Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117308 keer)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #260 Gepost op: 14-02-2011, 19:35:32 »
Mijn getuigenis...

Ik heb iets (kleins)

Zoals iedereen weet heette de geit tintin wat ook voor kuifje staat (ja, ik ga ff door op kuifje). In 1976 (geboortje jaar van rooijakkers) kwam er een kuifje uit die ik toevallig heb: Kuifje en de Picaro's... (ik denk dat widm daar nu een beetje op gebaseerd is...) Dat is hierdoor:

Als je de getallen die genoemd worden in de 1e opdracht krijg je (10+10+4+15=39)

In het kuifje boek staat op bladzijde 39 een groot plaatje van dronken mannen die schieten... Das nie so byzonder maar wat wel byzonder is is dat ze vuurwerk afsteken...

*Nu zul je denken vuurwerk? ja vuurwerk* (citaat van Horace)

Verder is dit niet de enige opdracht die in dit kuifje boek staat.

In het boek wordt ook carnaval gevierd(dat heeft er niets mee te maken) maar als je kijkt welke data (22 feb-> 53 dat vant jaar) Op blz 53 wordt een briefje geschreven met letters maar die men niet kan lezen (afl 5)

Verder speelt in het verhaal loch lochmond (een soort Whiskey  ) een belangrijke rol. Loch Lomond is een meer in Schotland. Dat boeit me niet, maar wat me meer boeit is dat die whiskey in het echt in alexandrie wordt gemaakt. Dat is het land waar art het nu vaak over heeft (zie twitter )
Nu komt er iets bij: Karin heeft het ook gehad over whiskey...
(ik leg alles nog open)

Ook wordt in het verhaal een achter volging gehouden daarbij komen ze er maar net uit, alleen zorgt kuifje ervoor dat het binjna niet lukt (kuifje = art -> kijk naar afl 4)

Dit is dus een stukje van mijn ideen die wel ver zijn gezogd

mijn top 3 is nu dus:

1. Art
2. Karin
3. Patrick

Zoals ik had gezegd hoop ik heel erg graag dat soundos winnaar wordt. Ze is gewoon veels te vet...

Nu moet ik maar eens stoppen want jullie ogen valleen bijna dicht. En ik krijg kramp in mn handen...

Dit is natuurlijk heel ver gezocht maar je weet maar nooit...

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #261 Gepost op: 14-02-2011, 19:37:51 »
Ja, dat had je al eens eerder genoemd of was jij dat niet zwarte balk?
Ik ken zelf niet zoveel kuifjes maar die Tintin van die geit was zo opvallend. Lijkt me geen standaard naam en al helemaal niet bij wie is de mol... Ik zou er in elk geval graag wat achter zoeken  ::vergroot::

Enneh tot nu toe heb ik nog nooit een mol snel in de gaten gehad. Het snelste die ik ooit goed had was Milouska en dat had ik pas door toen er nog een stuk of 4 mensen over waren  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #262 Gepost op: 14-02-2011, 19:48:25 »
Mijn getuigenis...

Ik heb iets (kleins)

Zoals iedereen weet heette de geit tintin wat ook voor kuifje staat (ja, ik ga ff door op kuifje). In 1976 (geboortje jaar van rooijakkers) kwam er een kuifje uit die ik toevallig heb: Kuifje en de Picaro's... (ik denk dat widm daar nu een beetje op gebaseerd is...) Dat is hierdoor:

Als je de getallen die genoemd worden in de 1e opdracht krijg je (10+10+4+15=39)

In het kuifje boek staat op bladzijde 39 een groot plaatje van dronken mannen die schieten... Das nie so byzonder maar wat wel byzonder is is dat ze vuurwerk afsteken...

*Nu zul je denken vuurwerk? ja vuurwerk* (citaat van Horace)

Verder is dit niet de enige opdracht die in dit kuifje boek staat.

In het boek wordt ook carnaval gevierd(dat heeft er niets mee te maken) maar als je kijkt welke data (22 feb-> 53 dat vant jaar) Op blz 53 wordt een briefje geschreven met letters maar die men niet kan lezen (afl 5)

Verder speelt in het verhaal loch lochmond (een soort Whiskey  ) een belangrijke rol. Loch Lomond is een meer in Schotland. Dat boeit me niet, maar wat me meer boeit is dat die whiskey in het echt in alexandrie wordt gemaakt. Dat is het land waar art het nu vaak over heeft (zie twitter )
Nu komt er iets bij: Karin heeft het ook gehad over whiskey...
(ik leg alles nog open)

Ook wordt in het verhaal een achter volging gehouden daarbij komen ze er maar net uit, alleen zorgt kuifje ervoor dat het binjna niet lukt (kuifje = art -> kijk naar afl 4)

Dit is dus een stukje van mijn ideen die wel ver zijn gezogd

mijn top 3 is nu dus:

1. Art
2. Karin
3. Patrick

Zoals ik had gezegd hoop ik heel erg graag dat soundos winnaar wordt. Ze is gewoon veels te vet...


Je theorie gaat mij te ver maar die opmerking over Soundos vind ik heel grappig  ::rofl::  ::bravo::

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #263 Gepost op: 14-02-2011, 20:01:44 »
Je theorie gaat mij te ver maar die opmerking over Soundos vind ik heel grappig  ::rofl::  ::bravo::

Hij gaat mij ook eigenlijk te ver...
Maar Soundos is gewoon cool (haar opmerkingen

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #264 Gepost op: 14-02-2011, 20:03:12 »
Ja, dat had je al eens eerder genoemd of was jij dat niet zwarte balk?
Ik ken zelf niet zoveel kuifjes maar die Tintin van die geit was zo opvallend. Lijkt me geen standaard naam en al helemaal niet bij wie is de mol... Ik zou er in elk geval graag wat achter zoeken  ::vergroot::

Enneh tot nu toe heb ik nog nooit een mol snel in de gaten gehad. Het snelste die ik ooit goed had was Milouska en dat had ik pas door toen er nog een stuk of 4 mensen over waren  ;)

Dees heb ik idd al ergens anders geplaatst en ik d8 hem ff te kopieren

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #265 Gepost op: 14-02-2011, 20:09:03 »
De woorden van het woordspoor opdracht:

Bus
Kerk
Regen
Koffie
Vulkaan
Executie
Jokerspel
Ziekenhuis

Het laatste woord is niet zo goed te zien op het bijgevoegde plaatje, maar kijkend naar andere shots is "ziekenhuis" het enige wat ik er van kan maken.
Het is inderdaad €200 per letter.

Als ik hier, tegen beter weten in, een hint of theorie uit probeer te halen, kom ik niet verder dan dat een deel van de woorden gekoppeld kan worden aan opdrachten die geweest zijn, namelijk: Bus (afl.1 & 4), Kerk (afl.4), Regen (afl.5&6), Executie (afl.6) en deze week Vulkaan (afl.7). Als je die lijn doortrekt zouden er dus ook nog opdrachten kunnen komen die te maken hebben met koffie, een ziekenhuis en een jokerspel (mogelijk afl.7).

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #266 Gepost op: 14-02-2011, 20:12:27 »
De woorden van het woordspoor opdracht:

Bus
Kerk
Regen
Koffie
Vulkaan
Executie
Jokerspel
Ziekenhuis

Het laatste woord is niet zo goed te zien op het bijgevoegde plaatje, maar kijkend naar andere shots is "ziekenhuis" het enige wat ik er van kan maken.
Het is inderdaad €200 per letter.

Als ik hier, tegen beter weten in, een hint of theorie uit probeer te halen, kom ik niet verder dan dat een deel van de woorden gekoppeld kan worden aan opdrachten die geweest zijn, namelijk: Bus (afl.1 & 4), Kerk (afl.4), Regen (afl.5&6), Executie (afl.6) en deze week Vulkaan (afl.7). Als je die lijn doortrekt zouden er dus ook nog opdrachten kunnen komen die te maken hebben met koffie, een ziekenhuis en een jokerspel (mogelijk afl.7).

Opnieuw respect, en sluit me hier bij aan...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6
« Reactie #267 Gepost op: 14-02-2011, 20:22:24 »
Hahahaha, een opdracht in een ziekenhuis? En wie zien we dan haar uiterste beste doen als verpleegster?



Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #268 Gepost op: 14-02-2011, 21:04:49 »
K ben benieuwd...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #269 Gepost op: 14-02-2011, 21:53:08 »
Hahahaha, een opdracht in een ziekenhuis? En wie zien we dan haar uiterste beste doen als verpleegster?
::tandpastasmiley::  ::love::
Zolang ze "omdat ik zo onhandig ben"-Karin maar geen injecties laten geven.

Ik vindt "ziekenhuis" wel een opvallend woord binnen dat rijtje. De rest heeft toch allemaal met WIDM of dit seizoen te maken, vandaar mijn gedachte dat er met een ziekenhuis misschien ook een opdracht. Als ik zou moeten speculeren, dan gok ik dat het iets weg heeft van de 'goede doel' opdracht met het schooltje uit het seizoen met Milouska.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #270 Gepost op: 15-02-2011, 08:35:55 »
De woorden van het woordspoor opdracht:

Bus
Kerk
Regen
Koffie
Vulkaan
Executie
Jokerspel
Ziekenhuis

Het laatste woord is niet zo goed te zien op het bijgevoegde plaatje, maar kijkend naar andere shots is "ziekenhuis" het enige wat ik er van kan maken.
Het is inderdaad €200 per letter.

Als ik hier, tegen beter weten in, een hint of theorie uit probeer te halen, kom ik niet verder dan dat een deel van de woorden gekoppeld kan worden aan opdrachten die geweest zijn, namelijk: Bus (afl.1 & 4), Kerk (afl.4), Regen (afl.5&6), Executie (afl.6) en deze week Vulkaan (afl.7). Als je die lijn doortrekt zouden er dus ook nog opdrachten kunnen komen die te maken hebben met koffie, een ziekenhuis en een jokerspel (mogelijk afl.7).

Goed bezig!
 ::jaja:: ::jaja::

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #271 Gepost op: 15-02-2011, 09:22:17 »
Ik kan me wel iets voorstellen bij een ziekenhuis opdracht. Misschien in een oud vervallen ziekenhuis? Zie ze er wel weer rennen.
 ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #272 Gepost op: 15-02-2011, 10:13:15 »
Staat hier nou 33? ::vergroot::
(ik kan het niet lezen)
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #273 Gepost op: 15-02-2011, 14:06:32 »
Regen (afl.5&6)
Alleen wisten ze toen nog niet of ze in de volgende afleveringen misschien nog meer regen zouden krijgen.
The British are not impressed.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #274 Gepost op: 15-02-2011, 15:16:02 »
Alleen wisten ze toen nog niet of ze in de volgende afleveringen misschien nog meer regen zouden krijgen.

Waar slaat dat op?? ??

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #275 Gepost op: 15-02-2011, 15:26:06 »
Deadalus heeft wel een punt, als ze van te voren de titels bedenken. Maar deze kunnen natuurlijk altijd later nog aangepast worden. En of het nou in aflevering 5 en/of 6 regent maakt niet uit. Regen was er in elk geval  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #276 Gepost op: 15-02-2011, 15:30:38 »
Waar slaat dat op?? ??
Nou, als de woorden op chronologische volgorde staan is dat allemaal leuk. Kan goed kloppen, met bus in afl 1 en vulkaan in afl 7, maar ze wisten toch niet of ze alleen in afl 5 en 6 regen hebben gehad of dat ze nu nog 3 afleveringen met regen zitten. Dan zou de volgorde niet meer kloppen.
The British are not impressed.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #277 Gepost op: 15-02-2011, 15:34:23 »
Hmmm, maar de woorden staan volgens mij in volgorde van lengte. En toevallig komt dat voor een deel overeen met de afleveringen.
Verder konden ze natuurlijk wel ongeveer inschatten dat ze, als ze in het regenseizoen aankomen, wel minstens 1 aflevering dikke regen zouden hebben...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #278 Gepost op: 15-02-2011, 16:31:00 »
Kzit nog steeds een beetje in m'n hoofd met het vertrek van Jan. Hij stemde vanaf Aflevering 2 ALLES op Art en ging toch door. De vraag is natuurlijk waarom ? Bij elke aflevering kijk ik wat Jan heeft ingevuld bij de test en wat de testvragen zouden kunnen zijn.
Aan de hand van de uitkomst ervan min de vragen die hij heeft ingevuld in aflevering 6 laat zien wie mogelijk de Mol is.
We vullen alle vragen in op Art en kijken op wie deze vragen nog meer slaan.

Test Aflevering 2 :

Levend Stilleven - Goed/Fout - Fout - Karin, Pepijn
Theater minder dan 6 / 6 of meer goed geraden - Minder - Patrick
Ging af door 'Boobytrap' - Sluipsch./Mijn - Sluipsch. - Karin,Pepijn,Soundos,Anna
Heeft de Mol een joker in bezit - Ja/nee - Ja - Pepijn,Patrick

Patrick (1)- Anna (1)- Soundos (1)- Karin (2)- Pepijn (3)

Test Aflevering 3 :

Wat was de mol - Plakker/Verver - Plakker - Karin, Pepijn
Spreekt de Mol Spaans - Ja/Nee - Ja - Soundos
Wat was de mol - Publiekwerver-Optreder - Publiekwerver - Karin
Pakte Horace de koffer van de mol - Ja/nee - Nee - Pepijn,Patrick

Anna (0)- Patrick (1)- Soundos(1)- Karin (2)- Pepijn (2)

Test Aflevering 4 :

Welke bus zat de mol - Winnende/Verliezend - Verliezende - Pepijn,Soundos
Hoeveel meter legde de mol af - 111/8/0 - 111 - Karin, Pepijn,Anna
Welke kleur helm - Geel-Zwart-Beige - Beige - Pepijn

Patrick (0)- Soundos (1)- Anna (1)- Karin (1) - Pepijn (3)

Test aflevering 5 :

Welke rij bij gedicht - Voorste/achterste - Voorste - Pepijn,Anna
Nummerbord - LE1664/LE16619 - LE16664 - Patrick,Anna
Welk team - Rood/blauw/geen - Rood - Patrick
Met wie ging de mol op pad - Jan - Karin
Bestuurde de mol een auto - Ja/nee - Ja - Pepijn,Anna

Patrick (-2)- Anna (-2)- Pepijn (-1)- Karin (-1)- Soundos (0)

Eind: Patrick (0)- Anna (0)- Soundos (3)- Karin (4)- Pepijn (7)

Betekent dit dat Jan vrijwel de meeste afleveringen ook op Pepijn heeft gestemd en ook bij de Man/vrouw vragen daar al een puntje mee kreeg ?








Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #279 Gepost op: 15-02-2011, 17:13:03 »
Nou, als de woorden op chronologische volgorde staan is dat allemaal leuk. Kan goed kloppen, met bus in afl 1 en vulkaan in afl 7, maar ze wisten toch niet of ze alleen in afl 5 en 6 regen hebben gehad of dat ze nu nog 3 afleveringen met regen zitten. Dan zou de volgorde niet meer kloppen.
Ze staan niet chronologisch en het was niet mijn intensie om dat te suggereren. De "regen" is het probleem niet, want dat was er al tijdens aflevering 6. De woorden die overblijven (vulkaan, koffie, jokerspel, ziekenhuis) zijn allemaal wel woorden waarvan je vooraf kan weten dat ze met opdrachten te maken hebben (als productie/redactie)... behalve als ze die opdrachten moeten schrappen vanwege de regen. Daarmee zeg ik niet dat het ook zo is, maar ik probeerde een verklaring te vinden voor het woord ziekenhuis.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 23:55:55 door Rat »