Heeft iemand dit kaartspel al? En zo ja, wat zijn je ervaringen?
http://www.bol.com/nl/p/de-mol/1004004013118391/
Mijn moeder belde vanmiddag vanaf de Margrietfair, waar een standje van 999 Games staat. Ik heb het nog niet, dus ze heeft het gelijk voor me meegenomen.
't is jammer dat het Spellen Spektakel tegenwoordig weer in Eindhoven is en niet meer in Zwolle... anders had ik het vast gezien en even gespeeld. (Ik ken ook iemand die daar zelf altijd staat voor een concurent van 999, waarmee ik vroegen altijd gezelschapsspellen speelde.)
Even gegoogled... het is de nederlandse versie van het spel "The Resistance". De spelregels zijn
hier te vinden...
Het heeft inderdaad iets weg van Weerwolven, alleen valt er niemand af. Er is ook geen spelleider en er zijn in verhouding meer 'slechterikken'. Eigenlijk ben je als 'goeierikken' een soort mastermind aan het spelen omdat je probeert missieteamcombinaties te vinden waar geen 'slechterikken' in zitten zodat je drie missies kan laten slagen, voordat er drie mislukken... alleen mogen de slechterikken daar over mee stemmen.
Moeilijk om te zeggen hoe leuk het is zonder het gespeeld te hebben, maar ik zou het zeker een keer willen proberen. Het sociale aspect is gelijk aan Weerwolven, maar je zal iets analytisch te werk moeten gaan om je team te laten winnenn. Het is in elk geval een voordeel dat iedereen mee blijft doen.
EDIT> Overigens ook vrij eenvoudig te spelen met wat fiches en speelkaarten (Rood: Mol, missieteam afwijzen, missie mislukt. Zwart: Agent, missieteam goedkeuren, missie geslaagd).