Om even op mijn opmerking over Ali B. terug te komen:
Ogenschijnlijk heeft het hele verhaal met Frans Bauer's Zigeunernacht er niets mee te maken, maar schijn bedriegt.
Dat zit zo:
de naam Ali B. had ik eerder gehoord als 1 van de mogelijke kandidaten voor WIDM 2013. Niets is bevestigd wat zijn deelname betreft, maar dit even terzijde. Ik schonk er eerder ook niet zoveel aandacht aan. Iedereen roept in april mei immers willekeurig wat namen, er is altijd een kans dat daar 1 of meer kandidaten tussen zitten.
Toen ik echter zag dat Ali ook een van de gasten was van Frans Bauer's Zigeuneernacht, dacht ik: toch even op zijn naam concentreren. En daar komt die Mercedes om de hoek kijken. Lijkt er nog steeds niets mee te maken te hebben, maar als iemand het programma van Frans een beetje gevolgd heeft, dat weet ie dat het voertuig 1 dag voordat de serie begon met de reis naar Hongarije is aangeschaft. Aan de hand van het invoeren van het kenteken via de site van de RDW is dit makkelijk na te gaan. Daar zie je dat die auto eind maart op naam is gezet. Van die datum uit geredeneerd, weet je dus ook wanneer die serie is opgenomen. Mercedes doet dus verder niet ter zake.
Dan Ali B., 1 van de gasten van Frans. Ik dacht eerst: die gaat niet in korte tijd een paar keer voor enkele dagen tot 3 weken zijn gezin in de steek laten, dus eigenlijk verloor ik hem als mogelijke kandidaat uit het oog.
TOT het moment afgelopen week dat die collega me aansprak. Cruciaal in dit verband is namelijk dat die niet weet dat ik molloot ben, en hij zei het dus spontaan.
Lijkt een onsamenhangend verhaal, maar is het dus beslist niet.