Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346984 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #520 Gepost op: 8-02-2013, 23:06:19 »
Maar ja, ze waren allemaal vaag bezig, dus misschien mochten ze niet te directe vragen stellen. Waarom "hou je van salsa?" en niet gewoon "ben je Zarayda?"

Dus, euh, weer on topic... misschien was dat het enige waar Paulien aan kon denken op dat moment.

Of de hint is dat Purmerend, net als Paulien, doorgaans met een P geschreven wordt. En zoals ik al zei, je van Volendam 'van de mol' kan maken. Zoals je zegt 'De C van Cornelis': 'de P van de mol'. En dan ipv 'De Mol' wordt dat 'Paulien'.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 23:08:16 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #521 Gepost op: 8-02-2013, 23:07:24 »
Ik snap die vraag ook niet. Waarom waar je geboren bent. Er zijn tig andere vragen te bedenken. Alleen de mol weet wat  voor antwoord jij geeft. Liegen of waarheid.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2013, 23:11:33 door yessie »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #522 Gepost op: 8-02-2013, 23:14:56 »
OEH!

Paulien kreeg van Art de vraag hoeveel vrouwen de koning van Swaziland heeft.

Het antwoord: 13.

Serie 13, Mol 13, jaar 2013, en de M is ook nog eens de 13e letter.
The British are not impressed.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #523 Gepost op: 8-02-2013, 23:16:23 »
Blijf ik dus vooralsnog vasthouden aan Paulien.... ;D

(tegenbeterweteninzegmaar....)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #524 Gepost op: 9-02-2013, 09:52:11 »
OEH!

Paulien kreeg van Art de vraag hoeveel vrouwen de koning van Swaziland heeft.

Het antwoord: 13.

Serie 13, Mol 13, jaar 2013, en de M is ook nog eens de 13e letter.

Off Topic een leuk artikeltje gevonden over deze koning.
BIZARRE KONING
 Wanneer je Mswati III, de koning van Swaziland, vraagt hoeveel vrouwen hij heeft, zegt hij het aantal niet precies te weten. In Swaziland is polygamie toegestaan en daar profiteert de 36-jarige koning maar al te goed van. Officieel heeft hij er momenteel dertien, plus één verloofde. Elk jaar heeft deze koning het privilege een nieuwe vrouw te kiezen uit duizenden topless maagden tijdens de ceremoniële Reed Dance. Ze mogen pas trouwen wanneer zij zwanger van hem is. De vader van Mswati III heeft deze traditie goed uitgebuit en liet na zijn dood 120 officiële echtgenoten achter, en waarschijnlijk eens zoveel minnaressen.

Je zou denken dat deze vrouwen zich niet erg uitverkoren voelen wanneer ze de koning met veel anderen moeten delen. Maar het schijnt toch een gigantische eer te zijn wanneer je als jong meisje als nummer zoveel de koning mag trouwen. Onlangs gaf de koning zijn vrouwen een cadeautje: ieder van hen kreeg een BMW. Waarschijnlijk zullen ze er niet erg vaak in rijden omdat de vrouwen geen vrijheid kennen. Omdat HIV/aids-virus een gigantisch probleem is in Swaziland, worden alle vrouwen op deze ziekte getest en constant bewaakt zodat ze geen uitstapjes kunnen maken. Twee van de vrouwen van de koning konden dit leven niet meer aan en zijn naar Zuid-Afrika gevlucht...


En nu weer On Topic  ::tandpastasmiley::

Loebas, ik ben weer terug!  ::zwaai::
Ik weet het gewoon niet meer  :\'(

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #525 Gepost op: 9-02-2013, 10:34:48 »
*Off topic*

Hier volg een bericht van HareM:

Molgenoten,
nu ik meer tijd heb en eindelijk mijn mening eens mag geven, kan ik ook eens meedoen aan dit gezellige spel van ons Nederlandse volk.
Doch moet ik zeggen dat het mij zeer bevreemd dat het woord mol geregeld met een hoofdletter M geschreven wordt, terwijl daar mijns inziens geen gegronde reden voor is en het dus niet op zijn plaats is.
Daarnaast, het idee van een koning met 13 vrouwen laat staan een koning met minstens 120 kinderen vind ik ronduit stuitend!

