Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 238029 keer)

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #320 Gepost op: 6-01-2012, 22:37:26 »
Liesbeth is nu mijn hoofdverdachte. Ze heeft inderdaad deze aflevering geen geld binnengebracht, maar op beide groepsfoto's staat ze ook steeds gescheiden van de rest van de vrouwen, terwijl de mannen een beetje overal en nergens staan. Misschien beetje vergezocht, maar het viel me wel op.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #321 Gepost op: 6-01-2012, 22:37:55 »
Liesbeth is nu mijn hoofdverdachte. Ze heeft inderdaad deze aflevering geen geld binnengebracht, maar op beide groepsfoto's staat ze ook steeds gescheiden van de rest van de vrouwen, terwijl de mannen een beetje overal en nergens staan. Misschien beetje vergezocht, maar het viel me wel op.
Niemand heeft geld binnen gebracht ;D
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #322 Gepost op: 6-01-2012, 22:39:13 »
Niemand heeft geld binnen gebracht ;D

Ja maar bij de rest had ik nog zo'n beetje het idee dat ze wel hun best deden.

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #323 Gepost op: 6-01-2012, 22:56:06 »
Sorry als ik iets doms zeg, maar ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen en is er al wel gepraat over de titel van deze uitzending die er namelijk was?
Heb het nog niet voorbij zien komen.

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #324 Gepost op: 6-01-2012, 23:10:07 »
Ik vond de openingsaflevering van gister veel minder leuk dan die van vorig jaar. Die zwarte vlaktes zijn wel indrukwekkend, maar vorig jaar was er zo veel te zien en te overanalyseren... Die bus opdracht was een explosie van kleur, symboliek, cijfers, etc.
De indrukwekkendheid van een gletsjer kwam ook niet echt over op tv, en de brug opdracht vond eerlijk gezegd een beetje saai, ook qua omgeving.
Op een gegeven moment was er ook even een overdosis timelapse shots (al bleek het wel mee te vallen toen ik de aflevering terug keek).

Wat ik echt een beetje gemist heb zijn beelden van overnachtingen, lunch, e.d. Bijna alles was opdracht. Ik vindt het juist wel leuk om ook iets mee te krijgen van de vriendschappen en verbondjes die gesloten worden.

Dat betekend overigens niet, dat ik me niet ga vermaken dit seizoen. Ik vindt een erg leuke groep mensen, al ken ik meer dan de helft van de kandidaten niet. Mijn eerste indruk is dat het allemaal zeer authentieke karakters zijn. Dus dat zit goed en daar draait het natuurlijk allemaal om: de kandidaten!

Sluit me hier volledig bij aan.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 1
« Reactie #325 Gepost op: 7-01-2012, 00:31:38 »
Wat deden die mannen in zwarte pakken eigenlijk op de brug bij het paintballen?
Het leken mij mannen van de paintballorganisatie, die als soort jury keken wie er 'af' was of niet. De regel bleek dat ook schampschotten meetelden. Dan moet je dit wel ter plekke controleren.


Andere vraag:
Als Frits en Tim drie vrijstellingen hebben, WAAROM GEVEN ZE ER DAN EEN AAM EEN ANDER ?
Of moest dit van het productieteam ? Was dit een extra regel ? Want het kwam opeens wel akelig goed uit in het spel erna dat ze met drie man stonden. Dit soort 'deals' die qua spel goed uitkwamen worden doorgaans meer met mollen gemaakt.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #326 Gepost op: 7-01-2012, 00:34:32 »
Als Frits en Tim drie vrijstellingen hebben, WAAROM GEVEN ZE ER DAN EEN AAM EEN ANDER ?
Of moest dit van het productieteam ? Was dit een extra regel ?
Ik geloof dat die regel was gestipuleerd op een briefje op de gletsjer. Drie jokers; een per persoon. Je had dus een derde persoon nodig om ze te benutten.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #327 Gepost op: 7-01-2012, 00:53:56 »
En die jeugdfoto van een meisje bij de intro. Dat meisje heeft een schaakbord voor zich en links onder ligt iets wat lijkt op een paard van een schaakbord. Na even te hebben gegoogled kwam ik erachter dat in de Chinese astrologie een Water-Paard bestaat. Zo heeft iedereen zijn eigen dier met element. Zo ben ik een Vuur-Os en was vorig jaar Patrick een Geit (die toen in de intro te zien was). Ik ga nog even uitzoeken of een deelnemer een Water-Paard is.

