Poll

Geef je mening over deze theorie.

Goede theorie!
9 (40.9%)
Werkt heel aardig
10 (45.5%)
Niet bijzonder
3 (13.6%)
Waardeloos!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten (Uitslag bekend)  (gelezen 35069 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2013, 17:09:44 »
Ik heb nog geen tijd gehad om aflevering 2 te verwerken, ik hoop dat vanavond te kunnen doen, maar uiteraard is het alvast mogelijk om acties te kiezen voor aflevering 3. Roept u maar :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2013, 17:15:59 »
- Een dier spotten is: Mols/Neutraal/Onmols
- Op de boot komen te staan is: Mols/Neutraal/Onmols

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2013, 18:05:46 »
- De porto vast houden bij de bootopdracht is...
- Kokers willen openmaken is...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2013, 19:31:22 »
Voor jokers springen is.....
Springen voor €500,-- in pot, maar daarmee jokers afpakken is.....
Springen voor €250,-- in pot is......


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2013, 14:34:02 »
Molpuntenverdeling: aflevering 2


Aflevering 1 en 2 samen


De tabel (waarin ook de stemmenaantallen te vinden zijn) (spoiler vanwege afmeting)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik ga zo de acties voor aflevering 3 kiezen. Ik denk dat het deze woren:
Opdracht 1: Foto's maken vanaf de boot
Op de boot staan (ben zelf niet overtuigd van deze omdat we de groepjes niet gemaakt zien worden)
De portofoon vasthouden
Opdracht 2: Sprong in het water:
De jokers in het middelste vak opstellen
Springen voor jokers
Niet springen
Opdracht 3: Safari:
de hele opdracht gaat over kokers, en de inhoud daarvan is in principe nog onzeker. Ik denk dat we pas na aflevering 4 echt goed kunnen oordelen daarover. Maar ik zet ze er toch bij zodat we tussen aflevering 4 en de nieuwe ronde molpunten nog tijd hebben daar op te stemmen (je kan je stem dus wijzigen).
Een dier spotten waar een envelop voor staat
Het juiste antwoord geven op de vraag in de envelop
Eén of meer kokers willen openen

Edit: en de poll is weer fris en fruitig :D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 20:26:42 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2013, 16:03:23 »
Moeilijke deze week. Alles kan wel mols zijn, maar ook onmols. En de safariopdracht en de kokers zijn onduidelijk, we weten nog niet wat daar mee gaat gebeuren.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2013, 16:22:51 »
Moeilijke deze week. Alles kan wel mols zijn, maar ook onmols. En de safariopdracht en de kokers zijn onduidelijk, we weten nog niet wat daar mee gaat gebeuren.

Art zei daar wel over: "Hoe meer vragen ze juist beantwoorden, hoe meer geld ze kunnen verdienen voor de pot." Hoe meer vragen juist, hoe meer kokers, hoe meer kans op geld in de pot lijkt het. Een vraag goed beantwoorden of een van je dieren spotten (zoals Daniël die de buffel door zijn kijker ziet) zou je daarom als onmols kunnen zien.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2013, 16:49:33 »
Ja, maar hij zei ook over de kokers, "misschien moet je die maar niet open maken." Dus, wellicht zit het geld op fotopapier in de kokers, als ze die open maken zijn ze het alsnog kwijt. Dus een mol spot een dier en beantwoord een vraag, om vervolgens doodleuk een koker open te schroeven.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2013, 18:11:29 »
Ja, maar hij zei ook over de kokers, "misschien moet je die maar niet open maken." Dus, wellicht zit het geld op fotopapier in de kokers, als ze die open maken zijn ze het alsnog kwijt. Dus een mol spot een dier en beantwoord een vraag, om vervolgens doodleuk een koker open te schroeven.

Dat zou kunnen, maar dan is het spotten toch in eerste instantie een positieve actie. (Zoals ik het altijd noem. Onmols is misschien net weer iets anders. Iets "positief" doen dat later toch niet zo of zelfs negatief uitpakt is natuurlijk juist erg mols. Kortom: we zijn het eens. ;D)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2013, 18:16:58 »
Haha ja, dat is het hem nou juist met widm, iets wat positief lijkt kan zomaar ineens mols blijken. Maar ja, is het dan pech of voorkennis?
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2013, 18:22:06 »
Ik twijfelde ook of ik die hele safariopdracht niet door moest schuiven naar volgende week, omdat we dan immers pas we weten wat we met die kokers aan moeten. Maar ik dacht zo, dan zouden we ruim ná aflevering 4 nog dingen moeten gaan beoordelen voor aflevering 3, die dan uiteindelijk in de diagrammen komen die na aflevering 5 pas zichtbaar zouden zijn. Dat leek me wat erg ver vooruit. Tevens krijgen we dan misschien wel erg veel volgende week. Dus ik heb ze er toch maar bij gezet, mede omdat ik op het forum hier ook wel dingen lees van wat die kokers misschien kunnen bevatten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline KrakenNLD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol de hele dag!
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #71 Gepost op: 21-01-2013, 09:32:10 »
Bij de boot-keuze. Hadden ze daar macht over dan? Ik ga eventjes uit van wel, maar ik weet niet of ze zichzelf in 3 groepen hebben mogen verdelen, zo ja vind ik op de boot staan onmols, ondanks dat het de beste positie is om te saboteren, je kan zelf ook niet zien of je saboteerd ja of nee, ik vind juist op de kant staan meer mols dan dat, vanwege dat je vanuit de zijlijn dan nog de schuld kan schuiven op de personen op de boot. Dat is ook zo'n beetje gebeurd eigenlijk ^-^. Dus op boot staan vind ik ONMOLS!

