Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237941 keer)

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 1
« Reactie #540 Gepost op: 10-01-2012, 19:21:10 »
Ik houd het nog steeds bij Liesbeth :P
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #541 Gepost op: 10-01-2012, 19:24:42 »
Is het iets nieuws dit jaar dat je de aflevering de dag voordien al kan bekijken op wieisdemol.avro.com? Dit kwam via de Mol-mail en je kan de hele aflevering, tot aan de executie, bekijken. (Dus de executie niet lijkt me).

Best straf vind ik dat, vraag me af waarom ze dat doen. Dan kijkt toch bijna niemand meer naar tv? Art twittert dit ook: "Overmorgen is 't zover; afl. 2#widm! Kun je niet wachten? Morgenavond staat ie al online (tot aan de executie) op wieisdemol.avro.nl !!"

Meer hier over in DIT topic.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 1
« Reactie #542 Gepost op: 10-01-2012, 19:32:46 »
Geweldig dat WIDM weer begonnen is. Blijft toch altijd geweldig om dit forum met alle theorieën door te lezen  ::bravo::
Leuke eerste aflevering, waabij vooral de eerste opdracht erg mooi was.

Zelf verdenk ik Frits als mol. Hieronder een aantal handelingen van Frits die mij opvielen:

Opdracht 1 Dropping

Anne-Marie komt Frits tegen en zegt dat ze richting het vliegtuig moeten gaan. Frits weigert met haar mee te gaan en gaat de andere kant op. Waarop Anna-Marie zegt: "Dat vliegtuig staat er niet voor niets Frits'' Dan loopt Anna-Marie alleen richting het vliegtuig en op het laatst is Frits uiteindelijk toch ook nog naar het vliegtuig gekomen.

Sommige punten zijn misschien wel erg ver gezocht, maar het zijn maar suggesties  ;D
Ben bang dat ik nu al in een tunnel zit :-\\
Er is een zeer goede reden waarom Frits de andere kant opgaat.
Hij gaat eerst zijn koffer ophalen, die hij heeft achtergelaten, en gaat dan pas Anne-Marie achterna.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 1
« Reactie #543 Gepost op: 10-01-2012, 19:58:43 »
Beter gooien ze hier donderdag pas het 'aflevering 2' topic open?
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #544 Gepost op: 10-01-2012, 19:59:47 »
Beter gooien ze hier donderdag pas het 'aflevering 2' topic open?
dat gebeurt sowieso denk ik
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 1
« Reactie #545 Gepost op: 10-01-2012, 21:09:47 »
Is het iets nieuws dit jaar dat je de aflevering de dag voordien al kan bekijken op wieisdemol.avro.com? Dit kwam via de Mol-mail en je kan de hele aflevering, tot aan de executie, bekijken. (Dus de executie niet lijkt me).

Best straf vind ik dat, vraag me af waarom ze dat doen. Dan kijkt toch bijna niemand meer naar tv? Art twittert dit ook: "Overmorgen is 't zover; afl. 2#widm! Kun je niet wachten? Morgenavond staat ie al online (tot aan de executie) op wieisdemol.avro.nl !!"


Ook was er een filmpje bij met wat volgens de kandidaten goede eigenschappen van de Mol zijn. Het valt me op dat Dio de enige is die de ideale eigenschappen niet zegt, maar wel de dingen van de anderen bevestigd dat die bij hem passen. Wat nog opvalt is dat Tim zegt: ok, die jongen, euhmmm of dat meisje, is gewoon dom. Hij lijkt zich hier te mispreken dat hij denkt/weet dat de Mol een man is/is zelf de Mol. http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_eigenschappen_mol

Op dat filmpje valt me iets op.. Marit zegt dat het heel lastig is als mol om te mollen en geeft daarna een knipoog aan de camera ?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #546 Gepost op: 10-01-2012, 21:28:17 »
Op dat filmpje valt me iets op.. Marit zegt dat het heel lastig is als mol om te mollen en geeft daarna een knipoog aan de camera ?

Is niet echt een knipoog als je het mij vraagt, is meer zoiets als ze ook in dit filmpje doet op 20 seconden en 40 seconden. Oh, en op 1:49 ook. Doet ze nogal vaak dus. ;)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 21:30:58 door Heinz »

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #547 Gepost op: 10-01-2012, 21:40:46 »
Ook ik vond het een heel erg leuke aflevering! Hoe het begon: super! ::bravo:: Hele leuke opdrachten ook. :D Kortom: super aflevering! :D

Ik blijf er voorlopig bij dat de mol dit jaar weer een vrouw is. Ik hou het voorlopig nog steeds op Liesbeth.
Vond haar verdacht deze aflevering. (Zoals hier al ergens is aangehaald denk ik) vond ik het erg verdacht toen Tim de jokers pakte dat zij zo bleef kijken en er ook op haar werd ingezoomd. Zo van: pakt hij ze? Want anders moet ik zien als mol dat ik ze pak voor de 3de opdracht...

