Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 165982 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2013, 22:17:43 »
Jammer dan Ewout er uit ligt. Hij zou zeker een interessante speler zijn geworden als hij verder was gekomen.
Denk het ook. Beetje verwarring zaaien (misschien onbewust?). Baal heel erg, geen leuk begin voor WIDM2013 vind ik zelf.

Citaat
Wat ik bedacht over de 2e opdracht. Als mol wil je zo weinig mogelijk vrijstellingen in het spel hebben
Oftwel: de mol heeft hetzelfde doel als de kandidaten. En dus kun je er heel weinig mee.

Citaat
omdat die omgeruild mogen worden tegen geld.
De mol weet heus wel dat toch niemand dat doet.

Ergens voelt het voor een afl die 10 minuten langer duurde dan normaal een beetje magertjes als kijker.
Mee eens, ik vond de informatiedichtheid ook te laag. Vooral omdat er maar twee opdrachten waren. Hoe kan dat? Waarom die keuze? Ik hoop echt dat dat iets is van aflevering 1 alleen, want twee opdrachten per aflevering vind ik te weinig informatie opleveren.

Als ik een mol zou zijn zou ik als eerste en dus gratis envelop die met het geld open maken. Dan moet je wel nog een envelop open maken om een hint te krijgen. (zonder dat er een verdenking op je valt..) Daarna zou ik de envelop open maken met de naam van dat politiebureau, want ook dan heb je weer een betere hint nodig. Volgens mij opende Kees in deze volgorde de enveloppen?
Wacht, wacht. Waren de enveloppen verschillend aan de buitenkant?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2013, 22:17:55 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
Ik denk dan dat Art zou zeggen "Nader inzien kunnen we 1 persoon niet de test laten maken, en daarom laten we iedereen doorgaan" of er zou een extra opdracht gekomen zijn.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2013, 22:19:32 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
De mol heeft toegefluisterd gekregen waar er op gegokt is; dus hij deed dat en kreeg altijd een vrijstelling!

Ergo één van de vier is de mol.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2013, 22:19:38 »
De Mol moet zorgen dat er zo min mogelijk mensen een vrijstelling verdienen. Dan was de kans kleiner dat iemand de vrijstelling verkocht en geld in de pot bracht.
No offense maar ik denk dat echt níemand voor die 1000 euro zou zijn gegaan.
Niet de mol en evenmin de kandidaten, omdat zoals iemand hier al eerder opmerkte je dat direct volkomen onverdacht maakt in de ogen van anderen.
Er is verder helemaal geen geld mee gemoeid ook dus ik denk dat je je als mol beter afzijdig kan houden in het verhaal of gewoon mee moet gaan in de psychologische kronkels van anderen die onvermijdelijk zijn in deze set up.

Misschien kunnen/moeten we nog iets met die introotjes van die priester..
Toch vreemd dat daar verder niks mee gedaan is.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline syl2911

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2013, 22:20:07 »
Hoe heeft iemand dit voor elkaar gekregen?

http://www.brabbels.com/baby-namen/zarayda

Offline summerlovin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2013, 22:21:32 »
Wacht, wacht. Waren de enveloppen verschillend aan de buitenkant?

enveloppen waren niet verschillend aan de buitenkant. Maar ik denk dat de mol het verschil tussen geld en zo'n wie is de mol kaartje wel kan voelen?

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2013, 22:22:33 »
Geslaagde eerste aflevering!  :D
Prachtige shots, ben heel blij met het land. Ik ben benieuwd naar de komende opdrachten. Moet gewoon fantastisch worden.
De opdrachten van deze aflevering waren nog niet echt moeilijk of spannend, maar dat zal zeker nog komen
Ook super kandidaten, de enige persoon waar ik me enigszins aan irriteerde is eruit, maar zelfs hij mocht er van mij nog langer in blijven. Spijtig dat iemand naar huis moest... Ik had het zeer tof gevonden moesten we van iedereen nog wat meer hebben gezien.

Kijk uit naar de volgende, kan al niet meer wachten!

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2013, 22:22:58 »

Offline Roooozz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2013, 22:23:10 »

Oftwel: de mol heeft hetzelfde doel als de kandidaten. En dus kun je er heel weinig mee.


Maar de eerste groep heeft collectief besloten om de kandidaten die moeten springen geen vrijstelling te gunnen en de 2e groep heeft dat wel gedaan. Daar kan de mol in meespelen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2013, 22:24:33 »
Hoe heeft iemand dit voor elkaar gekregen?

http://www.brabbels.com/baby-namen/zarayda

Dat werd ook al gezegd in dat radiofragment, dat Zarayda mol betekent.
Tell me what your telescope says

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2013, 22:25:37 »
enveloppen waren niet verschillend aan de buitenkant. Maar ik denk dat de mol het verschil tussen geld en zo'n wie is de mol kaartje wel kan voelen?
Lijkt mij dat de mol sowieso weet in welke envelop wat zit ;) Kees is ook mijn nummer 1 verdachte, maar daarnaast vind ik ook de mensen die vroeg binnenkwamen interessant want zij kunnen weer gemakkelijker saboteren in geval van de waarschijnlijke groepsopdracht waar de informatie die werd gegeven nodig is.

