Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 238024 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #300 Gepost op: 6-01-2012, 20:24:39 »
opnames maken denk ik ?

De camera's waren aan de brug gemonteerd? Kwam even op die vraag omdat ik een slow frame tegen kwam, waar zo'n mannetje in zit:

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #301 Gepost op: 6-01-2012, 20:37:51 »
Iemand merkte op dat er in één van de kamers één zelfde afstandsbediening zou liggen als in het vliegtuig. Dit zou kunnen. Wanneer Tim en Frits hun kamer binnen lopen, ligt op dat moment nog geen afstandsbediening op de tafel. Als vervolgens de vrijstellingen worden verdeeld, ligt deze er wel. Opmerking hierbij is wel dat je later ziet, dat ze een tv op hun kamer hadden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #302 Gepost op: 6-01-2012, 20:39:50 »
Geweldig hoe ze als twee kleine jochies de buit gaan verdelen. ;D

(Wat betreft de afstandsbediening: het zal dan wel zo'n universele zijn waarmee je zelfs een raket kan lanceren. ;))

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 1
« Reactie #303 Gepost op: 6-01-2012, 20:52:43 »
Nou nou wat een suffe bedoening. Wie is de mol is nu echt verworden tot een veredelde versie van Bobo's in the Bush. Als ze met dit soort 'bn-ers' op pad moeten gaan, kunnen ze beter helemaal terugkeren naar een versie met onbekende Nederlanders.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #304 Gepost op: 6-01-2012, 20:53:44 »
Wat vond je precies suf?  De paintbal opdracht, de zoektocht naar het vliegtuig ? Het beklimmen van de gletjser of de executie ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #305 Gepost op: 6-01-2012, 20:56:16 »
Ik begrijp het niet helemaal. Aardig wat mensen in mijn omgeving geven aan terug te willen naar onbekende Nederlanders, en nu het wat onbekendere mensen zijn, zijn ze ineens weer niet bekend genoeg. ???

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 1
« Reactie #306 Gepost op: 6-01-2012, 21:05:18 »
Ik begrijp het niet helemaal. Aardig wat mensen in mijn omgeving geven aan terug te willen naar onbekende Nederlanders, en nu het wat onbekendere mensen zijn, zijn ze ineens weer niet bekend genoeg. ???
Ik ben ook voor een terugkeer naar onbekende Nederlanders. De bn-ers zijn klaarblijkelijk op. Wanneer we op dit niveau van bekendheid gaan zoeken, zou ik opteren voor een versie met volledig onbekende Nederlanders.
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 1
« Reactie #307 Gepost op: 6-01-2012, 21:07:42 »
Tsja. Mensen houden nou eenmaal van zeiken  ::zwaai::. Het is nooit goed. Ik heb liever gewoon bekende Nederlanders.. ik denk dat die voor een stuk meer vermaak zorgen. (Later mogen ze dit wel afschaffen, als ik oud genoeg ben om zelf mee te doen  ::love::)

Anyay, prachtige aflevering!  ::bravo:: Leek net of ik een film aan het kijken was. Ik weet denk ik wel zeker dat Liesbeth de Mol is. Ze heeft elke opdracht verpest en er is weinig aandacht aan haar acties besteed. Moet zetten dat ik dit keer de kandidaten echt super vind! Echt een hele leuke, gezellige groep lijkt me. Eerst zag ik dit niet zo zitten. Ik vind het ook goed dat WIDM zijn kandidaten een beetje verandert heeft. Dit keer een sporter, rapper, politucus en schrijfster. Hoop dat ze dat vaker doen.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #308 Gepost op: 6-01-2012, 21:08:08 »
Ik ben ook voor een terugkeer naar onbekende Nederlanders. De bn-ers zijn klaarblijkelijk op. Wanneer we op dit niveau van bekendheid gaan zoeken, zou ik opteren voor een versie met volledig onbekende Nederlanders.