Ik dank u allen vriendelijk voor uw aandacht

HareM Bea

*On toppic*  ::tandpastasmiley::
Dat dan weer wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #526 Gepost op: 9-02-2013, 11:08:36 »
Off Topic een leuk artikeltje gevonden over deze koning.
BIZARRE KONING
 Wanneer je Mswati III, de koning van Swaziland, vraagt hoeveel vrouwen hij heeft, zegt hij het aantal niet precies te weten. In Swaziland is polygamie toegestaan en daar profiteert de 36-jarige koning maar al te goed van. (...)
Loebas, ik ben weer terug!  ::zwaai::
Ik weet het gewoon niet meer  :\'(

Ik neem even aan dat dit te maken heeft met het spoor cq de hint van koning/royalty/leeuw?  :)
Dwaalsporen zijn sws te verwachten. Volgens mij is Paulien nergens heel duidelijk gelinkt aan koning/leeuw etc. Het is/wordt pas een hint mijns inziens als er een duidelijk aantal verbanden is, i.e. een patroon dat herkenbaar is. Mijns inziens is dat veel duidelijker aan te tonen bij Kees dan bij Paulien. (zie Kees- en Leeuw, koning der dieren-topic). Ook in de laatste aflevering, blijkt n.a.v. zijn tekst op de kaart. Dus als de leeuw en 'king' idd een hint is zou ik zeggen dat het achteraf wel vrij suf lijkt als dít de clue blijkt terwijl er veel meer aanwijzingen waren naar een andere kandidaat in dit opzicht.  :)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 11:11:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #527 Gepost op: 9-02-2013, 11:32:00 »
Ik neem even aan dat dit te maken heeft met het spoor cq de hint van koning/royalty/leeuw?  :)
Dwaalsporen zijn sws te verwachten. Volgens mij is Paulien nergens heel duidelijk gelinkt aan koning/leeuw etc. Het is/wordt pas een hint mijns inziens als er een duidelijk aantal verbanden is, i.e. een patroon dat herkenbaar is. Mijns inziens is dat veel duidelijker aan te tonen bij Kees dan bij Paulien. (zie Kees- en Leeuw, koning der dieren-topic). Ook in de laatste aflevering, blijkt n.a.v. zijn tekst op de kaart. Dus als de leeuw en 'king' idd een hint is zou ik zeggen dat het achteraf wel vrij suf lijkt als dít de clue blijkt terwijl er veel meer aanwijzingen waren naar een andere kandidaat in dit opzicht.  :)

Nee, ik zag het absoluut niet als hint  ;) De tekst vond ik erg grappig.
Ik ben weer even terug gegaan naar Paulien, puur vanwege mijn twijfels.
De leeuw-theorie richting Kees, nu de opgedoken olifant richting Carolien.
Er leidt in mijn ogen nu teveel naar Kees waardoor ik een "too much" gevoel bij hem ga krijgen.
Houdt het er maar op dat ik aan het tunnelhoppen ben  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #528 Gepost op: 9-02-2013, 11:35:21 »
 ;D

Ik hop ook nog langs hoor omdat ik toch benieuwd ben in de andere draadjes.  :)
Punt is alleen dat ik het raar zou vinden dat er zoveel gevonden wordt naar één kandidaat in dit opzicht (de leeuw-theorie) en het dan een hint naar een ander blijkt.

Dat zou wel een erg willekeurige hint worden dan in dat geval - dat is meer wat me dwars zou zitten aan het verhaal. Ik vind Paulien een schat en als het Kees niet is, graag haar - liever dan Zarayda, omdat dat soort molstactiek me verder niet zo aanspreekt. Alleen vrees ik dat ik er naarmate de serie vordert steeds minder in geloof. Maar wie weet.   :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #529 Gepost op: 9-02-2013, 11:45:07 »
;D

Ik hop ook nog langs hoor omdat ik toch benieuwd ben in de andere draadjes.  :)
Punt is alleen dat ik het raar zou vinden dat er zoveel gevonden wordt naar één kandidaat in dit opzicht (de leeuw-theorie) en het dan een hint naar een ander blijkt.

