Ik heb de aflevering net nog een keer teruggekeken en die opmerking ook, bij het bungeejumpen... "Dit is de eerste keer dat ik blij ben met mijn nekhernia".
Waarom? Als je wel had willen springen, dan baal je juist van zo'n blessure. En als je bang bent, dan is dat al genoeg reden om af te haken en heb je die nekhernia niet nodig. De enige reden die ik kan bedenken waarom je er 'blij' mee zou zijn, is omdat het een mooi excuus is waarom je niet springt (als mol)
En dan nog die opmerking over zijn kinderen die hem een lafaard zullen vinden...
Verder viel me nog die uitspraak van de priester in de kerk op. "Joep denkt dat hij alles kan winnen" Voor iemand die denkt dat hij alles kan winnen, speelt hij het spel als kandidaat wel een beetje dom dan. En Joep is echt helemaal niet dom. Slimme man juist. Waardoor ook die opmerking over dat de plattegrond met straten tijdens de dropping weer extra opviel. "Daar heb je natuurlijk helemaal niks aan". Nee, natuurlijk niet.
Let trouwens ook even op Joep tijdens de executie. Hij zit als enige te lachen als de groene schermen van Tania en Daniel getoond worden. Sympathiek, tuurlijk. Maar wel vreemd voor een kandidaat. Als kandidaat is elk groen scherm voor een ander, een stapje dichter bij jouw vertrek. Goed, nu speelt Joep natuurlijk al steeds de barmhartige samaritaan die de anderen alles gunt... maar het past niet echt in het beeld van iemand die denkt "dat 'ie alles kan winnen".
Kortom, ik blijf nog maar even bij Joep. Het enige dat me dwars zit is dat hij in de poll op de nl-site ook best verdacht wordt.