Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117344 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #200 Gepost op: 13-02-2011, 18:09:39 »
Er zijn btw veel minder roze handdoeken, stuk of 9, tegenover bijvoorbeeld gele handdoeken, 13...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6
« Reactie #201 Gepost op: 13-02-2011, 18:12:16 »
Er zijn btw veel minder roze handdoeken, stuk of 9, tegenover bijvoorbeeld gele handdoeken, 13...
ik denk dat dat meer ligt aan hoe ze gevouwen en neergelegd zijn ::)

als je me niet snapt moet je je moeder maar eens helpen met handdoeken vouwen ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #202 Gepost op: 13-02-2011, 18:12:58 »
Volgens mij is het maar net hoe ze opgevouwen liggen. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat de bovenste twee gele handdoeken er eigenlijk één is, met de vouw links. En bij de andere kleuren is de vouw vooraan. Als je het mij vraagt hebben ze van elke kleur gewoon 10 handdoeken, waarvan er één over het hek gedrapeerd is.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #203 Gepost op: 13-02-2011, 18:28:31 »
Precies Lukie!

Ik denk dat ieder mens gedurende z'n hele leven woorden tegen blijft komen, die hij niet kent.
'Branie' kende ik dan weer wel, ook in 'branieschopper'..

Ff weer on-topic:
Die tafel, met de zak erop naast de handdoeken, is volgens mij het tafeltje waarop de kaarten lagen, waarbij Soundos zich aandiende om 2 kaarten aan te wijzen.

Wat betekend Chop Chop Chop dan? Ik kom niet verder dan die link <<<
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #204 Gepost op: 13-02-2011, 18:32:35 »
Int Engels betekent Chop -> Hakken
Niet dat je daar wat aanhebt ::hypocriet::


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #205 Gepost op: 13-02-2011, 18:37:21 »
Wat betekend Chop Chop Chop dan? Ik kom niet verder dan die link <<<
Die bovenste uitleg van de urban dictionary klopt aardig met wat Anna er mee bedoelt. Chop chop is een uitdrukking om aan te geven dat mensen op moeten schieten/haast moeten maken.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #206 Gepost op: 13-02-2011, 18:40:39 »
Die bovenste uitleg van de urban dictionary klopt aardig met wat Anna er mee bedoelt. Chop chop is een uitdrukking om aan te geven dat mensen op moeten schieten/haast moeten maken.

Waar zouden ze mee opmoeten schieten??

Ze gebruikt trouwens wel woorden die eigenlijk anders nooit zou zeggen...

We kieken wel... ::gaap::

Als ze zo blijft doen begint Mij wel op te valle

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #207 Gepost op: 13-02-2011, 18:44:47 »
Waar zouden ze mee opmoeten schieten??

Ze gebruikt trouwens wel woorden die eigenlijk anders nooit zou zeggen...

We kieken wel... ::gaap::

Als ze zo blijft doen begint Mij wel op te valle
Bij de woordspoor-opdracht het groepje van Art, Pepijn en Soundos.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #208 Gepost op: 13-02-2011, 18:47:59 »
Wat betekend Chop Chop Chop dan? Ik kom niet verder dan die link <<<

Chop chop chop is het geluid van een helikopter en dan de wieken die iets kapotsnijden....als in het (ouwe) mopje van die 2 komkommers.

Ik weet niet meer in welke context Anna dit zei.......maar hoop dat je 't zo begrijpt  :)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #209 Gepost op: 13-02-2011, 18:55:50 »
Chop chop chop is het geluid van een helikopter en dan de wieken die iets kapotsnijden....als in het (ouwe) mopje van die 2 komkommers.

Ik weet niet meer in welke context Anna dit zei.......maar hoop dat je 't zo begrijpt  :)

Haha, lees dit Juliana link
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 6
« Reactie #210 Gepost op: 13-02-2011, 19:01:51 »
Haha, lees dit Juliana link

Whoehahaha.......waar heb je die nu zo snel opgeduikeld... ::rofl::
Goed geheugen heb jij ::jaja::

*blij dat ik helikopter dus per ongeluk goed schreef*

 ::ontopic::
Maar klopt het nou een beetje met de situatie waarin Anna dit riep? Weet jij dat Jelsir?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #211 Gepost op: 13-02-2011, 19:06:54 »
Whoehahaha.......waar heb je die nu zo snel opgeduikeld... ::rofl::
Goed geheugen heb jij ::jaja::

*blij dat ik helikopter dus per ongeluk goed schreef*

 ::ontopic::
Maar klopt het nou een beetje met de situatie waarin Anna dit riep? Weet jij dat Jelsir?

Zag dat donderdag/vrijdag toevallig toen ik chop chop chop intypte in google;)

Maar het heeft zoiezo iets te maken met 'haast maken', maar ik vroeg dit omdat Anna gewoon straattaal/dure woorden gebruikt die ik bijv. niet ken. Heb dat ook alleen bij haar. En nu gebruikt ze dus chop chop chop, en daar is dus niet echt een letterlijke definitie van te vinden;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #212 Gepost op: 13-02-2011, 19:16:02 »
Dus eigenlijk een beetje mollirig (ik kan ook niet tiepen)

Maar dit is dan wel t enige wat zei molt vind ik dan...
 ::trots::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #213 Gepost op: 13-02-2011, 19:21:56 »
Ze hebben, zoals wel vaker, de route niet helemaal correct weergegeven op het onderste kaartje.
Op de kaart die Anna bij zich heeft is een route weergeven waarbij ze pas twee(!) straten verder naar het noorden afbuigen. Maar ik denk eigenlijk dat ze dezelfde route lopen, beide groepen komen namelijk langs de muurschildering waarop Pepijn uittekend wat ze gelopen hebben.
Ook slaan Anna, Karin en Patrick duidelijk af bij het pompstation om het plusje te maken, en staat dat op het onderste kaartje een straat meer naar rechts.

Ik denk dat dit gedaan is vanwege de bewolking op het kaartje en niet zo zeer om verwarring te veroorzaken. Dit ziet er mooier uit en naast een paar geeks als ons valt toch niemand dit op.

Bovenste gedeelte van de kaart zijn de werkelijke GPS gegevens van de lezers, Art, Pepijn en Soundos.
Daaronder staat een met de computer gemaakte kaart van de schrijvers, Anna, Karin en Patrick
Daaronder staat de zelf getekende kaart van de schrijvers...
Er is misschien inderdaad een kans dat de achteraf gemaakte kaart door de computer niet klopt, omdat het benzinestation (rood omcirkeld) inderdaad, de plek is waar de lezers hun +-teken hebben gemaakt.

Maarja dat maakt het feit niet ongedaan dat de lezers bij het benzinestation een +-teken hebben gemaakt en niet eerst de straat in zijn gelopen, en daarboven het +-teken hadden moeten maken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #214 Gepost op: 13-02-2011, 19:22:18 »
Zag dat donderdag/vrijdag toevallig toen ik chop chop chop intypte in google;)

Maar het heeft zoiezo iets te maken met 'haast maken', maar ik vroeg dit omdat Anna gewoon straattaal/dure woorden gebruikt die ik bijv. niet ken. Heb dat ook alleen bij haar. En nu gebruikt ze dus chop chop chop, en daar is dus niet echt een letterlijke definitie van te vinden;)

Niet zozeer haast maken in de zin van dat iets snel af moet of zo, maar meer een aansporing om ergens mee te beginnen en/of op te houden met treuzelen.
In Engeland een vrij algemene uitdrukking, men zegt het dan meestal met een paar klappen in de handen. Wij zouden zeggen: Hup, hup (aan de gang, maak eens voort).

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #215 Gepost op: 13-02-2011, 19:24:56 »
Ik moet ineens denken aan Eva die de anderen aanspoort met 'Hup hup! Peper in je reet!' ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #216 Gepost op: 13-02-2011, 19:25:58 »
Maarja dat maakt het feit niet ongedaan dat de lezers bij het benzinestation een +-teken hebben gemaakt en niet eerst de straat in zijn gelopen, en daarboven het +-teken hadden moeten maken...
Ja, klopt als een bus, daar lopen ze verkeerd.

Nog 5% en dan heb ik de HD versie van de aflevering binnen... Ik ben eigenlijk wel benieuwd uit welke woorden ze allemaal konden kiezen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #217 Gepost op: 13-02-2011, 19:30:23 »
Ja, klopt als een bus, daar lopen ze verkeerd.

Nog 5% en dan heb ik de HD versie van de aflevering binnen... Ik ben eigenlijk wel benieuwd uit welke woorden ze allemaal konden kiezen.
Chillie, ik heb alleen afl 4. in HD omdat ik toen wilde weten wat er op die kraampjes bij de bungeeopdracht stond haha! En 5 dagen wachten op 1 aflevering, vind ik iets te veel van het goede;)

EDIT: Kun je dan btw ook wat screens maken van de inhoud van Pepijn en Annas molboekje? Zoiezo op 36.07 van Pepijn...
« Laatst bewerkt op: 13-02-2011, 19:32:52 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #218 Gepost op: 13-02-2011, 19:46:15 »
Chillie, ik heb alleen afl 4. in HD omdat ik toen wilde weten wat er op die kraampjes bij de bungeeopdracht stond haha! En 5 dagen wachten op 1 aflevering, vind ik iets te veel van het goede;)

EDIT: Kun je dan btw ook wat screens maken van de inhoud van Pepijn en Annas molboekje? Zoiezo op 36.07 van Pepijn...
Ik zal kijken. Hij loopt nu weer heel traag en ik ga er zo vandoor, dus vandaag wordt het hem niet meer.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #219 Gepost op: 13-02-2011, 19:50:52 »
Ik heb toch nog de "11" in de aflevering ontdekt. Na opdracht 2 rijden ze in een busje en wordt de weg gefilmd. Daarin zie je 2 gele strepen van de weg, achter elkaar dus 11. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...