Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 409376 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #220 Gepost op: 22-01-2013, 08:45:06 »
Als mol is het van belang dat er zo lang mogelijk verwarring blijft en de tijd lekker wegtikt. Dus geen enkel belang om duidelijk te gaan maken dat ze op de boot geblindoekt zijn.
Tja mogelijk..
Maar eerlijk gezegd zou het toch wel ontdekt worden vroeger of later.
Mooie kans voor de Mol om lekker betrouwbaar en eerlijk over te komen in een opdracht die toch al lastig was te halen..

Als Tim en Tanya niet geklooid hadden, had team hoog aan het einde (met beter zicht) ze alsnog alle kanten uit kunnen sturen maar waarschijnlijk was dat gezien de layout van de bedragen, de tijdslimiet en de vereisten van de opgave (exact bedrag in 5 foto's) toch al onwaarschijnlijk..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #221 Gepost op: 22-01-2013, 10:08:39 »
Ook maar even hier dan aangezien het afl 3 topic binnenkort waarschijnlijk ondergesneeuwd is..  ;D

Jelsir heeft er de volgende plaatje/overzichtjes gepost van de geldbedragen, die door team hoog en laag te zien waren alsmede het beginpunt.





Er vanuitgaande dat dit grofweg klopt (congruent met de beelden) en naar aanleiding hiervan het volgende:

Zo op het eerste gezicht lijken me de makkelijkste opties:
* 1000 + 1500 - 250 = 2250
* 1500 + 500 + 250 = 2250

Hoe dan ook moest de groep naar de +250 of -250 toe aan het begin.
Toch stuurt Kees ze direct naar de €1000,- toe in het eerste porto contact hierover.
Dat lijkt constructief, maar het betekent op zijn minst dat ze sws weer terug moeten varen wat sws tijd zal kosten. Voordat er ook maar enige discussie is over hoe dit aan te pakken om op dat bedrag uit te komen stelt Kees dit al voor. Vreemd.

Aanvulling:
Er nog even verder over nadenkend: niet alleen is de keuze onlogisch, hij beperkte de keuzemogelijkheden om tot €2250,- te komen hierdoor ook aangezien er bij €1500 nog steeds twee mogelijkheden waren, om via relatief korte route op €2250,- te komen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 10:10:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #222 Gepost op: 22-01-2013, 11:05:13 »
Niet echt voor het Kees topic maar wel als aanvulling op onderstaand bericht:

Als uitzichtpunt groen klopt dan moeten ze volgens google maps midden in het bos staan:
https://maps.google.nl/maps?q=blyde+river+canyon&ll=-24.548177,30.813174&spn=0.031034,0.066047&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Blyde+River+Canyon&gl=nl&t=h&z=15
Team rood stond op een bereikbaar punt

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #223 Gepost op: 22-01-2013, 11:28:33 »
Niet echt voor het Kees topic maar wel als aanvulling op onderstaand bericht:

Als uitzichtpunt groen klopt dan moeten ze volgens google maps midden in het bos staan:
https://maps.google.nl/maps?q=blyde+river+canyon&ll=-24.548177,30.813174&spn=0.031034,0.066047&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Blyde+River+Canyon&gl=nl&t=h&z=15
Team rood stond op een bereikbaar punt
Zou het niet kunnen dat ze hier helemaal staan. Die plek sluit ook aan bij de rotspunt/berg die hun zicht op een groot deel van het meer belemmerd.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #224 Gepost op: 22-01-2013, 18:27:47 »
Zou het niet kunnen dat ze hier helemaal staan. Die plek sluit ook aan bij de rotspunt/berg die hun zicht op een groot deel van het meer belemmerd.

Ik verwacht dat ze ongeveer op dit punt staan. Je kunt vanaf de parkeerplaats helemaal naar de rand lopen en ook langs de rand. Is zelfs nog ergens een rotspunt die uitsteekt waar je op kunt staan.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2013, 18:29:32 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #225 Gepost op: 22-01-2013, 18:29:04 »
Zou het niet kunnen dat ze hier helemaal staan. Die plek sluit ook aan bij de rotspunt/berg die hun zicht op een groot deel van het meer belemmerd.

Ik denk dat ook, zeker gezien de foto's die erbij staan!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #226 Gepost op: 22-01-2013, 18:31:21 »
Ik verwacht dat ze ongeveer op dit punt staan. Je kunt vanaf de parkeerplaats helemaal naar de rand lopen en ook langs de rand. Is zelfs nog ergens een rotspunt die uitsteekt waar je op kunt staan.
Ik denk het ook. Ik zie net dat Milcof die plek ook allang op zijn kaart had staan.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #227 Gepost op: 22-01-2013, 21:53:15 »
Bedoel je de test in aflevering 3? Waar hij zijn hand over zijn halve gezicht gedrapeerd heeft. Die is zo overdreven dat het zeker niet uitgesloten is dat hij dit expres doet.

Geloof me, Paulien die met haar vingers op getuite lippen tikt, is een veel betrouwbaardere indicatie dat zij de Mol niet is.
 ::vergroot::
Zwoegen of getuite lippen vind ik een heel verschil.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #228 Gepost op: 24-01-2013, 14:58:23 »
Ik vond het wel zo'n molmomentje hoe Kees na afloop van de bootopdracht het krediet naar binnensleept. "Wij deden er maar 10 minuten over om een goede foto te maken" ::rofl::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #229 Gepost op: 24-01-2013, 15:56:53 »
Ik vond het wel zo'n molmomentje hoe Kees na afloop van de bootopdracht het krediet naar binnensleept. "Wij deden er maar 10 minuten over om een goede foto te maken" ::rofl::.
En vervolgens de beschuldigende vinger wees naar team laag in de discussie naderhand..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #230 Gepost op: 24-01-2013, 16:26:24 »
@ hierboven.

Zoals ik al vermelde, voordat het hier geplaatst werd, is het groene punt verder weg (zie kaarten milcolf), maar had ik voor het visuele beeld de punt dichter bij het meer gezet, zodat het op de afbeelding/kaartje paste. Als je het aflevering 3 topic had gelezen dan had je dit gezien!  ::ohno::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #231 Gepost op: 24-01-2013, 16:48:38 »
@ hierboven.

Zoals ik al vermelde, voordat het hier geplaatst werd, is het groene punt verder weg (zie kaarten milcolf), maar had ik voor het visuele beeld de punt dichter bij het meer gezet, zodat het op de afbeelding/kaartje paste. Als je het aflevering 3 topic had gelezen dan had je dit gezien!  ::ohno::

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom sommige mensen daarop focussen in plaats van op bepaalde andere dingen die mijns inziens veel interessanter zijn als - mogelijk - afgeleide van jouw overzichten ( waarvoor dank! ::ok::) maar ja.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #232 Gepost op: 24-01-2013, 21:49:08 »
Ideale molactie natuurlijk om een koker te stelen om hem vervolgens zelf te kunnen openen ::)

Had zelfs eventueel ongemerkt gekund
You'll never walk alone

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #233 Gepost op: 24-01-2013, 21:51:18 »
Kees noemt bij de touwopdracht dubbele woorden. Te toevallig voor woorden. Doorgekregen van de productie? Ook noemde hij veel te moeilijke woorden.

Hij jat een koker van Tim en opent 'm zonder dat de hele groep erbij is. Molletje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #234 Gepost op: 24-01-2013, 21:52:46 »
Kees roept dubbele woorden ja. Maar hiermee helpt hij de kandidaten op het touw wel om ze te onthouden! Dan hebben die zoiets: "Ohja, die heb ik al gehad..", vlak voor het eind!

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #235 Gepost op: 24-01-2013, 21:54:19 »
Kees roept dubbele woorden ja. Maar hiermee helpt hij de kandidaten op het touw wel om ze te onthouden! Dan hebben die zoiets: "Ohja, die heb ik al gehad..", vlak voor het eind!



En hij verdoet tijd. Roept 'ie een moeilijk woord, ohnee laat maar, toch maar een andere!..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #236 Gepost op: 24-01-2013, 21:54:37 »
Kees noemt bij de touwopdracht dubbele woorden. Te toevallig voor woorden.
Hij was laatste. Dan is die kans best wel groot. Als er 32 woorden zijn, en er zijn voor jou al 18 woorden gekozen (nl. twee per "woordroeper" per "kabelloper", dus 2 x 3 x 3 woorden voor jou), dan is elk woord dat je kiest met kans 18/32 dubbel. Dus dat verbaast mij niet.

Dat hij ontzettend lange woorden kiest vind ik zelf wel verdacht inderdaad.

En toen hij "drop" koos verstond ik zelfs toen hij het in de biecht zei "droom". Dus misschien praat hij wel echt onduidelijk :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #237 Gepost op: 24-01-2013, 21:56:21 »
En hij verdoet tijd. Roept 'ie een moeilijk woord, ohnee laat maar, toch maar een andere!..

Dat is waar. Maar het herhalen van woorden die al geweest zijn vind ik echt niet verdacht. Ze herinneren zich die woorden dan weer extra goed. Ik vond hem voor de rest wel verdacht met die moeilijke woorden.

Tijd verdoen is trouwens toch niet heel mollig? Er zat toch geen tijdslimiet op het oversteken van de rivier? Hoewel je als je langer op dat touw staat, wel meer woorden vergeet. Hmm
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #238 Gepost op: 24-01-2013, 21:58:50 »
Hij was laatste. Dan is die kans best wel groot. Als er 32 woorden zijn, en er zijn voor jou al 18 woorden gekozen (nl. twee per "woordroeper" per "kabelloper", dus 2 x 3 x 3 woorden voor jou), dan is elk woord dat je kiest met kans 18/32 dubbel. Dus dat verbaast mij niet.

Dat hij ontzettend lange woorden kiest vind ik zelf wel verdacht inderdaad.

En toen hij "drop" koos verstond ik zelfs toen hij het in de biecht zei "droom". Dus misschien praat hij wel echt onduidelijk :P

Hij zei 2 woorden bij dezelfde kabelloper (die die persoon al gehoord had). Dat vind ik wel héél toevallig.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #239 Gepost op: 24-01-2013, 21:59:23 »
Ik verstond ook droom bij drop maar hij zat ook het dichtste bij de waterval dus was het minst goed te verstaan voor degene op het touw.