Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166090 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #540 Gepost op: 9-01-2013, 17:34:48 »
Dat safariprintje is een pleister. Geeft dus te raden of ze echt een verwonding aan haar duim heeft, of dat er meer aan de hand is. Ik denk persoonlijk gewoon het eerste, maar je weet het nooit.

Een pleister, nee toch? ik zie een gouden nagel links?  ???

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #541 Gepost op: 9-01-2013, 17:38:39 »
Een pleister, nee toch? ik zie een gouden nagel links?  ???

Nee joh, duidelijk een pleister. Anders zou je nog een stukje huid aan ten minste een van beide kanten naast de nagel moeten zien.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #542 Gepost op: 9-01-2013, 18:09:56 »
Nee joh, duidelijk een pleister. Anders zou je nog een stukje huid aan ten minste een van beide kanten naast de nagel moeten zien.

Nee joh, ik kan 'm helaas niet groter maken maar ik zie toch echt een bruin/beige print, geen pleister hoor.   ::ohno::

Offline WIDMtips

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #543 Gepost op: 9-01-2013, 18:10:25 »
Hieronder een overzicht van de verdenkingen.
De Avro verdenkingen en de widm.nl verdenkingen komen erg overeen, op Zarayda na. Proberen ze Zarayda minder verdacht te maken?

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #544 Gepost op: 9-01-2013, 18:22:56 »
die tim was wel in de weer met zn gezar GELUKKIG hadden ze het niet al te opvallend er in gemonteerd :D ow ja WEL :P
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #545 Gepost op: 9-01-2013, 19:01:36 »
Nee joh, ik kan 'm helaas niet groter maken maar ik zie toch echt een bruin/beige print, geen pleister hoor.   ::ohno::

Is wel degelijk een pleister of zo iets.
Alle andere nagels hebben dezelfde blauwe kleur.

Blijft wel erg toevallig natuurlijk...  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #546 Gepost op: 9-01-2013, 21:07:38 »
Vond het ook saaie aflevering...

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #547 Gepost op: 9-01-2013, 21:43:27 »
Wow al 28 pagina's vol gepuzzel en we zijn pas bij alevering 1!  ::ok:: Ik wil nog iets kwijt wat ik nog niet heb gelezen:

Ik vond aflevering 1 nl een beetje of misschien wel erg tegenvallen. Ik werd nog niet zoals altijd meteen meegesleurd.

De aflevering was langer dan ooit maar we hadden maar 2 opdrachten. Beetje weinig. Slechts 6 mensen maakten de test. Stel in opdracht 1 kom je niemand tegen en in opdracht 2 maak je maar 4 mensen van heel dichtbij mee. Dan heb je toch erg weinig om een test mee te maken toch? Bijna ondoenlijk, al is dat dan wel voor iedereen gelijk. Mwah, al met al niet zo sterk.

Een beetje bijgelezen op het forum heb ik wel weer iets meer zin en plezier gekregen, waarvoor dank en misschien ben ik wel de enige die (nog) niet zo enthousiast was na de eerste aflevering.

Positief so far? Leuke groep!

Vond het ook saaie aflevering...

Echt? Ik werd juist meteen meegesleurd omdat ik het een leuke groep vind. Vorig jaar bijvoorbeeld had ik dat veel minder.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #548 Gepost op: 9-01-2013, 21:52:37 »
Wel interessant om te weten dat de bungee-opdracht kennelijk eerst bedacht was zonder het 1000 euro-element. (Zie dit bericht.) Oorspronkelijk was er dus voor de Mol geen taak weggelegd wat het niet verdienen van geld betreft. Maar wat was dan wel het plan voor de Mol als je daar van kunt spreken? Wantrouwen zaaien? Of juist vertrouwen winnen? Of misschien wel allebei.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #549 Gepost op: 9-01-2013, 22:02:08 »
Vond het ook saaie aflevering...
Direct na de aflevering vond ik het tegenvallen. Maar bij nader inzien is er toch een hele hoop informatie uit af te leiden en is het speuren dan toch écht begonnen. Nu zo een paar dagen later vind ik de aflevering wel heel gaaf.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #550 Gepost op: 9-01-2013, 22:06:30 »
Wel interessant om te weten dat de bungee-opdracht kennelijk eerst bedacht was zonder het 1000 euro-element. (Zie dit bericht.) Oorspronkelijk was er dus voor de Mol geen taak weggelegd wat het niet verdienen van geld betreft. Maar wat was dan wel het plan voor de Mol als je daar van kunt spreken? Wantrouwen zaaien? Of juist vertrouwen winnen? Of misschien wel allebei.
Idd Heinz ik heb me vanmiddag precies hetzelfde af zitten vragen.
Er kan natuurlijk maar zoveel verteld worden aan het einde van de rit, dikke kans dat de dropping degene was waarbij actief gemold is en wat getoond gaat worden aan het einde. De Mol saboteert ook zeker niet elke opdracht - maar aangezien het niet om geld ging is idd de vraag wat wel precies de bedoeling was, en welke rol er voor ogen was voor de Mol. Dat is volgens mij ook de sleutel van de opdracht en mogelijk wie wanneer inschatte en aan wie gekoppeld is in het andere team.