De portofoon vasthouden zou een lastige zijn, maar plaats ik in neutraal, zowel een mol als een kandidaat willen die een keer vast houden, er is ook niet veel gesaboteerd mbv de porto's. Dus ik vul het in bij Neutraal.

De jokers in het middelste vak, hangt PUUR af wanneer je aan de beurt was, groep 1 zou dit doen, en vind ik juist mols, vanwege omdat toch dan iedereen voor die jokers kiest (en geen geld in pot), dat wil een mol ook. Dus maakt die het aantrekkelijk om voor die jokers te kiezen. Dus ik kies hiervoor mols, maar neutraal bij de 2de groep omdat die een betere reden hadden om geen jokers te gunnen (als ik de opdracht goed begrijp), toch heb ik een keuze gemaakt, mols!

Springen voor jokers is zo onmols als wat dan ook, iedere kandidaat zou dat doen, 2 jokers VS +500 euro. Dus ik zeg onmols!

Niet springen is een kwestie van durven of niet, dus neutraal, end of story. Tania en Zarayda sprongen niet, vast omdat ze bang waren van de hoogte.

Een juist dier spotten betekend dus envelop openen betekend dus weet-ik-veel. Voor nu ga ik ervanuit dat er echt geld in zit, dus dan zou een juist dier spotten onmols zijn.

Juiste antwoord is alweer een lastig verhaal, maar gezien de situatie leek het alsof 2 mensen wel minimaal wisten wat het antwoord was. Dus hier zeg ik neutraal, gewoon omdat in deze situatie het niet uitmaakte wat een mol vond, er waren wel 2 kandidaten die het wel wisten.

Zolang we nog niet weten wat er in die kokers zit, zou ik niet weten of het mols of onmols is om die te openen, zou zomaar -500 inzitten en dat ze die hebben gepakt. Dan is openen natuurlijk zo onmols als je maar kan bedenken. Maar laten we ervanuitgaan dat de intro-muziek verraadde dat er geld in zit, dus dan is openen natuurlijk mols. Maar een echte mol gaat het niet in zicht van iedereen openen, laat liever een andere persoon dat doen :).
Soms vind ik een hint zo makkelijk, dat het gewoon geen hint meer is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2013, 22:43:23 »
    Molpuntenverdeling: aflevering 3


    Aflevering 1 tot en met 3 samen

    (PS Ik weet het, de afvallers staan er nog bij. Ik genereer die plaatje automatisch, ik moet nog maken dat ik de afvallers automatisch kan verbergen).

    De tabel (waarin ook de stemmenaantallen te vinden zijn) (spoiler vanwege afmeting)
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

    Volgens de Molpuntentheorie is na aflevering 3 Zarayda Groenhart de mol, met verrassend genoeg Carolien Borgers als tweede en Tania Kross als derde. Daniël Boissevain is volgens deze theorie niet de mol.

    Edit: wat aanmerkingen ten aanzien van de acties voor aflevering 3, opdracht 2:
    • We weten niet wat Kees zijn indeling was bij de sprong
    • We weten (dus) ook niet voor welke beloning Janine sprong
    • We weten nie twat Carolineh aar indeling was bij de sprong
    en voor opdracht 3 van dezelfde aflevering (Safari)
    • Het spotten van de impala heb ik Tania toegewezen; zij wees er naar
    • Het spotten van de buffel heb ik Daniël toegewezen; hij kijkt in de kijker als hij het dier noemt.
    • We zien niet wie zegt dat Kees de duif is; alleen Tania in de biecht
    /edit



    Ik ga zo acties voor aflevering 4 kiezen. Voor de eerste opdracht, de big five, vind ik het erg lastig om iets te pakken dat voor een deel van de groep opgaat en waarin we dus onderscheid kunnen maken. Maar wellicht hebben jullie een mening over de positie van Paulien en Zarayda?

