Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117304 keer)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2011, 09:08:05 »
Kijk bij dit filmpje (gewoon afl 6) van 28.50-29.25 naar karin

http://www.avro.nl/pages/player.aspx?maid=tcm:8-242287

Aan het eind zegt Karin zelfs dat ze de slappe lag krijgt....

Dit kun je koppelen aan de 3.22 van http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-242112

Misschien Karin mol ???

Zwarte balk

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #141 Gepost op: 12-02-2011, 09:17:16 »
Nee,
jan zat eerst op Art (als we hem geloven)

Daarna ging hij naar Soundos en vloog eruit...

 ::rofl::

Geloof je dat serieus??!

Ik zou zeggen: kijk de afleveringen er nog eens op na..
Of luister gewoon naar het exit-radio interview met Jan.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #142 Gepost op: 12-02-2011, 09:33:28 »
Patrick en Art staan erop om per se naar Soundos te luisteren en zijn toevallig (*) ook degenen die het uitvoeren. Maar Soundos heeft in eerste instantie niet door dat de lange plank naar het begin moet. Zo gaat zo'n zes en een halve minuut verloren voordat het eindelijk de goede kant op gaat.

* Art betrekt zich erbij door het initiatief te nemen om naar Pepijn te gaan. Patrick kaapt het moment van Anna; die legt de plank mooi voor hem neer.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #143 Gepost op: 12-02-2011, 09:53:28 »
Patrick en Art staan erop om per se naar Soundos te luisteren en zijn toevallig (*) ook degenen die het uitvoeren. Maar Soundos heeft in eerste instantie niet door dat de lange plank naar het begin moet. Zo gaat zo'n zes en een halve minuut verloren voordat het eindelijk de goede kant op gaat.

* Art betrekt zich erbij door het initiatief te nemen om naar Pepijn te gaan. Patrick kaapt het moment van Anna; die legt de plank mooi voor hem neer.

 ::rofl::
Volgens mij gebeurt er veeel meer in die 6,5 minuut (zo ongeveer..) dan jij hier 'verdicht' cq beschrijft..

Graag dan even een 'summary' waaruit dit blijkt.  :D

Overigens: Kijk naar de verbaasde reactie van PJ aangaande het halen van de opdracht (inclusief reacties in molmail) vwb verwachtingen aangaande deze opdracht.  :)

Dan vermoed je ook meteen wat (waarschijnlijk) de opdracht van de mol was hierbij..   :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Marcelle

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #144 Gepost op: 12-02-2011, 10:46:29 »
Citaat
Conclusie: Volgende keer geen kandidaten selecteren die licht autistisch zijn of een bepaalde ruimtelijk-inzichtelijke gave hebben..

Waar slaat dat nou weer op. Net zo'n lege opmerking als zeggen: misschien hadden ze andere spellen moeten bedenken want Truus heeft geen ruimtelijk inzicht en Kees kan niet tellen.  ???

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #145 Gepost op: 12-02-2011, 11:22:37 »
Och..

Als iemand dit soort dingen vraagt, vraag ik me meestal af: Waarom doe je dat zelf niet?  ;D


?? Haha, ik vraag toch of ik het kan doen en ik doe het toch? Ik vind het een beetje stom als iemand er nu mee bezig is, en dan ga ik me er ook nog mee bezig houden. Beetje dubbel werk, don't you think? ;D
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #146 Gepost op: 12-02-2011, 11:41:10 »
Graag dan even een 'summary' waaruit dit blijkt.

Kijk nou eens naar het plaatje!



Dit is het keerpunt; vanaf hier gaat Art met de lange plank terug. De tijd staat al op 03:29 en de planken zijn ver weg van waar ze op dat moment in de opdracht van pas komen. De eerste twee honken hebben de deelnemers met dank aan Pepijn bezet. De vetraging heeft hem vooral gezeten in het 'luisteren naar Soundos'.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #147 Gepost op: 12-02-2011, 11:42:09 »
Waar slaat dat nou weer op. Net zo'n lege opmerking als zeggen: misschien hadden ze andere spellen moeten bedenken want Truus heeft geen ruimtelijk inzicht en Kees kan niet tellen.  ???

Je laat in je quote wel net de grijnzende smiley weg. Daardoor kon je misschien concluderen dat de opmerking als grap was bedoeld..

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #148 Gepost op: 12-02-2011, 12:19:27 »
http://i55.tinypic.com/fw3nmp.png
^^ Oud en fout, kijk op de volgende pagina voor andere goede uitleg!
Ik hoop dat dit de kortste route is, en dan het klopt qua planken wisselen en personen op het plateau. Ik hoop ook dat ik geen foutje heb gemaakt bij het spieken van de aflevering voor het bepalen of het nu een grote of een lange afstand is, maar ik hoop dat het klopt!

EDIT:
Mijne klopt niet helemaal. 1, 2 kan niet via 8 - 11 - 7 -10, want er mag er maar 1 opstaan.

Onderstaand plaatje van pagina 7 van Jelsir
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 17:57:50 door NoemMeMaarMol »
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #149 Gepost op: 12-02-2011, 12:27:54 »
Conclusie: Volgende keer geen kandidaten selecteren die licht autistisch zijn of een bepaalde ruimtelijk-inzichtelijke gave hebben..  ;D

Hier zet je me toch aan het denken. Het zou natuurlijk een prima molmasker kunnen zijn.

toevoeging:
Dit is echt serieus. Ik twijfel nu heel erg richting Soundos.
(nu Patrick op één; Soundos met stip op twee)

toevoeging:
Soundos staat nu op één.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 13:28:44 door Avogadro »

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #150 Gepost op: 12-02-2011, 12:34:49 »
Hét moment van deze aflevering vond ik de reactie van Pepijn toen Soundos 'executie' zei. Ik zal een screendump in het Pepijn-topic plaatsen.