Offline summerlovin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2013, 22:27:11 »
Lijkt mij dat de mol sowieso weet in welke envelop wat zit ;) Kees is ook mijn nummer 1 verdachte, maar daarnaast vind ik ook de mensen die vroeg binnenkwamen interessant want zij kunnen weer gemakkelijker saboteren in geval van de waarschijnlijke groepsopdracht waar de informatie die werd gegeven nodig is.

Dat ook ja, het kan er natuurlijk klein opgeschreven zijn. Dat kunnen wij niet zien.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2013, 22:27:29 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?

De Mol zal heus wel op de een of andere manier ingeseind krijgen wat hij of zij moet doen om die vrijstelling wél te krijgen. Misschien is dat een kleine aanwijzing dat de Mol één van degenen met een vrijstelling is, óf bij de tweede groep springers zat zodat hij of zij wist of het nodig was die vrijstelling echt te bemachtigen. Een heel klein aanwijzinkje hoor.

Maar goed: ik was even zo aan het redeneren en toen bedacht ik dat het voor de Mol bij de eerste opdracht natuurlijk veel leuker is om wél aan te komen maar gewoon géén of weinig enveloppen in te leveren. De andere kandidaten denken dan dat je goed bezig bent, maar het levert weinig of niets op. Bovendien is dit leuker om te laten zien in aflevering 10 ('Mol scheurt enveloppen door en gaat naar binnen')

Tel je dit bij elkaar op dan is de kans ietsje groter - imho - dat de Mol én op tijd in de kerk was én een vrijstelling verdiende. Janine is niet de Mol, dus mijn eerste hoofdverdachte wordt Carolien!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2013, 22:30:32 »
Ik neem aan dat de Mol in principe de wazigste/onduidelijkste clue als eerste heeft geopend (en de andere geruime tijd of de hele tijd dicht heeft gelaten al hebben we hier dus geen informatie over).

Dus niet die van de kerk want daarvan kan je al direct zien wat de bedoeling is.
De streek/ het politiebureau is veel minder duidelijk en de 20 ZAR ( ::rofl:: Kom op Tim zo dom benne toch niet?  ;D ) ook. Helaas weten we niet van iedereen hoeveel enveloppen er geopend zijn en in welke volgorde, maar de kerk niet vinden terwijl je wel duidelijk weet waar je zijn moet is natuurlijk ofwel verdacht ofwel bijzonder vaag.

Staat tegenover dat we dus geen idee hebben waar ze precies zijn en hoever dat van de kerk af is.
Misschien dat een Z Afrikaanse vriend van me die uit die streek komt hier meer over kan zeggen.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline OfficialLiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I LOVE WIDM <3
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2013, 22:31:18 »
Hints die ik vond in afl. 1: Het verlossende woord

Janine:
-1e in de kerk, alleen als je in de kerk was werd het geld van de pot afgetrokken.

Daniël:
-zei tegen taxichauffeur dat hij geen geld had
-ruilt envelop met Ewout

Tania:
-droeg zonnebril, een mol ziet niks:bril nodig

Carolien:
-droeg zonnebril
-3e in kerk
-had een giraffe op haar nagels, wisten de kandidaten dat ze naar Z/a gingen? waarom had ze een dier van de 'Grote Vijf' op haar vingers?

Zarayda:
-een kaartje in haar hand waarop stond: 'De Mol'
-op de muur in de loods stond geschreven: '82' zij is in 1982 geboren

Tim:
-wilde niet in janine's busje
-zei dat hij nog 13 rand had, 13e mol?

Joep:
-2e in de kerk
-penningmeester (kan makkelijk geld uit de pot halen)
-zij dat hij eerder gesprongen had, met oefenen voor opdrachten van widm?

Kees:
-4e in de kerk
-hint '82'

Misschien kunnen jullie hier iets mee?
Trust nobody.

Offline Edward Nigma

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2013, 22:32:41 »
De 2de opdracht is juist een goede manier om mensen uit te sluiten. Joep begon met het idee om goed te gokken. Daarmee loopt hij het risico dat 1 van de vrijgestelden alsnog 1.000 euro verdiende voor de pot. Daarom is Joep voor mij al de mol niet en staat de rest van die groep lager op mijn lijstje omdat ze er amper tegen in gingen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2013, 22:34:01 »
Tim:
zei dat hij nog 13 rand had, 13e mol?
Ik bedacht het echt nèt. Dit is toch wel toevallig.

Niet alleen omdat 13 in 2013, maar ook omdat Kees 20 had. Waar heeft Tim zeven rand uitgegeven (ca. EUR 0.62)?


Citaat
Joep -penningmeester
En, waarom kreeg hij ineens van iedereen het vertrouwen? Omdat ie de groepsoudste is?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2013, 22:34:31 »
Ik vond het een mooie aflevering. Ik zit er direct weer in. Ik vond het niet zo zeer een grappige aflevering (alhoewel het leuke momenten had), maar wel een intrigerende aflevering kijken. Ik kan de kandidaten moeilijk peilen, omdat ik ze niet goed ken. Dat maakt het wel weer leuk. Ik moet nog een keer kijken om een echte verdachte aan te wijzen, alhoewel ik Daniël en Tim wel raar vond doen. Maar Tim ligt er zó dik bovenop (vooral door die 13 rand), dat ik dat niet hoop eerlijk gezegd.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2013, 22:36:40 »
Hebben jullie al het verlossende woord bedacht??
Na de titel kwam meteen Jezus aan het kruis, zijn verlossende woord was:" het is gedaan" .

Iemand??