Ik moet zeggen dat ik dat geld sws een beetje als een 'afterthought' vond klinken, ook niet verbazingwekkend dat het geen effect had behalve wat aardige beelden en nog meer chagrijn wellicht bij degenen zonder vrijstelling. Maar de voornaamste bedoeling lijkt idd te zijn geweest dat er onderling wantrouwen gekweekt is. Vertrouwen is niet gelukt iig en zou ook niet gelukt zijn mijns inziens, niet na wat groep één al had gedaan, met een vrijstelling voor afl 1 op het spel (dé afl waar niemand eruit wil vanwege het hoge schaamte gehalte).  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #551 Gepost op: 9-01-2013, 22:10:33 »
Is het bungee jumpen misschien een last minute opdracht (zoals het geld zoeken in Guatemala) geweest?
Ik vond het al zo raar dat er twee keer in relatief korte tijd een hoogte / sprong opdracht in zit.  (Janine raakt gewond bij een sprong van hoogte).
Terwijl ik dit schrijf lijkt me dit ook weer niet .... anders hadden ze nooit die vrijstellingen nodig gehad of die zaten natuurlijk in de opdracht die niet door kon gaan...... hmmm. Dat wordt ooit bekend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #552 Gepost op: 9-01-2013, 22:14:08 »
Misschien was er origineel wel een derde opdracht waar nog geld verdient kon worden maar kon deze niet doorgaan en besloten ze dan maar de mogelijkheid te geven om hier geld te verdienen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #553 Gepost op: 9-01-2013, 22:14:57 »
Is het bungee jumpen misschien een last minute opdracht (zoals het geld zoeken in Guatemala) geweest?
Ik vond het al zo raar dat er twee keer in relatief korte tijd een hoogte / sprong opdracht in zit.  (Janine raakt gewond bij een sprong van hoogte).
Terwijl ik dit schrijf lijkt me dit ook weer niet .... anders hadden ze nooit die vrijstellingen nodig gehad of die zaten natuurlijk in de opdracht die niet door kon gaan...... hmmm. Dat wordt ooit bekend.
Guatemala? Heb ik iets gemist?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #554 Gepost op: 9-01-2013, 22:23:31 »
Wel interessant om te weten dat de bungee-opdracht kennelijk eerst bedacht was zonder het 1000 euro-element. (Zie dit bericht.) Oorspronkelijk was er dus voor de Mol geen taak weggelegd wat het niet verdienen van geld betreft. Maar wat was dan wel het plan voor de Mol als je daar van kunt spreken? Wantrouwen zaaien? Of juist vertrouwen winnen? Of misschien wel allebei.
Zeker interessant.  ::ok::

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #555 Gepost op: 9-01-2013, 23:48:24 »
Elke keer als ik kijk zie ik iets nieuws...
Knikt Tania nu 'nee' ::ohno:: als Art zegt "Ook nu zou je zomaar naast de Mol kunnen staan."
De Mol kan natuurlijk niet naast zichzelf staan...
臥底 是 谁?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #556 Gepost op: 10-01-2013, 00:13:20 »
Is lastig, want die beelden hoeven niet tegelijk opgenomen te zijn met die tekst. Kan dat ze gewoon wat reactieshots hebben gedraaid en dat Tania daar ergens om moest lachen en day hebben ze dan als reactie op Art gebruikt.
The British are not impressed.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #557 Gepost op: 10-01-2013, 00:30:36 »
Is lastig, want die beelden hoeven niet tegelijk opgenomen te zijn met die tekst. Kan dat ze gewoon wat reactieshots hebben gedraaid en dat Tania daar ergens om moest lachen en day hebben ze dan als reactie op Art gebruikt.
Klopt helemaal, maar ik vond het wel leuk om te zien. Het kan ook dat ze gewoon moet lachen om het feit dat de Mol naast haar zou kunnen staan, een lach met ongeloof (vandaar het geschud).
臥底 是 谁?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #558 Gepost op: 10-01-2013, 01:28:17 »
Mijn kronkels worden ook steeds erger, volgens mij mag ik mezelf nu ook wel een molloot gaan noemen.
Ik bedacht net dat er een overeenkomst is tussen wat op die muur staat (die op pagina 9 is gepost) en wat Kees zei toen hij zijn koffer vergat uit het busje te pakken (in die extra beelden van de molmail).
Op die muur staat namelijk: Myes Soet
en Kees zei: Oh My soetkees.
Hij spreekt het precies zo uit en zet er dan zijn eigen naam achter.

Maar dit slaat uiteraard nergens op...  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #559 Gepost op: 10-01-2013, 01:34:01 »
Mijn kronkels worden ook steeds erger, volgens mij mag ik mezelf nu ook wel een molloot gaan noemen.
Ik bedacht net dat er een overeenkomst is tussen wat op die muur staat (die op pagina 9 is gepost) en wat Kees zei toen hij zijn koffer vergat uit het busje te pakken (in die extra beelden van de molmail).
Op die muur staat namelijk: Myes Soet
en Kees zei: Oh My soetkees.
Hij spreekt het precies zo uit en zet er dan zijn eigen naam achter.

Maar dit slaat uiteraard nergens op...  :)
Hahahaha, geweldig!  ;D
Omnia vincit amor