Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239041 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 3-02-2011, 16:04:53 »
@Avogadro wat is er onduidelijk aan het patroon; het is opvallend ivm "zoek de verschillen vind de mol" Pepijn draagt tijdens elke opdracht zijn horloge links, tijdens de groepsfoto's en dus tijdens "het levende stilleven" heeft hij hem rechts.

Horlogedracht Pepijn aflevering 4:

Busrace-opdracht: links
Kerkduel: rechts
Kabelopdracht: rechts


(En zelf verwissel ik mijn horloge in de zomer ook nog wel eens van pols.)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2011, 16:11:05 door Avogadro »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 3-02-2011, 16:57:11 »
Aha, dan heb ik het verkeerd gezien :$!! Maar blijft een "verschil" ;)
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 4-02-2011, 00:08:14 »
In het kader van het horloge:

Wederom zien we een shot van Pepijn wanneer hij op zijn horloge kijkt. Dit is al, in ieder geval, de derde keer. Ook neemt hij het woord "horloge" in de mond...
Weet je het niet, antraciet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 4-02-2011, 01:42:55 »
2x zelfs opvallend m.i.:

34.27  kijkt "zogenaamd" (lees:theatraal?) op horloge.
42.17  geen horloge om (gesprek met Anna).

Mocht het een hint zijn, hij heeft wel iets met horloges...
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 4-02-2011, 01:51:53 »
2x zelfs opvallend m.i.:

34.27  kijkt "zogenaamd" (lees:theatraal?) op horloge.
42.17  geen horloge om (gesprek met Anna).

Mocht het een hint zijn, hij heeft wel iets met horloges...

Ik heb de aflevering nog niet teruggezien maar maakt hij niet een opmerking over 'niet op mijn horloge' oid in die scene? Over hoeveel tijd ze nog hadden op een bepaald moment volgens een andere kandidaat? (weet even niet meer wie, Patrick?? Moet nog even herbekijken).

In ieder geval soms wazig bezig soms ook (lijkt het) constructief. Past met de vorige acties.
Daar waar hij constructief is (wat ook uitgelegd kan worden als 'throwing off the scent' zo je wilt uiteraard  ;) ) gaat het meestal om kleine bedragen of iets wat niet direct tot geld verdienen leidt (1. contactadvertentie, 2. toneelspel (petroleum?), 3. foto goed (??) uitbeelden vwb de vogels, in principe een goede 'uitbeeldactie' bij wind (maar dit is op deze manier met een paraplu sws al moeilijk te raden door de overige kandidaten door Arts suggestie).

Maar nogmaals een tweede keer bekijken helpt vaak al in de chaos aan informatie.  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 01:54:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 4-02-2011, 02:39:00 »
Zei hij tegen Anna dat ze niet van het paard mocht stappen voor de kokers? Ik weet niet of ik dat goed gehoord had. Lijkt me ook wel een mollenstreek om te voorkomen dat ze de kokers pakt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 4-02-2011, 02:41:52 »
Zei hij tegen Anna dat ze niet van het paard mocht stappen voor de kokers? Ik weet niet of ik dat goed gehoord had. Lijkt me ook wel een mollenstreek om te voorkomen dat ze de kokers pakt.
correct.
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 4-02-2011, 02:45:08 »
Zei hij tegen Anna dat ze niet van het paard mocht stappen voor de kokers? Ik weet niet of ik dat goed gehoord had. Lijkt me ook wel een mollenstreek om te voorkomen dat ze de kokers pakt.

Ik lees het net pas in het afl. 5 topic dat het al genoemd was. Dat had ik nog niet gelezen.

Wat ik wel weer minder mollerig vindt is dat de foto van de vogels uitbeelden wel weer erg duidelijk was gemaakt.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 4-02-2011, 02:51:15 »
Ik lees het net pas in het afl. 5 topic dat het al genoemd was. Dat had ik nog niet gelezen.

Wat ik wel weer minder mollerig vindt is dat de foto van de vogels uitbeelden wel weer erg duidelijk was gemaakt.

Tja.. toen ik dit zag dacht ik dat slaat nergens op. De beweging van de vingers is wel belangrijk bij het herkennen/erkennen ervan. En dat zie je niet op een foto.

