Auteur Topic: Alles Combineren  (gelezen 145716 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #340 Gepost op: 9-03-2012, 01:02:23 »
klopt dat wel ?
Volgens mij blijven alleen de overgebleven kandidaten over ?

Oh, ik denk dat je gelijk hebt  ::jaja:: . Dan kan ik niet aan de informatie komen vrees ik ...  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Alles Combineren
« Reactie #341 Gepost op: 9-03-2012, 01:02:56 »
even robbie vragen ;) die weet dat wel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #342 Gepost op: 9-03-2012, 01:25:09 »
Oh, ik denk dat je gelijk hebt  ::jaja:: . Dan kan ik niet aan de informatie komen vrees ik ...  :( .

G-root, omdat ik Anne-Marie al vanaf het begin als mol had, heb ik zo'n beetje bijgehouden hoe ze het deed in de Totaal-stemming. Ze heeft altijd in de top 3 gestaan dacht ik, daar verbaasde ik mij nogal over omdat zo weinig mensen op haar zaten. Ik concludeerde daaruit dat ze vrijwel altijd op een goede molplek zat, want dat is in feite wat de stemwijzer aanwijst.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #343 Gepost op: 9-03-2012, 03:33:44 »
De .nl poll en follow the money komen er niet zo goed vanaf
Huh? De .nl poll werkte toch weer super dit jaar? Als vanouds?

Of lees je hem soms niet omgekeerd evenredig? Je moet deze wel van onderaf lezen natuurlijk.

Maar goed, je kunt er eerder molkandidaten mee uitsluiten dan dat je er nu een-twee-drie de mol uitpikt, dat is waar. Hade en AM bungelden eigenlijk al vanaf afl. 1 onderaan maar zaten zo dichtbij elkaar dat je er de mol moeilijk uit kon aflezen, de laatste weken was het rijtje wel correct: 1 AM, 2 Hade, 3 Tim, 4 Lies.

Liesbeth en Tim kon je al zeer snel strepen met de .nl poll en dat waren toch wekenlang de 2 grootste taartpunten, ik zou dus juist extra gewicht toekennen aan de .nl poll.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #344 Gepost op: 9-03-2012, 09:30:48 »
Oh, ik denk dat je gelijk hebt  ::jaja:: . Dan kan ik niet aan de informatie komen vrees ik ...  :( .

Klopt, als je het nu terugkijkt zie je alle antwoorden verdeeld over de 3 finalisten. Het viel mij echter na het invullen van iedere stemwijzer (toegegeven, niet altijd direct na de aflevering gedaan) al op dat AM vaak in mijn top3 stond. Hoe dit bij anderen is weet ik niet, ik meen AM ook vaker langs te hebben zien komen al na aflevering 1. De stemwijzer heeft natuurlijk zwakke punten (bijv wel of niet bij het vliegtuig aankomen is moeilijk objectief te zeggen, zolang de mol maar het overzicht had over het verloop van de opdracht) en ook het feit dat mensen de test in kunnen vullen richting hun eigen mol. Beide zwakke punten zijn niet geheel te voorkomen, maar wel iets om rekening mee te houden. Misschien dus des te opmerkelijker dat de stemwijzer vrij goed zat dit jaar.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #345 Gepost op: 9-03-2012, 09:49:14 »
Of lees je hem soms niet omgekeerd evenredig? Je moet deze wel van onderaf lezen natuurlijk.

 ::rofl:: Zou wel mooi zijn om 'm ook invers te plotten ja  ::rofl::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles Combineren
« Reactie #346 Gepost op: 9-03-2012, 10:35:24 »
Zo, maar eens een grafiekje gemaakt om te zien welke methode hoe goed werkte dit jaar. De .nl poll en follow the money komen er niet zo goed vanaf, de erkende mollenspeurders zijn nogal wisselend (lees: tunnelgevoelig?), Alles Combineren was vrij aardig (na aflevering 6 het beste  :P) maar de .com poll lijkt het beste ?

Follow the Money -althans zoals ik die berekende- trapte in het rookgordijn van Annemarie. Ik heb wel altijd een kanttekening geplaatst dat je bij Annemarie allicht 2500 mocht optellen waardoor ze vlakbij Liesbeth zou uitkomen.

Overigens ik heb nog een kleine correctie aangebracht:
- Tim: 10.800 uit de pot in onderhandeling (was verdeeld over 5 kandidaten)
- Hadewych: 2500 verdiend bij het boogschieten (stond bij Annemarie en gaat hier weg).

Waarmee ik dus uitkom op niet verdiend geld per persoon:

Tim: 13701
Liesbeth: 3736
Annemarie: 3698
Frits: 40
William: 11
Hadewych: -1631

Geen wonder dus dat Tim zo enorm verdacht werd. En wel grappig dat als je doorhad dat de pijl niet van AM was maar van Hadewych, Hade meteen buiten alle verdenking zou vallen.

(je kan trouwens nog meer corrigeren, maar deze 2 hadden het meeste invloed)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #347 Gepost op: 9-03-2012, 10:56:10 »
Follow the Money
Ik denk dat dit het effectiefst is door de geldmomenten te tellen. Geld verdienen bij het abseilen telt toch even zwaar als geld verdienen in het doolhof, de western of bij het joker/geld pakken, op geen van deze momenten mag je als mol geld verdienen omdat dit makkelijk te voorkomen is. Maar goed, qua resultaat zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, bij Follow the Money kun je Frits, William en Hadewych dan ook strepen. Tim pas na het doolhof wat mij betreft. Lies was HET grote rookgordijn hoe je het ook bekijkt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #348 Gepost op: 9-03-2012, 10:58:07 »
Follow the Money -althans zoals ik die berekende- trapte in het rookgordijn van Annemarie. [...] Overigens ik heb nog een kleine correctie aangebracht:

Ik heb die van Pac-Mol gebruikt voor de grafiek.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Alles Combineren
« Reactie #349 Gepost op: 9-03-2012, 15:16:57 »
Ik heb die van Pac-Mol gebruikt voor de grafiek.
En dan geen erkende molspeurder? ::) :P

Maar ik had de tabel toch niet bijgehouden dit jaar?
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #350 Gepost op: 9-03-2012, 16:36:45 »
Maar ik had de tabel toch niet bijgehouden dit jaar?

Geheugenverlies ? :

Ik was bezig, maar het klopt nog niet helemaal:
(o.a. snorkelen en pim pam pet moet preciezer)
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ai7hCgqop5i1dHlXcHpTc0p6eDFJeGxDdzFJdjFTbUE

En dan geen erkende molspeurder? ::) :P

Er is een verschil tussen een mooie theorie bijhouden en altijd de goede Mol hebben !  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles Combineren
« Reactie #351 Gepost op: 9-03-2012, 16:41:56 »
verschil tussen een mooie theorie bijhouden en altijd de goede Mol hebben
Aha dus je opent een sollicitatieprocedure? Erik TKS kon niet erger fout zitten dit jaar met alle afvallers fout en ook de mol fout hoewel ik geloof 10x van mol verwisseld ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::

Heinz en Moedermol zaten eerst ook verkeerd maar sloten goed af. Ikzelf solliciteer niet bepaald hoor want ik ben ook totaal genept tot Tim eruit ging :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Alles Combineren
« Reactie #352 Gepost op: 9-03-2012, 16:42:26 »
Geheugenverlies ? :
Ik heb toch zeker een paar weken overgeslagen dacht, maar goed.
Er is een verschil tussen een mooie theorie bijhouden en altijd de goede Mol hebben !  :P
Heb je helemaal gelijk in ;) Tot nu toe was het ieder seizoen (vanaf 7 kijk ik) bij mij: Na aflevering 1: Helemaal mis, Finale: Helemaal goed. (Uitzondering is Jon waarbij ik de hele tijd heb getwijfeld, maar pas op het allerlaatst toen ik Anniek onzeker zag aanlopen dacht ik: Dan zal Jon het wel zijn.)
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #353 Gepost op: 9-03-2012, 16:51:46 »
Aha dus je opent een sollicitatieprocedure?

Die is altijd open tussen 2 seizoenen  ;) .

Ik heb toch zeker een paar weken overgeslagen dacht, maar goed.

Als je die link volgt staat er toch gewoon aflevering 1 t/m 8 ingevuld, of snap ik je verkeerd ? Mijn excuses als ik verkeerde/onvolledige data van je gebruikt heb  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Alles Combineren
« Reactie #354 Gepost op: 9-03-2012, 16:56:23 »
Als je die link volgt staat er toch gewoon aflevering 1 t/m 8 ingevuld, of snap ik je verkeerd ? Mijn excuses als ik verkeerde/onvolledige data van je gebruikt heb  ;) .
Klopt, maar ik had hem geloof ik vanaf aflevering 4 pas bij 7 bijgewerkt of zo, dus hoe heb je dat verwerkt in je taart?
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #355 Gepost op: 9-03-2012, 17:08:31 »
Klopt, maar ik had hem geloof ik vanaf aflevering 4 pas bij 7 bijgewerkt of zo, dus hoe heb je dat verwerkt in je taart?

Oh, dat bedoel je !
Simpel antwoord: Jouw Follow the Money zit helemaal niet in de taart  :P . Maar ik vond het leuk om het nu te vergelijken met de taarten.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alles Combineren
« Reactie #356 Gepost op: 9-03-2012, 17:43:23 »
Aha dus je opent een sollicitatieprocedure? Erik TKS kon niet erger fout zitten dit jaar met alle afvallers fout en ook de mol fout hoewel ik geloof 10x van mol verwisseld ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::

Heinz en Moedermol zaten eerst ook verkeerd maar sloten goed af. Ikzelf solliciteer niet bepaald hoor want ik ben ook totaal genept tot Tim eruit ging :-X

Ik had Anne-Marie al na aflevering 3 als Mol, dat is sneller dan mijn gemiddelde (alleen Milouska, Dennis en Jon had ik eerder). ;D (Ok, na "de pijl" van afl. 6 raakte ik even van het goede pad, maar na afl. 8 was ik weer terug. ;) ::trots::)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles Combineren
« Reactie #357 Gepost op: 9-03-2012, 18:15:43 »
Ik had Anne-Marie al na aflevering 3 als Mol, dat is sneller dan mijn gemiddelde.

De mooie gele piek na afl. 5 is ook mede dankzij jou. Misschien neem ik je volgend jaar alleen als erkend molspeurder tijdens de eerste 5 afleveringen .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alles Combineren
« Reactie #358 Gepost op: 9-03-2012, 18:36:30 »
Misschien neem ik je volgend jaar alleen als erkend molspeurder tijdens de eerste 5 afleveringen .

En toch blijf ik het goed van mezelf vinden dat ik na de pijl tijdelijk durfde te switchen! >:( :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Alles Combineren
« Reactie #359 Gepost op: 9-03-2012, 18:46:31 »
Oh, dat bedoel je !
Simpel antwoord: Jouw Follow the Money zit helemaal niet in de taart  :P . Maar ik vond het leuk om het nu te vergelijken met de taarten.
Ah... Goed lezen is ook lastig :P
...óf niet!