Na de aflevering 1x gezien te hebben is Joep vooralsnog mijn mol. Dat Ewout hem bij het stemmen noemde zegt me niks. Dat kan net zo goed slimme montage zijn. Komt natuurlijk ook wel goed uit, om de eerste afvaller de mol te laten noemen. Wordt 'ie gelijk afleveringen lang door een groot gedeelte van het publiek niet meer verdacht.
Eerst dat me opviel was dat Joep tijdens de dropping klaagde dat hij alleen maar een kaartje met straten had en dat hij daar 'natuurlijk helemaal niks mee kon'. Beetje rare uitspraak, als je tijdens een dropping een plattegrondje in handen hebt. Misschien weet je niet gelijk waar je naar toe moet, maar je hebt er meer aan dan aan sommige van die andere dingen.
Verder zijn hele vreemde gedrag bij het bungeejumpen natuurlijk. Zijn idee om de andere groep de vrijstellingen te geven. Als kandidaat het stomste wat je kunt doen, maar als mol de perfecte kans om te zien of de rest je vertrouwt.
Ik vond zijn uitspraken toen hij zelf voor de sprong moest ook wel typisch. "Mijn kinderen zullen uitgelachen worden, want hun vader is een lafaard". Misschien had hij wel willen springen en baalde hij, omdat hij niet kon springen omdat hij geen vrijstelling wilde.
Ach, zomaar de eerste observaties. Vorig jaar was dat succesvol, maar misschien dat ik nu over 2 dagen wel iets heel anders denk. Wie zal het zeggen?