    Opdracht 1: Foto's maken van de big five
    In het tweetal "fotografen" beginnen (ben zelf niet overtuigd van deze omdat we de groepjes niet gemaakt zien worden)
    Een koker openen
    Opdracht 2: Woorden:
    Over de kabels lopen
    (veelal) lange woorden kiezen
    Iets bij de woorden vertellen

    Wederom die nare kokers waarvan we eigenlijk nog steeds niks zeker weten, en ook niet weten wanneer we dat gaan weten... Ik hou ze er toch even in.

    Edit: en hij staat weer klaar :D
    « Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 20:27:30 door Erik Leppen »
    Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

    Offline Erik Leppen

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Follow the molpunten
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #73 Gepost op: 4-02-2013, 23:10:18 »
    Molpuntenverdeling: aflevering 4


    Aflevering 1 tot en met 4 samen

    De tabel (waarin ook de stemmenaantallen te vinden zijn) (spoiler vanwege afmeting)
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


    De opvallend hoge scores van Kees Tol en Zarayda Groenhart voor aflevering 4 zijn vrijwel geheel te danken aan het feit dat zij een koker hebben geopend.


    Edit: en ik heb de poll voor aflevering 5 inmiddels klaar gezet. Hij is deze keer wat lang uitgevallen omdat er een hoop dingen gebeuren tijdens de opdrachten en een aantal daarvan makkelijk aan te wijzen zijn.

    Het is het volgende lijstje geworden:
    • Puzzelkaart: actief helpen puzzelen
    • Puzzelkaart: in de voorste auto zitten
    • Puzzelkaart: achter het stuur zitten
    • Puzzelkaart: de portofoon vasthouden (puzzel)
    • Weerwolven: weerwolf zijn
    • Weerwolven: bij de laatste drie spelers overblijven
    • Weerwolven: vaak een weerwolf aanwijzen (2x of meer)
    • Weerwolven: als kandidaat vaak aangewezen worden
    • Goudzoeken: veel klompjes vinden (3 of meer)
    • Goudzoeken: actief helpen bij het gietproces

    « Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 20:28:35 door Erik Leppen »
    Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

    Offline Erik Leppen

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Follow the molpunten
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #74 Gepost op: 7-02-2013, 22:27:52 »
    Acties gezocht voor aflevering 6!

    Enige die ik zo kan bedenken is, één of meer puzzelstukken meenemen, en pleiten voor een minuut extra.
    Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

    Offline Pac

    • Actief Lid
    • *****
    • Geslacht: Man
    • Geen kandidaat van The Game
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #75 Gepost op: 7-02-2013, 22:36:58 »
    Acties gezocht voor aflevering 6!

    Enige die ik zo kan bedenken is, één of meer puzzelstukken meenemen, en pleiten voor een minuut extra.
    Een enveloppe met 1500 euro pakken? Het penningmeesterschap opgeven/ernaar solliciteren?
    ...óf niet!

    Offline vveerraak

    • Forumlid
    • Geslacht: Vrouw
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #76 Gepost op: 7-02-2013, 22:48:58 »
    1500-250 dan wel.
    Tell me what your telescope says

    Offline Rat

    • Forumlid
    • 罗本是卧底
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #77 Gepost op: 7-02-2013, 23:01:39 »
    Een enveloppe met 1500 euro pakken? Het penningmeesterschap opgeven/ernaar solliciteren?
    Wel een lastige als je niet weet hoeveel geld er in de rest zat.

    Acties:
    - Testvraag direct delen met de groep. (Al is Carolien de enige die dat niet deed.)
    - Instemmen om er een minuut bij te kopen.
    - Weerstand bieden om er een minuut bij te kopen.
    - Zeggen waar het puzzelstuk met de pijl moet liggen.

    Offline Erik Leppen

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Follow the molpunten
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #78 Gepost op: 12-02-2013, 23:30:35 »
    Molpuntenverdeling: aflevering 5


    Aflevering 1 tot en met 5 samen

    De tabel (waarin ook de stemmenaantallen te vinden zijn) (spoiler vanwege afmeting)
    Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

    De acties voor aflevering 6 volgen nog!
    « Laatst bewerkt op: 29-01-2015, 20:29:01 door Erik Leppen »
    Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

    Offline Erik Leppen

    • Forumlid
    • Geslacht: Man
    • Follow the molpunten
    Re: [Theorie] Molpunten
    « Reactie #79 Gepost op: 14-02-2013, 23:13:06 »
    Excuse voor de vertraging, maar aflevering 6 staat klaar. Het is een kort lijstje, dus ik zal kijken of aflevering 7 wat spoediger zal volgen... Ik heb vooral Rats adviezen gevolgd.
    Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas