ja, daar lijkt het wel op inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik dat niet per se een twist vindt waar ik nu naar uit zou kijken. Het moet echt goed in elkaar zitten om te werken, anders wordt letten op 20 kandidaten echt ondoenlijk, en alle techniciteiten goed uitgedacht.

Maar er is nog geen seizoen van De Mol wat mij heeft teleurgesteld, dus ik ben reuze benieuwd! ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Re: Start De Mol 2024
« Reactie #102 Gepost op: 4-03-2024, 14:13:06 »
Eerste ingeving is dat het misschien wat te veel voor mij zal worden, hoe gaat dit te volgen zijn voor ons.
Maar ik vertrouw de makers en het zal waarschijnlijk wel weer mooi zijn.
We zullen zien, teaser is wel weer tof  ::joehoe::

Edit: m'n partner hoopt misschien op 2 groepen en die dan samen komen in epi 3 of halverwege het seizoen, maar ik vind het spion idee of een rol met voorsprong (die niet kan winnen natuurlijk) ook wel interessant ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 14:57:43 door xanneweetwel »

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #103 Gepost op: 4-03-2024, 14:45:20 »
Vermoedelijk 20 kandidaten en 2 mollen dus. Als je de zuilen in het filmpje telt zijn het er 20 en in het laatste shot worden er 2 apart getoond onder het mollogo.

Ik tel eerlijk gezegd veel meer dan twintig zuilen, ik weet niet of dit wel een hint is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #104 Gepost op: 4-03-2024, 14:49:26 »
 ::bravo::

'De Mol is niet de enige die een dubbelrol speelt': volgens mij kunnen we de tweemollentheorie uitsluiten. Betekent de 2 dat een tweede rol bij komt? Een ziener, een heks, een dief? Een vliegende keep?

Het kan ook weer iets als vorig jaar zijn: in feite begon Matteo Simoni het spel ook met een dubbelrol.
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #105 Gepost op: 4-03-2024, 16:03:21 »
Ik heb ooit een soort concept bedacht met nog een spion in het spel. Deze spion heeft dezelfde voorkennis als de mol en weet wie de mol is, maar heeft als doel de mol te blokkeren en zo veel mogelijk geld te verdienen.

De mol weet niet wie deze spion is en moet de test juist invullen op de spion. Pas als hij dat goed genoeg doet (en er niet meer dan een bepaalt bedrag verdient wordt) valt de spion af.

Maar we zullen gewoon rustig afwachten wat het gaat worden. Heel benieuwd in ieder geval!  ::bravo::
Dat lijkt me een prima optie.

Ook goed dat ze die twee op een vrijdagavond rond kottijd hebben geprojecteerd in de buurt van kotlocaties. Even naar buiten lopen, frisse neus halen, een twee bekijken en dan gauw weer het kot in. Hoop niet dat iemand 100 km heeft gereisd om een twee op een kerk te bekijken.

Ik hoop ook dat de brutale aanwijzing aan het begin van het seizoen uitblijft; vorig jaar was de spanning er snel vanaf.

Een evt. spion zal bij het opsplitsen van de groepen dan subtiel goede dingen doen in de andere groep dan die van de mol, maar nooit de held uithangen. Denk dat dat wel een evenwichtig persoon zal zijn.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #106 Gepost op: 4-03-2024, 17:50:53 »
We kunnen ook gewoon weer een tweelingtheorie van vorig jaar uit de sloot vissen  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #107 Gepost op: 4-03-2024, 18:57:44 »
Het beste tv-programma in het Nederlandse taalgebied gaat weer van start: het origineel dat de rest doet verbleken en alleen nog maar beter wordt!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #108 Gepost op: 4-03-2024, 22:05:04 »
Het beste tv-programma in het Nederlandse taalgebied gaat weer van start: het origineel dat de rest doet verbleken en alleen nog maar beter wordt!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En tot dusver de enigszins genuanceerde positieve reacties. :-\\

