Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166033 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #180 Gepost op: 4-01-2013, 14:17:14 »
Ik denk dat dit hele kerkgebeuren nog een keer uitgebreid terugkomt!
Ik hoop het. Maar ik denk het niet. Net zoals vorig jaar Birna.

myes soet
Iemand hier die Afrikaans spreekt? Volgens Google Vertalen is "soet" zoet, "myes" wordt niet vertaald en kan ik verder niets over vinden. Misschien betekent het zoiets als "mierzoet"?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #181 Gepost op: 4-01-2013, 14:20:07 »
Ik heb er nog een die ik tijdens de test verdacht vond was deze ik weet niet wat er staat ik heb geen verstand van graffiti ik kan het namelijk niet lezen ::ohno::.
Edit: de muur op de achtergrond bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 14:23:42 door Newlocetetie »

Offline Mollania

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #182 Gepost op: 4-01-2013, 14:20:19 »
MYES SOET is volgensmij afgeleid van Mijn zoete

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #183 Gepost op: 4-01-2013, 14:24:15 »
Daniel is NIET de Mol!

Stel bij de bungeejumpopdracht had iedereen een vrijstelling, behalve de mol. Iedereen zou besloten hebben om zijn/haar vrijstelling niet te verkopen, wat dan?

Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!

Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #184 Gepost op: 4-01-2013, 14:26:38 »
De Mol kan toch makkelijk even een instructie krijgen of hij wel of niet moet springen? Een knikje oid van een redactielid zou al zomaar kunnen betekenen dat Carolien beneden had gezegd dat hij wel zou springen.

Terwijl ik dit typ denk ik, maar Daniël had geen vrijstelling, dus dat maakt hem weer minder verdacht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #185 Gepost op: 4-01-2013, 14:33:37 »
Daniel is NIET de Mol!

Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!

Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.

Dat probleem kon altijd nog opgelost worden bij de bakjes. Daar stond steeds alleen de kandidaat met art.


Misschien is het mijn tunnelvisie, maar het 'tot op het bot analyseren' waar art het over heeft op 538 gaat volgens mij ook over de kut van Pauline.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #186 Gepost op: 4-01-2013, 14:33:44 »
Daniel is NIET de Mol!

Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!

Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.

Voor mij is dit een (hele kleine) aanwijzing richting Carolien. Zij kiest ervoor om Daniel in te schatten en kiest 'niet springen'. Van alle kandidaten was er 1 zekerheidje
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #187 Gepost op: 4-01-2013, 14:34:45 »
Daniel is NIET de Mol!

Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!

Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.
Ik vermoed dat wanneer er 1 iemand/weinig overbleef dat ze ervan zouden maken dat iedereen de test zou moeten maken maar dat degenen zonder vrijstelling als enigen hun scherm zouden hoeven zien, a la strandlakens.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #188 Gepost op: 4-01-2013, 14:35:21 »
Ik vind het wel grappig, ik heb ergens op het .nl-forum gelezen dat de Mol wilt dat er kandidaten naar huis gaan, zodat er minder afleveringen zijn en dus minder momenten waarop de pot kan stijgen.  ::trots::  Klopt voor geen hout natuurlijk.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #189 Gepost op: 4-01-2013, 14:35:57 »
Opdracht 1: het vinden van de kerk.
- Ewout heeft vijf hele enveloppen open gemaakt. Dat is een beetje veel, al zeg ik het zelf.
- Tim denkt dat 20 ZAF een plaats is. Ik vermoed  dat Tim een slimme meneer is en heus wel weet dat 20 ZAF staat voor 20 Zuid-Afrikaanse Rand.
- Waarom geeft Daniël zijn enveloppen aan iemand die er al vier heeft opgemaakt? Plus, die dichte enveloppen zouden dan toch nooit meetellen mocht Ewout op tijd binnen komen.
- Tim bezig met het goed observeren van alles en iedereen. Het kan zijn dat hij dat als kandidaat doet, of als mol.

Te laat: Daniel, Paulien, Tania, Zarayda, Kees en Tim.
Op tijd: Janine, Joep, Carolien en Ewout.
(Art zei dat er vijf op tijd waren. Ik telde er vier. Dus het zou goed kunnen dat Tania op tijd was, aangezien die volgens mij na Ewout naast de gezellige priester mocht staan. Maar goed Art zegt wel meer dingen en niets is wat het lijkt, peace, YOLO, what ever)
Pot:  + €800,-


Opdracht 2: bungee jumpen
- Daniel springt, Carolien zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Daniel.
- Tania springt niet, Janine zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Tania.
- Zarayda springt niet, Paulien zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Zarayda.
- Kees springt, Ewout zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Kees.
- Joep springt niet, Tim zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Joep.
- Paulien springt niet, Zarayda zegt van niet, dus een vrijstelling voor Paulien.
- Janine springt niet, Tania zegt van niet, dus een vrijstelling voor Janine.
- Carolien springt wel, Daniel zegt van wel, dus een vrijstelling voor Carolien.
- Tim springt niet, Joep zegt van niet, dus een vrijstelling voor Tim.
- Ewout springt niet, Kees zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Ewout.

Joep liegt over het feit dat hij nog nooit heeft gesprongen, maar vertelt ook doodleuk in de bus dat hij behoorlijk last heeft van hoogtevrees.
Groep twee wil dat iedereen een vrijstelling krijgt, ‘omdat er vast nog wat achter zit’. Dit alles op aanraden van Joep en Zarayda. Wat mij doet vermoeden dat de mol juist niet in de groepje zit, de kans dat er een sufferd in dat spel zit en wel de vrijstelling verkoopt (Ik noem een Georgina Verbaan die haar drie jokers inlevert in aflevering 1 van seizoen 8) is altijd aanwezig. Het risico daarop wordt alleen maar groter als je daar mensen in meesleept.
Carolien, Janine, Paulien en Tim verkopen geen van allen hun vrijstelling. Dus geen geld in de pot.
Zarayda is heel nadrukkelijk aanwezig, het zou niet heel verstandig zijn als mol zijnde, omdat de focus dan al snel op jou gaat liggen.
Pot: - €4000,-

Pot totaal na aflevering 1: + €800,-


Ewout krijgt een rood scherm en stemde (deels) op Joep, aldus de voice-over terwijl hij zijn test aan het invullen was.

Mijn mollen:
1: Daniël (Voornamelijk om die zeg maar behoorlijk verdachte ruilactie met Ewout en hij kwam niet aan in de kerk, zelfs niet met de aanwijzingen van Ewout)
2: Tim (20 ZAF is geen plaats. Hij kwam niet aan in de kerk. En meneer gunde de pot geen 1000 euro door een vrijstelling weg te geven aan Joep, het ligt er allemaal dik bij hem op, maar ik kan er toch niet omheen)
3: Paulien (Paulien is raar en de geschiedenis van alle Wie is de Mol? Seizoenen wijst uit dat het vaak de rare vrouwen zijn. Ik ben mij er van bewust dat deze theorie nergens op slaat)
4: Kees. (Gewoon, omdat het kan)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #190 Gepost op: 4-01-2013, 14:40:52 »
Opdracht 1: het vinden van de kerk.
- Ewout heeft vijf hele enveloppen open gemaakt. Dat is een beetje veel, al zeg ik het zelf.
- Tim denkt dat 20 ZAF een plaats is. Ik vermoed  dat Tim een slimme meneer is en heus wel weet dat 20 ZAF staat voor 20 Zuid-Afrikaanse Rand.
- Waarom geeft Daniël zijn enveloppen aan iemand die er al vier heeft opgemaakt? Plus, die dichte enveloppen zouden dan toch nooit meetellen mocht Ewout op tijd binnen komen.
- Tim bezig met het goed observeren van alles en iedereen. Het kan zijn dat hij dat als kandidaat doet, of als mol.

Te laat: Daniel, Paulien, Tania, Zarayda, Kees en Tim.
Op tijd: Janine, Joep, Carolien en Ewout.
(Art zei dat er vijf op tijd waren. Ik telde er vier. Dus het zou goed kunnen dat Tania op tijd was, aangezien die volgens mij na Ewout naast de gezellige priester mocht staan. Maar goed Art zegt wel meer dingen en niets is wat het lijkt, peace, YOLO, what ever)
Pot:  + €800,-


Opdracht 2: bungee jumpen
- Daniel springt, Carolien zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Daniel.
- Tania springt niet, Janine zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Tania.
- Zarayda springt niet, Paulien zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Zarayda.
- Kees springt, Ewout zegt van niet, dus geen vrijstelling voor Kees.
- Joep springt niet, Tim zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Joep.
- Paulien springt niet, Zarayda zegt van niet, dus een vrijstelling voor Paulien.
- Janine springt niet, Tania zegt van niet, dus een vrijstelling voor Janine.
- Carolien springt wel, Daniel zegt van wel, dus een vrijstelling voor Carolien.
- Tim springt niet, Joep zegt van niet, dus een vrijstelling voor Tim.
- Ewout springt niet, Kees zegt van wel, dus geen vrijstelling voor Ewout.