Bij de mol gaat het niet om de bekendheid van de deelnemers, maar om de groepsdynamiek. Juist de wat onbekendere deelnemers zijn interessant voor de kijker omdat je die nog niet echt kent en wat meer onbevooroordeeld kunt kijken. En daar kan ik me heel goed in vinden, als de kandidaten maar wat in het spel brengen. :)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 1
« Reactie #309 Gepost op: 6-01-2012, 21:12:43 »
Bij de mol gaat het niet om de bekendheid van de deelnemers, maar om de groepsdynamiek. Juist de wat onbekendere deelnemers zijn interessant voor de kijker omdat je die nog niet echt kent en wat meer onbevooroordeeld kunt kijken. En daar kan ik me heel goed in vinden, als de kandidaten maar wat in het spel brengen. :)
Klopt, de groepsdynamiek maakt of breekt een serie. Daardoor was de vorige serie sinds lange tijd weer eens geslaagd. Dat gevoel heb ik bij deze groep nog niet. Vond de kandidaten nog wat mat, suf. Maargoed wie weet voor komende weken :)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 1
« Reactie #310 Gepost op: 6-01-2012, 21:15:37 »
Ik denk dat het slecht zal zijn voor de kijkcijfers als je onbekende Nederlanders in het spel stopt. Mensen zijn nu de bekende Nederlanders gewend. Je moet er ook rekening mee houden dat er veel jongere kijkers zijn. Vorig jaar bijvoorbeeld waren er een boel kijkers die alleen al keken voor die kerel van GTST  :-\\ (ben zijn naam even kwijt). En het is leuk als je van die verschillende typetjes in de serie hebt.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #311 Gepost op: 6-01-2012, 21:16:18 »
Ik zie het verschil niet tussen onbekende en bekende Nederlanders. Het blijven mensen die het spel fanatiek spelen.. 
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LSTR

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #312 Gepost op: 6-01-2012, 21:17:39 »
frame op 1:11
Duidelijk Frits lijkt me

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #313 Gepost op: 6-01-2012, 21:34:17 »
Ik vond de openingsaflevering van gister veel minder leuk dan die van vorig jaar. Die zwarte vlaktes zijn wel indrukwekkend, maar vorig jaar was er zo veel te zien en te overanalyseren... Die bus opdracht was een explosie van kleur, symboliek, cijfers, etc.
De indrukwekkendheid van een gletsjer kwam ook niet echt over op tv, en de brug opdracht vond eerlijk gezegd een beetje saai, ook qua omgeving.
Op een gegeven moment was er ook even een overdosis timelapse shots (al bleek het wel mee te vallen toen ik de aflevering terug keek).

Wat ik echt een beetje gemist heb zijn beelden van overnachtingen, lunch, e.d. Bijna alles was opdracht. Ik vindt het juist wel leuk om ook iets mee te krijgen van de vriendschappen en verbondjes die gesloten worden.

Dat betekend overigens niet, dat ik me niet ga vermaken dit seizoen. Ik vindt een erg leuke groep mensen, al ken ik meer dan de helft van de kandidaten niet. Mijn eerste indruk is dat het allemaal zeer authentieke karakters zijn. Dus dat zit goed en daar draait het natuurlijk allemaal om: de kandidaten!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #314 Gepost op: 6-01-2012, 21:37:56 »
frame op 1:11
Duidelijk Frits lijkt me

Er zijn er ook al van Dio en Marit tezien geweest, dusja.

Ik wil even terugkomen op die afstandbediening. Het is doodgewoonweg een andere kamer en ander kastje, dat zie je aan de muren en op afb 1 ligt er daar al een map (iets zwart) op dat kastje links van het lampje, op de 2de screen ligt dat er niet meer. Volgens mij dus duidelijk een andere kamer.
Lomperik..

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 1
« Reactie #315 Gepost op: 6-01-2012, 21:40:50 »
Wat ik echt een beetje gemist heb zijn beelden van overnachtingen, lunch, e.d. Bijna alles was opdracht. Ik vindt het juist wel leuk om ook iets mee te krijgen van de vriendschappen en verbondjes die gesloten worden.