Zie Foto.

 White Knight is een Engelse term  in een Bond film gegeven is aan 007 en het symbool is een wit paard. White Knight = Witte Nacht = Wit oppervlak = Verhard water = Ijs = Wit. De persoon die als eerst op het witte oppervlak liep (Dio). Maar tijdens de aflevering werd music uit The Dark Knight gedraaid. ook Anne Marie wezen die Willem de verder instuurde (Bij wijzwen van spreken de donkerte instuurde) of juist Willem die gestuurd werd. Ook weer na Dio, want die kwam hij als 1ste tegen.  Frits die Tim op weg hielp, maar als hij de mol is al wist dat er voor gespeeld moest worden.

De foto is van Marit denk ik. Maar iedereen kan wel is gebruikt worden in het programma.

Grappig: Liesbeth en haar aarde in de vorm van een Mols hoop. Vermoed dat zij ook de persoon in Joggingbroek is die uit de auto stapte, maar of zij de zelfde is die even daarvoor uit de auto stapte en de klok een uur terug bracht. Van die klok dacht ik eerst dat de kandidaten dat ook moesten doen zodat er iets open zou gaan. Ook verdacht vond ik de genen die zij dat Liesbeth gezegd zou hebben dat ze 3 uur bezig was geweest.

Nog meer Frits: Mogelijk heeft hij of de redactie Marjon expres een slecht geladen aparaat gegeven. Ook raar was zijn biecht aan het einde, maar misschien ligt hij er de 3de aflevering uit. Ook vreemd dat hij op eens de 2de aflevering joker had. Ik was verbaast dat Tim op eens niet de 1ste had. Maar omdat ik op Tim had gestemd als 1ste die er uit vloog, kon dus nog. Misschien dat Frits als hij de mol is weet dat er ook in de 2de aflevering voor de vrijstelling gespeeld moet worden. En misschien weet hij dat de -500 wel terug verdiend kan worden, want kwam er op het idee om het spoorloos te maken. Tim ligt er dus misschien volgende week uit.

Ander verwijzing na Dio. Het programma heet op eens weer DE MOL. De 1ste mol reeks heten eerst ook zo, lieten ze ook veel zien van het landschap en Deborah was de eerste mol. De 1ste reeks duurde de afleveringen ook iets langer en deze 1ste aflevering in de 12de reeks duurt in ieder geval bijna een uur ipv 50 minuten en misschien de rest ook.

Ben ook wel benieuwd wat het warme land word. Australië hebben we al voor de 2de keer gezien. Portugal deel 2 misschien ?? of van het ene probleem land na het andere. Griekenland of misschien het land die de Euro niet heeft (en de Zon er dus nog schijnt) > Engeland.

« Laatst bewerkt op: 7-01-2012, 01:12:55 door Pierce_Brosnan »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #328 Gepost op: 7-01-2012, 01:09:52 »
Nog meer Frits: Mogelijk heeft hij of de redactie Marjon expres een slecht geladen aparaat gegeven.
Die dingen begeven het heel makkelijk. Geen mol nodig. Trouwens, denk je dat Marion Frits zou vertrouwen als ze de vrijstellingen tegenwerkt en hij niet? Ik zou mijn wapen niet van een medekandidaat aannemen zonder een grondige checl.
Citaat
Ook raar was zijn biecht aan het einde, maar misschien ligt hij er de 3de aflevering uit.
Wat was er vreemd aan die biecht?
Citaat
Ook vreemd dat hij op eens de 2de aflevering joker had. Ik was verbaast dat Tim op eens niet de 1ste had.
Vreemd? Dat was vanaf het begin onderling tussen Frits en Tim afgesproken
Citaat
Misschien dat Frits als hij de mol is weet dat er ook in de 2de aflevering voor de vrijstelling gespeeld moet worden. Tim ligt er dus misschien volgende week uit.
You're grasping at straws here...

