Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117323 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 12-02-2011, 15:25:51 »
De zesde aflevering is eigenlijk heel simpel.

Natuurlijk roept Pepijn niet in het wilde weg "mol" en iedereen gaat mee. De anderen kijken meteen naar Soundos van "hoe is het mogelijk". Dat doen ze omdat Soundos na "executie" volgens mij ook "mol" heeft geopperd als mogelijkheid. Twijfel twijfel, en ze monteren Pepijn en Art in het shot om het te laten lijken dat Soundos niet de schuldige is.

Bij de steengroeve gaat men af op Soundos, terwijl die juist de verkeerde oplossing heeft.

Inderdaad ik vind Soundos deze aflevering ook erg verdacht. Vlak nadat ze 'Executie' heeft gezegd zegt ze : Nee, dat is te lang.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #161 Gepost op: 12-02-2011, 15:30:16 »
Inderdaad ik vind Soundos deze aflevering ook erg verdacht. Vlak nadat ze 'Executie' heeft gezegd zegt ze : Nee, dat is te lang.

SOUNDOS IS DE MOL!!

En anders dan is het pepijn

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #162 Gepost op: 12-02-2011, 17:17:07 »
Bij de Mastermind opdracht pakt Soundos twee kleuren : Rood/Roze - Blauw

Als we kijken naar de Vuurwerkopdracht uit aflevering één was Rood/Roze - Blauw de letter M. Laat ze hier zien dat ze de Mol is ? Dit is het Kleurensysteem :

Blauw = A,B,C,D
Groen = E,F,G,H
Wit = I,J,K,L

Rood = M,N,O,P
Geel = Q,R,S,T
Paars = U,V,W,X


Blauw = 1
Groen = 2
Wit = 3
Rood = 4


Rood lijkt in het vuurwerk op Roze Aflevering 1 : 27.13
Bekijk aflevering 1 terug het bewijs kleurensysteem : 27.17

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #163 Gepost op: 12-02-2011, 17:45:56 »

Volgens mij is dit de snelste kloppende oplossing voor de tweede opdracht, waarbij de spelers even A t/m F heten:

1) ABCD gaan van Start naar 1, 2 over de kleine plank  (ABCD op 2, EF op Start)
2) D gaat met de kleine plank via 5-6-7 naar 3 en legt de grote plank tussen 2 en 3
3) ABC gaan ook naar 3 over de grote plank (ABCD op 3, EF op Start)
4) ABCD gaan naar 7 en 10 met de kleine plank (ABCD op 10, EF op Start)
5) D gaat terug met kleine plank  via 10-7-6-5-2 naar 1 (ABC op 10, D op 1, EF op Start)
6) EF gaan van Start met de kleine plank naar 1 (ABC op 10, DEF op 1)
7) DEF gaan met de kleine plank naar 2
8) D gaat met de kleine plank over 5 en 6 naar 7 en legt de kleine plank tussen 3 en 7 (ABC op 10, D op 7, EF op 2)
9) EF gaan via de grote plank naar 3 en met kleine plank naar 7 (ABC op 10, DEF op 7)
10) D gaat over de kleine plank terug van 7 naar 3, kleine plank blijft liggen tussen 7 en 3
11) D gaat met de grote plank van 3 naar 11 via 4 en 8 en legt de grote plank tussen 10 en 11 (ABC op 10, EF op 7, D op 11)
12) EF leggen de kleine plank tussen 7 en 10
13) A (op 10) pakt de kleine plank en gaat ermee naar 9 (A op 9, BC op 10, EF op 7, D op 11)
14) BC leggen de kleine plank terug tussen 7 en 10 zodat EF naar 10 kunnen, en leggen dan de kleine plank terug tussen 9 en 10 (A op 9, BCEF op 10, D op 11)
15) A gaat met kleine plank door van 9 via 12 en 13 naar 14 (A op 14, BCEF op 10, D op 11). Kleine plank blijft liggen tussen 13 en 14.
16) CEF kunnen de grote plank (tussen 10 en 11) pakken en gaan ermee van 10 naar 14. B blijft achter op 10 (ACEF op 14, B op 10, D op 11)
17) B legt de grote plank terug tussen 11 en 10, D gaat erover heen (BD op 10, ACEF op 14)
18) ACEF pakken de kleine plank die tussen 13 en 14 ligt en gaan ermee naar de finish (BD op 10, ACEF gefinisht)
19) BD gaan met de grote plank van 10 naar 14 en met de kleine plank naar Finish (Iedreen gefinisht)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 17:47:36 door tumtum »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #164 Gepost op: 12-02-2011, 18:10:32 »
Bij de looproute zie ik 2 opvallende zaken, deze zijn namelijk:
Bij minuut 8.11 zien we een groene kar met 5x de kleuren rood/wit zoals ze ook op een jeep te zien waren. De jongen op die kar had het cijfer 5 op zijn t-shirt.
Bij minuut 9.49 zien we een witte kar met 1x de kleur rood/wit en de ezel heeft een roze handdoek over zich heen gespreid. De jongen op die kar heeft een blauwe regenjas aan. Tegelijkertijd zien we het groepje Soundos Art en Pepijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #165 Gepost op: 12-02-2011, 18:27:21 »
Bij de Mastermind opdracht pakt Soundos twee kleuren : Rood/Roze - Blauw

xknip

Pakt twee kleuren????
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #166 Gepost op: 12-02-2011, 18:44:58 »
Voor iedereen die denkt dat Soundos de mol is: er zijn drie redenen waarom ze het niet is:

1. ze ging mee met Myrianna's ingeving dat het plakwerk Beatrix zou kunnen zijn. Als mol zeg je niets of suggereer je iets anders: "of toch Elvis?"
2. ze deed niet mee met de koeien/paarden-opdracht. De mol wil aan alle opdrachten meedoen want anders heb je totaal geen invloed.
3. ze kwam spontaan op de goede oplossing 'executie' terwijl Art en Pepijn totaal in de verkeerde richting dachten. Als mol houd je hier je mond.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #167 Gepost op: 12-02-2011, 18:45:16 »
Ik heb het gevoel dat heel mensen op dit forum echt een tunnelvisie hebben. Sommige dingen kun je aan verschillende kandidaten linken, en toch zoeken ze een verklaring waarom degene die voor hen de mol is, de echte mol is.

En hoezo pakt soundos 2 kleuren??

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #168 Gepost op: 12-02-2011, 18:45:44 »
Ik vind net het spel River Crossing, dat erg lijkt op de opdracht in de steengroeve:

http://www.puzzles.com/rivercrossing/

Kent iemand dit spel in het Nederlands of een computerversie? Het lijkt mij een leuk spel om te spelen.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2011, 18:47:38 »
Voor iedereen die denkt dat Soundos de mol is: er zijn drie redenen waarom ze het niet is:

1. ze ging mee met Myrianna's ingeving dat het plakwerk Beatrix zou kunnen zijn. Als mol zeg je niets of suggereer je iets anders: "of toch Elvis?"
2. ze deed niet mee met de koeien/paarden-opdracht. De mol wil aan alle opdrachten meedoen want anders heb je totaal geen invloed.
3. ze kwam spontaan op de goede oplossing 'executie' terwijl Art en Pepijn totaal in de verkeerde richting dachten. Als mol houd je hier je mond.

1. Zo maakt ze zichzelf minder verdacht
2. Dat snapte ik ook niet, miss was ze echt bang voor paarden of wil ze dat mensen haar afschrijven als mol
3. Als je als molzijnde weet dat die anderen toch niet voor je besluit kiezen, kun je dat makkelijk zeggen. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat je uit E+ executie kunt halen??


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #170 Gepost op: 12-02-2011, 18:52:14 »
Ik vind net het spel River Crossing, dat erg lijkt op de opdracht in de steengroeve:

http://www.puzzles.com/rivercrossing/

Kent iemand dit spel in het Nederlands of een computerversie? Het lijkt mij een leuk spel om te spelen.
Er staat op die pagina een "play me" button, waarmee je het zou moeten kunnen spelen. Alleen bij mij werkt het niet omdat de java applicatie van een onbekende uitgever is.

Staat ook een link naar: http://www.clickmazes.com/planks/ixplanks.htm#p1 waar meer van dergelijke 'plank' spelletjes online te spelen moeten zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #171 Gepost op: 12-02-2011, 18:59:09 »
Ik vind net het spel River Crossing, dat erg lijkt op de opdracht in de steengroeve:

http://www.puzzles.com/rivercrossing/

Kent iemand dit spel in het Nederlands of een computerversie? Het lijkt mij een leuk spel om te spelen.
je kunt het spelen daar op de site (wat rat zegt) en bij mij werkt het wel. Grappig, iets voor Tientien op de funstuff
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #172 Gepost op: 12-02-2011, 19:01:17 »
Ik heb die route eens even geanalyseerd, en daar is al iets fout gegaan. Na aanleiding van die P van Pepijn heb ik dit even bekeken:

Pepijn zegt bij deze P:
1. Pepijn: We zijn omhoog gegaan
2. Art: Dit is de kathedraal
2. Pepijn: Na het bezinestation, derde straat rechts
3. Pepijn: Tweede straat, gaan we nu rechts
___________

Als je kijkt op de eerste afbeelding hieronder zie je dat inderdaad deze route is gelopen.
Na het benzinestation zijn ze door gelopen, en hebben ze de derde straat rechts gepakt.
Vervolgens de tweede straat ook weer rechts.
____________

Volgens het plan van schrijvers, hebben ze hier dus iets geheel verkeerd gedaan, en zijn ze te ver door gelopen. Hierdoor kwamen ze ook in de problemen bij het + teken. Pepijn: 'Hier zijn helemaal geen lantarenpalen' Dat kwam dus omdat ze gewoon helemaal verkeerd stonden....
Dat ze te ver zijn doorgelopen is goed te zien op het 2de plaatje in de bijlage.
(Kreeg de formaten niet helemaal gelijk, maar heb ze zo goed mogelijk onder elkaar gelegd, ook goed te zien aan de wolken!)
____________

Wat hier voor allemaal gebeurde is het telefoongesprek met Karin:
Karin zegt: Voor bij de texaco pomp, de derde zijstraat rechts.
Dit is precies wat de lezers hebben gedaan, ze zijn doorgelopen en verkeerd gelopen.
Art molt hier inderdaad ook door 'vierde zijstraat rechts' te zeggen, waardoor Karin's 'mol' actie een beetje in het niet wordt gebracht.
Deze uitspraak van Karin heeft er in ieder geval voor gezorgd dat er niet goed gelopen is...
_____________
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2011, 19:03:04 »
3. ze kwam spontaan op de goede oplossing 'executie' terwijl Art en Pepijn totaal in de verkeerde richting dachten. Als mol houd je hier je mond.

Ik denk niet dat Soundos de mol is, maar ze zei dit op zo'n manier dat het toch wel duidelijk was dat niemand met haar mee zal gaan, maar ze zorgt er achteraf wel mee voor dat iedereen zegt 'We moeten eens naar Soundos luisteren'. Waarna iedereen dat doet bij opdracht 2, waarbij ze Art volledig de verkeerde kant opstuurt. Hartstikke handig voor een mol dus!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #174 Gepost op: 12-02-2011, 19:05:51 »
+ het is wel heel verdacht dat ze op het woord 'Executie' komt! Dus door die actie is Soundos juist bij mij weer gestegen op de verdachtenladder.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #175 Gepost op: 12-02-2011, 19:15:50 »
Opvallend eigenlijk dat de eerste 3 letters in hoofdletters zijn geschreven. E + E met een gespiegelde E maakt 8 (ik begreep uit eerdere berichten het mollengetal).

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 6
« Reactie #176 Gepost op: 12-02-2011, 19:23:01 »
Als je je daaraan houdt dan is soundos de mol. Ze is de achtste kandidaat in de leader
Maar ik denk niet dat ze zoveel hints in 1 aflevering geven

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #177 Gepost op: 12-02-2011, 19:25:23 »
The coconuts is een film van de Marx Brothers.
Amerikaanse komieken uit de jaren 30 en 40 en voorbeelden van The Ashton Brothers.(Pepijn)  ;)
Maar dat zal wel vergezocht zijn.
Wie zou dan die Coen zijn?  :P

The Coen Brothers! Ahaha, bekend van o.a. de film 'Oh Brother, Where Art Thou?'  :-X

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 6
« Reactie #178 Gepost op: 12-02-2011, 23:27:03 »
Pakt twee kleuren????

Ik denk dat daarmee wordt bedoeld; de kleuren die Soundos uitkoos in het begin. Deze kleuren vielen volgensmij eruit, deden niet mee met het mastermind spel... (beetje vergezocht naar mijn idee)
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 6
« Reactie #179 Gepost op: 12-02-2011, 23:32:53 »
Ik denk niet dat Soundos de mol is, maar ze zei dit op zo'n manier dat het toch wel duidelijk was dat niemand met haar mee zal gaan, maar ze zorgt er achteraf wel mee voor dat iedereen zegt 'We moeten eens naar Soundos luisteren'. Waarna iedereen dat doet bij opdracht 2, waarbij ze Art volledig de verkeerde kant opstuurt. Hartstikke handig voor een mol dus!

Denk ik dus niet. Stel dat ze wel waren meegegaan met haar antwoord... dan heb je veel geld in de pot gehaald. Zoiets zou je als mol niet riskeren. En bij de tweede opdracht vond ik haar nog vrij duidelijk uitleggen wat de bedoeling was, juist door haar uitleg snapte ik het. En ik snapte er helemaal niets van (de andere kandidaten ook niet, volgensmij)! En ze heeft misschien foutjes gemaakt maar dat is door de stress denk ik, ze heeft juist de andere geholpen ook inzicht te geven hoe de opdracht gedaan moest worden..
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 23:34:25 door addict »
I'm confused... Wait, maybe I'm not..