Auteur Topic: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart  (gelezen 122213 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #300 Gepost op: 16-02-2013, 12:24:59 »
En wat voor verband heeft dat met haar?

Zarayda heeft veel uitspraken met 'magic' of 'magisch' etc. erin, en aangezien dit seizoen 13 is, en 13 een magisch ongeluksgetal is..  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #301 Gepost op: 16-02-2013, 12:56:24 »
Ik denk dat het juist andersom is:

Omdat ze elke dag in het busje met opschrift 'Magic' wordt vervoerd, en dat woord dus meermalen per dag tegenkomt,
neemt Zarayda dit over in haar uitspraken.
Alles is dan ineens magisch voor haar...
Goede jacht!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #302 Gepost op: 17-02-2013, 13:59:00 »
Als Zarayda's hoogtevrees gespeeld zou zijn, zou ze juist veel vaker hebben kunnen springen.
Als Mol is het natuurlijk heel leuk om met zogenaamde hoogtevrees toch te bungeejumpen, en toch te springen en zo de held te zijn, maar er geen cent mee op te halen :)
...óf niet!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #303 Gepost op: 17-02-2013, 14:09:03 »
Als Zarayda's hoogtevrees gespeeld zou zijn, zou ze juist veel vaker hebben kunnen springen.
Als Mol is het natuurlijk heel leuk om met zogenaamde hoogtevrees toch te bungeejumpen, en toch te springen en zo de held te zijn, maar er geen cent mee op te halen :)

Wat ik van haar alleen totaal niet begrijp is bijv. het vliegtuig. Ze beweert hoogtevrees te hebben. Bij de zitplaatsen in het vliegtuig loopt ze nog relaxed rond (terwijl daar ook gewoon raampjes zitten), maar pas zodra ze de cockpit instapt krijgt ze nog net geen hyperventilatie-aanval.

Met de bungeejump precies hetzelfde: ze staat wel redelijk relaxed bovenaan op de toren, maar zodra ze op die "brug" loopt slaat de paniek toe. In de lift omhoog heeft ze nergens last van, met de lift naar beneden moet ze op haar knieen zitten.

Ik heb hoogtevrees zolang ik nog in verbinding sta met de grond: je krijgt mij geen hoog gebouw op en als ik al hoog moet zijn (denk aan de toren op het drielandenpunt in Vaals of nog erger de Montparnasse in Parijs) dan kom ik absoluut niet in de buurt van een reling. Een draaimolen zoals in Walibi vind ik doodeng. Maar vliegen? Heerlijk, het liefst in een zweefvliegtuig!

Je hebt dus verschillende soorten hoogtevrees, maar die van haar snap ik dus werkelijk niets van.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #304 Gepost op: 17-02-2013, 14:12:01 »
Met de bungeejump precies hetzelfde: ze staat wel redelijk relaxed bovenaan op de toren, maar zodra ze op die "brug" loopt slaat de paniek toe. In de lift omhoog heeft ze nergens last van, met de lift naar beneden moet ze op haar knieen zitten.

Bij de bungeejump viel mij ook op dat zodra er iemand sprong (ik geloof dat het Daniel was, maar dat weet ik niet zeker), ze echt dolenthousiast naast de railing staat en naar beneden kijkt. Voor mij zou dat echt onmogelijk zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #305 Gepost op: 17-02-2013, 14:15:13 »
Wat ik van haar alleen totaal niet begrijp is bijv. het vliegtuig. Ze beweert hoogtevrees te hebben. Bij de zitplaatsen in het vliegtuig loopt ze nog relaxed rond (terwijl daar ook gewoon raampjes zitten), maar pas zodra ze de cockpit instapt krijgt ze nog net geen hyperventilatie-aanval.
Als je hem zelf zou moeten besturen zou ik ook bang zijn hoor ;)
Met de bungeejump precies hetzelfde: ze staat wel redelijk relaxed bovenaan op de toren, maar zodra ze op die "brug" loopt slaat de paniek toe. In de lift omhoog heeft ze nergens last van, met de lift naar beneden moet ze op haar knieen zitten.
Hier is ze wel degelijk bang. 'Het zweet klotst onder me oksels, en we staan hier maar aan de zijkant'
...óf niet!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #306 Gepost op: 17-02-2013, 14:20:30 »
Als je hem zelf zou moeten besturen zou ik ook bang zijn hoor ;)Hier is ze wel degelijk bang. 'Het zweet klotst onder me oksels, en we staan hier maar aan de zijkant'

Dat heb ik zelf dus weer niet. Mijn vader vliegt in die sportvliegtuigjes en niets is leuker (ja, ook met mijn hoogtevrees) om die dingen te mogen besturen of gepest te worden met een duikvlucht. Maar zij bestuurde hem uiteindelijk niet. En een Dakota of een Cessna is nogal een verschil inderdaad  ::rofl::

Ze was inderdaad bij die bungeejump wel bang, maar wat Pipi ook al zegt; ze keek wel over de reling toen Daniel sprong.

Ik ben er nog niet overuit. Ik verdenk op dit moment Paulien nog teveel, maar Zarayda begint zich ook steeds meer naar voren te werken bij mij.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #307 Gepost op: 17-02-2013, 22:05:17 »
Als Zarayda de mol blijkt zou ik dat alleen maar heel gaaf vinden. Helemaal niet obvious, want zo veel mensen verdenken haar niet. Kees, dat zou pas een obvious mol zijn. Nee, Zarayda zou een hele verrassende en goede mol zijn. 0 geld voor de pot en toch weinig verdenkingen. Zo hoort het!

Maar ik hou het vooralsnog toch even op Paulien. Vraag me niet waarom...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #308 Gepost op: 17-02-2013, 22:21:20 »
Zarayda zou wel een hele flauwe Mol zijn. Het openen van de kokers zou dan volgens mij haar enige vette molactie zijn. Verder zou ze als Mol maar bar weinig invloed hebben gehad in vele opdrachten.

Kerk: Zarayda haalt het eindpunt niet. (Ok, prima.)
Bungee: Zarayda springt niet. (Vooruit, hier was ook niet veel te mollen.)
Lasers: Zarayda komt niet voorbij hindernis 1.
Jagers: Zarayda haalt geen enveloppen binnen.
Springen van klif: Zarayda springt niet.
Finalevrijstelling: Zarayda wordt als eerste snel uitgeschakeld door Daniël.

Maar ik maak me geen zorgen. Zarayda is de Mol niet.

Dictee: Zarayda kiest voor de 1000 euro-optie. Had de groep hier voor gekozen dan was er 1000 euro verdiend in plaats van 500.
Weerwolven: Zarayda zegt dat Mol Daniël raar doet, stemt op hem en Mol Daniël wordt uitgeschakeld. De kandidaten komen dichter bij het verdienen van 1500 euro. Daarna drijft Zarayda Paulien in het nauw en lijkt ze haar door te hebben. Als Kees in Zarayda's verdenking van Paulien was meegegaan hadden de kandidaten het spel gewonnen: 1500 euro in de pot.
Goudzoeken: Zarayda is fel voor het openmaken van de kluis.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #309 Gepost op: 17-02-2013, 22:56:32 »
Ik denk niet dat Zarayda de mol is, maar zo lss veel anderen dat niet vinden, zou ik haar wel een goede mol vinden. Verdient niets en wordt weinig verdacht. Het is een hele verschuilende manier van mollen, maar dat doet ze goed!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #310 Gepost op: 17-02-2013, 23:01:11 »
Nog een leuk mogelijk voorkennisdingetje wat me opviel bij het terugkijken van aflevering 1: Zarayda wijst zichzelf aan als penningmeester. Met het oog op de laseropdracht in aflevering 2 is dat een goede molpositie. Alleen wijzen helaas voor haar bijna alle anderen naar Joep.


Aan de andere kant, als je haar reactie ziet in aflevering 2 als Art vertelt dat er jokers gepakt zijn, lijkt ze weinig voorkennis te hebben.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #311 Gepost op: 17-02-2013, 23:16:44 »
Als Zarayda de Mol is, heeft ze het fan-tas-tisch gespeeld, in ieder geval in haar reacties en houding en alles. Ik zou haar echt een hele gave Mol vinden, ze wordt echt heel weinig verdacht, lijkt me geweldig.

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #312 Gepost op: 17-02-2013, 23:31:54 »
Maar ik maak me geen zorgen. Zarayda is de Mol niet.

Dictee: Zarayda kiest voor de 1000 euro-optie. Had de groep hier voor gekozen dan was er 1000 euro verdiend in plaats van 500.

Dit punt ben ik alleen met je eens als de Mol op de een of andere manier op de hoogte zou zijn geweest van het aantal gemaakte fouten (wat ik zelf bij deze opdracht flauw zou vinden). Het scheelde namelijk maar één fout of de 1000 euro optie had 0 euro opgeleverd. Met de zekere 500 euro optie werd ook de kans op nul euro weggehaald. Die keuze vind ik raar voor een Mol. Tenzij dus de Mol al wist van het aantal gemaakte fouten.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2013, 23:43:27 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #313 Gepost op: 17-02-2013, 23:43:31 »
Na het vinden/scoren van de eerste kokers wil ze meteen de kokers openmaken. Ondanks dat Art het had afgeraden. Uiteindelijk worden er toch 2 opengemaakt met hetzelfde resultaat niks behalve vreemde witte papiertjes.

Later heeft ze een onderonsje met Daniel die aangeeft dat het wel eens ontwikkelpapier kan zijn met daarop puzzelstukjes voor een aanwijzing. Hij denkt te weten dat de kokers belangrijk zijn en staat erop dat ze gesloten blijven. Zarayda complimenteert hem hoe slim hij wel niet is en hoe goed hij bezig is met het spel, blablabla.

Als later de laatste 2 ongeopende kokers nog in het bezit van Zarayda zijn moet ze die, ondanks Art, ondanks slimme Daniel, ondanks 2 witte papiertjes eerder, tòch wèèr openmaken.
Heeft ze die niet opengemaakt voordat Daniël haar vertelde dat ze ze gesloten moest houden?
En ze zegt ook, ze had even snel gekeken met Tania en dacht dat dat niet zoveel uit zou maken.

En daarbij, zoals ik al zei in een ander topic, ze haalden hier een typisch Marc-Marietje uit. In dezelfde aflevering nog laten vertellen in een biecht dat zij het heeft gedaan. Gebeurde ook toen MM een foto had kwijtgemaakt. Daardoor kon je hem meteen wegstrepen als mol, omdat ze deze biecht anders gewoon in afl 10 hadden gestopt. Nu hetzelfde, dus Zarayda is de mol niet.
The British are not impressed.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #314 Gepost op: 18-02-2013, 11:00:29 »
Ik weet bijna 100% zeker dat carolien het niet is. Ik weet bijna 100% zeker dat Paulien het niet is. Ik weet bijna 100% zeker dat kees het niet is. Ik weet alleen maar 90% zeker dat zarayda het niet is. De enige reden dat ik haar verdenk, is omdat alle andere kandidaten al zijn afgestreept.
Ze gedraagtg zich enorm als mol tijdens de opdrachten, (als je kijkt naar mogenlijke goede mol-acties) maar heeft een enorm hoog "kandidaat gehalte". Lastig seizoen dit jaar...
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Bruin73

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #315 Gepost op: 18-02-2013, 12:28:17 »
Wat ik hier (volgens mij) nog niet ben tegengekomen, is de meesterlijke hint van evita1986 die ik op het .nl forum tegenkwam. Het betreft een verwijzing naar Nelson Mandela 'de onruststoker'. Naar aanleiding van de vrijstelling zegt Zarayda: "Een vrijstelling voor de finale, ik herhaal...." en neemt daarbij exact dezelfde pose als die van Nelson Mandela in het glas-in-lood raam van aflevering 1. Zie bijgevoegde foto. Dit kán gewoon geen toeval zijn. Zarayda is de onruststoker (de Mol) van dit seizoen!


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #316 Gepost op: 18-02-2013, 14:23:40 »
Ik weet bijna 100% zeker dat carolien het niet is. Ik weet bijna 100% zeker dat Paulien het niet is. Ik weet bijna 100% zeker dat kees het niet is. Ik weet alleen maar 90% zeker dat zarayda het niet is.

Dus er is 10% kans dat er een mol is dit jaar?  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #317 Gepost op: 18-02-2013, 14:31:12 »
Dus er is 10% kans dat er een mol is dit jaar?  ;D

Dan was het toch Janine  ::tandpastasmiley::

Weerwolven: Zarayda zegt dat Mol Daniël raar doet, stemt op hem en Mol Daniël wordt uitgeschakeld. De kandidaten komen dichter bij het verdienen van 1500 euro. Daarna drijft Zarayda Paulien in het nauw en lijkt ze haar door te hebben. Als Kees in Zarayda's verdenking van Paulien was meegegaan hadden de kandidaten het spel gewonnen: 1500 euro in de pot.

Op de een of andere manier had ik toen ik die aflevering net weer terugkeek een heel ander gevoel: Zarayda is juist heel geraffineerd bezig. Dat ze Daniël uitschakelt is misschien nog wat vreemd, maar ze neemt van begin tot eind het voortouw om kandidaten uit te schakelen. Ze neemt het voortouw om Tim eruit te krijgen en gaat uiteindelijk zelfs voor Kees. Als ze de mol is, liep ze hier op het randje maar slaagt ze wel.

Dat is dan wel weer een van de weinige redenen om Zarayda te verdenken.  :\'(

Zarayda is nu mijn pool molletje omdat ik na Tania's vertrek ben gekelderd en dan kun je alleen nog maar hopen, ik ben zelfs aan het piekeren of ik Kees als afvaller ga kiezen. :) Maar Kees is het gewoon, voelt alsof het bijna niet anders kan.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #318 Gepost op: 18-02-2013, 14:49:47 »
Op de een of andere manier had ik toen ik die aflevering net weer terugkeek een heel ander gevoel: Zarayda is juist heel geraffineerd bezig. Dat ze Daniël uitschakelt is misschien nog wat vreemd, maar ze neemt van begin tot eind het voortouw om kandidaten uit te schakelen. Ze neemt het voortouw om Tim eruit te krijgen en gaat uiteindelijk zelfs voor Kees. Als ze de mol is, liep ze hier op het randje maar slaagt ze wel.

Mja dat zie ik dus echt niet zo.  :D
Ik zie niet in wat er 'geraffineerd' aan is om meteen al één van je twee mollen uit te schakelen met alle gevolgen van dien. Als Mol heb je maar beperkt invloed op het spelverloop, sws. Dus als de eerste er al snel uitligt zou het zomaar kunnen dat de overige kandidaten heel snel nummer twee ontdekken, en dan zit je met een geslaagde opdracht.
Ook aan het einde is het niet 'geraffineerd' (ik zou Zarayda veel willen en kunnen noemen, maar dat is niet een woord dat direct bij me opkomt eerlijk gezegd  ;) ). Ze gaat in eerste instantie echt voor Paulien niet Kees. Als Kees idd gewoon kandidaat is had hij hier prima in mee kunnen gaan waarom niet? Hij zegt immers zelf Zarayda te vertrouwen en er waren zeer goede redenen om Paulien te verdenken voor de oplettende toeschouwer. Het is dat Kees zich er ineens mee ging bemoeien, waardoor Paulien nog kans zag zich te verdedigen. Als hij dat niet gedaan had betwijfel ik of er een andere uitkomst was geweest dan dat Paulien het haasje was, eerlijk gezegd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Zarayda Groenhart
« Reactie #319 Gepost op: 18-02-2013, 15:31:20 »
Ik zie niet in wat er 'geraffineerd' aan is om meteen al één van je twee mollen uit te schakelen met alle gevolgen van dien. Als Mol heb je maar beperkt invloed op het spelverloop, sws. Dus als de eerste er al snel uitligt zou het zomaar kunnen dat de overige kandidaten heel snel nummer twee ontdekken, en dan zit je met een geslaagde opdracht.
En Paulien had kunnen denken, die Zarayda heeft ons door, die is gevaarlijk, en dan had ze haar kunnen uitschakelen (zoals ze met Carolien deed).
The British are not impressed.