Auteur Topic: [Kandidaat] ERIK is niet de mol  (gelezen 102227 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2010, 19:19:20 »
Ik blijf op Erik, juist omdat hij niet zo obvious molt maar wel een beetje 'kloot' (zoals Kim zei) lijkt het me echt wel een goede mol.
Juist, dat heb ik nou ook!! Hij kloot idd een beetje, doet net of hij heel goed aan de opdrachten meedoet, maar ondertussen laat hij veel opdrachten mislukken of een beetje mislukken en weinig geld inbrengen. Waarom wilde Erik zo nodig weten hoeveel geld ze hebben misgelopen tijdens de tempelbouw opdracht? Niemand die het vroeg, maar hij wel. Met andere woorden: er is IETS aan geld in de pot, maar LANG NIET ALLES... En daar refereert het dagboek ook weer aan. Mijn tunnelvisie blijft; Erik is de mol  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2010, 23:14:39 »
Erik is erg bezig met schilderijen he  ::jaja:: Dit was de 2e keer al dat hij zei: alsof we in een schilderijtje zaten. De opdracht van vorige week met die schilderijen was hij daar ook prompt aanwezig. Zei hij ook niet eerder van: give me a sign? En laat dat nummer nou ook net te horen zijn bij Giel?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2010, 23:19:04 »
Bij de karaoke wist hij echter akelig veel antwoorden ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2010, 12:40:42 »
Als ik dit spel puur rationeel bekijk dan denk ik dat Erik de mol niet is, hij is veel te fanatiek, doet veel te veel dingen goed en heeft anderen meer dan eens op fouten gewezen.
Maar toch blijf ik een dubbel gevoel houden bij Erik, ik durf hem gewoon niet af te schrijven als mol. Hij lijkt een erg hoog kandidaatgehalte te hebben, maar ik vertrouw het niet, als hij echt alles zo goed zou doen dan zou er geen verdenking op hem vallen van andere kandidaten hé. Ik heb het gevoel dat de montage Erik zijn goede acties uitvergroot en maar een deel van zijn slechte acties laat zien.

Erik is voor mij nummer 3 in mijn molverdenking.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #184 Gepost op: 7-02-2010, 14:31:24 »
Heb net nog een stukje van de laatste aflevering gekeken, maar Erik kan gewoon de mol niet meer zijn vind ik. Hij verbetert Frits met de code invoeren van de slotjes. Dat zou je als mol natuurlijk nooit doen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #185 Gepost op: 8-02-2010, 15:04:17 »
Even een vraagje : Heeft iemand in de gaten gehouden sinds wanneer Erik steeds een antwoord van "1 meer" geeft? Is dat sinds hij de telefoon heeft of deed hij het daarvoor ook al?

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #186 Gepost op: 8-02-2010, 16:32:09 »
Als Frits in aflevering 5 zijn spullen terugkrijgt zie je een terugblik waarin Erik zegt:
Dat ze hun bagage moesten inleveren voor de volgende reis.

Wisten de kandidaten toen al dat ze nog naar de andere kant van Japan zouden vliegen,
of heeft Erik hier voorkennis?
Stelletje molloten...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2010, 16:38:40 »
Nou, ik denk dat ze voortdurend reizen. Al is het maar de reis van de kampeerplek naar het hotel of naar de volgende stad. Lijkt me niet zo gek te veronderstellen dat je na die aflevering nog eens verder ging reizen.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #188 Gepost op: 8-02-2010, 16:46:56 »
Eric Clapton als nummer bij Giel en Erik die bij de muziek was betrokken.
Dan die hoofdletters E bij het dictee.
En hebben jullie die helikopter gezien in het displaytje van de afstandsbediening tijdens de muziek in de filmzaal?
De helikopter waar Erik ook in zat en had de mol niet alle windrichtingen gezien?
Iedereen gaat het schip in welke duidelijk in beeld is gebracht tijdens het etentje. Had niet Erik aangewezen moeten zijn als mol?

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #189 Gepost op: 8-02-2010, 16:53:59 »
Bij het karaoke, pakt Erik meteen de zaklamp.
Ondergronds moet je vaak kijken met een zaklamp (omdat daar geen zonlicht is: duh)
Erik had de zaklamp, en mollen leven ondergronds.
Bruggetje:
Mol-Ondergronds-Zaklamp-Erik.
Verder bepaalt hij hiermee ook wat er belicht wordt,
dus waar naar gekeken wordt.
Zo kan hij het goed expres niet belichten.
Stelletje molloten...

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #190 Gepost op: 9-02-2010, 10:31:18 »
Ik snap niet dat er nog steeds mensen op Erik zitten. Die man verdient in zijn eentje meer geld dan alle andere kandidaten bij elkaar. (okee, ik weet dat John vorig jaar ook meer geld verdiend heeft dan Anniek maar John was dan ook de slechtste mol allertijden).

Erik verbetert steeds fouten van anderen (krateropdracht bijvoorbeeld), hij vond de laptop in de tramopdracht en zag een koker die verder niemand zag, bij de karaoke beantwoordt hij de meeste liedjes, etc etc.
Als mol zou je fouten van andere kandidaten lekker laten sudderen en ze zeker niet corrigeren.

Aankomen met hints die naar Erik zouden leiden is een zwaktebod: een mol moet in ieder geval mols zijn om de mol te zijn!  ::trots::

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #191 Gepost op: 9-02-2010, 17:10:45 »
That's your opinion.
Stelletje molloten...

