Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239068 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 25-01-2011, 19:16:05 »
Horace ging eruit omdat hij uiteraard teveel fouten had, maar daarnaast ook omdat hij de test iets trager had ingevuld dan een ander met net zoveel fouten! (Jan?)...

Vind het dus na 2 afleveringen veel te vroeg om al kandidaten af te schrijven als mol omdat afvallers misschien (in welke mate weten we sowieso nooit) op die persoon als mol hebben gestemd...

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 25-01-2011, 19:31:12 »
Om nog even terug te komen op Pepijn met al die losse blaadjes in zijn boekje, van een aantal pagina's terug.
Komende aflevering maar eens goed opletten of die er nog steeds tussen zitten, als iemand eventueel in Pepijn zijn boekje mag lezen.
Als iemand in Pepijns complete boekwerk mag lezen - incl. losse blaadjes - lijkt het me niet dat hij daar allerlei molachtige taferelen of andere gekke dingen heeft opgeschreven, dat wordt mijns inziens veel waarschijnlijker wanneer de blaadjes dan níet meer tussen het boekje zitten.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 25-01-2011, 20:54:27 »
Ok, Pepijn is niet mijn Mol...
Maar het zou zo maar kunnen... :o
Vind hem vaak als zijnde gespeeld overkomen.
Ik geloof zijn emoties niet.
Niet oprecht m.i. .
In biechten niet, tijdens acties niet, niet dus :)
Bv als Horace eruit vliegt...
En dat zit me niet lekker...

Vertrouw Pepijn niet, maar wil een andere mol.
Met alle respect voor Pepijn 'tuurijk.
Hier kan niemand wat mee......sorry.
Ga weer broeden op een mooie theorette.. ;)
TRUST NOBODY :)


Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 25-01-2011, 20:57:54 »
gespeeld overkomen.
Ik geloof zijn emoties niet.
Niet oprecht m.i. .
In biechten niet, tijdens acties niet, niet dus

Exactly! Hij is soooooooooooooooo de mol  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 25-01-2011, 21:29:21 »
Exactly! Hij is soooooooooooooooo de mol  ::bravo::
Dat kan en mag, maar niet als hij doorzichtig is in zijn emoties, zou ik zo jammer vinden!
Too obvious..
Dus ik graaf mijzelve wederom mijn tunnel(-s) in...
Maar Lo, als je gelijk hebt; congrats  ::ok::

 :-X
 
Omnia vincit amor

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 25-01-2011, 22:57:42 »
Ik zit een beetje in een Patrick-tunnel, maar vandaag dacht ik ineens toch dat het Pepijn nog wel kan zijn. Na afl. 1 dacht ik dat al even omdat hij in afl. 1 zo nerveus was (later niet meer zo) en natuurlijk brengt hij weinig geld in de pot zonder dat dit echt opvalt. Zijn opmerking bij de mandjesopdracht dat iedereen gelogen had behalve over het laatste mandje is vreemd. Hij had net zo makkelijk kunnen zeggen er ligt nog veel geld, ik zou 3000 euro pakken. Zijn opmerking voorkwam dat Soundos ook geld pakte. Ook gek is zijn opmerking over die mosselen bij het levende schilderij. Die foute toevoeging was overbodig. Hij ging als twee na laatste bij die kluisopdracht-alleen- en werd erg snel afgeschoten(hij gokte er misschien op dat Art en Jan het niet zouden redden). Dat hij de koffers niet terug wilde kopen zag ik eerst al typisch onmols maar inderdaad hij zei dit pas toen al duidelijk was dat de koffers teruggekocht zouden worden. Aan de andere kant doet Pepijn erg zijn best op zijn verhaaltje (maar is dit tactiek en heeft hij alle verhalen verder expres fout geraden?) Wat ik ook zo opvallend vond dat Pepijn in een biecht(afl.2 dacht ik) zegt nee Horace is de mol echt niet of zoiets. Zegt hij dit omdat hij dat vermoed of weet hij dat zo zeker omdat hij het zelf is? Dan heb je nog die 33 en die 34 hint. Ik denk ook wel dat hij de mol kan zijn. Toch wel reden om Pepijn niet uit te sluiten. Moet ik overstappen van Patrick naar Pepijn? ??? Nog twee dagen bedenktijd...

