Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166088 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #520 Gepost op: 9-01-2013, 12:00:13 »
In reactie op het topic over Paulien. Is zij de enige die misschien eerder is gestart? Of zijn het misschien twee ploegen van 5 die na elkaar de opdracht uitvoeren? Of wellicht dat een ploeg meerdere kandidaten meeneemt, er een uit het busje gooit en deze een aantal minuten filmt, en vervolgens naar een nieuwe locatie rijdt om een andere kandidaat uit het busje te gooien.

Als het twee ploegen van 5 zijn, kunnen we dit wellicht afleiden uit de kandidaten die elkaar tegen komen (Janine-Tim, Daniel-Ewout). Toch weer iets leuks om naar te speuren ::vergroot::

Offline Grunn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #521 Gepost op: 9-01-2013, 12:22:40 »
Door de startlocaties lijkt het er wel op dat ze met twee groepen hebben gewerkt. Dan zouden kandidaten inderdaad bij de kerk hebben moeten wachten, om zo de tijd weer gelijk te trekken.
De meest logische groepen zouden dan zijn: Paulien, Tim, Janine, Zarayda en Kees als eerste groep. De tweede groep zou dan Joep, Tania, Daniël, Ewout en Carolien moeten zijn.

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #522 Gepost op: 9-01-2013, 13:26:01 »
Weet niet of dit al is gepost, maar vond het op z'n minst noemenswaardig.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #523 Gepost op: 9-01-2013, 13:33:03 »
Weet niet of dit al is gepost, maar vond het op z'n minst noemenswaardig.

Heel knap opgemerkt!  ::ok::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #524 Gepost op: 9-01-2013, 13:42:23 »
Weet niet of dit al is gepost, maar vond het op z'n minst noemenswaardig.

 ::vergroot:: ::ok::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #525 Gepost op: 9-01-2013, 14:39:13 »
Haar linkerduim heeft een safari kleurtje :o. Lijkt bijna op voorkennis.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 1
« Reactie #526 Gepost op: 9-01-2013, 14:43:02 »
Haar linkerduim heeft een safari kleurtje :o. Lijkt bijna op voorkennis.

Hmm kans is groot dat ze de lak in Zuid Afrika zelf heeft gezet hoor, dus van erg veel voorkennis is geen sprake! Maar de kleurstelling tov de torens vind ik wel apart. :) Carolien komt ook uit mijn stemwijzer dus laat ik haar maar in de gaten houden.

Overigens vind ik nog zo weinig te zeggen uit deze aflevering, daarom heb ik nog niet zoveel gepost. We hebben twee opdrachten gezien waarbij ik vind dat de Mol zich makkelijk op de vlakte kan houden, misschien zelfs een beetje zijn best kan doen en nog onder het maaiveld kan blijven zitten. Hopelijk steekt de mol in aflevering 2 meer zijn kop op!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #527 Gepost op: 9-01-2013, 14:45:06 »
Weet niet of dit al is gepost, maar vond het op z'n minst noemenswaardig.

Dat doet t 'm... ik ga tunnelen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Aflevering 1
« Reactie #528 Gepost op: 9-01-2013, 15:30:33 »
Dat safariprintje is een pleister. Geeft dus te raden of ze echt een verwonding aan haar duim heeft, of dat er meer aan de hand is. Ik denk persoonlijk gewoon het eerste, maar je weet het nooit.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #529 Gepost op: 9-01-2013, 15:36:59 »
Op pag.3 (of 4) van dit topic heeft iemand al gepost dat ze een giraf op haar nagels zou hebben.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #530 Gepost op: 9-01-2013, 15:58:24 »
Op pag.3 (of 4) van dit topic heeft iemand al gepost dat ze een giraf op haar nagels zou hebben.

En ergens daarna is ook de twee torens achter haar behandeld... beide vielen op, maar er was nog geen link gelegd.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #531 Gepost op: 9-01-2013, 16:15:56 »
Ik weet niet of iemand dit al heeft gepost maar dit is extra beelden van aflevering 1: http://youtu.be/RX5y55QM29M

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 1
« Reactie #532 Gepost op: 9-01-2013, 16:24:27 »
Tijdens de bungee opdracht zie je de kandidaten op de grond staan voor de dames WC, waar op de gevel in rood Ladies is geverfd met een duivelsstaartje op de S. Een schattig voorteken dat de Mol een vrouw is?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #533 Gepost op: 9-01-2013, 16:28:38 »
Ik was erg blij met de extra informatie uit het Molmail-filmpje. Nu zit ik echter nog steeds op 900 euro (die van Ewout al weggelaten).