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #329 Gepost op: 7-01-2012, 01:20:05 »
Nog een keer gekeken en dit is hetgeen wat mij allemaal opviel:

- Bij bekendmaking 3 uur zegt Hadewych: "Waarom zou je het niet geloven?"
- Schone koffer van Liesbeth
- Liesbeth die zegt 3 uur bezig te zijn geweest met over het strand banjeren en heeft niet 'opgegeven' (wat deed ze dan?)
- Anne-Marie staat op verkeerde plek bij de kokers, Frits heeft haar daar helemaal niet heen gestuurd
- Bij tweede groep van de kokers (de zoekers) vertrekt iedereen direct om te gaan zoeken behalve Liesbeth
- Liesbeth ziet Tim 'iets' pakken (vrijstellingen), extra lang shot
- William maakt opmerking over vrijstellingen van Tim zonder het überhaupt te weten(?), Tim 'schrikt' hier van
- Bij het 'wegmoffelen' van de pot (door Maarten) zie je vrijwel IEDEREEN klappen (en juichen) behalve Anne-Marie, die trekt zelfs een vrij 'zuur' gezicht
- Liesbeth wil op de 'goedkoopste' drie mensen inzetten bij paintball
- William gaat ineens jokers zoeken
- Dio vertrouwt William blindelings terwijl hij niet eens snapt wat hij aan het doen is, hij zegt ook niet dat ze bij het spel moeten blijven
- William gaat vol op één iemand
- Tim gaat misschien op Frits bij de test, omdat hij hem nog niet geheel kan vertrouwen en hij nadrukkelijk zei dat hij niet op hem hoefde te stemmen
- Frits' manier van biechten lijkt op die van Patrick (2011)
- Tim zegt tegen Dio dat hij vol op Anne-Marie zou gaan als hij de test zou moeten maken in aflevering 2



Hopelijk worden jullie hier iets wijzer van!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #330 Gepost op: 7-01-2012, 01:33:46 »
White Knight (...)
Moest ik meteen denken aan het nummer White Rabbit van Jefferson Airplane, met daarin de tekst "The White Knight is talking backwards". Liedje is geïnspireerd door Alice's Adventures in Wonderland ;)
[youtube]WANNqr-vcx0[/youtube]
(op ong. 1:58)
(als je net verdovende middelen tot je hebt genomen vind je deze clip vast te gek)
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #331 Gepost op: 7-01-2012, 09:59:06 »
Zoals we hebben gezien had de mol werkelijk een foto van het vliegtuig.
Nu heb ik screenshots gemaakt van alle foto's van kandidaten. Zoals hieronder ook al gezegd werd, lijkt het me dat deze vervolgens afgestreept kunnen worden.

Intussen blijkt er dus een 2e foto te zijn in de mol-envelop... en daar zien we de hoek van! Jelsir, kan je niet een betere foto maken waar die hoek op te zien is? Nu bracht je alleen de dakota in beeld. Want dan kunnen we weldegelijk kandidaten aftstrepen. Bijv. William had volgens mij een veel donkerder achtergrond dan op dat hoekje te zien was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 1
« Reactie #332 Gepost op: 7-01-2012, 10:10:21 »

- Liesbeth ziet Tim 'iets' pakken (vrijstellingen), extra lang shot.

