Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166056 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2013, 21:57:22 »
Ik vind de mensen die niet op tijd bij de kerk waren verdacht, en de mensen die geen vrijstelling hebben verdiend bij de tweede opdracht. Omdat je, als je je vrijstelling niet verkoopt voor 1000 euro, extra aandacht op je vestigt.

Maar het zou heel goed iemand anders kunnen zijn.

Wel een prachtige aflevering!  ::bravo:: Ik kijk uit naar volgende week!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2013, 21:57:39 »
Volgens mij had Ewout in totaliteit teveel enveloppen opengemaakt, die van daniël meegerekend en telde die ene envelop daarom niet mee.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2013, 21:58:16 »
Ewout was 5e

Aha, dat verklaart ht dan. Die enveloppe die hij inleverde was die van Daniël, en die was te laat, dus die telt niet mee.

Molpuntje erbij voor Daniël?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2013, 21:59:28 »
Twittert Tim nou twee keer dat hij de Mol is hiernaast? ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2013, 21:59:40 »
Ijzersterke eerste aflevering. Vooral de kandidaten en de beelden zijn prachtig.

Toch zijn er 3 dingen die ik persoonlijk wat minder vind, al is dat een kwestie van smaak:
- De test en executie is er qua stijl niet echt mooier op geworden
- Die split screens vind ik niet zo mooi.
- De derde opdracht?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2013, 22:07:26 door Jordyep »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2013, 22:00:06 »
Mijn eerste reactie: wow wat mooi gemaakt weer! Ik moet nog even bekomen van alle indrukken. Maar n.a.v de aflevering zijn er meerdere conclusies:

1. Jammer dat Ewout eruit ligt, had lekker veel verdenkingen meteen
2. De mol heeft waarschijnlijk bij aankomst wat enveloppen weggemoffeld (buiten beeld, zien we wss in aflevering 10)
3. De mol is eerst naar de verkeerde plaats gegaan(Kees was net als Daniel en Ewout bij het politiebureau), mooie dekmantel niet waar?
4. De mol is niet super opvallend geweest deze aflevering.
5. Mensen horen dingen die er niet zijn  ::rofl:: (heerlijke mindf*ck de bungee opdracht).

Ik ga Kees en Carolien wat meer in de gaten houden  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 3-01-2013, 22:02:40 door mollenvanger22 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2013, 22:00:25 »
Twittert Tim nou twee keer dat hij de Mol is hiernaast? ;-)
doet hij al de hele week, geen hashtag wel @ikbendemol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vereenz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wees jezelf er zijn al genoeg and.... omg een mol!
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2013, 22:02:05 »
Ik zit toch op Tim vooral bij de bungiejump opdracht heel raar dat hij dacht dat Joep zou springen terwijl joep in de bus notabene zei dat hij last heeft van hoogtevrees
Raar toch
Ook vind ik het jammer dat ewout eruit ligt gaat de traditie toch niet door met schrijvers er als eerste uit want zeg zelf als ik een schrijver was zou ik niet eens mee willen doen er ligt volgens mij een vloek op zonder vrijstelling kom je niet ver.... zou het wel weer ironisch vinden dat juist de schrijfster de mol is maar goed we zullen zien

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2013, 22:03:16 »
Mooie aflevering! Die openingsshots waren echt prachtig, het lijkt wel een film! (Met Daniël in een soort hoofdrol, Arjen heeft daar wel gelijk in  ::rofl::)

Maar idd wel heel moeilijk om meteen een mol uit te zoeken. Ewout was echt te overduidelijk, dus ik ben blij dat we daar geen ellenlange forumdiscussies over hoeven te houden. Wie me wel verdacht lijken zijn Joep, Tim, Carolien en Kees: relatief stabiele persoonlijkheden die af en toe onverwachte dingen doen.

Weet iemand trouwens waarom ze over hoogtevrees begonnen? Ik vond dat apart aangezien ze dat opdracht toen nog niet kenden. En het gebeurde net op een moment dat ik werd afgeleid door het tweede scherm.
Tell me what your telescope says

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2013, 22:04:16 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2013, 22:06:45 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2013, 22:07:54 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
Vragenvuur!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2013, 22:08:12 »
Filmisch mooie aflevering maar ik ben bang dat ik het qua eerste indruk met tumtum eens ben.
Ergens voelt het voor een afl die 10 minuten langer duurde dan normaal (moet voorbij gevlogen zijn  :P) een beetje magertjes als kijker.

Ik vond de bungee opdracht erg mooi en ook psychologisch wel interessant, maar meer voor de kandidaten en groepsprocessen onderling. Als kijker heb je er niet zo heel veel aan want je kunt er weinig uit afleiden. Misschien dat me bij een tweede keer kijken meer opvalt. Het lijkt er wel op dat mensen zichzelf tegen hebben gesproken in die bus dus nog even zonder alle 'ik gun het die wel of niet' en inschattingsperikelen was het zelfs met de beste bedoeling heel makkelijk om een verkeerde inschatting te geven. Ik zie ook niet direct een reden voor de mol om zich daarmee te bemoeien, wat boeit het de mol wie naar huis gaat - en zelfs al zou hij of zij toevallig wel een vrijstelling hebben gekregen weet je nog niks want niemand zou ooit een vrijstelling inleveren voor 1000 euro, al helemaal niet in afl 1...

Dus als er al iets gemold is zou dat volgens mij in opdracht 1 moeten zijn maar ook daarvan kregen we uiteindelijk alleen maar flarden te zien dus is onduidelijk hoeveel wie nou inleverde van degenen die op tijd bij de kerk aankwamen of waarom sommige mensen zo lang gedaan hebben over het bij die kerk komen. We zien bijv helemaal niet meer hoeveel enveloppen die mensen nog geopend hebben en je hebt ook geen enkele indruk van hoe ver ze van die kerk afwaren allemaal, dus er valt weinig zinnigs over te zeggen. Afgezien van wat opvallend gedrag door bijv Tim tov Janine etc.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het wel een fraaie aflevering maar om één of andere reden heb ik het gevoel dat het allemaal zo chaotisch en onduidelijk was dat je geen steek opgeschoten bent omtrent wat een mogelijke mollenactie was. De enige die ik echt al bereid was af te schrijven wegens zijn in het oog lopende gedrag (wat hij kennelijk als tactiek beschouwde?) en een veel te grote nadruk oa in de test was Ewout maar die vloog er dus ook uit dus sja.  ::)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2013, 22:10:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Roooozz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2013, 22:10:33 »
Mooie eerste aflevering. Jammer dan Ewout er uit ligt. Hij zou zeker een interessante speler zijn geworden als hij verder was gekomen.
Wat ik bedacht over de 2e opdracht. Als mol wil je zo weinig mogelijk vrijstellingen in het spel hebben, omdat die omgeruild mogen worden tegen geld. Dan zou je denken dat de mol bij de 2e opdracht in de groep zat die als eerste beneden stond.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2013, 22:10:53 »
Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?
Goeie vraag!  Ik vond de leader met split screens erg mooi....

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2013, 22:11:25 »
Mooie 1e aflevering! Heb weer genoten. Ik vond Tim bij het busje erg vaag.. En de enveloppen van Daniel en Ewout nog vager. Jammer dat Ewout er uit ligt. Maar het lag er wat mij betreft wel te veel bovenop voor een mol..

Offline summerlovin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2013, 22:12:10 »
Als ik een mol zou zijn zou ik als eerste en dus gratis envelop die met het geld open maken. Dan moet je wel nog een envelop open maken om een hint te krijgen. (zonder dat er een verdenking op je valt..) Daarna zou ik de envelop open maken met de naam van dat politiebureau, want ook dan heb je weer een betere hint nodig. Volgens mij opende Kees in deze volgorde de enveloppen?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2013, 22:14:08 »
De Mol moet zorgen dat er zo min mogelijk mensen een vrijstelling verdienen. Dan was de kans kleiner dat iemand de vrijstelling verkocht en geld in de pot bracht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2013, 22:15:32 »
Janine had een verhaaltje over de big 5, Tania over Music is a way of life en Zarayda over Different Backgrounds?
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2013, 22:16:16 »
Weet iemand trouwens waarom ze over hoogtevrees begonnen? Ik vond dat apart aangezien ze dat opdracht toen nog niet kenden. En het gebeurde net op een moment dat ik werd afgeleid door het tweede scherm.
Ze hadden relatief snel de 'twee schoorstenen' aan de horizon door, die door de kleurrijkheid zeker ook opvielen, dus ze hadden vrij snel door dat er iets met 'hoogte' zou komen.Althans zo werd er in de bus gezegd, ik weet niet meer door wie. :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)