Dat zou wel een erg willekeurige hint worden dan in dat geval - dat is meer wat me dwars zou zitten aan het verhaal. Ik vind Paulien een schat en als het Kees niet is, graag haar - liever dan Zarayda, omdat dat soort molstactiek me verder niet zo aanspreekt. Alleen vrees ik dat ik er naarmate de serie vordert steeds minder in geloof. Maar wie weet.   :D

Volledig mee eens. Het is bij mij ook nog eens verstand vs gevoel. Maar wezen al die gevonden grote hints vorig jaar niet naar de winnares? Dat is dus het gevoel dat ik nu begin te krijgen; dat al deze hints wel degelijk betrekking hebben op Kees, maar dan misschien als winnaar? En Carolien mogelijk als verliezer omdat nu de olifant haar richting op lijkt te wijzen. Zarayda wil ik niet als mol zien ondanks Arts "Zo, goedemorgen" en Daniel heb ik afgeschreven (met twijfels). Paulien is nog steeds de kandidaat waarvan ik hoop dat zij de mol is, dus vandaar dat ik toch weer mijn toevlucht hier zoek ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #530 Gepost op: 9-02-2013, 12:02:23 »
Maar wezen al die gevonden grote hints vorig jaar niet naar de winnares?

Uhm niet voor zover ik weet in ieder geval.  :)
Wat mij betreft was het juist de meerderheid aan hints (tov de andere twee dames) en de edit die me uiteindelijk over de streep trok richting AM.  ::jaja::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #531 Gepost op: 9-02-2013, 13:27:07 »
Uhm niet voor zover ik weet in ieder geval.  :)
Wat mij betreft was het juist de meerderheid aan hints (tov de andere twee dames) en de edit die me uiteindelijk over de streep trok richting AM.  ::jaja::

Weet je.... ik spreid gewoon: verstand bij Kees, gevoel bij Paulien  ;D

Offline Anjaatje1

  • Forumlid
Theorie Ganesha (olifant)
« Reactie #532 Gepost op: 9-02-2013, 13:33:51 »
Het is mij al een paar keer opgevallen dat er prominent olifanten in beeld zijn. Nu zijn ze natuurlijk in Afrika en is dat logisch, maar vooral in aflevering 6 viel het me op. Bij de 'praat met de mol opdracht' komt een raam met een olifant in beeld. Het zou een referentie kunnen zijn naar Ganesha, o.a. god van de schrijfkunst en wijsheid. Een mooie hint voor Paulien...

Als ik kijk naar de symboliek van Ganesha dan kun je die ook koppelen aan de titel van de aflevering: horen, zien, zwijgen.
Ganesha wordt vaak afgebeeld op een muis/rat. De verklaring is dat je de muis/rat onder controle moet houden. De piloot zegt tegen Paulien: 'Now you're in control'.

Misschien is het bovenstaande het resultaat van mijn Paulientunnel, maar ik vind dit een 'dingetje'.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #533 Gepost op: 9-02-2013, 13:34:06 »
Weet je.... ik spreid gewoon: verstand bij Kees, gevoel bij Paulien  ;D
;D

*Pakt voorzichtig Zwanee's brein en steelt neemt het mee naar het Kees topic*  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Theorie Ganesha (olifant)
« Reactie #534 Gepost op: 9-02-2013, 13:43:49 »
Volgens wiki (toegegeven ook niet altijd even betrouwbaar maar een uitgangspunt en zo héél veel ervanaf kan het ook niet liggen, lijkt me)

