Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166082 keer)

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #560 Gepost op: 10-01-2013, 01:54:37 »
Guatemala? Heb ik iets gemist?

Volgens mij bedoelt Lukie4 seizoen 11, Nicaragua, bij de vulkaan.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #561 Gepost op: 10-01-2013, 07:47:52 »
Is wel degelijk een pleister of zo iets.
Alle andere nagels hebben dezelfde blauwe kleur.

Blijft wel erg toevallig natuurlijk...  :o

Inderdaad heel apart!  ::ok::

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #562 Gepost op: 10-01-2013, 08:01:14 »
Wacht eens even.. in de tweet staat: ik sta oog in oog met de 9 kandidaten, herken jij me?
Misschien dat zij de hele tijd al tussen iedereen in zit en pas op het eind naar voren komt.
Hetzelfde als Patrick in seizoen 11 in de bus. Dan zullen we tijdens de ontknoping ook op die manier te weten dat zij de mol is denk ik.

Als het klopt natuurlijk :)

zou misschien ook kunnen duiden op degene die als laatste naast die priester staat en naar zijn medekandidaten in het 1e bankje kijkt.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #563 Gepost op: 10-01-2013, 14:48:27 »
Heb de eerste aflevering al diverse malen bekeken en er zijn een aantal dingen die me opgevallen zijn (net als jullie want alles heb ik hier al gelezen!).
Uiteraard Tim beginnend bij 20 ZAR, dat hij ook nog gaat vragen waar "20 ZAR is". Vervolgens de rare actie bij het taxi busje met Janine en vervolgens ook nog zeggen dat hij maar 13 ZAR heeft. Dit vind ik verdacht maar ligt mij er te dik bovenop. Zeker voor de 1e aflevering, zou toch raar zijn als de productie het er zo dik bovenop legt.
Verder was de enveloppen-ruil van Ewout en Daniël ook maar wazig, en tóch verdenk (in Ewouts geval 'verdacht') ik hen geen van beide. Ook dat lag mij er te dik bovenop.
Maar wie ik dan wel weer verdenk is Paulien. Naar mijn idee (van wat we dan op tv gezien hebben) kreeg Paulien al vrij snel te horen dat de Nelson Mandela mozaïek zich bevind in de Regina Mundi kerk. Volgens mij werd er ook in de verte naar gewezen door die man. Toch vreemd dat ze dan niet op tijd is, zover ik meegekregen heb was dat Nelson Mandela kaartje de gratis? enveloppe die ze mocht openmaken. En zou ze dus mogelijk nog 4 dichte enveloppen hebben? En vervolgens stapt ze op het allerlaatste moment ook nog het verkeerde vertrek binnen waardoor ze te laat is, dat vind ik dus wel echt verdacht.
Wat ik las in Pauliens topic maar wat me zelf ook opgevallen was bij Paulien is dat er veel condens te zien is als ze ademt/praat. Het lijkt ook een stuk vroeger. Terwijl de andere kandidaten daar geen last van hebben. Dan vraag ik me af is Paulien eerder vertrokken? Zou als Mol natuurlijk best kunnen, dat ze eerst de mol op pad sturen en die vervolgens plaatsneemt in de Regina Mundi kerk tussen het publiek (misschien vermomd), de kandidaten langzaam aan ziet binnen druppelen en uiteindelijk zelf als één van de laatste aankomt. Zoiets.
Verder houd ik Carolien heel goed in de gaten, op de één of andere manier heb ik bij Paulien en Carolien echt een mollengevoel. Misschien juist omdat ze niet veel in beeld zijn geweest en zich erg afzijdig houden, maar voor mij is dat juist een extra reden om mijn vizier op hen te richten. Natuurlijk houd ik ze allemaal in de gaten maar deze twee toch echt wat scherper, ik vertrouw ze voor geen 5 cent. De subtiele pleister met giraffen print vind ik erg toevallig, alsof ze wist dat ze naar Afrika ging.
Wat ik overigens ook heel vreemd vind is het feit dat Joep in de bus een telefoon uit zijn broekzak haalt? Daar blijf ik maar over denken. Hoe komt hij aan die telefoon? Waarom is die niet ingeleverd? Waarom gaat niemand van de kandidaten daar verder op in? Zarayda (geloof ik) ziet dat Joep een telefoon tevoorschijn tovert en zegt nog "telefoons moesten ingeleverd worden" maar Joep duwt de telefoon terug in zijn broekzak en niemand heeft het er nog over. Vind ik echt vreemd. Maar Joep verdenk ik niet.
Mijn verdachten na het zien van de 1e aflevering: 1. Paulien 2. Carolien.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #564 Gepost op: 10-01-2013, 15:00:24 »
Mooie samenvatting....

Wat ik las in Pauliens topic maar wat me zelf ook opgevallen was bij Paulien is dat er veel condens te zien is als ze ademt/praat. Het lijkt ook een stuk vroeger. Terwijl de andere kandidaten daar geen last van hebben. Dan vraag ik me af is Paulien eerder vertrokken? Zou als Mol natuurlijk best kunnen, dat ze eerst de mol op pad sturen en die vervolgens plaatsneemt in de Regina Mundi kerk tussen het publiek (misschien vermomd), de kandidaten langzaam aan ziet binnen druppelen en uiteindelijk zelf als één van de laatste aankomt. Zoiets.

Dit zou inderdaad wel kunnen aangezien er vijf vrouwen in het spel zijn. Eentje ligt dan alleen op een kamer. Paulien ???


De subtiele pleister met giraffen print vind ik erg toevallig, alsof ze wist dat ze naar Afrika ging.

Die kan natuurlijk kewoon in het hotel zijn verkregen...

Wat ik overigens ook heel vreemd vind is het feit dat Joep in de bus een telefoon uit zijn broekzak haalt? Daar blijf ik maar over denken. Hoe komt hij aan die telefoon? Waarom is die niet ingeleverd? Waarom gaat niemand van de kandidaten daar verder op in? Zarayda (geloof ik) ziet dat Joep een telefoon tevoorschijn tovert en zegt nog "telefoons moesten ingeleverd worden" maar Joep duwt de telefoon terug in zijn broekzak en niemand heeft het er nog over. Vind ik echt vreemd.

Wellicht is daar wel degelijk nog over gesproken. Alleen is dat niet uitgezonden.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1
« Reactie #565 Gepost op: 10-01-2013, 15:11:05 »

 Volgens mij werd er ook in de verte naar gewezen door die man. Toch vreemd dat ze dan niet op tijd is, zover ik meegekregen heb was dat Nelson Mandela kaartje de gratis? enveloppe die ze mocht openmaken. En zou ze dus mogelijk nog 4 dichte enveloppen hebben?


De kandidaten mochten gewoon een envelop pakken en openmaken.
Er werd niet specifiek 1 envelop aangewezen hoor. ;)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #566 Gepost op: 10-01-2013, 15:24:19 »
Citaat van: Molletjuh
De subtiele pleister met giraffen print vind ik erg toevallig, alsof ze wist dat ze naar Afrika ging.


Die kan natuurlijk kewoon in het hotel zijn verkregen...

Ja dat zou inderdaad heel goed kunnen.

Citaat van: Molletjuh
Volgens mij werd er ook in de verte naar gewezen door die man. Toch vreemd dat ze dan niet op tijd is, zover ik meegekregen heb was dat Nelson Mandela kaartje de gratis? enveloppe die ze mocht openmaken. En zou ze dus mogelijk nog 4 dichte enveloppen hebben?

De kandidaten mochten gewoon een envelop pakken en openmaken.
Er werd niet specifiek 1 envelop aangewezen hoor. ;)

Ja dat klopt dat weet ik. Maar zoals ik het gezien heb op tv was dat het Nelson Mandela mozaïek, tenminste ik heb geen ander kaartje in haar hand gezien. Ook niet gezien dat ze een 2e enveloppe opent. Daarmee wil ik zeggen dat ze waarschijnlijk al met 1 enveloppe openen (de gratis enveloppe) al wist waar ze moest zijn en waarschijnlijk nog 4 dichte enveloppen had. Dan zou het als mol zijnde toch perfect zijn om het dan nog te presteren om te laat te komen en dus geen geld in de pot te brengen.



Offline OfficialLiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I LOVE WIDM <3
Re: Aflevering 1
« Reactie #567 Gepost op: 10-01-2013, 17:25:35 »
Op twitter staat een muzikale hint naar de afvaller van vanavond:
Above the rim - bell biv devoe

Trust nobody.

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 1
« Reactie #568 Gepost op: 10-01-2013, 17:27:26 »
Op twitter staat een muzikale hint naar de afvaller van vanavond:
Above the rim - bell biv devoe



Te beluisteren op de, zojuist door mij aangemaakte, Wie Is De Mol Soundcloud! :D

http://soundcloud.com/wieisdemol
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline OfficialLiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I LOVE WIDM <3
Re: Aflevering 1
« Reactie #569 Gepost op: 10-01-2013, 17:30:04 »
Te beluisteren op de, zojuist door mij aangemaakte, Wie Is De Mol Soundcloud! :D

http://soundcloud.com/wieisdemol

Oke dankje.
Trust nobody.

Offline OfficialLiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I LOVE WIDM <3
Re: Aflevering 1
« Reactie #570 Gepost op: 10-01-2013, 17:34:02 »
Above the rim is ook een film.
Een van de hoofdrolspelers heet Birdie.
Valt Janine vandaag af? (vroege vogels....)
Trust nobody.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #571 Gepost op: 10-01-2013, 17:35:04 »
Above the rim is ook een film.
Een van de hoofdrolspelers heet Birdie.
Valt Janine vandaag af? (vroege vogels....)

We bespreken het in het topic "Roodshow". En Janine valt helaas in aflevering 3 af door dat vervelende ongeluk.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #572 Gepost op: 10-01-2013, 17:36:01 »
De subtiele pleister met giraffen print vind ik erg toevallig, alsof ze wist dat ze naar Afrika ging.

Ewout zei dat de kandidaten een paar dagen van tevoren te horen kregen dat ze naar Zuid-Afrika gingen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #573 Gepost op: 10-01-2013, 18:01:45 »
en de pleister kan ook van de productie zijn toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 1
« Reactie #574 Gepost op: 10-01-2013, 19:06:12 »
Heb de aflevering gelukkig al vorige vrijdag kunnen bekijken, maar tot vandaag nog niet kunnen posten. Laptop ist kaput, vandaar.

Vond de eerste aflevering oké, het land bevalt me prima. We hebben toch al zeer mooie plaatjes mogen bewonderen. Dit zou wel eens een van de beste locaties kunnen worden, dus ik hoop stiekem dat ze gewoon in South Africa blijven. En wie weet een of andere prachtige Afrikaanse hint die ze ergens goed verstopt zit. Heb wel een goeie kennis die van ginder is, dus dat zou wel tof zijn.

Heb het dit keer wel een beetje moeilijk om mijn hoofdverdachten te selecteren. Tot nu toe reken ik Tim, Carolien en Daniël daarbij. Om kort te zijn, Tim valt op de een of andere manier op door zijn eigenzinnig gedrag, Carolien vind ik nogal onopvallend ondanks het feit dat ze vrij uitdrukkelijk in beeld kwam en Daniël lijkt me soms iets te fanatiek het spel te willen spelen. Maar alles kan nog veranderen, het voelt alsof alles zomaar kan kantelen met deze groep. Er is nu eenmaal veel gelogen en bedrogen in afl. 1, nú al. Er zat zelfs al wat wrevel in de groep, dat belooft dus voor de komende weken.

Leuke dynamische groep, dat wel, had ergens wel gehoopt dat Ewout wat langer had kunnen blijven. Hij zat toch serieus de boel op te stoken, en daar hou ik wel van. Door zo'n dingen krijg je van sommigen toch echt wel een soort van kandidaat-vibe, ze gaan hierdoor soms heel 'eerlijk' reageren. Al kan de Mol natuurlijk evengoed een doorwinterde acteur/actrice zijn?

Bon, heb hier nog niet veel zitten lezen (geen tijd) maar was het bij dat hele bungeejumpen niet gewoon de bedoeling om een groepsvrijstelling binnen te halen? Het is en blijft aflevering 1, misschien was het net de taak van de Mol om iedereen een eerlijke kans te gunnen op een vrijstelling en misschien dus wel een voor de hele groep. Als ze met zijn allen vertrouwen in elkaar hadden gehad zouden ze zomaar naar de volgende ronde kunnen, maarja wat doe je eraan als die groep het voor zichzelf verkloot. Eigen schuld, dikke bult. Ik hoor het onze dertiende Mol al zeggen bij de ontknoping. ;D

Allez vooruit, aflevering 2 vanavond. Hopelijk zit er nog meer pit in deze groep dan we al in ronde 1 hebben gezien.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 19:11:02 door FenikXII! »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #575 Gepost op: 10-01-2013, 19:35:54 »
Holy cr*p
Als je de eerste letters van alle tekstjes van de priester achter elkaar legt en husselt krijg je
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 20:21:33 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #576 Gepost op: 10-01-2013, 19:41:47 »
Dat heb je gecontroleerd Pac-Mol?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 1
« Reactie #577 Gepost op: 10-01-2013, 19:43:09 »
Dat heb je gecontroleerd Pac-Mol?
Ja, de eerste letter van het zinnetje over Zuid-Afrika dat te horen is geeft dit.
Alleen over de eerste letter ben ik niet 100% zeker.
...óf niet!

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #578 Gepost op: 10-01-2013, 19:43:25 »
Heb je een plaatje?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #579 Gepost op: 10-01-2013, 19:43:57 »
Ja, de eerste letter van het zinnetje over Zuid-Afrika dat te horen is geeft dit.
Alleen over de eerste letter ben ik niet 100% zeker.

Ik zag het namelijk op twitter voorbijkomen (zonder dat je het moet husselen), maar ik dacht dat het een grap was.