Auteur Topic: Schiffers.fm  (gelezen 136470 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2010, 19:22:06 »
Hoezo? Was er iets over WIDM vandaag? (nee heb vandaag niet geluisterd)

Toevallig hoorde ik wel iets over WIDM op radio 2 vandaag. Ik hoorde de tune en dat het donderdag weer op tv was, en daarna zei schiffers nog iets. Weet niet precies waar dit voor was.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2010, 15:41:59 »
Walk away Renee!

Te horen was:
And when I see the sign
It points one way
The life we used to lead
Everyday

Het hele nummer:
And when I see the sign
It points one way
The life we used to lead
Everyday

Just walk away Renee
You won't see me follow you back home
The empty sidewalks on my block
They're not the same
You're not to blame

From deep inside the tears
I'm forced to cry
From deep inside the pain
I chose to hide

Just walk away Renee
You won't see me follow you back home
Now as the rain beats down
Upon my weary eyes
For me I cry

Your name and mine inside
A heart on a wall
Still finds a way to haunt me
Though they're so small

Just walk away Renee
You won't see me follow you back home
Now as the rain beats down
Upon my weary eyes
For me I cry

(Just walk away Renee)
Walk Away
(Just walk away Renee)
I won't follow you, no
(Just walk away Renee)
I won't follow you no, just walk away
(Just walk away Renee)
Just walk away
(Just walk away)
Laten we jabberen.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Schiffers.fm
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2010, 15:44:30 »
Barbara wist het meteen toen ze afl 1 zag! En ze vond het zo dom dat ze het toen niet gelijk gezien had!

Is de Mol dan Frits, die met haar op de peilers stond?
Of Sanne die bij haar in het duo zat bij de spullenopdracht?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2010, 15:44:53 »
De groep is origineel van The left banke.... Edit: Maar deze versie was van The four Tops...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 15:46:35 door Zillionaire »
Carpe Diem

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2010, 15:45:47 »
Nee, het is gezongen door the Four Tops.
Laten we jabberen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2010, 15:47:17 »
Sanne in het volgende week filmpje?

Het bordje (sign) wees 1 kant op.. En Sanne stond voorop en nam de leiding..
Maar volgens mij moet ie over de afgelopen aflevering aan..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2010, 15:48:04 »
Door 'I'm forced to cry' moest ik ook gelijk aan Sanne denken, maar dat vind ik eigenlijk ook weer zoiets...
Laten we jabberen.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2010, 15:48:39 »
Volgende week komt een opdracht met wegwijzers ... Sign

Of het Sign wat Erik en consorten zoeken in aflevering 1 ...

Barbara wist het meteen toen ze afl 1 zag! En ze vond het zo dom dat ze het toen niet gelijk gezien had!

Is de Mol dan Frits, die met haar op de peilers stond?
Of Sanne die bij haar in het duo zat bij de spullenopdracht?

ook Barbara kan het nog steeds fout zien. Ze ligt er niet voor niets (2x) uit.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2010, 15:49:28 »
Nee het moet gaan over de opdracht met de zandzakken. Ze zagen het bordje en 1 iemand besloot door te gaan.. Ik dacht Arjen?

Maar aan de andere kant kan het Hind ook weer zijn die vooropliep in haar larala croft outfit en de leiding nam van de groep..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2010, 15:53:05 »
Toen Barbara begon te vertellen dacht ik dat ze gewoon op dezelfde was blijven zitten. Maar toen vertelde ze dat ze is gaan spreiden. Ik ben benieuwd wat het was in afl. 1 waardoor ze ineens wist wie het was.
Misschien wel die brief van George, die gericht naar Sanne leek te lopen. Nee, te makkelijk.

"The empty sidewalks on my block", de lege stoep... iemand die geen zandzakken heeft laten vallen?
Laten we jabberen.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2010, 15:57:48 »
Nee het moet gaan over de opdracht met de zandzakken. Ze zagen het bordje en 1 iemand besloot door te gaan.. Ik dacht Arjen?

Maar aan de andere kant kan het Hind ook weer zijn die vooropliep in haar larala croft outfit en de leiding nam van de groep..

De "signs" in de zandzak wijzen niet echt in een richting (naar beneden??). In het voorstukje van volgende week wijst dat bordje wel duidelijk naar links...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2010, 16:11:09 »
De "signs" in de zandzak wijzen niet echt in een richting (naar beneden??).

Nouja, de mol leeft beneden.. Onder de grond.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Schiffers.fm
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2010, 16:13:37 »
Met de Four Tops moet ik toch weer even terugdenken aan de 4 pijlers van de brug in aflevering 1. Barbara, Manuel en Loretta zijn al weg, alleen Frits nog over.