Marit & Anne-Marie vind ik ook wel verdacht. Anne-Marie heeft zoiets mysterieus vind ik, wat wel goed is voor een mol.
Bij de mannen vind ik William wel verdacht. Mocht hij de mol zijn, dan is die actie op die brug echt geniaal. ::rofl::

Maar dat denk ik dus voorlopig niet want ik blijf er voorlopig bij dat het een vrouw is en wel Liesbeth. :P
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #548 Gepost op: 10-01-2012, 22:56:38 »
Is niet echt een knipoog als je het mij vraagt, is meer zoiets als ze ook in dit filmpje doet op 20 seconden en 40 seconden. Oh, en op 1:49 ook. Doet ze nogal vaak dus. ;)
Wat mij juist opviel in dat filmpje is de bijna verspreking van Maarten die zij wil zeggen, maar zich heel snel nog bedenkt

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #549 Gepost op: 11-01-2012, 00:48:19 »
Net afl 1 weer herbekeken en er viel me iets op (is misschien allang gezegd) maar pas nu viel het kwartje:

Marit zegt ik kan 2 of 3 kokertjes hier meenemen, het maakt niet uit van welke kokergroep, als we er maar 5 meenemen. Stel dat er op 1 kokergroep 4 of 5 kokers liggen en zij neemt er 3 mee, dan is 1 op de 4 of 1 op de 5 een positief bedrag. Al het andere wat je meeneemt is -500 of 0 euro.
Door van de 5 meegenomen kokers er 3 uit 1 kokergroep mee te nemen is je winstkans heééééél klein.

Want als je de +500 pakt, is de kans groot dat de -500 er ook bij zit. of zoals nu wellicht is gebeurd 3x 0 euro of 2x 0 en 1x -500. De andere kokergroepen komen 2x 1 kokertje vandaan, waar de kans weer 1 op 4 of 5 is op de winst. Het meenemen van 3 kokers zou juist een hele slinkse molactie kunnen zijn 'in het groepsbelang' van Marit. Zo van ja we nemen maar wat mee voor de groep.

De reactie van Liesbeth hierop is ook verdacht (zou zo in afl 11 passen) 'gelukkig was marit zo slim 3 kokertjes mee te nemen uit 1 kokergroep' (want dat gebeurt er wat ik hierboven beschrijf wordt dan weggelaten). Ik vind overigens wel dat de Nadruk enorm op Liesbeth wordt gelegd.

Dan nog de brug: de mol zal altijd willen schieten op de mensen met de vrijstelling (en deze zelf niet pakken, want geraakt betekent geld in de pot..) maar stel nou dat Marit de mol is, dan komt ze onverwacht dus toch in de loper met vrijstellingspositie. Om toch het geld uit te pot te houden bedacht ze de (als het een mol streek is) geniale actie door zich 'over te geven'. Dio en William die niet weten wat ze ermee aan moeten gaan vervolgens staan klungelen wat Marit nog makkelijker de kans geeft de finish te halen. In alle andere gevallen was ze misschien gaan rennen ofzo.

Mocht marit niet de mol zijn, dan is de beste positie om te mollen als schutter, gewoon doen alsof je wapen het niet doet of lekker in het wilde weg rondschieten. 
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 00:52:22 door mollenvanger21 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #550 Gepost op: 11-01-2012, 05:07:08 »
Ik heb hem even teruggekeken.

William en Dio op de brug.  ::rofl::

Maar ik vermoed dat de mol dit jaar een vrouw is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Aflevering 1
« Reactie #551 Gepost op: 11-01-2012, 08:56:05 »
Net afl 1 weer herbekeken en er viel me iets op (is misschien allang gezegd) maar pas nu viel het kwartje:

Marit zegt ik kan 2 of 3 kokertjes hier meenemen, het maakt niet uit van welke kokergroep, als we er maar 5 meenemen. Stel dat er op 1 kokergroep 4 of 5 kokers liggen en zij neemt er 3 mee, dan is 1 op de 4 of 1 op de 5 een positief bedrag. Al het andere wat je meeneemt is -500 of 0 euro.
Door van de 5 meegenomen kokers er 3 uit 1 kokergroep mee te nemen is je winstkans heééééél klein.

Want als je de +500 pakt, is de kans groot dat de -500 er ook bij zit. of zoals nu wellicht is gebeurd 3x 0 euro of 2x 0 en 1x -500. De andere kokergroepen komen 2x 1 kokertje vandaan, waar de kans weer 1 op 4 of 5 is op de winst. Het meenemen van 3 kokers zou juist een hele slinkse molactie kunnen zijn 'in het groepsbelang' van Marit. Zo van ja we nemen maar wat mee voor de groep.

Als statisticus moest ik toch wel een beetje huilen toen ik dit las. Er vanuitgaande dat de exacte positie van de +500 niet bekend is, is de verwachte (gemiddelde) uitkomst altijd 0. Het maakt niet uit of je er 1,2 of alle 5 pakt.