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #192 Gepost op: 9-02-2010, 17:50:35 »
That's your opinion.
Okee, zet er dan eens iets tegenover. Hoe kan een mol het meest geld verdienen en toch de mol zijn?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #193 Gepost op: 9-02-2010, 17:52:13 »
Ik snap niet dat er nog steeds mensen op Erik zitten. Die man verdient in zijn eentje meer geld dan alle andere kandidaten bij elkaar. (okee, ik weet dat John vorig jaar ook meer geld verdiend heeft dan Anniek maar John was dan ook de slechtste mol allertijden).

Erik verbetert steeds fouten van anderen (krateropdracht bijvoorbeeld), hij vond de laptop in de tramopdracht en zag een koker die verder niemand zag, bij de karaoke beantwoordt hij de meeste liedjes, etc etc.
Als mol zou je fouten van andere kandidaten lekker laten sudderen en ze zeker niet corrigeren.

Aankomen met hints die naar Erik zouden leiden is een zwaktebod: een mol moet in ieder geval mols zijn om de mol te zijn!  ::trots::

Tóch zit er niet veel geld in de pot geloof ik. Of is dat relatief niet waar?  ???
Maargoed, Jon vond ik ook de slechste mol ooit. Haalt bakken met geld binnen, en zegt bij de 'molacties' in aflevering 10 alleen maar 'Ja vief deed het toch wel fout'  'ja maar die opdracht ging al niet goed' enzo. Erik doet geloof ik toch wel sneaky wat geld uit de pot houden enzo hoor.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #194 Gepost op: 9-02-2010, 18:05:53 »
Weet het niet zeker, zou ik even moeten nakijken maar ik dacht dat erik het idee geeft dat hij veel geld binnenhaalt maar dat dit uiteindelijk hartstikke mee blijkt te vallen, arjen haalt geloof ik uiteindelijk meer geld op.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #195 Gepost op: 9-02-2010, 18:23:07 »
Okee, zet er dan eens iets tegenover. Hoe kan een mol het meest geld verdienen en toch de mol zijn?

OMG, laat ons toch gewoon verdenken wie we willen.

.- Doordat we er zelf niet bij zijn, en we slechts 1 uur per week zien, terwijl meestal 1 opdracht al langer dan die tijd duurt. Kunnen ze ons selectief dingen we laten zien, en niet. Hierdoor kunnen ze selecteren wat ze laten zien en zo iemand wel/niet verdacht laten maken.
- Daarbij is Erik niet altijd de verbeteraar, zo zijn hij bijvoorbeeld als eerste dat de cijfers misschien andersom gelezen moesten worden bij de 'berg' opdracht afl. 5.
- En zowiezo: Wat er in kan kan er ook nog uit: Wie weet komt er nog een keer een koop-spel.
Al acht ik zelf de kans klein, omdat we al over de helft zijn, en de pot zowiezo niet erg groot is.

En nog veel meer,
als ik een keer tijd heb schrijf ik een keer een goed overzicht.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 19:08:58 door C.H.A.R.L.E.Y. »
Stelletje molloten...

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #196 Gepost op: 9-02-2010, 19:52:18 »
OMG, laat ons toch gewoon verdenken wie we willen.

.- Doordat we er zelf niet bij zijn, en we slechts 1 uur per week zien, terwijl meestal 1 opdracht al langer dan die tijd duurt. Kunnen ze ons selectief dingen we laten zien, en niet. Hierdoor kunnen ze selecteren wat ze laten zien en zo iemand wel/niet verdacht laten maken.
- Daarbij is Erik niet altijd de verbeteraar, zo zijn hij bijvoorbeeld als eerste dat de cijfers misschien andersom gelezen moesten worden bij de 'berg' opdracht afl. 5.
- En zowiezo: Wat er in kan kan er ook nog uit: Wie weet komt er nog een keer een koop-spel.
Al acht ik zelf de kans klein, omdat we al over de helft zijn, en de pot zowiezo niet erg groot is.

En nog veel meer,
als ik een keer tijd heb schrijf ik een keer een goed overzicht.


okee, je hebt gelijk. We zullen zien hoe het verder gaat.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #197 Gepost op: 13-02-2010, 14:05:25 »
Even een drie theorie, de drie komt deze aflevering heel vaak voor. Geel op een bord, op een bus en er zijn er nog meer op te noemen. Erik zou hiermee in contact kunnen komen op twee manieren.
E = 3
Of zie het plaatje hieronder:



+ In aflevering drie werd de mol laten zien en in aflevering 6 ook. 9 is de finale en komen de kandidaten de mol ook te weten. Allemaal deelbaar door drie!!

PS:
B = 3 <-- ALS JE HET STREEPJE WEGHAALT
+ B = MOL in de muziekwereld!!



BBB <-- Van ERIK!!

+ Met dank aan Heinz nog een plaatje waarin het vest van Erik open staat waardoor je 3 ziet!!


EDIT PS2 :p  ::jaja::
PS2:
Wie stond er bij Telescoop 3? Één keer ERIK en twee keer FRITS.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 15:08:58 door devinmagic »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #198 Gepost op: 13-02-2010, 14:07:00 »
Dat is nou eens een mooie hint! ::ok::

Ookal kan hij ook in verband worden gebracht met Sanne, vind ik deze net wat sterker nog. ::ok:: ::ok:: ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #199 Gepost op: 13-02-2010, 14:08:31 »
Dat is nou eens een mooie hint! ::ok::

Ookal kan hij ook in verband worden gebracht met Sanne, vind ik deze net wat sterker nog. ::ok:: ::ok:: ::ok::

Bedankt!