Joep liegt over het feit dat hij nog nooit heeft gesprongen, maar vertelt ook doodleuk in de bus dat hij behoorlijk last heeft van hoogtevrees.
Groep twee wil dat iedereen een vrijstelling krijgt, ‘omdat er vast nog wat achter zit’. Dit alles op aanraden van Joep en Zarayda. Wat mij doet vermoeden dat de mol juist niet in de groepje zit, de kans dat er een sufferd in dat spel zit en wel de vrijstelling verkoopt (Ik noem een Georgina Verbaan die haar drie jokers inlevert in aflevering 1 van seizoen 8) is altijd aanwezig. Het risico daarop wordt alleen maar groter als je daar mensen in meesleept.
Carolien, Janine, Paulien en Tim verkopen geen van allen hun vrijstelling. Dus geen geld in de pot.
Zarayda is heel nadrukkelijk aanwezig, het zou niet heel verstandig zijn als mol zijnde, omdat de focus dan al snel op jou gaat liggen.
Pot: - €4000,-

Pot totaal na aflevering 1: + €800,-


Ewout krijgt een rood scherm en stemde (deels) op Joep, aldus de voice-over terwijl hij zijn test aan het invullen was.

Mijn mollen:
1: Daniël (Voornamelijk om die zeg maar behoorlijk verdachte ruilactie met Ewout en hij kwam niet aan in de kerk, zelfs niet met de aanwijzingen van Ewout)
2: Tim (20 ZAF is geen plaats. Hij kwam niet aan in de kerk. En meneer gunde de pot geen 1000 euro door een vrijstelling weg te geven aan Joep, het ligt er allemaal dik bij hem op, maar ik kan er toch niet omheen)
3: Paulien (Paulien is raar en de geschiedenis van alle Wie is de Mol? Seizoenen wijst uit dat het vaak de rare vrouwen zijn. Ik ben mij er van bewust dat deze theorie nergens op slaat)
4: Kees. (Gewoon, omdat het kan)


Kees is op tijd in de kerk. Een ZAR... De ruilactie van Daniel was om meer geld in de pot te krijgen. Vrijstellingen in afleveringen 1 worden NOOIT ingewisseld. Raar is geen garantie voor de mol. Omdat het kan, vind ik daarentegen weer een prima redenatie.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #191 Gepost op: 4-01-2013, 14:40:56 »
@ de mensen hier boven.

Het beslissen of iemand wel of niet springt, gebeurd vóór dat de kandidaten de brug oplopen.
De keuze is dan al gemaakt. Lijkt me stug dat de productie dan nog snel met de lift naar boven gaat om (Mol) Daniel in te fluisteren dat die wel/niet moet springen. Is ook niet gebeurd, want hij had ook geen vrijstelling.
Er was dus gewoon een kans (kunnen de kansrekenaars zich melden) dat (Mol) Daniel er uit had gelegen, als alle anderen een vrijstelling hadden gewonnen. (+ Ik neem niet aan dat niemand zijn vrijstelling zou inruilen voor 1.000 euro. Al helemaal niet voor de eerste executie.)

Ik neem dus aan dat de productie, dit risico niet neemt en dat we dus Daniel kunnen afstrepen van ons mollijstje.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #192 Gepost op: 4-01-2013, 14:43:13 »
@ de mensen hier boven.

Het beslissen of iemand wel of niet springt, gebeurd vóór dat de kandidaten de brug oplopen.
De keuze is dan al gemaakt. Lijkt me stug dat de productie dan nog snel met de lift naar boven gaat om (Mol) Daniel in te fluisteren dat die wel/niet moet springen. Is ook niet gebeurd, want hij had ook geen vrijstelling.
Er was dus gewoon een kans (kunnen de kansrekenaars zich melden) dat (Mol) Daniel er uit had gelegen, als alle anderen een vrijstelling hadden gewonnen. (+ Ik neem niet aan dat niemand zijn vrijstelling zou inruilen voor 1.000 euro. Al helemaal niet voor de eerste executie.)

Ik neem dus aan dat de productie, dit risico niet neemt en dat we dus Daniel kunnen afstrepen van ons mollijstje.

1 op 512 als iedereen maar iets gokt (na Daniel).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #193 Gepost op: 4-01-2013, 14:45:47 »
Kees is op tijd in de kerk. Een ZAR... De ruilactie van Daniel was om meer geld in de pot te krijgen. Vrijstellingen in afleveringen 1 worden NOOIT ingewisseld. Raar is geen garantie voor de mol. Omdat het kan, vind ik daarentegen weer een prima redenatie.

Een ZAR, die bedoelde ik. De ruilfunctie van Daniel kan net zo goed er voor zorgen dat er geen geld in de pot komt. En de mol weet dat die vrijstellingen ingeleverd gingen worden, ookal is dat nooit eerder gebeurd.

Offline Mollania

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #194 Gepost op: 4-01-2013, 14:45:58 »
Als Daniel de enige was zonder vrijstelling betekent toch niet dat hij zeker afvalt, dan is hij toch de enige die de test moet maken en doet hij dat goed (lijkt me niet moeilijk als mol) is er toch niets aan de hand.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #195 Gepost op: 4-01-2013, 14:48:30 »
Als Daniel de enige was zonder vrijstelling betekent toch niet dat hij zeker afvalt, dan is hij toch de enige die de test moet maken en doet hij dat goed (lijkt me niet moeilijk als mol) is er toch niets aan de hand.

Eh meen je dit nou?? Je begrijpt toch wel dat als Daniel de enige zonder vrijstelling zou zijn de test niet eens hoeft te maken om te weten dat hij de test het slechtst gemaakt zou hebben? Er is immers geen andere kandidaat die de test maakt. Probleem is alleen dat als Daniel de mol is niemand naar huis kán gaan dus wat dan?
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 14:50:04 door Mollenmania »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #196 Gepost op: 4-01-2013, 14:50:18 »
Een ZAR, die bedoelde ik. De ruilfunctie van Daniel kan net zo goed er voor zorgen dat er geen geld in de pot komt. En de mol weet dat die vrijstellingen ingeleverd gingen worden, ookal is dat nooit eerder gebeurd.

Bedenk eens dat je zelf ooit mee mag doen met Wie is de Mol. Je hebt een vrijstelling voor de 2e aflevering na de trip naar Zuid-Afrika... je mag m inwisselen voor 1000 euro voor de pot...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollania

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #197 Gepost op: 4-01-2013, 14:51:37 »
Eh meen je dit nou?? Je begrijpt toch wel dat als Daniel de enige zonder vrijstelling zou zijn de test niet eens hoeft te maken om te weten dat hij de test het slechtst gemaakt zou hebben? Er is immers geen andere kandidaat die de test maakt. Probleem is alleen dat als Daniel de mol is niemand naar huis kán gaan dus wat dan?

Was ik even vergeten :\'(

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #198 Gepost op: 4-01-2013, 14:51:51 »
Ik vind het raar dat ik hier nog niets over gehoord heb:

Als Art zijn beginpraatje heeft gehouden ('Die gaat uiteindelijk naar diegene die het antwoord weet op die ene vraag.. Wie is de Mol'?) dan zie je dan kandidaten als een soort reepjes afgebeeld, 3-4-3:
Eerste zie je Joep - Janine - Ewout
Daarna: Carolien - Daniël - Zarayda - Tim
En als laatst: Tania - Kees - Paulien

Wat heeft dit te betekenen? Zit er misschien een hint in?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #199 Gepost op: 4-01-2013, 14:59:00 »
Daniel is NIET de Mol!

Daniel sprong als eerste en had dus de kans om geen vrijstelling te krijgen. Deze kreeg hij ook niet. Er was dus een kans geweest dat alle andere negen kandidaten wel een vrijstelling kregen. Dan had de Mol dus de serie moeten verlaten!

Los van het feit dat die kans klein is, lijkt het me niet dat de productie het risico neemt, door de Mol als eerste de keuze te geven wel/niet te springen.

Dat is exact wat ik al eerder had gepost over Daniel. Grappig dat het nu wel aanslaat.