Toch zag Anna het er wel in.  ;)

(Als Anna de mol was had ze die toch zeker wel fout kunnen raden..?  ;D )
In ieder geval: ik had gewoon m.i. het liefst voor een foto met simpelweg een vogel erop gekozen (die kan je daar vast ook vrij makkelijk zien en erop inzoomen, of anders een plaatje met een vogel - ze hadden nog tijd zat om dat te zoeken iig..) dan weet je zeker dat je geen mogelijke ruis of interpretatieprobleem hebt (er werd iig mijns inziens nergens gezegd dat je geen dieren - of plaatjes van dieren - mocht fotograferen en een vlag, mickey mouse - tasje en snoep was kennelijk ook acceptabel..  ::) )

Ik vond het niet per se een logische keuze iig, maar het pakte (toevallig?) wel goed uit..  :)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 02:55:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline HOLY MOLY

  • Forumlid
PEPIJN is de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 4-02-2011, 09:07:01 »
Viel mij op in aflevering 5 dat bij de eliminatie Pepijn verdacht onnatuurlijk reageerde. Waarop ik zei thuis: die gozer die helemaal links zit (in de groep) is verdacht. Vervolgens bleek dat na elk shot die daarop volgde Pepijn links in het beeld zat. Dit bleek dus al aan de hand te zijn nadat de vraag 'Is de mol linkshandig' in beeld was geweest...
Ik zeg: Pepijn is de mol!

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 4-02-2011, 09:28:04 »
Zei hij tegen Anna dat ze niet van het paard mocht stappen voor de kokers? Ik weet niet of ik dat goed gehoord had. Lijkt me ook wel een mollenstreek om te voorkomen dat ze de kokers pakt.

Ja is enerzijds verdacht maar anderszijds een verstandige opmerking.
Pepijn kan paardrijden (Dat kon je heul duidelijk zien) dus heeft hij waarschijnlijk ook wel een beetje door van het gevaar van die opdracht. Zomaar tussen 1200 koeien gaan staan die op de meest rare redenen op hol zouden kunnen slaan is in mijn insziens levensgevaarlijk. Ook op je paard is dit niet bepaald veilig, maar wel veiliger.
Hoe gaaf de opdracht ook was (had zooo graag zelf mee willen doen) ik vond het onverantwoordelijk. Mensen die niet kunnen rijden zonder begeleiding tussen zo'n kudde koeien laten rondhobbelen??  ::ohno::
Hoewel Pepijn ook mijn nummer 1 verdachte is had dit dus ook een verstandige opmerking kunnen zijn van iemand die iets meer met dieren heeft.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 4-02-2011, 09:58:59 »
Maar als het gewoon goed bedoeld 'vaderlijk' advies aan Anna was, dan zeg je toch niet 'Je mag er niet af'? Dat denk ik althans. Denk dat je dan eerder iets roept als 'Blijf op je paard!', 'Afstappen is levensgevaarlijk!', oid. Of, als hij galant wil zijn, 'Wacht maar, ik pak hem wel, want ik zit als ervaren rijder toch zo weer op m'n paard'. :P

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 4-02-2011, 11:07:46 »
Daar heb je een punt. Hij zei het inderdaad alsof het hun verteld zou zijn. Maar misschien is er wel iets in die richting gezegd van te voren. Ik neem toch aan dat ze wel uitleg hebben gehad over een paar knopjes op een paard (sturen, gas geven, remmen etc.) en wat de koeien kunnen doen e.d.? Misschien is daar wel gezegd dat het niet verstandig is om af te stijgen. Maarja dan kun je de hele opdracht niet uitvoeren.. dus waarschijnlijk heb jij wel een goed punt Jayne.  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
PEPIJN is de mol....
« Reactie #393 Gepost op: 4-02-2011, 13:31:55 »
- Bij de foto-opdracht wil Pepijn als eerste. Art wil met hem en kiest het woord wind. Pepijn pruttelt een beetje tegen is dat niet te moeilijk? maar gaat al snel mee in Arts keuze. Art gedraagt zich hier verdachter dan Pepijn. Maar ik denk dat Pepijn dacht oké dat maakt het voor mij gemakkelijk.

- Als Pepijn met Soundos gaat kiezen ze een makkelijk woord, de verbeelding ervan is niet de makkelijkste weg  maar Pepijn maakt een goede foto. Misschien dacht hij ach dat levert maar 250 euro op en ik ben weer minder verdacht. Vond het gek dat hij helemaal niet blij reageerde toen Anna hun foto goed raadde.

-Opmerkelijk dat Pepijn aan het begin van de paardrijopdracht zegt go get the money en wat later in het spel zegt hij ineens op zoek naar het geld. Klinkt een beetje bedacht en is best grappig als hij de mol zou zijn... Pepijn lijkt erg zijn best te doen maar pakt of ziet geen enkele koker. Hij lijkt de koeien alleen op te ruien met zijn geschreeuw en gegaloppeer..

- Deze aflevering begint Pepijn ook meer anderen verdacht te maken. Hij komt ook meer aan het woord in de biechts. Hij maakt Karin een beetje zwart tegenover Anna en ook Art (maar die deed ook veel verdachts). En hij roept tegen Soundos niet mollen nou als ze op zoek gaan naar het laatste geld langs de weg. Vond ik beetje overdreven overkomen.

- We zien dat Pepijn volgende week zijn scherm vraagt aan PJ..Zo zeker van zijn zaak?? Ik denk het wel ::zwaai::.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 18:28:05 door Lonneke14 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 4-02-2011, 16:37:14 »
Maar als het gewoon goed bedoeld 'vaderlijk' advies aan Anna was, dan zeg je toch niet 'Je mag er niet af'? Dat denk ik althans. Denk dat je dan eerder iets roept als 'Blijf op je paard!', 'Afstappen is levensgevaarlijk!', oid. Of, als hij galant wil zijn, 'Wacht maar, ik pak hem wel, want ik zit als ervaren rijder toch zo weer op m'n paard'. :P


Ja exactly..that..  ;D
Ik dacht dat ook, lekker dan, meneer heeft alle ervaring met paarden, is enorm behendig en lenig en hij blijft lekker op dat paard zitten terwijl Anna alle moeite doet..

Maar dan wel weer lekker met de 'eer' gaan strijken en die kokertjes overhandigen aan Pieter-Jan (zelfde met het geld van de jeeps trouwens)..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PEPIJN is de mol....
« Reactie #395 Gepost op: 4-02-2011, 19:04:50 »
- Als Pepijn met Soundos gaat kiezen ze een makkelijk woord, de verbeelding ervan is niet de makkelijkste weg  maar Pepijn maakt een goede foto. Misschien dacht hij ach dat levert maar 250 euro op en ik ben weer minder verdacht. Vond het gek dat hij helemaal niet blij reageerde toen Anna hun foto goed raadde.

Het woord duif zat twee keer in het gedicht dus zo gemakkelijk is het raden van vogels (1x in gedicht) nou ook weer niet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: PEPIJN is de mol....
« Reactie #396 Gepost op: 4-02-2011, 19:11:20 »
Het woord duif zat twee keer in het gedicht dus zo gemakkelijk is het raden van vogels (1x in gedicht) nou ook weer niet
Ik denk dat als de mol hier te werk was geweest dat de mol had voorgesteld om dus met de handen één vogel uit te beelden. Vervolgens had Anna dan ook duif kunnen kiezen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: PEPIJN is de mol....
« Reactie #397 Gepost op: 4-02-2011, 19:16:15 »
Ik denk dat als de mol hier te werk was geweest dat de mol had voorgesteld om dus met de handen één vogel uit te beelden. Vervolgens had Anna dan ook duif kunnen kiezen...

Ik denk dat als hier een fanatieke kandidaat te werk was geweest, hij een foto van een plaatje met een vogel oid had geschoten.  :P

Er is voor zover ik kan nagaan nergens gezegd dat dat niet mocht, en snoep  mocht ook gewoon.  ::)

In het kader van de Roodshow hints : 'Eerst vragen'

Pieter-Jan: Wie gaat er als eerste?
Pepijn (steekt weer vinger op..) : Wij, Art?


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 4-02-2011, 20:00:24 »
Pepijn wilde een makkelijker woord fotograferen, maar Art koos een moeilijke...
Moeilijke woorden (zoals wind & harmonie) zijn bijna onmogelijk te fotograferen, zelfs voor kandidaten.
De Mol kon dus eigenlijk beter een makkelijk woord saboteren, en daarom wilde Pepijn een makkelijker woord   ::tandpastasmiley::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 4-02-2011, 20:08:27 »
Pepijn wilde een makkelijker woord fotograferen, maar Art koos een moeilijke...
Moeilijke woorden (zoals wind & harmonie) zijn bijna onmogelijk te fotograferen, zelfs voor kandidaten.
De Mol kon dus eigenlijk beter een makkelijk woord saboteren, en daarom wilde Pepijn een makkelijker woord   ::tandpastasmiley::

Mwah..
We hebben wederom alleen Pepijn's uitspraak (in de voiceover) dat hij dat wilde.
Hij sputtert nog wel een beetje van 'hmm dat is wel moeilijk Art' maar gaat er vrij snel in mee.
'Ja ik dacht, je zal wel een plan hebben dan..'.  ::)

Ik vind eigenlijk Pepijn's reacties op Art hier vrij mols. Maar goed dit is wel vrij subjectief.  :-X

Voor de mol is het iig een cadeautje als iemand zoiets doet, vooral als je verdenking van anderen die kant uit kan schuiven (ik herinner me dat mol Jon hier destijds met Rick ook dankbaar gebruik van maakte).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)