Ik zie vaak dat dit programma dezelfde paden bewandeld als Nederland, alleen nemen ze de juiste afslag daar waar Nederland in eerste instantie geen afslag had om te nemen. In dat opzicht kijk ik altijd dubbel(excuse the pun) naar De Mol. Want mijn god wat steekt het allemaal nauw en mooi in elkaar, maar dit is ook deels te wijten aan de edit. Die daar waar het kan toch zeker het een en ander wegpoetst. Ik wil dit verder niet doordraaien naar de zoveelste NL vs. BE discussie, maar er zit gewoon iets in mij dat getriggered raakt bij dit soort reacties. Misschien is het het verlangen naar de gloriedagen, misschien is het een stukje dat moedwillig vasthoudt aan widm. :-[

Hoe dan ook, terugkomend op de Promo, zou het kunnen dat we een soort van "Futurert" krijgen. Dat iedere kandidaat ook een stukje toekomst krijgt, maar hier persoonlijk voordeel op kan halen. Vandaar het dubbelspel.
vb. Een kandidaat ziet een opdracht uit Aflevering 4. Als hij dan nog in het spel zit kan hij een keuze maken die hem een pasvraag oplevert. Misschien nog een interessanter dilemma eraan gekoppeld is dat ze de info moeten delen willen ze geld verdienen. Maar dan veranderen de wincondities bij de opdrachten... (Iets met een doos die nooit geopend is ofzo... ::vergroot::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #109 Gepost op: 5-03-2024, 12:13:44 »
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #110 Gepost op: 5-03-2024, 12:14:23 »
17 maart: https://www.goplay.be/cafedemol 
Dennis Xhaët ontvangt bekende mollenjagers en Mol-kijkend Vlaanderen in Café De Mol in een poging om de mol te ontmaskeren.
Voorstellen kandidaten.

24 maart: https://www.goplay.be/de-mol
Een nieuw hoofdstuk in de kronieken van het verraad. Al jaren speelt de mol dubbelspel. Maar in Sicilië wordt het anders.

Uitzendtijden op Play4: https://www.goplay.be/tv-gids

Hopelijk ook weer op NPO Start:  https://npo.nl/start/serie/wie-is-de-mol-belgie

https://www.instagram.com/demol_play4
teaser voor het nieuwe seizoen: https://www.instagram.com/p/C4FSlOnNQSa/

Zaal 7 van Kinepolis is berucht om zijn storingen.
Afgelopen jaar liep het 'live event' hierdoor behoorlijk in de soep.

Finale in Kinepolis op 12 mei 2024 om 19:00.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 14:30:21 door foxhunter »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #111 Gepost op: 5-03-2024, 12:53:42 »
Ik wil eigenlijk wel heen, maar ik zat inderdaad vorig jaar in zaal 7, dat was geen succes :-X.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #112 Gepost op: 5-03-2024, 12:58:27 »
En tot dusver de enigszins genuanceerde positieve reacties. :-\\

Ik zie vaak dat dit programma dezelfde paden bewandeld als Nederland, alleen nemen ze de juiste afslag daar waar Nederland in eerste instantie geen afslag had om te nemen. In dat opzicht kijk ik altijd dubbel(excuse the pun) naar De Mol. Want mijn god wat steekt het allemaal nauw en mooi in elkaar, maar dit is ook deels te wijten aan de edit. Die daar waar het kan toch zeker het een en ander wegpoetst. Ik wil dit verder niet doordraaien naar de zoveelste NL vs. BE discussie, maar er zit gewoon iets in mij dat getriggered raakt bij dit soort reacties. Misschien is het het verlangen naar de gloriedagen, misschien is het een stukje dat moedwillig vasthoudt aan widm. :-[

