Ik ken nog een site die volgens mij gevaar loopt.
Helaas voor Bartjel is het zo, maar de AVRO en IDTV hebben er wel alle recht toe, dat je niet zomaar ongestraft alles kunt overnemen, wat jij leuk vindt. Dat is niet bedoeld als kritiek op Bartjel in de zin van ''eigen schuld, je had het kunnen weten''.
Veel mensen weten niet eens wat copyright is, en kopieren alles wat los en vast zit, zonder ook maar te denken aan bronvermelding.
Een paar jaar geleden (ik meen in 2008) was er iemand die ook aktief was op Realitynet, die een behoorlijk professioneel forum had opgezet voor Expeditie Robinson.
Hij schrok zich werkelijk helemaal te pletter, toen hij ineens een brief thuis kreeg van de makers van Expeditie Robinson, waarin hij gesommeerd werd om nagenoeg alle ''bewegende onderdelen'', daarmee bedoel ik filmpjes met vooruitblikken, en dergelijke, van zijn site te halen, op straffe van een dwangsom van ettelijke duizenden euro's als de beheerder hun site niet zouden ontdoen van deze items.
Hij bedoelde het als hobby, maar op deze manier verging hem wel de lust om ermee verder te gaan.
Mondjesmaat gebruiken van teksten, fotomateriaal en korte filmpjes: niemand die er wakker van zal liggen.
Toegegeven: net als de AVRO hadden de makers van ER ook alle recht om dit te doen, maar ze hadden in eerste instantie best wel met minder grof geschut mogen komen.