Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 238962 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 10-02-2011, 23:31:19 »
Krijg er niks zinnigs uit...geen M, geen P, wellicht een vervormde gespiegelde, maar neen....
Lijkt Molactie, maar leidt m.i. tot niets (tot ik vannacht weer wakker word met een nachtmerrie)...
Omnia vincit amor

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 10-02-2011, 23:37:35 »
Volgens mij verplaatst zijn horloge bij de "test" vanaf het moment dat PJ het zegt weer van zijn linker naar zijn rechterarm. Ik weet het niet zeker, zal het nog nakijken straks wanneer de aflevering op internet te zien is.

Er doet zich inderdaad weer iets aparts voor met het horloge van Pepijn.

@ 35:24 verteld PJ dat ze zich klaar moeten maken voor de test. Pepijn draagt zijn horloge om linkerarm
@ 35:54 verteld Pepijn in de biecht over de test en hij draagt zijn horloge om rechterarm
@ 36:10 is Pepijn de test aan het maken. Hij draag hier zijn horloge om zijn rechterarm
@ 38:37 komen de kandidaten bij PJ na het maken van de test. Horloge om zijn rechteram

Daarnaast kruist hij zijn armen bij het laatste moment en lijkt het wel alsof hij de aandacht op het horloge wil vestigen. Maar dat kan ook door mezelf komen... Zijn horloge komt hoe dan ook opvallend vaak in beeld. Daar doet hij zijn best voor. Wat precies het horloge - mol aan elkaar linkt is mij nog niet geheel duidelijk. Wellicht omdat de mol verjaard is in deze serie.

Al is het opvallend dat hij het in zowat elke aflevering over tijd heeft, daar dus de nadruk op legt, en ook vaak op zijn horloge kijkt. Niet te vergeten het onderonsje in de hotelkamer met Anna; "eeuuh, op welk horloge heb je dat gezien".


Weet je het niet, antraciet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 11-02-2011, 00:41:16 »
Ik heb even nagekeken of pepijn met de plankjes een letter vormt.. Maar kan er niks uit halen. Heeft iemand het al geprobeerd??
zeker, haal er niets uit...
of toch een gespiegelde "P"...hmmmpfff...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 01:56:21 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 11-02-2011, 00:53:38 »
Say Hello? WHAHAAHA
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 11-02-2011, 00:58:55 »
Heb je gelijk in. Toch heeft het wel voordelen dat al tijdens de opdracht te weten, dan kun je vast gaan nadenken over welk woord er gevormd zou moeten worden.

Achteraf was het juist een nadeel. Doordat ze gingen nadenken over welke letters ze mogelijk liepen, verloren ze tijd. Ze hadden gewoon alleen moeten lopen, lopen, lopen. En dan achteraf kijken wat ze gelopen hadden.

Ik ben nu heel rap mijn Patricktunnel uit gelopen en zit nu, weliswaar wat onwennig, maar toch comfortabel, in de Pepijntunnel.
Die pool wordt alleen niets meer  ::ohno::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline _Claudia_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 11-02-2011, 01:06:56 »
Ik haal er wel iets uit. Tweet: Volg het spoor van het woord. Volg de Mol. Volg mij.Ik denk dat deze Tweet slaat op de tweede opdracht. Dat we het spoor, oftewel de manier van oplossen, uit de eerste opdracht moeten gebruiken. Het viel mij op dat Pepijn zo snel naar de flonders rende en met die planken aan de gang ging voordat de groep daadwerkelijk aan de opdracht begon. Ik heb het teruggekeken en hij schrijft de letter P! Opvallend, zeker in combinatie met de P die hij schreef op de muur tijdens de eerste opdracht. Zie de foto onder het topic 'Mol tweets'

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 11-02-2011, 01:29:45 »
Pep wil @ 16.29 terugbellen om te checken....
"we kunnen toch even bellen terwijl we een plusje maken?"
-nog niet wetende dat het een X zou zijn...

Niet Mols...
aan de andere kant...wat reageert hij wederom vlak emotioneel als blijkt dat Soundos het woord -executie- goed had...tsssssssssssss....
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 01:58:45 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 11-02-2011, 02:01:30 »
Pep wil @ 16.29 terugbellen om te checken....
"we kunnen toch even bellen terwijl we een plusje maken?"
-nog niet wetende dat het een X zou zijn...
Niet Mols...

Het leek op dat moment, zoals het door de 'schrijvers' beschreven werd, ook meer op een plusje (zoveel meter daarheen,en terug). Dat is het punt een beetje.

Als je weet hoe die stadjes en steden opgezet zijn in midden Amerika weet je dat ze meestal blokvormig zijn qua opzet, dus + (plus) vormen hebben. Een 'X' is daarbij dus al lastiger te bedenken maar een kruispunt is wel wat het dichtst hierbij in de buurt ligt als je toch die layout moet gebruiken.