Hoe dan ook, terugkomend op de Promo, zou het kunnen dat we een soort van "Futurert" krijgen. Dat iedere kandidaat ook een stukje toekomst krijgt, maar hier persoonlijk voordeel op kan halen. Vandaar het dubbelspel.
vb. Een kandidaat ziet een opdracht uit Aflevering 4. Als hij dan nog in het spel zit kan hij een keuze maken die hem een pasvraag oplevert. Misschien nog een interessanter dilemma eraan gekoppeld is dat ze de info moeten delen willen ze geld verdienen. Maar dan veranderen de wincondities bij de opdrachten... (Iets met een doos die nooit geopend is ofzo... ::vergroot::)


Begrijp ik nou goed dat je het ook geweldig vindt maar eigelijk zou willen dat het niet beter was dan WIDM?    ???
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #113 Gepost op: 5-03-2024, 13:05:52 »
Ik wil eigenlijk wel heen, maar ik zat inderdaad vorig jaar in zaal 7, dat was geen succes :-X.
Gewoon weer gaan :D Zaal 5 heeft zeker betere kansen ::jaja::
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #114 Gepost op: 5-03-2024, 14:04:03 »

Begrijp ik nou goed dat je het ook geweldig vindt maar eigelijk zou willen dat het niet beter was dan WIDM?    ???
Dat is niet wat ie zegt ???

Ik snap het gevoel wel dat als widm jarenlang je favoriete programma is geweest, dat het frustrerend kan zijn als mensen constant widm bashen omdat ze de mol zoveel beter vinden. Beide meningen hierover zijn valide.

Gewoon weer gaan :D Zaal 5 heeft zeker betere kansen ::jaja::
We gaan voor Zaal 10 deze keer  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #115 Gepost op: 5-03-2024, 14:26:33 »
Dit is inderdaad het overheersend gevoel. Kwalitatief gezien is De Mol zeker het sterkere programma. Alleen gevoelsmatig ligt mijn hartje toch bij widm. (Iets met opgegroeid zijn met... etc.)

Ik heb allang geleerd dat beide programma's goed naast elkaar kunnen bestaan. Dus ik ben voor het succes van allebei. ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #116 Gepost op: 5-03-2024, 14:38:57 »
We gaan voor Zaal 10 deze keer  ;D

Zaal 6 hier, 10 plaatsen op een rij! 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #117 Gepost op: 5-03-2024, 23:23:16 »
Dit is inderdaad het overheersend gevoel. Kwalitatief gezien is De Mol zeker het sterkere programma. Alleen gevoelsmatig ligt mijn hartje toch bij widm. (Iets met opgegroeid zijn met... etc.)

Ik heb allang geleerd dat beide programma's goed naast elkaar kunnen bestaan. Dus ik ben voor het succes van allebei. ::ok::


Maar WIDM was ook mijn grote liefde hoor. Alles gezien, vanaf de eerste reeks. En altijd trouw blijven kijken.
Belgische Mol pas ontdekt toen Gilles de Coster het ging presenteren. En was compleet flabbergasted toen ik ontdekte hoe het spel eigenlijk bedoeld is.

Dat wil niet zeggen dat ik WIDM en vooral Angela Groothuizen en wijlen Karel van der Graaf niet waardeer. Integendeel, die deden het prima en ook Pieter Jan Hagens was een prima presentator. Maar het is gewoon niet meer wat het geweest is en De Mol is bijna elke keer nagenoeg perfect, vind ik.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #118 Gepost op: 6-03-2024, 12:44:26 »
Ook een kaartje in de pocket voor de Kinepolis. Ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen qua dubbelrol. En eens zien hoe ze Kinepolis ditmaal aankleden. Gaan we een godfather thema / Siciliaanse maffia sfeer krijgen?  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Start De Mol 2024
« Reactie #119 Gepost op: 6-03-2024, 15:25:15 »
Even voortbordurend op mijn idee van informatie over toekomstige opdrachten, wat nu als ze deze informatie krijgen van de maffia...?
Dat zou ook wel in thema zijn. De maffia als hinder voor de mol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?