Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 347066 keer)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #440 Gepost op: 5-02-2013, 10:33:45 »
En de snars (Carolien) en Niet uit het raam (Joep)-tweets dan?
Ik weet blijkbaar niet genoeg van Joep en Carolien om deze verwijzingen te begrijpen.
Zit dan ook in een serieuze tunnel
In ieder geval had ik blijkbaar wat aanwijzingen gemist in de tweets!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 13:36:10 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #441 Gepost op: 5-02-2013, 13:02:40 »
Ik denk niet dat Paulien en Zarayda alle 5 dieren gespot hebben. Paulien fotograveerde niet alle foto's goed.
Bij Tania, Daniel en Kees werd een foto genomen met de dierennaam erop. Dus get dier is gespot.
Bij Carolien en Tim werd een foto gemaakt zonder dierennaam erop, dus ze hebben niet de dieren gefotograveerd cq gespot  maar Carolien en Tim.

Dit zou nog wel eens een heel mooie mollenactie kunnen blijken te zijn.
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #442 Gepost op: 5-02-2013, 13:05:07 »
Kenmerken of eigenschappen van een Mol -lees: het beestje de Mol-:

 "De Mol (het beestje) is in staat een grote kracht uit te oefenen; hij kan bijvoorbeeld klinkers verzetten van ongeveer 20 keer zijn lichaamsgewicht".http://www.tuinfo.nl/site/index.php/problemen/174-het-leven-van-de-mol

---> vertaal dit in letterlijk 20 klinkers in verhouding tot 1 MOL.
Vanaf 1e uitzending (03-01-2013) precies 20 klinkers in tweets...achter elkaar "verzet" bij de  1e woorden.

Taal is zeg maar echt haar ding.

Ik ga tevree slapen (en morgen waarschijnlijk weer tegenargumenten proberen te weerleggen...erg welkom!).  ;D

Dit snap ik niet helemaal. Er komen waarschijnlijk toch nog meer tweets, we zijn bij afl. 5/6 Hoe bedoel je dit precies?
Dat dan weer wel

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #443 Gepost op: 5-02-2013, 13:16:22 »
Dit snap ik niet helemaal. Er komen waarschijnlijk toch nog meer tweets, we zijn bij afl. 5/6 Hoe bedoel je dit precies?
Dit snap ik niet helemaal. Er komen waarschijnlijk toch nog meer tweets, we zijn bij afl. 5/6 Hoe bedoel je dit precies?
Ach, ik was zo driftig aan het zoeken en graven:)
Toen las ik dat over die klinkers en dacht gelijk aan de tweets.
En bij klinkers denk ik aan Paulien (taalvirtuoos).
En die klinkers dus van een molletje die klinkers kan verzetten..wel 20x zijn lichaamsgewicht.

Vanaf 3 jan. (de dag dat de Mol officieel de Mol is) zijn er 20 klinkers als openingsletter(-s) getweet. Daarna gingen de tweets over op medeklinkers, dus die tellen niet mee.

(Vergelijk het met de tweethint richting Kees met zijn enkel enkel dubbel dubbel. Die houdt ook op na een paar afleveringen).

Ach, te vaag een hint te zijn waarschijnlijk Janneke  ;)
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #444 Gepost op: 5-02-2013, 13:35:25 »

Ach, te vaag een hint te zijn waarschijnlijk Janneke  ;)
Haha, ik snap het, iets met een wens en een vader en een gedachte .. heb ik ook veel last van is gebleken. Wel mooi gevonden.
En toch, over wat wel en niet een zo ook echt bedoelde hint is/kan zijn zullen we nooit uit gepuzzeld raken. Das vast de reden waarom het programma kan blijven bestaan. Zoals Milouska een hint droeg (met een grote M op haar t-shirt) dat kan nu echt niet meer. Zijn wij molloten veel te slimme puzzelaars voor geworden. Of toch wel, maar dan op een zool en in een flits getoond?? Of een verdwaald rood draadje aan een joker.
Pas nog terug gezien dat zelfs het lopen van mol (Patrick) langs een kamer nummer (11 in afl. 11) een serieuze aanwijzing van de programmamakers was naar Patrick. Hoe simpel kan het zijn?
Dat dan weer wel

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #445 Gepost op: 5-02-2013, 13:43:57 »
Haha, ik snap het, iets met een wens en een vader en een gedachte .. heb ik ook veel last van is gebleken. Wel mooi gevonden.
En toch, over wat wel en niet een zo ook echt bedoelde hint is/kan zijn zullen we nooit uit gepuzzeld raken. Das vast de reden waarom het programma kan blijven bestaan. Zoals Milouska een hint droeg (met een grote M op haar t-shirt) dat kan nu echt niet meer. Zijn wij molloten veel te slimme puzzelaars voor geworden. Of toch wel, maar dan op een zool en in een flits getoond?? Of een verdwaald rood draadje aan een joker.
Pas nog terug gezien dat zelfs het lopen van mol (Patrick) langs een kamer nummer (11 in afl. 11) een serieuze aanwijzing van de programmamakers was naar Patrick. Hoe simpel kan het zijn?
Zo is't, we houden moed.
Het komt allemaal goed in deze tunnel, geloof me!  ;)
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #446 Gepost op: 5-02-2013, 13:48:41 »
Zo is't, we houden moed.
Het komt allemaal goed in deze tunnel, geloof me!  ;)
  ::ok::
Dat dan weer wel

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #447 Gepost op: 5-02-2013, 13:54:13 »
Moet ook even hier, dubbelpost maar toch!

Poontang wijst (Topic Leeuw) op het feit dat de big Five ook kan duiden op de 5 persoonlijkheidsdimenties.

Dit zijn abstracte kenmerken uit de psychologie.

Wie kan nou het beste deze Big Five spotten?
Juist! Onze psycholoog Paulien!  ;D
Daarom neemt ze ook gretig het toestel aan in die opdracht.


Ik zei al, alles komt goed in deze tunnel!  ;)
Omnia vincit amor

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #448 Gepost op: 5-02-2013, 14:50:42 »
Grappig, het was helemaal niet zo serieus bedoelt.
Sorry als ik zo over kwam.
Geeft ook niet, het was eigenlijk meer iets naar alle molspeurders toe.
Volgens mij zijn er veel mensen die denken dé hint of spoiler gevonden te hebben, en gaan daar helemaal in op, terwijl de meesten het helemaal niet zo'n waterdichte hint vinden. Het is vrij naïef dan in je eentje vol in zoiets te geloven, maar dat is dus niet naar jou gericht ;)
...óf niet!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #449 Gepost op: 5-02-2013, 14:58:23 »
Geeft ook niet, het was eigenlijk meer iets naar alle molspeurders toe.
Volgens mij zijn er veel mensen die denken dé hint of spoiler gevonden te hebben, en gaan daar helemaal in op, terwijl de meesten het helemaal niet zo'n waterdichte hint vinden. Het is vrij naïef dan in je eentje vol in zoiets te geloven, maar dat is dus niet naar jou gericht ;)
Oke! Ja, daar heb je gelijk in. Het is moeilijk te bepalen wat nu wel of geen echte hint is. Dat is wat ik hiervoor ook bedoelde inderdaad.
Dat dan weer wel

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #450 Gepost op: 5-02-2013, 15:41:03 »
Op het AVRO Forum bij het topic van Paulien begon iemand over de test die Paulien maakte in aflevering 5; de jokers met het rode draadje eraan, waarbij "de mol" in spiegelbeeld leek te staan. Daarnaast leek het ook alsof ze een lens voor haar oog hield. Hieronder de 2 printscreens.

Gespiegelde beelden gebruiken ze wel vaker in het programma (en in andere programma's). Kijk bijvoorbeeld ook eens op 9:57 in aflevering 5. Kees zegt "Daniël gaat naar links" en je ziet ook Tania in de tweede auto naar links sturen. Vervolgens zie je op beelden van bovenaf dat beide auto's linksafslaan. Maar deze beelden van bovenaf (alle beelden van bovenaf die ze laten zien) zijn gespiegeld. Kijk maar naar de puzzel en naar de dingen die op het dak van de auto's liggen. Deze beelden zijn er dus later in gemonteerd en de spiegeling is niet van invloed op het spel.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #451 Gepost op: 5-02-2013, 18:32:22 »
Ik heb deze tunnel ook nog niet verlaten hoor.. Ik blijf hier tot het bittere einde.

Go Paulien, go go go
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #452 Gepost op: 6-02-2013, 10:35:15 »
Zie hoe moeilijk Paulien het heeft bij het napraten in "Exclusieve beelden kampvuurspel" en hoe echt Zarayda daar is.
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #453 Gepost op: 6-02-2013, 10:44:54 »
Zie hoe moeilijk Paulien het heeft bij het napraten in "Exclusieve beelden kampvuurspel" en hoe echt Zarayda daar is.

Wat bedoel je met moeilijk? Ik kreeg juist de indruk dat ze Zarayda niet helemaal volgde in haar verdachtmaking richting Daniël (omdat ze begint over Follow the Money).

Leek ook wel alsof ze een route moest aangeven bij de vooruitblik. Hoorde haar in het busje 2 keer zeggen "en nu gaan we naar links". Ik had echt zoiets van "huh? Er rijdt toch een chauffeur?" Ben benieuwd naar de aflevering donderdag  ::jaja::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #454 Gepost op: 6-02-2013, 11:08:21 »
Wat bedoel je met moeilijk? Ik kreeg juist de indruk dat ze Zarayda niet helemaal volgde in haar verdachtmaking richting Daniël (omdat ze begint over Follow the Money).

Vanuit mijn tunnel gezien heeft ze het denk ik als echte mol moeilijk mol te zijn in dit spel.
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #455 Gepost op: 6-02-2013, 11:35:28 »
Wat voor button met rode letters heeft Paulien op in Exclusieve beelden kampvuurspel, rond 4.18?
Dat dan weer wel

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #456 Gepost op: 6-02-2013, 12:04:45 »
Volgens mij is dat weer haar "Huil uit" button

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #457 Gepost op: 6-02-2013, 12:10:06 »
Dit heb ik ook geplaatst in het Molmail topic, maar voor de duidelijkheid plaats ik het hier nog een keer. In de Molmail zit een foto waarop te zien is dat Art het boek 'En dan nog iets' van Paulien Cornelisse aan het lezen is. Het is niet duidelijk zichtbaar welke pagina hij aan het lezen is. Pac-Mol suggereerde dat het misschien wel over haar geografische handicap kan gaan.



En wat blijkt? Dat zou dus serieus ook nog kunnen ook. Op pagina 81-82 van haar boek 'En dan nog iets' uit 2012 staat een stukje getiteld 'Topografisch gehandicapt'. Ik heb geprobeerd het boekje zo vast te houden als Art doet en het klopt qua pagina's wel ongeveer (helemaal kan ik natuurlijk niet vaststellen). In totaal heeft het boekje 215 pagina's.

Het is te toevallig om zomaar te negeren. Aan de andere kant lijkt het me ook weer zó overduidelijk dat ik me haast niet kan voorstellen dat de makers zelf zo'n hint weggeven. Wie weet is het wel gewoon een dwaalspoor? (Ik zit in de Kees-tunnel, maar raak wel een beetje aan het twijfelen zo.)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2013, 13:07:44 door jolmolletje »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #458 Gepost op: 6-02-2013, 12:22:14 »
Ik heb geprobeerd het boekje zo vast te houden als Art doet en het klopt qua pagina's wel ongeveer.

Dat vind ik nou top molspeurwerk. Zou mooi zijn als dit klopt. Goed bezig!
::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #459 Gepost op: 6-02-2013, 12:26:04 »
Dit heb ik ook geplaatst in het Molmail topic, maar voor de duidelijkheid plaats ik het hier nog een keer. In de Molmail zit een foto waarop te zien is dat Art het boek 'En dan nog iets' van Paulien Cornelisse aan het lezen is. Het is niet duidelijk zichtbaar welke pagina hij aan het lezen is. Pac-Mol suggereerde dat het misschien wel over haar Pac-Mol suggereerde dat het misschien wel over haar geografische handicap kan gaan. En wat blijkt? Dat zou dus serieus ook nog kunnen ook. Op pagina 81-82 van haar boek 'En dan nog iets' uit 2012 staat een stukje getiteld 'Topografisch gehandicapt'.

We wisten al dat Paulien in "En dan nog iets" "ik ben Topografisch gehandicapt" schreef, zie pagina 5 van dit topic. :) Vandaar dat Pac-Mol dit noemde denk ik. Dat Art dat stukje mogelijk leest maakt de mogelijke hint (die ik eigenlijk als grap bedoeld had) wel sterker ja.