Het is weliswaar subjectief maar ik vind dit een typische Pepijn-actie eerlijk gezegd. Eigenlijk iets zeggen wat deels positief/constructief kan worden opgevat (zelfs anderen in een verdacht daglicht stelt omdat zij dat niet doen..) maar tegelijkertijd 'van de regen in de drup' werkt omdat je het hebt over een plusje in plaats van een x-je (ihkv verwarring, R).

Iemand merkte al op dat dmv google en de opzet van de opdracht zelf al snel duidelijk zou worden dat er letters gevonden moesten worden. Dan kan je net zo goed zelf de ontdekking doen (en credit ervoor vangen), en het een eigen 'spin' geven. Precies zoals zijn aanpak in de jeepopdracht in afl 5 lijkt te zijn geweest - zelf 'hollen', de controle naar je toetrekken en dan vervolgens naar je hand zetten.

Citaat
aan de andere kant...wat reageert hij wederom vlak emotioneel als blijkt dat Soundos het woord (-executie- goed had...tsssssssssssss....

Niet alleen dat, hij helpt dit overrulen met 'mol' -> geen 1600 euri in de pot.
Normaal gesproken niet zijn modus operandi voor zover we kunnen zien maar wie had kunnen voorspellen dat Soundos ineens op executie zou komen..?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 02:59:55 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 11-02-2011, 02:42:26 »
PJ's intro afl 6.

De namen die het vaakst genoemd worden: Karin, Patrick en Art.
(Let op handen).




Juiste oplossing MastermindPuzzle:

Pepijn - Karin - Patrick - Art.

5. Pepijn > Karin > Patrick > Art (Correct)

Natuurlijk kan dit ook gewoon bedoeld zijn als afleidingsmanoeuvre, who knows..  ::)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 02:46:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 11-02-2011, 09:21:49 »
PJ's intro afl 6.

De namen die het vaakst genoemd worden: Karin, Patrick en Art.
(Let op handen).

Het gekke was dat later iemand (Soundos?) zei dat niemand op Karin zat ::vergroot::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 11-02-2011, 09:22:19 »
PJ's intro afl 6.

De namen die het vaakst genoemd worden: Karin, Patrick en Art.
(Let op handen).




Juiste oplossing MastermindPuzzle:

Pepijn - Karin - Patrick - Art.

Natuurlijk kan dit ook gewoon bedoeld zijn als afleidingsmanoeuvre, who knows..  ::)

Dan moet dit opgenomen zijn na de mastermind opdracht. Soundos koos twee kaarten, haarzelf en Anna, waardoor die al afvielen voor de mastermind. Niet te achterhalen dus, wanneer dit opgenomen is... MONTAGE!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 11-02-2011, 09:23:02 »
Pepijn staat nu bij mij ook met stip op 1, echter wel ex aequo met nog steeds Art... Weer die afhoudende houding, en ook door het roepen van 'mol'...

Pepijn riep het eerst mol, Art echoode hem na waarna het niet meer veranderd kon worden.
Art echter, suggereerde dat de streep wel eens de lijn kon zijn waarop de letters geschreven moesten worden. En dat was juist. Een mol suggereert geen juiste dingen.
Daarmee is Art afgeschreven als mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 11-02-2011, 09:24:23 »
Hij zag ook nog een 'R' in wat ze gelopen hadden.  ;D
Hoewel to be fair een E daar ook weer niet heel ver van af zit, maar het kan wel prima verwarring veroorzaken.

In ieder geval was de lezersgroep vaag bezig, leek het - niet opnemen van de telefoon, tijd rekken, geen tijdslimiet gehoord,'mol..'?  ::)

En hij hamerde maar op het plus-teken, hopende dat niemand er een X in zou zien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 11-02-2011, 09:30:07 »
En dat hij ook per se zijn scherm wilde zien bij de Mastermind opdracht is ook niet onmols. Als mol weet hij dat er toch nog een keer een aflevering moet komen waarin niemand afvalt, anders klopt de telling niet meer. Dan kan hij maar beter zichzelf aanwijzen, is de kans op een rood scherm al weer wat kleiner geworden. En hij komt weer over als held van de dag, dus staat hij weer in een tomeloos positief daglicht.

In deze aflevering laat hij duidelijk blijken dat hij (zogenaamd) Art verdenkt als mol. Door zo vol zelfvertrouwen zijn scherm te willen zien, en groen te hebben, hoopt hij de verdenking van medekandidaten op Art te krijgen in plaats van op hemzelf!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 11-02-2011, 13:48:02 »
Dan moet dit opgenomen zijn na de mastermind opdracht. Soundos koos twee kaarten, haarzelf en Anna, waardoor die al afvielen voor de mastermind. Niet te achterhalen dus, wanneer dit opgenomen is... MONTAGE!

We krijgen niet te zien wat er op de kaartjes staat.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 11-02-2011, 14:27:26 »
We krijgen niet te zien wat er op de kaartjes staat.  ;)
Zoals er in de biecht wordt verteld, kon er gekozen worden uit zes kaartjes met namen van kandidaten. Soundos mocht er 2 uit halen, die vervolgens dus niet bij de mastermind 4 zouden horen. Soundos wees dus logischerwijs Anna en zichzelf aan.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 11-02-2011, 14:33:44 »
Zoals er in de biecht wordt verteld, kon er gekozen worden uit zes kaartjes met namen van kandidaten. Soundos mocht er 2 uit halen, die vervolgens dus niet bij de mastermind 4 zouden horen. Soundos wees dus logischerwijs Anna en zichzelf aan.

Logischerwijze? Ik neem aan dat je bedoelt dat haar eigen kaartje en die van Anna de kaartjes waren die ze koos (althans, zo wordt beweerd).

Nogmaals: we krijgen niet te zien wat er op die kaartjes staat.
Ik vind het persoonlijk wel erg toevallig dat dit precies de namen zijn die aan het begin van de aflevering genoemd worden als 'meest verdacht' (behalve Pepijn dus).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 11-02-2011, 14:39:32 »
Logischerwijze? Ik neem aan dat je bedoelt dat haar eigen kaartje en die van Anna de kaartjes waren die ze koos (althans, zo wordt beweerd).

Nogmaals: we krijgen niet te zien wat er op die kaartjes staat.
Ik vind het persoonlijk wel erg toevallig dat dit precies de namen zijn die aan het begin van de aflevering genoemd worden als 'meest verdacht' (behalve Pepijn dus).
Ik bedoel met 'logischerwijs' dat we toen niet hebben gezien welke kandidaten ze aanwees, maar na aanleiding van de oplossing van de mastermind, we die conclusie pas konden trekken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 11-02-2011, 14:50:08 »
Ik bedoel met 'logischerwijs' dat we toen niet hebben gezien welke kandidaten ze aanwees, maar na aanleiding van de oplossing van de mastermind, we die conclusie pas konden trekken...

Dat zeg ik. En ik stel dus dat we die 'oplossing' juist niet te zien krijgen ...  ::)
Ze kunnen wel van alles beweren over wie Soundos gekozen zou hebben, en dat het juist deze namen zijn in exact die volgorde bij Mastermind die PJ noemt is me wat al te toevallig.

Dus:
1. Ofwel die intro met PJ is later opgenomen.
2. Ofwel de namen stonden gewoon al vast en het 'Soundos kiest' stukje is show.

Versie 2 lijkt mij waarschijnlijker gezien het 'meest verdacht' aspect dat PJ noemt.

Toch maar even hier ook vermelden gezien de rechts/links link vwb het horloge van Pepijn:

Iemand vermeldde dat er in de aflevering 3x een muziekje van Dexter gemonteerd zit.
Dexter betekent 'rechts' in het Latijn ('sinister' links en ook onbetrouwbaar).

(In die serie lijkt Dexter een aardige huisvader maar is hij in werkelijkheid een 'rechtvaardige' killer).   

Dit in combinatie met:
1. Herhaaldelijk nadrukkelijk op horloge kijken door Pepijn in afl 5 (gedurende en na de jeep-opdracht).
2. De 11:34 - 11:33 die precies in beeld komt als Pepijn de clue voorleest in de hotelkameropdracht (afl 3).
3. Vraag 11 van afl 5 'Is de mol linkshandig of rechtshandig'?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 15:24:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 11-02-2011, 15:04:44 »
Dat zeg ik. En ik stel dus dat we die 'oplossing' juist niet te zien krijgen ...  ::)
Ze kunnen wel van alles beweren over wie Soundos gekozen zou hebben, en dat het juist deze namen zijn in exact die volgorde bij Mastermind die PJ noemt is me wat al te toevallig.

Dus:
1. Ofwel die intro met PJ is later opgenomen.
2. Ofwel de namen stonden gewoon al vast en het 'Soundos kiest' stukje is show.

Versie 2 lijkt mij waarschijnlijker gezien het 'meest verdacht' aspect dat PJ noemt.

Toch maar even hier ook vermelden gezien de rechts/links link vwb horloges van Pepijn:

Iemand vermeldde dat er in de aflevering 3x een muziekje van Dexter gemonteerd zit.
Dexter betekent 'rechts' in het Latijn ('sinister' links en ook onbetrouwbaar).

(In die serie lijkt Dexter een aardige huisvader maar is hij in werkelijkheid een 'rechtvaardige' killer).   

Dit in combinatie met:
1. Herhaaldelijk nadrukkelijk op horloge kijken door Pepijn in afl 5 (gedurende en na de jeep-opdracht).
2. De 11:34 - 11:33 die precies in beeld komt als Pepijn de clue voorleest in de hotelkameropdracht (afl 3).
3. Vraag 11 van afl 5 'Is de mol linkshandig of rechtshandig'?

Dat hoort hier niet helemaal thuis. Maar je hoort Anna's stem op 20.18 'Niets is het wat het lijkt' zeggen en vervolgens op 20.23 het woord 'rechts' zeggen.
Dit is als ze de bus uitstappen. Ik zal hierover iets in het Anna topic zetten...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)