Citaat
According to the 2001 national census, Christians accounted for 79.8% of the population. This includes Zion Christian (11.1%), Pentecostal (Charismatic) (8.2%), Roman Catholic (7.1%), Methodist (6.8%), Dutch Reformed (Nederduits Gereformeerde Kerk; 6.7%), Anglican (3.8%). Members of other Christian churches accounted for another 36% of the population. Muslims accounted for 1.5% of the population, Hindus 1.2%, traditional African religion 0.3% and Judaism 0.2%. 15.1% had no religious affiliation, 0.6% were other and 1.4% were unspecified.[94][126][127]

Bron

Als het Hindoeïsme maar bij een relatief klein gedeelte van de bevolking leeft, waarom zouden dan ze een Hindoestaanse godheid als symbool gebruiken terwijl ze in Zuid Afrika zijn?

De Big Five kan ik zeker begrijpen maar de link met een Hindoestaanse godheid lijkt me nogal vergezocht, eerlijk gezegd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Theorie Ganesha (olifant)
« Reactie #535 Gepost op: 9-02-2013, 13:47:35 »
Ganeha is een symbool en Hindoestaanse god in India. Heeft vrij weinig met Zuid-Afrika te maken, helaas.

WIDM2014 in India?  ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie Ganesha (olifant)
« Reactie #536 Gepost op: 9-02-2013, 13:48:17 »
Ganeha is een symbool en Hindoestaanse god in India. Heeft vrij weinig met Zuid-Afrika te maken, helaas.

WIDM2014 in India?  ;D

Tsubasa kom er maar in  ::rofl:: Dan pak ik alvast mijn jas :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #537 Gepost op: 9-02-2013, 17:03:47 »
Paulien vraagt meerdere malen in afleveringen:
"Mee eens Kees?".
Kees in spiegelbeeld is Seek, engels voor zoeken, in Afrikaans Soek.
Zoek me eens? (mij, de Mol).

Zit ik met een E nog in mijn maag. Voor het gemak; de 5e letter-->big five  ;)

Heel vergezocht, ik weet het...

Maar serieus; al eerder vermeld, ik vind het wel opvallen dat zij het zo (al meerdere malen) vroeg.
Zelfs als retorische vraag (porto/Jeep). Iemand anders een idee?
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #538 Gepost op: 9-02-2013, 17:25:49 »
Paulien vraagt meerdere malen in afleveringen:
"Mee eens Kees?".
Kees in spiegelbeeld is Seek, engels voor zoeken, in Afrikaans Soek.
Zoek me eens? (mij, de Mol).

Zit ik met een E nog in mijn maag. Voor het gemak; de 5e letter-->big five  ;)

Heel vergezocht, ik weet het...

Maar serieus; al eerder vermeld, ik vind het wel opvallen dat zij het zo (al meerdere malen) vroeg.
Zelfs als retorische vraag (porto/Jeep). Iemand anders een idee?

Inderdaad vergezocht, maar nu je het zegt, zegt Paulien dat wel vaak. Kees kan goed haar nieuwe dekmantel zijn na Tim, maar waarom dan zo duidelijk steeds zijn mening vragen? Wordt dat niet te opvallend?

Paulien vraagt na "de vragenronde aan de mol bij orgel" ook aan Kees hoe hij zo zeker weet dat Janine op hem zat, waarna P's verhandeling komt over dat Carolien dan alle vragen goed moet hebben en C dus juiste antw kreeg van de mol en dan zou Zarayda de mol zijn. En dan doet ze zo:  ::) Grappig! Toch is het apart dat ze dit in de biecht noemt, zou een kandidaat dit doen?
Dat dan weer wel

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #539 Gepost op: 9-02-2013, 18:46:14 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar wat ik opvallend vond:

We kregen de vorige aflevering te zien hoe Paulien antwoord gaf op een van de testvragen, namelijk wat de favoriete krant van de Mol is. Zij vulde in dat dit de NRC Next is. Paulien is zelf columnist bij de NRC Next en het lijkt me dus ook helemaal niet gek als zij dit als haar eigen favoriete krant zou benoemen.