Het is zelfs nog erger, als we er vanuit gaan dat ze van geen enkele groep weten waar de +500 ligt, dan maakt het zelfs niet uit of ze allemaal een koker pakken uit 1 groep, of elk uit hun eigen. De uitkomst zal gemiddeld altijd 0 zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1
« Reactie #552 Gepost op: 11-01-2012, 09:10:12 »
De uitkomst zal gemiddeld altijd 0 zijn.

En als de mol nou bewust een koker zonder positief bedrag pakt, bijvoorbeeld de middelste, wordt de kans op een negatieve uitkomst dan niet groter?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 09:49:47 door Avogadro »

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #553 Gepost op: 11-01-2012, 09:24:43 »
Bij dit soort statitiek krijg ik altijd zwarte vlekken voor mijn ogen, maar ik heb wel een vraag. Weten we of er in elke groep 1 x 500 en 1 x -500 was en de rest leeg? Kan ik me niet herinneren.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #554 Gepost op: 11-01-2012, 09:43:16 »
Als er een cluster van 3 was lijkt het me redelijk aan te nemen dat het 1x -500, 1x 500 en 1x niks was, om de kansen gelijk te houden in die zin. Men wist immers niet van te voren in welke groep de mol terecht zou komen, afhankelijk van te vormen duo's en wat de eerste groep (waar de mol bij voorkeur niet bijzat) zou beslissen aangaande wie naar welk cluster zou gaan.
Als een kandidaat daar aankomt is er 2/3 kans dat het niks positiefs is in ieder geval - en de mol heeft dan sws een perfecte dekmantel want een kandidaat kan het alleen bij geweldig toeval beter doen.

@Jonne:
Nee we weten geen verhoudingen voor zover ik me kan herinneren.
Op verschillende plekken lag een verschillend aantal kokers.

Maarten had het over iig 1 'positieve' koker, maar dat er ook lege en zelfs negatieve kokers waren.
Veronderstellend dat Maarten hier inderdaad weergaf wat de opdracht was, lijkt het erop dat er duidelijk gemaakt is dat slechts 1 koker het positieve bedrag bevatte. (Anders slaat zijn biecht over de mogelijk slechte kansen in deze opdracht nergens op sws).
De verhouding van de rest (i.e. nul of negatief) is voor zover ik na kan gaan niet besproken.
Het meest waarschijnlijk lijkt me bij de 5 kokers bijvoorbeeld: 1 negatief, 3 niks en 1 positief. Weinig kans op winst en veel kans om iets als molsactie te betitelen zowel om andere kandidaten verdacht te doen lijken als om het molverhaal achteraf te verkopen (denk bijv aan Patrick die een goed antwoord gaf bij het levend stilleven, wat als molsactie werd gepresenteerd  ::) )
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 09:47:54 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #555 Gepost op: 11-01-2012, 11:04:17 »
Ik heb het frame even vertraagd op youtube gezet. Dit is dus het fragment voor de executie.
Opmerkelijk zijn de botten die terugkeren.

THEORIE: De versnelde frames die steeds overal worden afgespeeld zien we door de ogen van de mol [...]

Als je theorie klopt dan moet de mol iemand zijn die dus tegen het einde van de opdracht bij het vliegtuig aanwezig was.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #556 Gepost op: 11-01-2012, 12:06:21 »
Als je theorie klopt dan moet de mol iemand zijn die dus tegen het einde van de opdracht bij het vliegtuig aanwezig was.
Maar we zien ook een frampje met de overblijfselen/botten van een dier, de enige die die botten heeft gezien was Liesbeth. (of er moet nog iemand anders daar bij dat strandje zijn geweest, maar daar hebben we niemand gezien)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #557 Gepost op: 11-01-2012, 17:08:41 »
Maar we zien ook een frampje met de overblijfselen/botten van een dier, de enige die die botten heeft gezien was Liesbeth. (of er moet nog iemand anders daar bij dat strandje zijn geweest, maar daar hebben we niemand gezien)

Ook vond zij alleen de lege, plastic petflessen, daar is verder voor zover ik weet ook nog geen verklaring voor gevonden, ik bedoel die liggen daar toch niet zomaar?

Offline Biersteker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #558 Gepost op: 11-01-2012, 17:11:04 »
Jongens, is dit een hint?
Aflevering 3? Ik weet het niet meer :S aaarrrghh
http://avro.nl/wieisdemol/Player/AVRO_1489837#.Tw20mW_j7GU

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #559 Gepost op: 11-01-2012, 17:34:42 »
Ik was naar het gesprek met Marion in de Roodshow aan het luisteren toen ik me herinnerde dat ik nog niet gezegd had dat ik in de HD versie gezien had dat haar paintball wapen helemaal niet kapot was, ze had namelijk de beveiliging erop zitten...

Ik heb zelf al een paar keer gepaintballt en er zit een pin op het wapen die je van links naar rechts en andersom kan drukken, er zit een oranje ringetje op en als dat ringetje zichtbaar is, dan staat hij dus op de beveiligingsstand. Bij Marions wapen is dit goed te zien als ze dus de lucht in schiet om te tonen dat er geen balletjes uitkomen. Maarja, ze was de Mol niet.
臥底 是 谁?