Maar het lied zelf en met betrekking tot de afgelopen aflevering ga ik mee met de zandzaksjouwopdracht. Die bordjes met de bedragen. Denk dat we in die hoek moeten zoeken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Moooooooole

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2010, 16:14:53 »
Ik zie veel mensen opmerken (ook bij vorige muzikale aanwijzingen) dat de hint op de afgelopen aflevering moet slaan. Maar is dat ook ergens te checken? Ik weet dat er staat "muzikale aanwijzing bij aflevering x", maar dat betekent wel dat de aanwijzing bij die aflevering is afgespeeld, maar hoeft niet persé te betekenen dat hij ook op die aflevering slaat. Waarom niet de volgende aflevering?

Hint 1 (When we hit Japan) - Aflevering 2 (atoombom, freedomplein)
Hint 2 (Schreeuw uit With a little help...) - Aflevering 3 (barbara blijft erin met hulp friends, autorijden met hulp vrienden)
Hint 3 (Alone, together) - Aflevering 4 (ketting, iemand blijft alleen achter)
Hint 4 (Sign, etc) - In de volgende aflevering komt een 'Sign' (=bord maar ook teken) voor met daarop een teken... naar wie wijst dat...

Kortom. Misschien leidt de muzikale aanwijzing wel naar een hint richting de mol in de volgende aflevering?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schiffers.fm
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2010, 16:33:32 »
Met de Four Tops moet ik toch weer even terugdenken aan de 4 pijlers van de brug in aflevering 1. Barbara, Manuel en Loretta zijn al weg, alleen Frits nog over.

Maar het lied zelf en met betrekking tot de afgelopen aflevering ga ik mee met de zandzaksjouwopdracht. Die bordjes met de bedragen. Denk dat we in die hoek moeten zoeken.

Ik zat hier ook aan te denken bij de Four Tops,
maar je kan het ook zo buigen: De Vier Toppers, bij de zandzak-draag-opdracht waren de vier: Frits, Sanne, Kim en Barbara de vier toppers, omdat die brancard zo goed in elkaar zat :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2010, 16:45:52 »
Maar aan de andere kant kan het Hind ook weer zijn die vooropliep in haar larala croft outfit en de leiding nam van de groep..

De enige reden waarom Hind voorop liep was omdat Arjen en Erik van het uitzicht wilden genieten ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2010, 17:03:43 »
The Four Tops => De (nu 4) Toppers => Songfestival => Hind  ???
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Schiffers.fm
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2010, 17:27:14 »
Ik zie veel mensen opmerken (ook bij vorige muzikale aanwijzingen) dat de hint op de afgelopen aflevering moet slaan. Maar is dat ook ergens te checken? Ik weet dat er staat "muzikale aanwijzing bij aflevering x", maar dat betekent wel dat de aanwijzing bij die aflevering is afgespeeld, maar hoeft niet persé te betekenen dat hij ook op die aflevering slaat. Waarom niet de volgende aflevering?

Hint 1 (When we hit Japan) - Aflevering 2 (atoombom, freedomplein)
Hint 2 (Schreeuw uit With a little help...) - Aflevering 3 (barbara blijft erin met hulp friends, autorijden met hulp vrienden)
Hint 3 (Alone, together) - Aflevering 4 (ketting, iemand blijft alleen achter)
Hint 4 (Sign, etc) - In de volgende aflevering komt een 'Sign' (=bord maar ook teken) voor met daarop een teken... naar wie wijst dat...

Kortom. Misschien leidt de muzikale aanwijzing wel naar een hint richting de mol in de volgende aflevering?
Leuk idee, maar het Freedom plein wijst niet naar een specifieke mol, net als de atoombom. Barbara die er in blijft evenmin en hint twee wijst zowiezo niet dezelfde persoon aan als hint 3 als je deze redenering volgt. Hoe link jij de aanwijzingen aan de identiteit van de mol?

Offline Moooooooole

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2010, 17:47:42 »
Leuk idee, maar het Freedom plein wijst niet naar een specifieke mol, net als de atoombom. Barbara die er in blijft evenmin en hint twee wijst zowiezo niet dezelfde persoon aan als hint 3 als je deze redenering volgt. Hoe link jij de aanwijzingen aan de identiteit van de mol?

Ik ben er nog niet helemaal om deze specifieke aanwijzingen aan een mol te linken, en de voorbeelden zijn ook maar even ter illustratie genoemd en niet specifiek gericht op een mol. Mijn punt is dat we misschien vooruit moeten kijken i.p.v. achteruit, en dan bezien wat dit oplevert qua molaanwijzing. Om dit te illustreren heb ik genoemd hoe bepaalde aanwijzingen zowel voor- als achteruit kunnen worden gebruikt. Ga nu maar eens bekijken hoe je dan bij een mol zou kunnen komen  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2010, 17:49:42 door Moooooooole »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2010, 18:19:28 »
De enige reden waarom Hind voorop liep was omdat Arjen en Erik van het uitzicht wilden genieten ...

Ooh nou dat heb ik ze niet horen zeggen.. Was je erbij?  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !