Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117274 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #300 Gepost op: 15-02-2011, 21:48:11 »
Ze staan niet chronologisch en het was niet mijn intensie om dat te suggereren.
Oh ok, ik had de indruk dat dat de bedoeling van de post was, maar in dat geval heb ik niks gezegd.

De Cerro Negro is een zeer jonge vulkaan (...) die sterk contrasteert met de omliggende heuvels. Daaraan dankt de vulkaan ook zijn naam: Cerro Negro betekent Zwarte Heuvel.

Dus misschien is zwarte heuvel een hint. lijkt mij wel een omschrijving van een molshoop...
(...)

pepijn heeft het wel in het voorstukje over een zwarte berg..
En Pepijn draagt vaak witte kleding. Zwarte heuvel, witte kleding, contrast. Zoek het verschil en vind de mol.
The British are not impressed.

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #301 Gepost op: 15-02-2011, 22:46:20 »
Is er al ergens gesproken over palindromen (woorden en getallen die achterstevoren hetzelfde blijven).

Er wordt in de afleveringen gespeeld met spiegels/gespiegeld; van links naar rechts en weer terug; Ara papgegaai, cijfers als 11 en 33 komen terug. Zou kunnen slaan op palindromen.

De enige woord palindroom die ik zie is Anna?

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #302 Gepost op: 16-02-2011, 00:14:24 »
1. Anna - blauw (3)
2. Pepijn - wit (1)
3. Art - oranje (2)
4. Patrick - geel (6)
5. Karin - groen (5)
6. Soundos - roze (4)


Wat mij aan de kleuren van de handdoeken opvalt is dat er maar 1 kleur is waar dezelfde letters inzitten namelijk geel!

Patrick zegt dubbele woorden, steekt 2 vingers in de lucht en krijgt nu ook als enige de handdoek met dubbele letters erin.

Dit zou vergezocht kunnen klinken maar waarom zijn er geen handdoeken die paars en rood zijn (Beide kleuren uit de vuurwerkopdracht en tevens de kleuren van FC Barcelona).

Overigens valt of staat deze theorie bij de manier waarop de kleuren aan de kandidaten worden toegewezen. Maar de selectieve manier waarop PJ de kaarten pakt kan er op duiden dat Patrick (bijna) altijd geel gekregen zou hebben. Juist die methode laten ze niet goed zien!!

Tot zover, groeten uit de Patricktunnel  8)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #303 Gepost op: 16-02-2011, 00:27:18 »
En Patrick zat ook in de gele bus.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 6
« Reactie #304 Gepost op: 16-02-2011, 00:36:18 »
En in Stoof zitten twee o's....   ::trots::   ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #305 Gepost op: 16-02-2011, 00:40:18 »
En in Stoof zitten twee o's....   ::trots::   ::zwaai::
Ja, en in Rooijakkers ook. Dus toch 2 mollen dit jaar  ::trots::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #306 Gepost op: 16-02-2011, 00:47:11 »
SOundOs  net zo goed ;)
Omnia vincit amor

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #307 Gepost op: 16-02-2011, 09:10:49 »
De woorden van het woordspoor opdracht:

Bus
Kerk
Regen
Koffie
Vulkaan
Executie
Jokerspel
Ziekenhuis

Het laatste woord is niet zo goed te zien op het bijgevoegde plaatje, maar kijkend naar andere shots is "ziekenhuis" het enige wat ik er van kan maken.
Het is inderdaad €200 per letter.

Als ik hier, tegen beter weten in, een hint of theorie uit probeer te halen, kom ik niet verder dan dat een deel van de woorden gekoppeld kan worden aan opdrachten die geweest zijn, namelijk: Bus (afl.1 & 4), Kerk (afl.4), Regen (afl.5&6), Executie (afl.6) en deze week Vulkaan (afl.7). Als je die lijn doortrekt zouden er dus ook nog opdrachten kunnen komen die te maken hebben met koffie, een ziekenhuis en een jokerspel (mogelijk afl.7).

Wie nam eigenlijk de beslissing over welk woord ze zouden nemen? Want als de mol zou moeten kiezen neemt hij een moeilijk woord, bijvoorbeeld met een X erin.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6
« Reactie #308 Gepost op: 16-02-2011, 09:12:35 »
Wie nam eigenlijk de beslissing over welk woord ze zouden nemen? Want als de mol zou moeten kiezen neemt hij een moeilijk woord, bijvoorbeeld met een X erin.

Anna ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #309 Gepost op: 16-02-2011, 10:17:47 »
Wie nam eigenlijk de beslissing over welk woord ze zouden nemen? Want als de mol zou moeten kiezen neemt hij een moeilijk woord, bijvoorbeeld met een X erin.


De 'x' bleek nu juist niet het probleem, echt.
Het punt was dat de meeste letters in 'blokvorm' (i.e. 'digitale spelling') moesten worden gevormd. Woorden als 'vulkaan' vallen dan al snel af omdat dit met diagonalen veel te lastig wordt gezien de 'grid'-vorm van Leon.

Hun keuze voor dit woord lijkt juist logisch omdat het woord (behalve de X) makkelijk te vormen was, en veel geld waard was. Als de lezers wat beter hun best hadden gedaan en de overige letters hadden gemaakt, was de 'x' zeker in combinatie met hoeveel het woord waard was (link die Art al legde) en de mol-context waarschijnlijk prima te raden.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #310 Gepost op: 16-02-2011, 11:14:18 »
Staat hier nou 33? ::vergroot::
(ik kan het niet lezen)

Dit vind ik erg lijken op het Chanel logo. Dat komt terug in de oorbellen die Soundos draagt in de molmail. Daarnaast misschien een verwijzing naar de coconuts in het zand?

ETA: in de bewegende beelden lijkt het toch wel meer op een 3 en nog iets.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 11:18:47 door jonne17 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6
« Reactie #311 Gepost op: 16-02-2011, 15:24:22 »
Toen ik op Google Earth nakeek hoe de woordspoorroute ging,zag ik dat de lijn onder het woord al 2,3 kilometer was! (als ik goed heb gekeken ten minste) Dit zou toch al zo'n 20 minuten(?) lopen zijn!

En waarom zijn de lezers niet op het idee gekomen om te vragen hoe de hele route in elkaar zat (zonder het meteen te lopen)?
...óf niet!

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #312 Gepost op: 16-02-2011, 15:48:23 »
E
Toen ik op Google Earth nakeek hoe de woordspoorroute ging,zag ik dat de lijn onder het woord al 2,3 kilometer was! (als ik goed heb gekeken ten minste) Dit zou toch al zo'n 20 minuten(?) lopen zijn!

En waarom zijn de lezers niet op het idee gekomen om te vragen hoe de hele route in elkaar zat (zonder het meteen te lopen)?

Omdat Art en Pepijn in die groep zaten...

(en naar soundos word toch niet geluisterd)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #313 Gepost op: 16-02-2011, 16:26:19 »
SOundOs  net zo goed ;)

Karin de GrOOt ook..

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #314 Gepost op: 16-02-2011, 17:11:11 »
Is er al opgemerkt dat in de interviews van afl 6 je beelden ziet van PJ die tijdens de 2e opdracht zegt: de mol staat zich dood te lachen. Op het moment dat hij dat zegt hoor je Art op de achtergrond zeggen: Luister, Pepijn. Dat zegt hij in de aflevering ook, en opdat moment zit Karin te lachen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #315 Gepost op: 16-02-2011, 17:12:38 »
Is er al opgemerkt dat in de interviews van afl 6 je beelden ziet van PJ die tijdens de 2e opdracht zegt: de mol staat zich dood te lachen. Op het moment dat hij dat zegt hoor je Art op de achtergrond zeggen: Luister, Pepijn. Dat zegt hij in de aflevering ook, en opdat moment zit Karin te lachen.
Zo'n 111x is dit al opgemerkt!

 ::rofl::

WOW, 11-1 > KArin is de mol

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #316 Gepost op: 16-02-2011, 17:23:34 »
~!@#$%^&* ::rofl:: rustig aan, nerd
had geen zin om alles door te lezen
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 19:24:53 door Bakkertje, Reden: taalgebruik aangepast »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #317 Gepost op: 16-02-2011, 17:25:51 »
~!@#$%^&* ::rofl:: rustig aan, nerd
had geen zin om alles door te lezen

~!@#$%^&* , zit je weer te mollen.  8)

(aka Karin)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 19:25:43 door Bakkertje, Reden: taalgebruik aangepast »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #318 Gepost op: 16-02-2011, 17:28:16 »
Jammer, dacht eindelijk dat ik zelf iets had bedacht. Nu zie ik inderdaad de posts hiervoor. Sorry, jongens!

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #319 Gepost op: 16-02-2011, 17:31:42 »
Je hebt het wel zelf bedacht, helaas waren anderen je voor.  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.