Dit viel me ook erg op ! Liesbeth zat echt zo te kijken van : Wat ben jij nou aan het doen ?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #333 Gepost op: 7-01-2012, 10:37:31 »
Intussen blijkt er dus een 2e foto te zijn in de mol-envelop... en daar zien we de hoek van! Jelsir, kan je niet een betere foto maken waar die hoek op te zien is? Nu bracht je alleen de dakota in beeld. Want dan kunnen we weldegelijk kandidaten aftstrepen. Bijv. William had volgens mij een veel donkerder achtergrond dan op dat hoekje te zien was.
Op pagina 15 staat al de 'beste' screen die ik er van kon maken. Alleen in HD kan het misschien iets scherper...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #334 Gepost op: 7-01-2012, 12:03:47 »
Ja maar bij de rest had ik nog zo'n beetje het idee dat ze wel hun best deden.

Dat is ook een goede mol he, net doen alsof je je best doet en alsnog geen geld ophalen ;)
AZ Landskampioen '08/'09

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #335 Gepost op: 7-01-2012, 12:11:55 »
- William maakt opmerking over vrijstellingen van Tim zonder het überhaupt te weten(?), Tim 'schrikt' hier van.

Dat was een mooi gezicht dat Tim daar trekt. Lastig om er precies iets van te maken maar het lijkt idd zoiets te hebben van: "Ai, waarom moet je daar nu over beginnen? Je moest eens weten." Heel goed mogelijk dat hier ook door zijn hoofd flitst of William, iemand, gezien heeft dat hij die vrijstellingen opraapte?

- Liesbeth ziet Tim 'iets' pakken (vrijstellingen), extra lang shot

Dat heeft de montage er goed ingestopt. Verklaart wellicht waarom, in tegenstelling tot bijna alle andere kandidaten, Liesbeth geen (uiterlijke) reactie geeft op het nieuws van de vrijstellingen door Art bij de brugopdracht.

- Bij het 'wegmoffelen' van de pot (door Maarten) zie je vrijwel IEDEREEN klappen (en juichen) behalve Anne-Marie, die trekt zelfs een vrij 'zuur' gezicht.

Goed opgemerkt, ze lijkt niet zo enthousiast als de andere kandidaten. Daarentegen lijkt ze ook heel erg bezig met haar molboekje. Mij was alleen opgevallen dat Tim ook niet overloopt van enthousiasme, maar dat was hij - op het verdedigen van zijn vrijstelling op de brug na - eigenlijk nergens.

Wanneer de 2de groep van de gletsjer afkomt zie je Tim een thumbs up en vinger wijs gebaar maken. Zeer waarschijnlijk naar Frits om aan te geven dat het gelukt is met de vrijstellingen.::ok::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #336 Gepost op: 7-01-2012, 12:32:26 »
Ik zat net te denken nog even over die -500...

Het lijkt me niet zomaar dat ze dat met een briefje doen. Wie weet komt er nog een opdracht straks waarbij ze negatief geld mogen omzetten in positief geld, of het mogen "inleveren" en zo geld verdienen. En dan zijn ze mooi in de aap gelogeerd met hun kwijtgeraakte briefje van -500. En áls dat zo is, dan weet de Mol dat. De Mol zal dus zeker instemmen in dat geval.

Het zal wel niet, maar het zou kunnen. Ik zou het trouwens wel stoer van de productie vinden als ze die -500 inderdaad zouden kwijtschelden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #337 Gepost op: 7-01-2012, 13:52:25 »
White Knight is een Engelse term  in een Bond film gegeven is aan 007 en het symbool is een wit paard. White Knight = Witte Nacht = Wit oppervlak = Verhard water = Ijs = Wit.
White Knight betekend toch echt Witte Ridder.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 1
« Reactie #338 Gepost op: 7-01-2012, 14:04:23 »
White Knight betekend toch echt Witte Ridder.

ik dacht ook al...

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #339 Gepost op: 7-01-2012, 14:21:58 »
Via een een tweet van Maarten kwam ik op de volgende site waar persfoto's staan van WIDM 2012. Leuke foto's maar... Waarom zijn er foto's gemaakt van Maarten en Hadewich samen? Winnaar & Mol of Mol & winnaar?
http://www.fotodatabank.nl/gallery.php?gid=765&page_num=2&sort_by=id&sort_order=ascending