Ik denk dat we dat nog wel krijgen. Er was gewoon te weinig tijd om dat beeldmateriaal erin te stoppen. Ten eerste die lange begin scene. En ten tweede de 3 opdrachten die in 1 aflevering zijn gepropt. Dan houd je nog maar weinig tijd over. Ben het wel met je over eens  ;D.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #316 Gepost op: 6-01-2012, 21:42:46 »
Ik vond de openingsaflevering van gister veel minder leuk dan die van vorig jaar. Die zwarte vlaktes zijn wel indrukwekkend, maar vorig jaar was er zo veel te zien en te overanalyseren... Die bus opdracht was een explosie van kleur, symboliek, cijfers, etc.
De indrukwekkendheid van een gletsjer kwam ook niet echt over op tv, en de brug opdracht vond eerlijk gezegd een beetje saai, ook qua omgeving.
Op een gegeven moment was er ook even een overdosis timelapse shots (al bleek het wel mee te vallen toen ik de aflevering terug keek).

Wat ik echt een beetje gemist heb zijn beelden van overnachtingen, lunch, e.d. Bijna alles was opdracht. Ik vindt het juist wel leuk om ook iets mee te krijgen van de vriendschappen en verbondjes die gesloten worden.

Dat betekend overigens niet, dat ik me niet ga vermaken dit seizoen. Ik vindt een erg leuke groep mensen, al ken ik meer dan de helft van de kandidaten niet. Mijn eerste indruk is dat het allemaal zeer authentieke karakters zijn. Dus dat zit goed en daar draait het natuurlijk allemaal om: de kandidaten!

Ik heb op alle 16 pagina's een heleboel vraagstellingen en dergelijken gepost, waar maar een enkeling op heeft gereageerd. Genoeg discussie/analyse materiaal lijkt me...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #317 Gepost op: 6-01-2012, 21:43:10 »
@Rat  juist het contrast tussen vorig jaar. Die hele hele hele drukke bus en dit jaar die hele hele hele grote leegte vond ik leuk gevonden van de makers ::ok::

Maar lunchgesprekjes zouden zeker ook leuk zijn :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #318 Gepost op: 6-01-2012, 21:47:26 »
Ik ben ook voor een terugkeer naar onbekende Nederlanders. De bn-ers zijn klaarblijkelijk op. Wanneer we op dit niveau van bekendheid gaan zoeken, zou ik opteren voor een versie met volledig onbekende Nederlanders.

Toevallig had ik het er net nog over. Ik denk dat een mol-seizoen met fanatieke mol-kijkers wel eens heel erg interressant kan gaan worden. Nu heb je met kracht en moeite gevonden 'bn-ers' die misschien maar 1 of 2 seizoenen gezien hebben. Ga je een serie schieten met mensen die al vanaf seizoen 1 fanatiek kijken krijg je een heel ander spel:
Bijvoorbeeld die gletsjer-opdracht waren deze deelnemers zo suf! Ze hebben helemaal de opdracht niet door gehad. De bedoeling was dat groep 1 met hulp van het kompas precies uitzocht welk van de 5 kokertjes het geldbedrag bevatte. Wat vrij goed mogelijk was als men goed gebruik maakte van het naald-kompas. Daar komt bij dat de manier waarop een opdracht gegeven wordt bij de mol vrij veel ruimte voor interpretatie over laat. Wat niet expliciet verboden wordt, mag dus gedaan worden. Fanatieke mol-kijkers zijn hier al 11 seizoenen in 'getraind'. Denk dat een gemiddelde opdracht er dan dus heeeeel anders uit gaat zien.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #319 Gepost op: 6-01-2012, 22:03:37 »
Heeft het getal op de klok nog een hint zoals vorig jaar?
(Frame 3603 volgens UitzendingGemist)
Deze kwam erg kort in beeld...
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels