Auteur Topic: De Mol 5 op Nederland 2  (gelezen 5510 keer)

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
De Mol 5 op Nederland 2
« Gepost op: 27-06-2003, 10:41:37 »
Vanaf 1 September aanstaande verhuizen de meeste pogramma's van de Eo naar Nederland 1 en de meeste Avro programma's naar Nederland 2.

Denk jij dat in 2005 de Mol 5 op Nederland 2 uitgezonden gaat of kan worden en wat vind je daarvan. ;)

Mij lijkt het wel wat om het programma op Nederland 2 uit te zenden na het Journaal van 20.00 om 20.15 dus.
Of om 21.02 Op deze plek zit nu nog een ziekenhuis serie.

« Laatst bewerkt op: 27-06-2003, 10:45:54 door Pierce Brosnan »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:De Mol 5 op Nederland 2
« Reactie #1 Gepost op: 27-06-2003, 10:43:32 »
Kan mij het scheluh, als het maar ergens word uitgezonden. Van mij part is dat Nl 3 ::)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #2 Gepost op: 27-06-2003, 10:44:32 »
Als het maar geen comerciële zender(of heo schrijf je dat) wordt; om die 5 minuten reclame. >:(

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 27-06-2003, 11:00:31 »
Als het op Ned 1 2 of 3 is, vind ik alles best!! :)

Geen commerciele shit moet het worden!! ;)

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2003, 11:08:56 »
Maakt mij allemaal niet zo veel uit, als er maar een Mol 5 komt!

Offline Marmer14

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 27-06-2003, 11:22:47 »
Ik vind het best, als die 5e reeks er maar komt.
Nederland 2 is wel ok 8), ook al was ik zo aan WIDM op NL 1 gewend...

En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 27-06-2003, 19:30:36 »
Het doet er dus totaal niet toe of het nu Nederland 1, 2 of 3 wordt. En het tijdstip maakt ook niet al teveel uit, dacht ik. Een molfanaat, om de juiste omschrijving maar weer eens te gebruiken (zo heeft Angela het dus ooit bedacht....), die zal bij concurrentie van andere kijkcijferkanonnen met plezier voor dit diertje hiernaast kiezen :) :o :-[

Als die zendercoordinatoren het maar niet in hun hoofd halen om het tegenover Jack Spijkerman te programmeren. Dat betekent zonder meer (de meesten deden dat overigens TOCH al) de video in stelling brengen.

Offline Abeltje

• Forumlid
  • DOH!
« Reactie #7 Gepost op: 27-06-2003, 19:33:29 »
idd Jos, niet naast Jack.

Voor mij is het zo: als er maar een nummer 5 komt, maakt me geen f*** uit op welke zender (1,2 of 3) en liever geen comerciele zender (vanwege de reclame dus)

hartelijke groeten

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 27-06-2003, 20:11:59 »
voor mij al helemaal geen commerciële zender want ik heb (als Belg) enkel 1,2 en 3

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2003, 10:34:43 »
Ik denk dat een samenwerking met 'Woestijnvis' nog steeds de oplossing is. Het enige probleem is dat de Mol dan op precies hetzelfde tijdstip moet worden uitgezonden als bij de Belgen (anders gaat iedereen het volgen op de zender die het het eerst uitzendt). De voordelen zijn natuurlijk kostenspreiding, een veel breder publiek en een grotere diversiteit in kandidaten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 29-06-2003, 12:54:16 »
Chriz,

Hier ben ik het volledig mee eens, je had echter het gezicht van Angela moeten zien, toen ik dat voorstelde: "MIJ NIET GEZIEN...........". De uitreiking van die houten ringen (verguld, OK), vond ze een prachtig idee, maar het samenvoegen van de belgische en nederlandse versie zag ze toch echt niet zitten. Ik had het trouwens toen over een dubbel-presentatie. Volgens mij mogen Michiel de Vlieger en Angela Groothuizen elkaar niet zo erg.

Offline Marmer14

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 30-06-2003, 14:53:03 »
Maar dan heb ik wel het liefst dat WIDM weer gewoon op vrijdag komt, vlak voor ER (zal ook wel naar NL2 verhuizen?).

En tóch is Toine de mol!!!!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #12 Gepost op: 2-07-2003, 00:25:17 »
Jos waar haal je dat vandaan dat angela en michiel elkaar niet mogen, heb je daar ooit van 1 van beiden een uitspraak over gehoord. Angela wilde gewoon in amersfoort wat sfeer creeren door te zeggen dat de nederlandse serie beter was dan de Belgische en dat samenwerking dus geen optie zou zijn. Nou heel eerlijk gezegd , de kijkcijfers bij de belgische serie overtroffen de nederlandse kijkcijfers erg ruim( en ja ik weet dat er idols in Nl was).

Ik vind het een beetje onzinnig om te stellen dat de nederlandse mOl serie meer kans zou hebben als ze samen gaan met woestijnvis. Gewoon Wv heeft gezegd niet meer, de avro en idtv hebben dat (nog) niet gezegd. waar hoop is is leven, (op welk kanaal dan ook; zelfs op een commericeel, (meer reclame, maar ook groter budget dus leukere opdrachten(aus serie en duitse serie als voorbeeld)

« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 00:25:48 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #13 Gepost op: 2-07-2003, 08:54:24 »
Maakt me geen bal uit waar het wordt uitgezonden, als ik maar niet tussendoor opeens naar reclame of sms-toestanden hoef te kijken!!

Chriz en Jos: ben het volledig met Angela eens dat een combi Nederland/België helemaal geen goed plan is!!

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-07-2003, 11:47:32 »
en je motivatie?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #15 Gepost op: 2-07-2003, 12:07:19 »
Jos waar haal je dat vandaan dat angela en michiel elkaar niet mogen, heb je daar ooit van 1 van beiden een uitspraak over gehoord.

Toen ik op het podium stond, samen met Angela, met die ringen-act, reageerde Angela als door een wesp gestoken op mijn voorstel**** om beide edities te combineren. Ik hoorde toen iets uit de zaal, iemand of meerderen die dit letterlijk
zei(den). Inderdaad heeft geen van beiden (Michiel of Angela) dat zo gezegd, tenminste niet bij mijn weten.

Ik heb het dan ook afgeleid van de door mij zo gehoorde
reactie(s) uit de zaal. Als het niet klopt wat ik heb gehoord, dan heb ik het verkeerd gehoord.

Ik denk dat er in zijn totaliteit meer kijkers zullen zijn, omdat ze zich dan kunnen concentreren op 1 serie, waar we dan met zijn allen naar kunnen kijken. Het moet dan wel worden uitgezonden door 1 van beide zenders, of door een Belgische en Nederlandse gelijktijdig. In het laatste geval voorkom je het effect dat je nu een beetje bij Tien voor Taal ziet: fans kijken naar de zender waar de serie/de aflevering het eerst wordt uitgezonden. Dat kan met een programma als Wie Is De Mol natuurlijk niet.

Het andere:  ik heb zo hier en daar mijn oor eens te luisteren gelegd, en ik vind het op zich niet eens zo gek om twee edities te combineren. Ik ben er op zich ook geen voorstander van, maar als het zou betekenen dat we niet verstoken blijven van een mol-serie in 2004, dan zou ik zeggen: kijk eens serieus naar die optie.

Als het dan om het kosten-aspect gaat, waarom  er (voorlopig althans) geen nieuwe serie komt, dan zou het probleem voor een groot deel getackled zijn, als twee landen samen zouden doen. Natuurlijk blijft het altijd geld kosten (waarbij het uiteindelijke prijzengeld nog een van de laagste posten vormt, afgezet tegen het totale plaatje), maar het maakt toch nogal een verschil of je ergens 2 miljoen, of 4 miljoen euro voor moet uittrekken. (dit bedrag is een gokje hoor, het dient slechts om iets aan te geven).

Mijn eigen opvatting hierover is, dat het simpelweg steeds moeilijker wordt om iemand te vinden die op overtuigende wijze (overtuigend voor de kijker zowel als voor de medekandidaten) de mol kan spelen.

Kandidaten zat, opdrachten zat, maar het gaat er juist om, dat ene onmisbare element te vinden. Veel kijkers waren dan wel teleurgesteld, toen bleek dat Elise de mol was, heel veel hadden dit al in een vroeg stadium vastgesteld (ik niet, overigens, hoewel degene die ik op het oog had, toch ook tot in de finale kwam), maar ga die rol dan zelf eens op je nemen, ik zou het zelf niet kunnen.

****Was overigens niet alleen mijn voorstel, ook van mensen die ik via de chat en het forum heb leren kennen (het is ooit ter sprake gekomen, weet alleen niet meer precies wie dit met mij eens was, doet er eigenlijk ook niet zoveel toe).

« Laatst bewerkt op: 2-07-2003, 16:36:15 door bodejosm43 »

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 2-07-2003, 14:09:01 »

Maakt mij geen ene reet uit als de mol maar word uitgezonden

Greetzz

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #17 Gepost op: 2-07-2003, 16:39:27 »
Maakt me geen bal uit waar het wordt uitgezonden, als ik maar niet tussendoor opeens naar reclame of sms-toestanden hoef te kijken!!

Och, Tweety: een commercial voor tuingereedschap (grondboren en dergelijke ;D ;D) zou in dit geval dan niet misstaan. Maar eerlijkgezegd: een commerciële zender?? Als het te vermijden is, dan inderdaad liever niet.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #18 Gepost op: 2-07-2003, 18:53:25 »
als het een pure kostenprobleem zou zijn, zou de oplosing liggen in de commerciele zender en idd de reclame blokken storen enorm.

Ik denk echter dat het format een beetje toe is aan een vernieuwing. In de eerste Mol was er 1 Molo en 9 spelers die van niks wisten, nu was het bijan zo dat er 10 mollen waren en dat komt het spel niet ten goede, het makt het veel lastiger omdat alle deelnemers wel wat Mols doen.

Een jaartje rust en dan terugkomen met een werkende vernieuwing van het concept, lijkt me voorwaar geen slechte optie.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 2-07-2003, 19:30:44 »
Het ligt eraan hoe ver je erin gaat. De Mol heeft van oorsprong een ijzersterke format en ook al is het spel door de jaren heen ontwikkeld (oa met hulpmollen) is de format nog steeds heel erg sterk. Het is wel een beetje gevaarlijk spel, want een sterk veranderd format kan het spel om zeep helpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd om de mol te vinden ondanks de hulpmollen, alleen (en dat is het zware en tegelijkertijd het mooie ervan) moet je ervoor zorgen dat je alle opties open houdt en je niet vastbijt in 1 persoon en daar zonder open te staan voor argumenten daar blind voor gaat.

Daarbij is het verschil tussen een hulpmol en een echte mol wel zichtbaar:
Hulpmol: Mollenstreken worden uitgemeten, als de hulpmol verdacht wordt, wordt de aandacht hierop gefocusd. Mollenstreken zijn niet subtiel, maar trekken de aandacht van anderen.
Echte mol: Het laten zien van mollenstreken wordt zo veel mogelijk vermeden. Er wordt geprobeerd om te laten overkomen dat de 'mol' niet verdacht wordt. Mollenstreken gebeuren subtiel, anderen hebben er weinig oog voor.

De enige verandering die ze van mij definitief mogen doorvoeren is het verwijderen van de hints. Veel mensen staren zich hier blind op en het eindigt altijd in een anti-climax. Om het spannend te houden maken de makers de hints zo moeilijk en vergezocht dat het bijna onmogelijk is. Gewoon afschaffen die handel! Terug naar de mollenstreken!

Kan iemand (Tweety bv.) mij zeggen waarom het geen goed plan is om met de Vlamingen samen te werken?