"Ik geloof er nog steeds in dat (als Stijn de Mol is) dat hij dan in een van de groene auto's zat, het kan. Ik heb het stukje 3x bekeken en de kans is groot dat Stijn in een van de groene auto's zat"
Het zou kunnen, maar ik denk het niet. Het klopt dat we nooit de bestuurders te zien krijgen van de groene auto's. Maar daar staat tegenover dat we bijna nooit mensen te zien krijgen buiten Michiel en de kandi's. Als het gebeurt is dat het echt niet anders kan.
Maar belangrijk argument waarom hij niet in de auto zou zitten is het risico dat hij door de anderen herkend zou worden. Zelfs onder een helm herken je Stijn nog. Ik vermoed overigens dat de kandi's na afloop wel met de 'groene chauffeurs' gesproken zullen hebben, alhoewel we dat niet te zien krijgen.
Kan Stijn trouwens wel autorijden ?
"2de spel: Er waren twee proeven die mislukten: de slapers en Stijn. Bij de slapers zit de mol dus niet. Die 2 punten waren essentieel. Doordat die niet gehaald werden moesten de twee grote opdrachten slagen.
Dat is niet helemaal waar, omdat hier het groepje van Marc, Sandra en Corry heel subtiel te Mollen, zij kunnen namelijk zelf wel slagen, maar door hun lawaai de slapers wakker houden en daarbij waren die twee punten hier wel belangrijk, maar voor hetzelfde geld was dit helemaal niet belangrijk, is niet van te voren in te schatten"
Hoe je het draait of keert. Als Stijn zijn 2 punten gehaald zou hebben, hoefde maar één van de grote proeven te slagen.
En idd: volgens dit spel kan de mol kan ook nog Marc of Sandra zijn. Maar het is dus niet omdat je een spoor vindt naar één kandi, dat je daarmee onmiddellijk de anderen vrij pleit. Zo werkt het niet. Je moet kijken naar wie de meeste sporen heeft.
Frappant vind ik toch wel in dit spel dat Stijn zijn mol-daad tekent door op de schakelaars 1 en 3 te duwen.