Verder vind ik Art on-ge-looflijk. Hoe kun je zo weinig geld ophalen?!  ::oink:: Is hij de hulp-mol? Heeft hij zichzelf voorgenomen om de hele reeks 0 euro op te halen?

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #151 Gepost op: 12-02-2011, 12:51:32 »
Hét moment van deze aflevering vond ik de reactie van Pepijn toen Soundos 'executie' zei. Ik zal een screendump in het Pepijn-topic plaatsen.

Verder vind ik Art on-ge-looflijk. Hoe kun je zo weinig geld ophalen?!  ::oink:: Is hij de hulp-mol? Heeft hij zichzelf voorgenomen om de hele reeks 0 euro op te halen?
Hij is alvast genomineerd voor de leukste kandidaat, maar ook voor de eventuele slechtste winnaar of mol  ;D. Als hij en bijv. Karin in de finale zouden staan en hij zou winnen en karin zou verliezen, och och... ;D
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline lillany

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Into the tunnel!
Re: Aflevering 6
« Reactie #152 Gepost op: 12-02-2011, 13:19:09 »
Ik weet het zo onderhand niet meer, ik zit nu op 3 mollen! ::niet-ok::

Ik vond wel raar dat Art gelijk helemaal afgezonderd ging staan bij de opdracht op de planken, je moet bij zon opdracht eerst een strategie bedenken ::vergroot::
Watch your back!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #153 Gepost op: 12-02-2011, 13:55:03 »
Ik hoop dat dit de kortste route is, en dan het klopt qua planken wisselen en personen op het plateau. Ik hoop ook dat ik geen foutje heb gemaakt bij het spieken van de aflevering voor het bepalen of het nu een grote of een lange afstand is, maar ik hoop dat het klopt!

Mooi werk, NoemMeMaarMol! Maar er valt me sowieso een foutje op. Kandidaat 1 en 2 kunnen nooit samen van 4 via 8 en 11 naar 10 komen, omdat op  8 en 11 maar één kandidaat tegelijk mag staan.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #154 Gepost op: 12-02-2011, 14:18:13 »
In dit plaatje zie je de route die Pepijn aflegt vanaf het begin. Hij vertraagt hiermee de goede oplossing door zomaar te beginnen en hij geeft hier misschien wel een hint?? - De vorm is in de vorm van een q - in combinatie met de spiegelbeeldhint: P van Pepijn!

Rood is de route die hij aflegt, en met de zwarte pijlen is de route aangegeven die hij weer terug aflegt (vanaf de rode vlek) als hij wordt teruggeroepen. Hij legt dus 2x dezelfde route af!

In combinatie met de P die hij eerder maakt bij de opdracht daarvoor, zou dit wel eens een hint kunnen zijn...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 14:26:57 door E-ri-Q »

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #155 Gepost op: 12-02-2011, 14:20:37 »
Mooi werk, NoemMeMaarMol! Maar er valt me sowieso een foutje op. Kandidaat 1 en 2 kunnen nooit samen van 4 via 8 en 11 naar 10 komen, omdat op  8 en 11 maar één kandidaat tegelijk mag staan.

Ja, je hebt gelijk, ik zie het :) Even kijken of ik het foutje snel kan verhelpen.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #156 Gepost op: 12-02-2011, 14:26:18 »
In dit plaatje zie je de route die Pepijn aflegt vanaf het begin. Hij vertraagt hiermee de goede oplossing door zomaar te beginnen en hij geeft hier misschien wel een hint?? - De vorm is in de vorm van een q - in combinatie met de spiegelbeeldhint: P van Pepijn!

Rood is de route die hij aflegt, en met de zwarte pijlen is de route aangegeven die hij weer terug aflegt (vanaf de rode vlek) als hij wordt teruggeroepen. Hij legt dus 2x dezelfde route af!

Of de P van Patrick ;)
Nee hoor grapje. Goed gezien!
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #157 Gepost op: 12-02-2011, 14:30:54 »
De vorm is in de vorm van een q - in combinatie met de spiegelbeeldhint: P van Pepijn!

of de b die in spiegelbeeld een d wordt...
maar mooi vormgegeven ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #158 Gepost op: 12-02-2011, 14:35:11 »
Hmm, het veranderen lukt mij niet echt, dan komt ik helemaal niet meer uit.
Ik ben er overigens ook achter gekomen dat je van 10 niet naar 14 kan, dat je wel via 9 - 12 -13 moet, omdat de overgang anders te groot is. Misschien iemand anders nog?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #159 Gepost op: 12-02-2011, 15:23:38 »
De zesde aflevering is eigenlijk heel simpel.

Natuurlijk roept Pepijn niet in het wilde weg "mol" en iedereen gaat mee. De anderen kijken meteen naar Soundos van "hoe is het mogelijk". Dat doen ze omdat Soundos na "executie" volgens mij ook "mol" heeft geopperd als mogelijkheid. Twijfel twijfel, en ze monteren Pepijn en Art in het shot om het te laten lijken dat Soundos niet de schuldige is.

Bij de steengroeve gaat men af op Soundos, terwijl die juist de verkeerde oplossing heeft.