Auteur Topic: Help de Mol naar de RING!  (gelezen 271159 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #520 Gepost op: 22-10-2010, 23:40:38 »
Weet je hoeveel meer stemmen WIDM meer hebben gehaald dan vorig jaar!!!! Dat vind ik al een hele goed prestatie eigenlijk!!

En, Het is wel het TWEEDE programma van Nederland...(Met het minieme verschil van 1%) Dus eigenlijk hebben we niets te klagen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #521 Gepost op: 22-10-2010, 23:41:39 »
Vergeet wel niet dat WIDM met maar 1% verloren heeft en 12% meer stemmen heeft dan Ik hou van Holland. Het is dus niet onmogelijk; WIDM is gewoon een ongelooflijk leuk progamma.  ::ok::
Absoluut!!! Alleen heeft WIDM wel een nadeel tov andere programma's.
Die 12 procentpunten meer dan IHVH vond ik trouwens wel opvallend.

maar ik denk dat (na 4 nominaties) de gunfactor voor WIDM ook steeds hoger wordt.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #522 Gepost op: 22-10-2010, 23:43:59 »
Absoluut!!! Alleen heeft WIDM wel een nadeel tov andere programma's.
Die 12 procentpunten meer dan IHVH vond ik trouwens wel opvallend.

maar ik denk dat (na 4 nominaties) de gunfactor voor WIDM ook steeds hoger wordt.

Stel je dan voor; als WIDM een nadeel heeft t.o.v andere progamma's, hoeveel stemmen zou WIDM dan hebben als het net voor het Televizier-ring gala werd uitgezonden? ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #523 Gepost op: 22-10-2010, 23:45:04 »
Het zit mij een beetje dwars dat ik het gevoel heb dat de strijd niet eerlijk is geweest.  Voor mijn gevoel werd widm de hele tijd voor gek gezet. Ik heb maar een klein stukje gezien, maar uit sommige reacties hier te lezen hadden meer mensen dat idee.
Probleem is ook dat widm niet met de andere programma's te vergelijken is. Voor IHVH en TV Kantine ga je zitten met een fles cola en een zak chips en je zet je hoofd even lekker uit, voor WIDM zit je met notitieblok op het puntje van je stoel en volume van tv op z'n hardst om boven het kraken der brein uit te laten komen.
IHVH en TV Kantine zijn uiteindelijk opgebouwd uit fragmentjes, je kan tien willekeurige momenten achter elkaar zetten en dan weet je in 5 minuten waar je aan toe bent. Dat kan niet bij WIDM. Je ziet aan de fragmenten niet wat er gaande is, ja, je ziet een paar BN'ers in een boot drijven, nou leuk. Je moet een uur materiaal zien en dan een puzzel gepresenteerd krijgen om te begrijpen hoe het programma is. Het is te gecompliceerd voor deze tijd waar het alleen nog maar lijkt te gaan om 'tv momenten'. Hele programma-items bij DWDD of P&W bijvoorbeeld worden gevuld met fragmenten, er is zelfs een aparte prijs voor het tv moment van het jaar. Er wordt niet meer gekeken naar kwaliteit in het groot.
Zie bijvoorbeeld ook Zomergasten, daarin werd een uitermate bekend fragment getoond uit een oud tv programma. Dit duurde iets van 7 minuten. Dat is tegenwoordig ongehoord, nu moet je in 1 minuut klaar zijn.
WIDM is niet zo'n programma. Op WIDM stemmen vooral de echte fans. Maar laat iemand die geen van de programma's kent fragmenten zien en de kans is denk ik groot dat die op één van de andere twee zal stemmen, omdat hij in een hapklaar brok wel een humoristisch stukje TV Kantine kan verteren, maar geen enkele worstje spanning in de WIDM erwtensoepschotel kan begrijpen.
The British are not impressed.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #524 Gepost op: 22-10-2010, 23:45:25 »
Volgend jaar gewoon winnen dat kolere-ding.
Ik kan echt niet nog acht van die uitreikingen uitzitten.
Wat een slappe show.

Offline lil-liin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wie is de mol?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #525 Gepost op: 22-10-2010, 23:47:43 »
1% klinkt weinig maar je weet niet hoeveel stemmen we nog nodig hadden om te winnen.  ???

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #526 Gepost op: 22-10-2010, 23:49:51 »
WIDM in denk ik toch voor een iets 'kleiner' publiek dan IHVH en De tv kantine... Of er zitten gewoon minder stemmers in dat publiek.....

Maar het heeft geen zin om er nog veel verder over te discussieren denk ik.
De tv kantine heeft gewonnen, blijkbaar vond NL dat een beter programma dan WIDM. Hoe jammer het ook voor WIDM is.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #527 Gepost op: 23-10-2010, 00:04:14 »
Zo weer terug uit Carré..
Volgens mij zijn Heinz, Lautjuh, Veerraak & Tinuzzz aanwezig, maar ik ben kwaad naar huis gegaan..  >:(
Erg jammer, maar zat wel de hele avond achter de WIDM crew! Eva Keune ofzo en Anton Jongstra. Dus erg leuk, ze waren ENORM aan het smsen ( me 2 ofcourse) en twitteren.

Ik vind de tv kantine NIET ringwaardig, vind het slecht en heel jammer.  ::niet-ok::
Vind Carlo en Irene uitslovers en gun het ze niet. Maar helaas.. ::ohno::



Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #528 Gepost op: 23-10-2010, 00:18:09 »
echt vet dom
 ::niet-ok::

maar ik wil dat nummer van erik hebbe, weet iemand hoe? ::ok::
of tog niet...

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #529 Gepost op: 23-10-2010, 00:33:50 »
Oh ja, de tien kandidaten van het nieuwe seizoen liepen voor mij langs bij de rode loper. Art Rooijakkers, Horace Cohen en Miryanna van Reeden heb ik gezien, dus dat zijn ook kandidaten. De rest herkende ik niet zo snel.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #530 Gepost op: 23-10-2010, 02:38:23 »
Oh jongens, we waren zó close. Eén procent. Het gesprek van de avond...

Maar Anton en eigenlijk alle molmensen die we hebben gesproken waren naast teleurgesteld ook blij met het feit dat we weer genomineerd waren en toch zo hoog scoorden.

Voor wie het aan kan, een kleine impressie van onze avond:
We waren buiten toen de nieuwe kandidaten aankwamen. Mooi moment: ze hadden een ghettoblaster meegenomen en hebben die bij de rode loper gezet: continue de moltune bij de rode loper!
We weten nu 9 (!) kandidaten die zeker mee hebben gedaan. We hebben met aardig wat van hen gepraat! Ze waren allemaal onwijs aardig! Ze vertelden natuurlijk niks, maar ze zijn echt leuk samen!
Verder gesproken: PJ, Karel, JP, Erik, Sipke Jan Bousema, Joris, Kim, Sanne, en nog wat bn'ers die niks met de mol te maken hebben.

Mijn mooiste moment van de avond was op de rode loper: ik liep eroverheen, en hoorde ineens: HEEE LAURA! Hahaha, dat was dus Pieter Jan, die me uit de verte riep.  ;) en een verpletterende knuffel van Karel.  ::schaam::

Meer verhalen volgen vast nog. Moet het even allemaal verwerken. ;-)


« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 03:15:00 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #531 Gepost op: 23-10-2010, 02:43:59 »
Hier alvast een foto, met Anton en Jan Kooijman (wat een lieverd, echt  ::love::)

Haha, en Anton wilde de foto nog zien, om te kijken of er geen geheime aanwijzingen op te vinden waren...


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #532 Gepost op: 23-10-2010, 02:45:53 »
Ik zit nu in China, ook bij mij is de teleurstelling groot. Maar daarnaast ook gepaste trots, we waren er zo dichtbij. Volgend jaar weer een nominatie?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #533 Gepost op: 23-10-2010, 02:57:15 »
En Veer en ik met een zooitje nieuwe kandidaten!
Jan Kooijman (op z'n mooist), Hannah Bervoets, Art Rooijakkers ennnnn..... tadamtadam: Patrick Stoof! (schrijver en acteur in 'S1ngle')

De laatste kandidaat weten we bijna, we moeten nog even speuren morgen, en dan posten we het direct.





« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 03:24:41 door Lautjuh »

Offline MolX

  • Forumlid
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #534 Gepost op: 23-10-2010, 03:12:02 »
Ik ben een tikkeltje teleurgesteld in de reacties hier. Alle mensen in TV land werken keihard voor wat ze doen, en Carlo en Irene werken ongetwijfeld niet minder hard dan Pieter-Jan, Anton en de hele crew van WIDM. Ze maken goede TV, wel voor een andere doelgroep en een andere 'bite' dan WIDM. We zijn grote fans van WIDM en TV fanaten, maar nu gedragen we ons als een nest kleine kinderen die hun koekje niet hebben gekregen. Ik denk dat mensen als PJ, JP en Anton daar niet trots op zijn. We zouden als molloten ons moeten schamen dat we andere TV programma's die met net zoveel passie en liefde voor het vak zijn gemaakt het licht in de ogen niet gunnen.

Ik begrijp deze reactie niet. Toegegeven ik beschouw mezelf niet als 'molloot' en zal dat ook nooit doen ook gezien de associaties die dat voor mij oproept. (Laten we het erop houden dat ik me hierdoor in ieder geval niet aangespoken voel..) Desalniettemin draag ik het programma wel degelijk een warm hart toe dus ik zal dat even over het hoofd zien.
Ik geloof niet dat iemand hier heeft beweerd dat de andere programma's niet met passie en liefde gemaakt zijn. Het punt was nu juist dat dit op tv beweerd werd, expliciet van 1 van deze drie programma's, daar waar dat natuurlijk logischerwijze een onzinnig argument is. Alle drie bereiken dit niveau dus voor alle drie ligt de lat qua kwaliteit hoog. Om 1 ervan daarvan uit te zonderen en dit als een specifieke kwaliteit van dat programma te bestempelen vind ik persoonlijk nietszeggend en ook enigszins dubieus. Dat is hetgene wat er wat mij betreft hier ter sprake is geweest.

Verder begrijp ik absoluut niet waar jij het vandaan haalt om anderen op een dergelijk belerende wijze toe te spreken. 'We zouden ons moeten schamen dat we hen het licht in de ogen niet gunnen'...? Spreek ajb voor jezelf want voor mij spreek je in ieder geval niet... Ik heb hier niemand woorden van soortgelijke strekking in de mond zien nemen, dus dat komt vrees ik toch echt voor jouw rekening...

Wat mij betreft heeft het iig niks te maken met 'geen licht in de ogen gunnen'. Als het in mijn ogen kwalitatief goede programma's waren (bijvoorbeeld programma's over nieuwsachtergronden, aangrijpende documentaires etc) had ik sws geen problemen hiermee gehad. Ik vind het toevallig (ja, mijn persoonlijke mening en niet meer dan dat...) geen van beide goede programma's- en dat staat wat mij betreft los van wat ik van widm vind. IHVH is over the top quasi nostalgisch en wekt bij mij niks dan lichte irritatie en tvkantine vind ik meesttijds voor wat ik ervan gezien heb, nogal afgezaagd en run of the mill.. soit dat is mijn mening inderdaad.. Moet iedereen daarom meteen onder de noemer ' gunt het licht niet in de ogen' vallen ofzo?? lijkt me een duidelijk geval van projectie...  ::)

Hoe dan ook, ik zie vooralsnog geen moderator onder jouw naam staan en dit is een forum, m.a.w. het staat open en ter discussie, ieder mag er zijn / haar mening over hebben. Dat hoeft niet op een dergelijke denigrerende wijze te worden beantwoord.. Overigens sinds wanneer weet jij wat Anton J, PJ en de hele bups zouden denken, vinden etc? Ben jij uitgeroepen tot hun vertegenwoordiging..  ::)

En een dergelijk aanmatigende toon als je hier aan slaat is wat mij betreft ongepast en 'uncalled for'...
« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 03:22:00 door MolX »

Offline MolX

  • Forumlid
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #535 Gepost op: 23-10-2010, 03:30:06 »
Oh ja, de tien kandidaten van het nieuwe seizoen liepen voor mij langs bij de rode loper. Art Rooijakkers, Horace Cohen en Miryanna van Reeden heb ik gezien, dus dat zijn ook kandidaten. De rest herkende ik niet zo snel.

En Veer en ik met een zooitje nieuwe kandidaten!
Jan Kooijman (op z'n mooist), Hannah Bervoets, Art Rooijakkers ennnnn..... tadamtadam: Patrick Stoof! (schrijver en acteur in 'S1ngle')

De laatste kandidaat weten we bijna, we moeten nog even speuren morgen, en dan posten we het direct.

Ok dus..9 bekend inmiddels?  ;)  ::ok::
- Jan Kooijman
- Hannah Bervoets
- Art Rooijakkers
- Patrick Stoof
- Horace Cohen
- Miryanna van Reeden
- Anna Drijver
- Pepijn Gunneweg

Wie is nr 9 of heb ik iets over het hoofd gezien?  :)

« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 03:39:20 door MolX »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #536 Gepost op: 23-10-2010, 09:26:28 »
He, jammer. Ik feliciteer de tv-kantine met de ring (al is 't knarsetandend).
Maar we hebben Linda verslagen! Dus dat is toch iets.

Anyways, volgend jaar weer?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #537 Gepost op: 23-10-2010, 09:39:40 »
Heel jammer dat we na die geweldige eerste tussenstand toch nog verloren hebben (zouden we te vroeg gepiekt hebben?).

Maar toch een veel beter resultaat dan vorig jaar, en wat was het close.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #538 Gepost op: 23-10-2010, 10:46:55 »
Jeeeeej!!! Toch Art en Hanna


Zo leuk die foto's laura!!
« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 10:49:01 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #539 Gepost op: 23-10-2010, 10:49:06 »

Hoe dan ook, ik zie vooralsnog geen moderator onder jouw naam staan en dit is een forum, m.a.w. het staat open en ter discussie, ieder mag er zijn / haar mening over hebben. Dat hoeft niet op een dergelijke denigrerende wijze te worden beantwoord.. Overigens sinds wanneer weet jij wat Anton J, PJ en de hele bups zouden denken, vinden etc? Ben jij uitgeroepen tot hun vertegenwoordiging..  ::)

En een dergelijk aanmatigende toon als je hier aan slaat is wat mij betreft ongepast en 'uncalled for'...

Ik ben wel moderator en ook moet ik bekennen dat ik gisteravond op een gegeven moment ben opgehouden met lezen omdat ik vond dat het af en toe wel ver ging in de reacties en dan bedoel ik met name vloeken en schelden omdat jouw  favoriete tv-programma niet gewonnen heeft...

De heren tvmakers een beetje kennende denk ik dat ze de ring graag hadden gewonnen maar dat ze ook al trots zijn dat ze genomineerd zijn. En ja dat basseer ik net als tsubasa op het feit dat we zowel Anton, JP als PJ meegemaakt hebben tijdens de fandagen en daar gesprekken hebben kunnen voeren met deze gepassioneerde mannen die hun vak heel goed verstaan.
Tuurlijk had ik ook veel liever WIDM zien winnen maar meer omdat ik niets met al die typetjes van Carlo en Irene heb, máár dat wil niet zeggen dat ik hun de ring niet gun want ik weet dat er heel wat werk mee gemoeid is om zoiets neer te zetten.

Anderzijds weet ik dat een forum er ook is om je frustraties en gedachten van je af te schrijven en dat een ander iets anders leest dan dat jij soms bedoeld hebt te tikken. Dat is ook weer het verwarrende van een forum...maar ja ieder zijn mening zolang het maar op een redelijke manier geventileerd wordt :) ;) ::bravo::

@Lautjuh...leuke foto's joh!!!
« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 12:20:49 door Bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!