Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117276 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 11-02-2011, 10:27:56 »
We moeten het geld volgen. PJ noemt namen van de meest verdachte kandidaten binnen de groep en sluit af met "voor wat het waard is".

Zou misschien gekeken moeten worden naar wie het minste geld heeft opgebracht van die drie?

Weet ik veul  ;D
Laten we jabberen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #81 Gepost op: 11-02-2011, 12:42:54 »
Ik snap er hé-le-maal niks meer van.

Ik wist al
Anna is het niet (pakt kokers bij koeien; roept Beatrix; raadt twee foto's goed)
Art is het niet (wordt te verdacht in beeld gebracht)
Karin is het niet (pakt EUR 3000 in wandeling aflevering 1)
Patrick is het niet (sloopt bus)Uit wat ik vandaag heb gezien heb ik geconcludeerd
Pepijn is het niet (roept letters)
Soundos is het niet (roept executie)

...sum ting wong... *Krabt zich achter oren*

Ik gok dat ik dus maar weer gewoon iedereen in de gaten ga houden....

Maar wél geweldige aflevering. Was echt blij dat ze het met 0:03 over gehaald hebben. Zag er echt geen heil meer in halverwege.


Dat ie de bus sloopt hoeft niet expres te zijn hea. De andere bus ging ook kapot dus het waren gewoon slechte bussen. Je kan m dus niet afstrepen daardoor.

Patrick blijft als enige over. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 6
« Reactie #82 Gepost op: 11-02-2011, 12:58:31 »
Patrick blijft als enige over? Hij was de hele serie mijn mol maar sinds ik dit forum eens rustig bestudeerd heb en gister eens opgelet ist duidelijk dat Pepijn en niet Patrick de mol is. Patrick deed helemaal niks verdachts in deze aflevering, als je wilde mollen bij de lezers/schrijvers had je in de achtervolgende groep moeten zitten, die hadden heeeeelemaal verkeerd kunnen lopen en dan er zogenaamd niet uit komen. Dat pepijn riep dat ze letters moesten maken kon ie gewoon wel zeggen want pieter jan zei dat achteraf ook, ook met dat Google ding kwam duidelijk in beeld dat er letters gemaakt moesten worden dus ja... En bij het raden van het woord riep ie keihard MOL... Dat is net zo'n actie als Jon uitvoerde toen ze de kruisvaarders achter na gingen en naar Jordanie gingen.... "ik wist het, ik wist het"  Ook hij riep daar van ja ik weet het want ik ben de mol. Pepijn doet het iets minder subtiel door gewoon MOL te roepen. Ik schrok ervan dat mijn mol. patrick dus toen nog, helemaal niks verkeerds deed en juist goed wilde doen. Dus ja hij valt af en alles gaat nu naar Pepijn. Peppie de Mol  ;D
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #83 Gepost op: 11-02-2011, 13:37:49 »
Het viel me weer op hoe slim Art soms is en hoe dom op andere momenten. Eerst was hij heel scherp door op te merken dat het waarschijnlijk om een woord van acht letters moest gaan (want 1600 euro is deelbaar door 8 ) en vervolgens gaat hij gewoon keihard met Pepijn mee als die "Mol" roept  :o
Raaaaaarrrrrrrr (maar ik denk niet mols)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 13:48:08 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #84 Gepost op: 11-02-2011, 13:40:33 »
Het viel me weer op hoe slim Art soms is en hoe dom op andere momenten. Eerst was hij heel scherp door op te merken dat het waarschijnlijk om een woord van acht letters moest gaan (want 1600 euro is deelbaar door 8) en vervolgens gaat hij gewoon keihard met Pepijn mee als die "Mol" roept  :o
Raaaaaarrrrrrrr (maar ik denk niet mols)
of om te testen of pepijn de mol zou zijn?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #85 Gepost op: 11-02-2011, 13:49:37 »
Leuke test, maar het kost de pot wel 1600 euro! Dus als het alleen maar een test zou zijn, zou hij juist even in discussie met Pepijn moeten gaan en als die bleef volharden in Mol, wist hij genoeg en had hij vervolgens met Soundos mee kunnen gaan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #86 Gepost op: 11-02-2011, 13:55:07 »
Na aanleiding van Loebas in het Anna topic heb ik ook eens lopen luisteren en hoor je op 20.18 als Karin het busje uitstapt, een stem van Anna zeggen: 'Niets is wat het lijkt'
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #87 Gepost op: 11-02-2011, 13:57:41 »
Ik vond het zeer opvallend dat er 3 (DRIE!!) soundtracks van Dexter in deze aflevering zaten! Ik kan er helaas niets aan vastknopen... Iemand een idee?

Het enige wat ik me daarbij kan voorstellen is dat er inderdaad een hint gekoppeld kan zijn aan links/ rechts.
Uiteraard is Dexter een wat cynische/ ironische titel van die serie. Dexter betekent immers rechts in het Latijn - ipv sinister - links, wat echter ook dubieus betekent. De mol is uiteraard als 'Dexter' - hij lijkt een lieve meewerkende kandidaat maar is ondertussen een 'killer'.


Iets minder symbolisch denk ik dat het nu wel steeds waarschijnlijker wordt dat links/rechts een hint is aangezien
1. Het een terugkerend iets is met de wisselende horloges.
2. Pepijn vorige keer herhaaldelijk nadrukkelijk op zijn (al dan niet imaginaire) horloge kijkt.
3. 11:34 en 11:33 precies in beeld komen in afl 3 als hij de clue opleest in de hotelkamer
4. Vraag 11 van de vorige test in beeld kwam: is de mol linkshandig of rechtshandig.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2011, 14:00:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #88 Gepost op: 11-02-2011, 14:02:26 »
Kon er nou uit 8 x 2 woorden gekozen worden?
Ik snap namelijk anders niet waarom er 2 kolommen op het kaartje staan? Of is dat het geld bedrag?
Oa:
Bus      (3)
Regen    (5)
Koffie   (6)
Vulkaan  (7)
Executie (8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #89 Gepost op: 11-02-2011, 14:06:25 »
Kon er nou uit 8 x 2 woorden gekozen worden?
Ik snap namelijk anders niet waarom er 2 kolommen op het kaartje staan? Of is dat het geld bedrag?
Oa:
Bus      (3)
Regen    (5)
Koffie   (6)
Vulkaan  (7)
Executie (8)
bus      600
regen    1000
koffie   1200
vulkaan  1400
executie 1600

volgens mij staat dat op de kaartjes, executie is eigenlijk wel het enige woord dat over widm gaat en dus makkelijk te raden is.

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2011, 14:22:29 »
Ik snap er hé-le-maal niks meer van.

Ik wist al
Anna is het niet (pakt kokers bij koeien; roept Beatrix; raadt twee foto's goed)
Art is het niet (wordt te verdacht in beeld gebracht)
Karin is het niet (pakt EUR 3000 in wandeling aflevering 1)
Patrick is het niet (sloopt bus)
Uit wat ik vandaag heb gezien heb ik geconcludeerd
Pepijn is het niet (roept letters)
Soundos is het niet (roept executie)

...sum ting wong... *Krabt zich achter oren*

Ik gok dat ik dus maar weer gewoon iedereen in de gaten ga houden....

Maar wél geweldige aflevering. Was echt blij dat ze het met 0:03 over gehaald hebben. Zag er echt geen heil meer in halverwege.


Ik denk niet dat je zo kort moet kijken. Pepijn roept op gegeven moment dat het waarschijnlijk om letters gaat die ze zelf schrijven, maar later doet hij dat teniet door samen met Art voor Mol te kiezen. Aan het eind 0 euro opgelost. Hoe goed het voorwerk is (des te beter om de beschuldigingen van je af te houden), als het eindresultaat niet gehaald wordt doet de mol het goed.
En in afl 1 kon Karin niet veel anders en die bus is voor mij ook geen reden om Patrick niet te verdenken. Van bovenstaand lijstje lijkt Anna idd niet echt de mol, maar dat is nog steeds mijn hoofdverdachte.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #91 Gepost op: 11-02-2011, 14:23:13 »
Gezien de reactie van de kandidaten op PJ: 'Tijd voor de test' uitspraak, moet ik toch constateren dat Anna geen één reactie aan zich laat af lezen. Patrick in mindere mate ook. Voorkennis? Iedereen, op Anna na, staat met een mond vol tanden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #92 Gepost op: 11-02-2011, 14:24:45 »
Het enige wat ik me daarbij kan voorstellen is dat er inderdaad een hint gekoppeld kan zijn aan links/ rechts.
Uiteraard is Dexter een wat cynische/ ironische titel van die serie. Dexter betekent immers rechts in het Latijn - ipv sinister - links, wat echter ook dubieus betekent. De mol is uiteraard als 'Dexter' - hij lijkt een lieve meewerkende kandidaat maar is ondertussen een 'killer'.


Iets minder symbolisch denk ik dat het nu wel steeds waarschijnlijker wordt dat links/rechts een hint is aangezien
1. Het een terugkerend iets is met de wisselende horloges.
2. Pepijn vorige keer herhaaldelijk nadrukkelijk op zijn (al dan niet imaginaire) horloge kijkt.
3. 11:34 en 11:33 precies in beeld komen in afl 3 als hij de clue opleest in de hotelkamer
4. Vraag 11 van de vorige test in beeld kwam: is de mol linkshandig of rechtshandig.

Dat klopt, het getal 11 is volgens velen ook iets. En ik denk ook dat kleuren een hint is. De eerste titel 'kleur bekennen', Gister de handdoeken, waarbij Karin de beladen kleur groen kreeg. En aangezien 1 kandidaat heel nadrukkelijk steeds kleuren benoemd: Anna. 'Bij het roze gebouw...'

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #93 Gepost op: 11-02-2011, 14:26:19 »
Gezien de reactie van de kandidaten op PJ: 'Tijd voor de test' uitspraak, moet ik toch constateren dat Anna geen één reactie aan zich laat af lezen. Patrick in mindere mate ook. Voorkennis? Iedereen, op Anna na, staat met een mond vol tanden.

Dat viel me ook al op! En haar gezicht toen PJ meldde dat die kandidaat die bij de eerste opdracht uit afl 1 steeds in de bus zat de mol was, vond ik het gezicht van Anna meer verraden dan haar waarschijnlijk lief was.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #94 Gepost op: 11-02-2011, 14:35:16 »
Ik kan het nu even niet nakijken, maar geven de uitendelijke kleuren van mastermind nog letters weer volgens het 'vuurwerkkleurenlettersysteem'?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #95 Gepost op: 11-02-2011, 14:37:11 »
Ik kan het nu even niet nakijken, maar geven de uitendelijke kleuren van mastermind nog letters weer volgens het 'vuurwerkkleurenlettersysteem'?
De combinatie hoe de kandidaten zijn gaan staan was puur afhankelijk van toeval, en op de eerste plaats van de keus die Soundos maaktte, op het begin van de opdracht, waar ze haarzelf en Anna aanwees...
Lijkt me dus stug...
Verder is de kleur code systeem van de vuurwerkopdracht toen der tijd door een kandidaat bedacht en niet door de productie...
Indirect heeft het toeval toen ook bepaald op welke plek welke kleur lag...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #96 Gepost op: 11-02-2011, 14:43:18 »
Je hebt gelijk.
(behalve als Soundos de mol is, die wist welke kaartjes ze moest pakken en de productie de letterkleuren heeft overgenomen, maar dat geloof ik zelf niet)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #97 Gepost op: 11-02-2011, 14:43:37 »
Het gaat volgens mij ook niet volgens vuurwerksysteem met die handdoeken, maar ik vermoed dat over het algemeen kleuren niet voor niks zo wederkerend zijn.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2011, 15:13:42 »
Zo dat was weer een erg interessante aflevering! Geen echt spectaculaire opdrachten, maar ingewikkelde denkspelletjes! Erg leuk!  ::jaja::

Vanaf het begin zit ik te twijfelen tussen Patrick en Pepijn, maar die keuze vind ik niet zo goed meer eigenlijk.
-Zou een mol verdacht gemaakt worden door hem in de vooruitblik te laten zien met de woorden: "dus jij wilt je scherm zien, dan kun je em krijgen" en zou de mol ook als eerste zeggen: ja ik wil mijn scherm zien.. dat is toch iets wat Pepijn alleen maar verdachter maakt voor de kandidaten...

-Patrick doet ook wel erg veel goed deze aflevering, ik denk dat ik hem ga afschrijven..

Zou het dan Art toch kunnen zijn met de tactiek van het overduidelijk mollen?? (ik hoop het niet)


ik ga vanmiddag de aflevering nog eens terugkijken, want ik heb het gevoel dat er een hint in moet zitten... :D

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2011, 15:22:50 »
Een aflevering om niet veel wijzer van te worden, geen afvaller, veel gekakel, weer veel Art in beeld (te veel imo), die regen hield op een gegeven moment op  :o, molverdachten die onmols doen...

No Milk today???