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 25-01-2011, 23:02:46 »
Door een reactie van Pepijn in aflevering 1 staat hij toch op mijn lijstje van verdachten.
Tijdens het theaterspel zegt hij: Circus 100% hit. Maar dat is achteraf als blijkt dat behoorlijk veel mensen hem toch goed raden.
Want als namelijk gezegd wordt dat dat aantal mensen (weet zo niet meer hoeveel uit mijn hoofd) hem goed hebben is Pepijn's eerste reactie totaal niet blij! Eerder geschokt en vooral een *baalbaal* reactie.

Verder viel me in aflevering 1 op dat hij dus vertelde dat er nog iets in het laatste mandje zat, een duidelijke mollenactie, maar dat hier vervolgens helemaal niet meer op in gegaan werd in de aflevering. D.m.v. biechts e.d. Terwijl Soundos door zijn opmerking toch uiteindelijk met niks (dus ook geen geld!) uit het spel kwam...


Edit: Ik zie net dat dit ook deels door Lonneke werd opgemerkt. Mijn excuses voor de herhaling ;-)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 25-01-2011, 23:04:27 »
Moet ik overstappen van Patrick naar Pepijn? ??? Nog twee dagen bedenktijd...
Mag ook naar Soundos, Anna of 1 van de andere Mollen ;)

*Ben het spoor bijster in alle tunnels*

groet, de Naakte Molrat
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 25-01-2011, 23:29:32 »
Ben het spoor bijster

Kijk dan ff de voorbeschouwing. Daar zie je Pepijn alweer enorm mollen. In de interviews zeggen dat het hem zo op het lijf geschreven is... plus we zien beelden dat Pepijn als (1 van de) eerste gaat.

***En hij laat zich bijkans het ravijn in vallen!!!!*** 

Zo eng allemaal dus (hoopt hij) durft natuurlijk helemaal niemand meer hem te volgen, en weg geld uit de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 26-01-2011, 01:53:13 »
Dat kan en mag, maar niet als hij doorzichtig is in zijn emoties, zou ik zo jammer vinden!
Too obvious..

Kijk maar eens naar Kim, de mol van vorig jaar. Die kwam vele malen 'nepper' over dan Pepijn in de biechts imho. Een van de redenen dat zij 't overduidelijk moest zijn wat mij betreft (wat helaas dus waar bleek).

Er zijn zeker mollen geweest die dit een stuk slechter afgegaan is in het verleden dus that would be the least of my worries in dit scenario.. ::)

En als mol (veronderstellende dat hij dat is, dus...) in zijn acties is hij verre van 'obvious' vind ik - een heel stuk minder dan voorgaande mollen.  ::)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 01:54:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 26-01-2011, 10:50:13 »
True, ik zou wel tevreden zijn met Pepijn als mol, blijer dan wanneer Patrick de (chagerijnige) mol zou zijn

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 26-01-2011, 20:10:56 »
Ok, Pepijn is niet mijn Mol...
Maar het zou zo maar kunnen... :o
Vind hem vaak als zijnde gespeeld overkomen.
Ik geloof zijn emoties niet.
Niet oprecht m.i. .
In biechten niet, tijdens acties niet, niet dus :)
Bv als Horace eruit vliegt...
En dat zit me niet lekker...

Vertrouw Pepijn niet, maar wil een andere mol.
Met alle respect voor Pepijn 'tuurijk.
Hier kan niemand wat mee......sorry.
Ga weer broeden op een mooie theorette.. ;)
TRUST NOBODY :)



Het kan ook zijn dat hij speelt dat hij speelt. Sommige zaken zijn erg opzichtig, zoals dat laatstemandjeverhaal, en zijn handbewegingen altijd net als de camera hem in het vizier heeft. Die handbewegingen had een vorige mol ook en om dat nu weer toe te passen...
Misschien krijgt hij een extra bonus als veel kijkers op hem gaan stemmen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 20:12:38 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 26-01-2011, 20:55:23 »
Ik kijk nu aflevering 1 nog eens terug, maar los van de verdachte opmerking van Pepijn over het laatste mandje: waarom reageert ie eigenlijk niet blij als ie zijn vrijstelling voor aflevering 1 pakt? Dat is toch de hoofdprijs?

edit: op de joker die hij van Horace krijgt reageert ie dan weer iets enthousiaster.. (Ja, inmiddels kijk ik aflevering 2.) :P
« Laatst bewerkt op: 26-01-2011, 21:46:09 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 27-01-2011, 09:46:10 »
Ik kijk nu aflevering 1 nog eens terug, maar los van de verdachte opmerking van Pepijn over het laatste mandje: waarom reageert ie eigenlijk niet blij als ie zijn vrijstelling voor aflevering 1 pakt? Dat is toch de hoofdprijs?

edit: op de joker die hij van Horace krijgt reageert ie dan weer iets enthousiaster.. (Ja, inmiddels kijk ik aflevering 2.) :P

Tja dat kan je natuurlijk op meerdere manieren uitleggen.  ::)
Ongeacht of hij de mol is of niet, hij had feitelijk weinig controle over zijn keuze. Deze werd hem 'toebedeeld' door Horace, en wie dan ook die vrijstelling had gekregen, ik denk dat iedereen op zich wel iedereen in het spel had gehouden.

De 'afgang' van een allereerste exit wil je de andere kandidaten echt wel besparen - als kandidaat en als mol, beide. Als je dat niet doet kom je meteen over als iemand die voor eigen gewin gaat en zoiets harteloos doet - dan gunt de groep je meteen bijzonder weinig meer en je bent voor een groot deel afhankelijk van de groep voor informatie en de 'gunfactor'/vriendjespolitiek.

Iedereen de kans gunnen om door te gaan is natuurlijk een klein offer dat er tegenover staat, maar je krijgt er ook wat voor terug (hetzij een joker van horace, hetzij goed liggen in de groep en dat je gegund wordt bijv bij de snipers als een van de laatsten te kunnen gaan). It's all give and take, tit for tat.

Zowiezo is het natuurlijk een wat benarde positie omdat alle ogen op je gevestigd zijn. Dus zijn spanning cq 'gebrek aan blijdschap' met dit in zekere zin vergiftigde geschenk is wel begrijpelijk.

De blijdschap met de moljoker voor afl 2 kan ook niet anders, mol of kandidaat. Als hij zich daar lauw betoont had tov Horace was hij onmiddellijk door de mand gevallen als mol (Horace gaf ook aan dit deels te hebben gedaan om zijn reactie te toetsen) - en als kandidaat kan hij zijn vreugde sws wel tonen naar zijn makker.

Ik denk dus niet dat we veel kunnen afleiden uit deze reacties.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 27-01-2011, 10:19:04 »
Tja dat kan je natuurlijk op meerdere manieren uitleggen.  ::)
Ongeacht of hij de mol is of niet, hij had feitelijk weinig controle over zijn keuze. Deze werd hem 'toebedeeld' door Horace, en wie dan ook die vrijstelling had gekregen, ik denk dat iedereen op zich wel iedereen in het spel had gehouden.

Maar op dat moment was nog niet bekend dat het vraagteken daar voor stond. Wat wel zeker was, was zijn vrijstelling voor aflevering 1. En daar lijkt hij niet blij op te reageren. Maar ik ben het met je eens dat we er niet veel (want te veel) mee kunnen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 27-01-2011, 11:16:00 »
Maar op dat moment was nog niet bekend dat het vraagteken daar voor stond. Wat wel zeker was, was zijn vrijstelling voor aflevering 1. En daar lijkt hij niet blij op te reageren. Maar ik ben het met je eens dat we er niet veel (want te veel) mee kunnen.

Oh ok ik dacht dat je bedoelde dat hij niet zo blij cq ongemakkelijk keek op die stoel naast PJ.  ;D

Tja daar heb ik nog niet zo op gelet, zou kunnen natuurlijk.
Ik vind sws zijn gedrag vreemd bij de hele vrijstellingsroute, zoals ik in een post eerder schreef.
De overige kandidaten proberen allemaal nog hun positie in het spel cq voordeel uit te buiten op een bepaalde manier door 'omkoopgedrag' (of mol-testen zoals Hanna, de vraag is of je daar wat mee opschiet maar dat terzijde, ze had een extra belang).

Pepijn komt met dat vreemde verhaal over dat mandje op de proppen en als kandidaat is dat gewoon vreemd - je kan toch niet serieus verwachten dat iemand daar intrapt als er nog potentieel jokers liggen lijkt me dan.
Maar misschien was hij gewoon minder gehaaid of dacht hij zo meer kans te maken. Blijft een vreemde actie..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 27-01-2011, 12:59:22 »
als kandidaat is dat gewoon vreemd

Zoals ik al eerder schreef: hij is hier en ook in andere opdrachten de enige die het spel goed begrijpt. Zie hetzelfde bij het etentje met Karel en Angela, alleen Kim speelt het spel!

Als je voor de allereerste keer een spelletje Risk speelt doorzie je de tactieken ook niet en benut je het spel niet volledig. Pepijn is de enige die de spellen al uittentreure heeft voorbereid dus ook de enige waarbij opvalt dat hij steeds het spelconcept in de gaten heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 27-01-2011, 14:18:17 »
Pepijn is de enige die de spellen al uittentreure heeft voorbereid dus ook de enige waarbij opvalt dat hij steeds het spelconcept in de gaten heeft.
Daar zit wat in! En hij doet het eigenlijk heel goed en is niet zo opvallend omdat zijn medekandidaten nogal wat (mollerige) aandacht opeisen. Ik denk dat ik nu toch Pepijn als mol ga invullen... ::zwaai::
-Ik bekijk net nog eens afl. 3 en zie daar ook dat het Pepijn is die wijst op de onafgemaakte muurschildering en er ook meteen bij zegt die is nog niet af! Hiermee overtuigt hij meteen de rest van de groep om voor deze schildering te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 14:47:09 door Lonneke14 »

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 27-01-2011, 19:08:48 »
Oh dat is inderdaad een goede opmerking Lonneke, dat was mij nog niet opgevallen. Wie zei eigenlijk: "oh 2008 dat is h'm niet?"

Verder denk ik dat je uit het mandjes spel heel weinig 'mol' kan ontdekken. Jokers en vrijstellingen interreseren de mol niet. Wat maakt hem het nou uit of er meer of minder kanidaten in het spel zitten? De mol zou juist blij moeten zijn als heel veel mensen heel veel jokers en heel veel vrijstellingen hebben. Kan hij zich meer verstoppen tussen meer mensen en de mensen die hem misschien wél door hebben vliegen eruit omdat andere blinden meer jokers hebben.
Dus in dit soort spellen waar ook nog eens niet echt bijster veel geld valt te verdienen (iedereen gaat tóch voor zijn eigen gewin) is alleen leuk voor de kandidaten, voor ons behoorlijk nutteloos.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 27-01-2011, 22:23:38 »
Oh dat is inderdaad een goede opmerking Lonneke, dat was mij nog niet opgevallen. Wie zei eigenlijk: "oh 2008 dat is h'm niet?"

Dat zei Karin.

Ook na aflevering 4 is Pepijn mijn mol.
Was wel bijna van hem afgestapt toen hij expres bijna van die brug afviel en nog toe gaf ook dat dat niet echt was. "Zo makkelijk maken ze het niet", dacht ik. Maar ja, 'iets is wat het lijkt' en wat blijkt aan het einde van de aflevering? Mensen verdenken nog steeds massaal Patrick, want die leek ook behoorlijk Mols bezig deze aflevering.  :D
Echt een heel slim programma...  ;)