Janine opende 2 enveloppen -> 300 Euro
Carolien opende 3 enveloppen -> 200 Euro
Joep opende 3 enveloppen -> 200 Euro
Kees opende 3 enveloppen -> 200 Euro

Hier gaat het steeds om enveloppen die we gezien hebben.

Dan in ieder geval de conclusie dat ze alle vier geld in de pot hebben gebracht. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #534 Gepost op: 9-01-2013, 16:44:22 »
Ik vond het zo apart dat Art Ewout zo in de picture zette bij de gezamenlijke afronding van opdracht 1 door nadruk te leggen op zijn 'bedrog'. Daarmee zou ik als kandidaat meteen gedacht hebben dat Ewout dus de mol niet kon zijn, want de productie zou echt niet zo veel nadruk op een molactie leggen.

Maar toen bedacht ik: zouden er soms meer kritische vragen zijn gesteld, waarbij mensen bijvoorbeeld moesten uitleggen waarom ze niet aangekomen waren of waarom ze veel enveloppen hadden geopend.

Ik ben benieuwd of we de komende afleveringen ook dit soort derdegraads verhoren krijgen  >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #535 Gepost op: 9-01-2013, 16:50:59 »
Ik weet niet of iemand dit al heeft gepost maar dit is extra beelden van aflevering 1: http://youtu.be/RX5y55QM29M

Ja, was al eerder gepost en ook in de Molmail  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #536 Gepost op: 9-01-2013, 16:56:28 »
Ik vond het zo apart dat Art Ewout zo in de picture zette bij de gezamenlijke afronding van opdracht 1 door nadruk te leggen op zijn 'bedrog'. Daarmee zou ik als kandidaat meteen gedacht hebben dat Ewout dus de mol niet kon zijn, want de productie zou echt niet zo veel nadruk op een molactie leggen.
Mooie Red Herring toch, die meteen alle aandacht afleidde zodat er nooit meer vragen gesteld werden over het al dan niet verdacht zijn van de mensen die nooit aangekomen zijn.  ::hypocriet::

Ik zou hetzelfde denken als jij trouwens. Mogelijk zijn er meer vragen gesteld maar het was duidelijk dat hier de nadruk op werd gelegd, ook door alle commotie die erna ontstond in de bus. Dus daar leek wel degelijk een opzet in te zitten.

ETA Overigens is het uiteraard een andere zaak als je meedoet aan het spel en middenin de molmania zit. Ik geloof niet dat Ewout van te voren had gedacht dat hij als een gek allerlei enveloppen open zou maken op zoek naar vrijstellingen, of Dio dat hij mee zou gaan zoeken naar zogenaamd verborgen jokers met William op de brug vorig jaar. Het is makkelijk om te beoordelen van buitenaf, lastig om te zeggen wat je werkelijk zou hebben gedaan met verwarrende gebeurtenissen en een wirwar aan prikkels om je heen.  :)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2013, 17:02:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #537 Gepost op: 9-01-2013, 17:06:43 »
Overigens durven wij Ewout gewoon af te schrijven omdat het te opvallend is, maar als je in het spel bent denk ik niet dat je zomaar iemand afschrijft. Wij zitten lekker op de bank, maar zij kunnen er elk moment uit donderen!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #538 Gepost op: 9-01-2013, 17:20:23 »
Dan in ieder geval de conclusie dat ze alle vier geld in de pot hebben gebracht. :)

Kan Janine al bijna niet meer de mol zijn...  ::vergroot:: :-X
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #539 Gepost op: 9-01-2013, 17:33:46 »
Ik vond het zo apart dat Art Ewout zo in de picture zette bij de gezamenlijke afronding van opdracht 1 door nadruk te leggen op zijn 'bedrog'. Daarmee zou ik als kandidaat meteen gedacht hebben dat Ewout dus de mol niet kon zijn, want de productie zou echt niet zo veel nadruk op een molactie leggen.

Maar toen bedacht ik: zouden er soms meer kritische vragen zijn gesteld, waarbij mensen bijvoorbeeld moesten uitleggen waarom ze niet aangekomen waren of waarom ze veel enveloppen hadden geopend.

Ik ben benieuwd of we de komende afleveringen ook dit soort derdegraads verhoren krijgen  >:D

Art moest dit wel doen omdat één envelop van Ewout (of eigenlijk Daniël) nog van het totaal moest worden afgetrokken.
Het vervelende was dat Ewout ook nog een verkeerd antwoord gaf.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)